

[OB & OBFL] Nie pomogła wymiana czujnika położenia wału korbowego, czujnika p. wałku rozrządu
#21
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:45
#22
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:47
moj mechanik powiedzial ze to przez czujnik ze zbyt pozno lub zbyt szybko daje sygnal i nie moze zaskoczyc zaplon... a w dodatku caly czas blad czujnika nr 19Moim zdaniem przestawiony rozrząd. widać na filmie, jak moment zapłonu wypada wcześniej, aż cofa wał. Elektryka i paliwo sądzę są ok, ma chęć zaskoczyć.
#23
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:51
Moim zdaniem przestawiony rozrząd. widać na filmie, jak moment zapłonu wypada wcześniej, aż cofa wał. Elektryka i paliwo sądzę są ok, ma chęć zaskoczyć.
to też bardzo możliwe , ale ja nie rozumiem jak się można pomylić z jego ustwieniem ,
tu są tak widoczne znaki kolega jak widac na filmie ma tak extra dostęp zero klimy tam wszystko widać.
2 znaki na obudowie pokrywy rozrządu zgrywajace sie na kołach + ma się zgrywac koło pasowe z tym tzw. kolcem wystającym.
#24
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:51
ja nagralem filmik jak to wyglada umnie:
U mnie praktycznie identyczne objawy
Jade do znajomego mechanika bo mi nie bardzo idzie to ustawianie rozrządu daj Boże żeby to pomogło bo juz nie mam sił do tej Omegi.. Zaznaczam że czujniki wału jak i wałków powymieniane.
#25
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:54
U mnie praktycznie identyczne objawy
Jade do znajomego mechanika bo mi nie bardzo idzie to ustawianie rozrządu daj Boże żeby to pomogło bo juz nie mam sił do tej Omegi.. Zaznaczam że czujniki wału jak i wałków powymieniane.
jak ci sie uda cos z tym zrobic to daj znac...
#26
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 12:54
przy zapłonie na cyl nr 1. Kolejność zapłonu 1-2-4-3.2 znaki na obudowie pokrywy rozrządu zgrywajace sie na kołach + ma się zgrywac koło pasowe z tym tzw. kolcem wystającym.
#27
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 13:06
Czujnik walu korbowego z podstawa metalowa czy plastikowa??Zaznaczam że czujniki wału jak i wałków powymieniane
A rozrzad masz przestawiony na 90%.
#28
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 13:10
#29
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 13:15
Powinienes miec czujnik starego typu z podstawa metalowa (x20xev mial 2 typy ECU i u Ciebie patrzac na rocznik i kody dwucyfrowe siedzi ten starszy, a co za tym idzie czujnik walu jest tez starszego typu).Jak dobrze pamiętam to plastikowa
#30
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 14:26
ja nagralem filmik jak to wyglada umnie:
i tak jak mowilem kontrolka silnika swieci i check na kompie gasnie po chwili
na moje oko to on pali od 4 a nie od 1 cylindra , bo jeśli by nawet był przestawiony na wale ale palił od 1 , to by miał ciężko zapalić a nie tak się blokować, wydaje mi się że wał był ustawiany na śrubokręt , a wałki na znaki i ktoś go przestawił i zaczyna wydzielać zapłon od 4 , bo i z takimi przypadkami się spotykałem

to są wszystko tylko przypuszczenia bo tak na oko to to może być wszystko nawet dziura w tłoku:D:jump:
#31
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 15:14
#32
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 15:32
zaraz spróbuje to namierzyć, hmm tylko strasznie ciężko w ogóle tym ruszyć jak rusze w jedną to przejdzie o jakieś 2cm a w drugą też się troche ruszy ale wtedy luzuje się pasek
Kręć wałem w prawo i tylko w prawo! Wałem, nie wałkami rozrządu. Samochód na luz. Jak ciężko idzie, to wykręć świece. Do obrotu wałem użyj klucza nasadowago, najlepiej z dłuższym uchwytem. Najpierw ustaw wał na znaki i sprawdź, czy na wałkach rozrządu znaki się zgrywają, jeśli nie, raz jeszcze wykonaj pełny obrót wałem i ustaw go na znaki. Gdy tym razem znaki na wałkach się nie zgrają masz przestawiony rozrząd.
ja nagralem filmik jak to wyglada umnie:
i tak jak mowilem kontrolka silnika swieci i check na kompie gasnie po chwili
Dokładnie takie same objawy miałem w innym samochodzie, jak był przestawiony rozrząd.
#33
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 15:33
dziura odpada bo glowica byla robiona i wszystko dopieszczane..
piszesz ze głowica była robiona , a sprawdź czy czasem nie jest zamieniony czujnik walka z czujnikiem przepustnicy , tak zrobił "mechanik" znajomemu jak wymieniali uszczelkę w x20xev tyle ze jemu święciła kontrolka silnika i auto miało trochę za mało mocy
powinno być mniej więcej tak jak na rysunku
przewód od czujnika wałka powinien wychodzić z wiązki z boku , a przepustnicy z wiazki z przodu
#34
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 15:46
dokladnie to jest znak na koło wlaśnie
jest na kole pasowym małe wcięcie i to sie musi zgrywac na ten kolec
nie wprowadzaj w błąd, znak na kole pasowym i kolec nie są do ustawiania rozrządu
na kole od rozrządu jest znak i trzeba zdjąć koło pasowe do tego
#35
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 15:50
nie wprowadzaj w błąd, znak na kole pasowym i kolec nie są do ustawiania rozrządu
dokładnie koło pasowe trzeba zdjąć , to naciecie to jest tylko do sprawdzenia, jak faktycznie jest dobrze zestawiony wał
#36
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 18:30
nie wprowadzaj w błąd, znak na kole pasowym i kolec nie są do ustawiania rozrządu
na kole od rozrządu jest znak i trzeba zdjąć koło pasowe do tego
dokładnie koło pasowe trzeba zdjąć , to naciecie to jest tylko do sprawdzenia, jak faktycznie jest dobrze zestawiony wał
Tak czy inaczej te trzy znaki (jeden na kole pasowym i dwa na wałkach rozrządu) muszą się zgrać co drugi obrót
#37
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 21:07
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2013 - 22:27
Auto znowu na warsztacie mechanik jutro zobaczy co jest z tym rozrządem bo przez swoją nie wiedze pewnie rozpierdzielibym silnik, zdjąłem pasek rozrządu no i na lewym wale przeskoczył o dwa ząbki podajrze... Mechaink powiedział że dobrze ze po takim zabiegu go nie odpalałem bo mogło sie bidy narobić..
#40
OFFLINE
Napisany 02 marca 2013 - 09:46
nie wprowadzaj w błąd, znak na kole pasowym i kolec nie są do ustawiania rozrządu
na kole od rozrządu jest znak i trzeba zdjąć koło pasowe do tego
(oczywiscie znaki na kolach rozrzadu ustawione ) +
tak tylko jak kolo pasowe jest ustawione z walem korbowym tak jak powinno byc to jak najbardziej sie tym sugerujesz kolego! wiem bo chyba u siebie tak ustawiam i jest git!
a po to jest to naciecie i po to jest ten kolec ze to tez ma sie zgrywac chyba ,ze sobie ktos zalozy inaczej to juz pod kolem pasowym musi szukac( ja zawsze pilnuje zeby kolo pasowe zalozyc tak ze jak robie obroty to wszystkie znaki sie zgrywaja)