Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niebezpieczne parowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
130 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 lutego 2008 - 22:00

Tzn. pchnięcie klapki listewką pomaga na krótko i po jakimś czasie (nie wiem w jakich okolicznosciach) klapka znow powraca do pozycji obiegu zamkniętego...


A z przycisku nie reaguje w ogóle??

U mnie też powraca po paru dniach do pozycji zamkniętej - ale u mnie działa jeszcze sterowanie z przycisku. Ja już mam nawyk - że co rano jest 2 razy przycisk - czyli obieg zamknięty/obieg otwarty - i jest suuuper - od ponad 2 miesięcy ani śladu pary - nawet w deszcz.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#82 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2008 - 08:17

Moje pytanie - co w tym układzie trzeba wymienić? Ew. koszty?

klapka sterowana jest podciśnieniem i możesz mieć gdzieś nieszczelność w układzie, klapke napędza mini siłownik (przynajmniej u mnie tak jest) i tam może byc problem

#83 OFFLINE   pt47

pt47
  • 4 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: TORUŃ

Napisany 28 lutego 2008 - 09:02

że co rano jest 2 razy przycisk - czyli obieg zamknięty/obieg otwarty - i jest suuuper - od ponad 2 miesięcy ani śladu pary - nawet w deszcz.

Spróbuje stosować tą metode. :wink:
Jak nie to będe szukał nieszczelności...
dzięki!

#84 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2008 - 20:10

Czekalem z problemem na cieplejsze dni i sie tych dni doczekalem wiec odgrzeje temat ale chyba w nieco cięższej formie bo chodzi o Omege A.
Jak w temacie - szyby parują. ALe paruja wszystkie. Po kilku minutach w zimie trzeba bylo juz z irchą po przedniej i bocznych jezdzic - tylu nie zaczepialem. Problem powraca kazdej zimy, jesieni gdy trzeba suwak ustawic w czerwone. Kiedys mialem tak ze myslalem ze sie auto palic zaczelo. Jade sobie ktoregos poranka i widze siwawy dymek. Az mi sie goraco zrobilo. Natychmiast stanalem i ten oblok to jakas brudna para spod przednich foteli (nadmuch na nogi pasazerow). Wkurzylem nie nieprzecietnie. Na podworku macha w gore, zdjalemplastikowe podszybie a tam sam syf i woda stoi. Wlewala sie do nawiewu na srodku. Osuszylem to, wywalilem syfy, kanaly odplywowe wydmuchalem sprężarka.
Na dzien dzisiejszy sprawa ma sie tak ze nawet jsak jest goraco, wlacze nawiew i szyba zaparowana. Czasem widac po prostu parę jak wylatuje z kratek (wszystkich). Cieple powietrze śmierdzi. Czuć zgniłe liście. Analogicznie gdzies ten syf jest. Moje pytanie gdzie? pod wentylatorem od zewnatrz jest plastikowa komora. czy ma ona jakis odplyw? Zeby sie do tego dokopac potrzeba sporo cierpliwości. Trzeba demontowac wentylator a ja za wszelka cene chce tego uniknąć. Czy moga byc tego inne przyczyny, czy gdzies jeszcze moze gromadzic sie wilgoc?
Nie mam filtra pzrecwpylkowego (standardowo nie ma), kanaly odplywowe drozne, plynu chlodniczego nie ubywa (myslalem nad nagrzewnica), w srodku sucho, nie mam klimy.
Moze jeszcze jakies sugestie co do przyczyny? mam chec z tym zrobic porzadek...


 


#85 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 19:31

Jakoś przeczuwałem że w temacie przepychu nie bedzie... :sad:


 


#86 OFFLINE   widlak

widlak

    pwidawski@gmail.com

  • 9 postów
  • Dołączył: 29-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 kwietnia 2008 - 12:04

Witam!
Nie wiele sie udzielam na forum lecz duzo czytam... :mrgreen:
Jak naprawić klapke obiegu zamkniętego pozostajacego w pozycji zamkniętej?
Tzn. pchnięcie klapki listewką pomaga na krótko i po jakimś czasie (nie wiem w jakich okolicznosciach) klapka znow powraca do pozycji obiegu zamkniętego...
Moje pytanie - co w tym układzie trzeba wymienić? Ew. koszty?
dziekuje z góry!


Według TIS w BFL spadek napięcia na silniczku elektrycznym sterującym klapką obiegu wewnętrznego do 9V powoduje zamknięcie obiegu wewnętrznego, przynajmniej tak napisali.
Naprawa wg ich instrukcji wcisnąć przycisk AUTO na 2s, potem przycisk obiegu wewnętrznego, następnie ponownie przycisk AUTO.
Ja tą drogę skróciłem i tylko tak jak koledzy pisali rano włączam i wyłączam obieg wewnęrzny.

#87 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 lipca 2008 - 16:25

W omegach B jest zasobnik podcisnienia - pneumatyczny silownik, ktory pociaga lub popycha mechanizm klapki. Dzisiaj wlasnie wyjalem schowek i dobralem sie do tego mechanizmu bo u mnie klapka nie chodzi. Czy ktos moze juz naprawial ten mechanizm, bo u mnie tylko chodzi ten zasobnik ale mechanizm nie (uszkodzone polaczenie zasobnika z mechanizmem), ew czy da sie wymienic to??

#88 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 lipca 2008 - 16:27

W omegach B jest zasobnik podcisnienia - pneumatyczny silownik, ktory pociaga lub popycha mechanizm klapki. Dzisiaj wlasnie wyjalem schowek i dobralem sie do tego mechanizmu bo u mnie klapka nie chodzi. Czy ktos moze juz naprawial ten mechanizm, bo u mnie tylko chodzi ten zasobnik ale mechanizm nie (uszkodzone polaczenie zasobnika z mechanizmem), ew czy da sie wymienic to??



trzeba zdemontowac ten pierdzielnik ktory zamyka klapke i zamiast plastiku wstawic np srubke. dodatkowo od strony zasobnika dalem jeszcze nakretke i 2 lata dziala :)




 


#89 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 lipca 2008 - 17:07

a mozesz zapodac jakies zdjecia...nie wiem jak zdemontowac ten mechanizm ktory otwiera klapke, zasobnik bez problemu zdejmuje sie ;)

#90 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 lipca 2008 - 14:04

W omegach B jest zasobnik podcisnienia - pneumatyczny silownik, ktory pociaga lub popycha mechanizm klapki. Dzisiaj wlasnie wyjalem schowek i dobralem sie do tego mechanizmu bo u mnie klapka nie chodzi. Czy ktos moze juz naprawial ten mechanizm, bo u mnie tylko chodzi ten zasobnik ale mechanizm nie (uszkodzone polaczenie zasobnika z mechanizmem), ew czy da sie wymienic to??



trzeba zdemontowac ten pierdzielnik ktory zamyka klapke i zamiast plastiku wstawic np srubke. dodatkowo od strony zasobnika dalem jeszcze nakretke i 2 lata dziala :)


Z tego co "dopatrzylem sie" to ten caly mechanizm zamykania/otwierania tej klapki jest przymocowany do obudowy silnika dmuchawy. Mozesz mi mniej wiecej opisac jak dobrac sie do tego?Czy trzeba wyciagac "dmuchawe"??Jesli tak to z ktorej strony, od schowka czy spod maski/podszybia ??

#91 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 14:27

Z tego co "dopatrzylem sie" to ten caly mechanizm zamykania/otwierania tej klapki jest przymocowany do obudowy silnika dmuchawy. Mozesz mi mniej wiecej opisac jak dobrac sie do tego?Czy trzeba wyciagac "dmuchawe"??Jesli tak to z ktorej strony, od schowka czy spod maski/podszybia ??



od strony klapki masz zabezpieczenie

Dodany obrazek


naciskasz, zdejmujesz i zamiast tego plastikowego dzyngla co siedzi na nim zawor wstawiasz kawalek sruby i zabezpieczasz nakretka zeby nie spadlo.

Dodany obrazek




 


#92 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 lipca 2008 - 15:11

ok widze ale jak wyciagnac i z ktorej strony "cale" te ustrojstwo?Od strony kabiny/pod schowkiem czy pod maska??
Jak juz wyjme to na pewno dam se rade z wstawieniem tej srubki ;)

#93 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 15:29

ok widze ale jak wyciagnac i z ktorej strony "cale" te ustrojstwo?Od strony kabiny/pod schowkiem czy pod maska??
Jak juz wyjme to na pewno dam se rade z wstawieniem tej srubki ;)



wszystko od strony kabiny, po zwaleniu schowka i chyba rury od nawiewu na nogi.




 


#94 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 16 lipca 2008 - 15:42

acha :D DZIEKUJE BARDZO :piwo: , jutro bede dzialal :D

#95 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2008 - 08:39

Tym razem ja potrzebuję podpowiedzi. Chodzi o zamykanie i otwieranie obiegu z przycisku. Po przekręceniu kluczyka obieg sam się zamyka i zaraz otwiera co wcześniej nie miało miejsca. Jak zadam klimę to wiadomo automatycznie się zamyka ale z przycisku jestem w stanie go tylko otworzyć ale zamknąć już nie. Coś się pofyrtało bo generalnie jeszcze niedawno nawet bez puszczonego nawiewu mogłem go otworzyć i zamknąć.
Nie mam pojęcia nawet co pomierzyć.
Klapka bankowo nie spadła z siłownika, nie jest niczym przyblokowana, bezpiecznik rzecz jasna ok, włącznik też ok.
p.s. cholera jasna.. no.. a było tak dobrze.

#96 OFFLINE   Darekkk2.5tds

Darekkk2.5tds

    AWARIA

  • 5 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Hajnówka

Napisany 23 września 2008 - 12:03

Tak :
1 wymienilem filtr
2 odkuzylem na dole wlot powietrza
3 nieotwieralo mi klapki
PO ZROBIENIU WSZYSTKIEGO PRZESTALY PAROWAC SZYBY

#97 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2008 - 12:23

[quote name='"Darekkk2.5tds"']Tak :
1 wymienilem filtr
2 odkuzylem na dole wlot powietrza
3 nieotwieralo mi klapki
4 sprzątnięcie/uprzątnięcie kratek wylotu w kufrze (nie wiem jak kombi)
PO ZROBIENIU WSZYSTKIEGO nie ma bata, żeby parowały

#98 OFFLINE   Lukasov

Lukasov
  • 35 postów
  • Dołączył: 20-09-2007
  • Skąd: Lublin

Napisany 27 lutego 2009 - 10:42

Witam, mój problem polega na tym, że jak nacisnę przycisk obiegu wew. to słyszę jakby strzał dość głośny. Wiem, że układ działa na podciśnienia, gdzie może leżeć problem? Klapkę muszę sprawdzić - wnioskując po dzwięku pewnie nie działa poprawnie.
PS Dzwięk podobny do tego jak przy przełączeniu się auta na gaz.

Klapka sprawdzona i działa więc pewnie ten siłownik taki głośny.
{pzdr}

#99 OFFLINE   terlik87

terlik87
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 11 lipca 2009 - 08:24

Witam,

Mam taki problem, Ojciec kupił samochód do pracy. Omega 94 rok, kombi. Podczas jazdy ( po zapaleniu silnika) słychać z pod zapalniczki jak by coś syczało, czuć petrygo ( płyn chłodniczy w środku ) - zaczyna również zaparowywać przednia szyba co okropnie przeszkadza podczas jazdy ;] zwłaszcza jak jest deszcz i różnica temperatury
odrazu paruje. Nawet Ojciec mówi, że z pod zapalniczki idzie dym, i po chwili wywala bezpiecznik z radia ;] na dodatek przez to. Na szybe jak się weźmie nawiew to jeszcze bardziej śmierdzi no i jak chce się wytrzeć szybę to właśnie jest jakieś takie tłuste.

Proszę o pomoc - co to może być, gdzie mam to rozebrać, lub jest może ktoś z Siedlec, lub okolic kto zajmuje się Omegami i wie co tu można by było naprawić.

e-mail: terlik87@interia.pl
gg: 926781

Bardzo proszę o pomoc

#100 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lipca 2009 - 09:54

jak na moje to gdzies sie cos rozczelnilo. prawdopodobnie nagrzewnica. poszukaj na forum byly juz tematy o wyjmowaniu itd.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI