Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Nie pomogła wymiana czujnika położenia wału korbowego, czujnika p. wałku rozrządu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 07:40

Witam!
Przeczytałem już chyba wszystkie tematy z tym związane a moja Omega niestety dalej odpala z wielkim trudem (kręce około 1min) jak już zapali obroty trzyma normalnie silnik pracuje jak by mu nic nie było ale podczas jazdy odczuwam całkowity brak mocy, na biegu jałowym max do 4000obr/min.
Czujniki położenia wału były zakładane już 3 najpierw jakiś zamiennik za niecałą 100zł oczywiście nie pomógł, później czujnik ze szrotu też nie pomógł, zamówiłem oryginalny VDO oczywiście po numerach wziętych z tego jaki pierwotnie działał i nic dalej to samo w końcu postanowiłem wymienić też czujniki położenia wałku rozrządu mimo że błąd się nie wyświetlał ale z tego co czytałem poprostu czasami może się nie wyświetlać a jest walnięty ale niestety to też nie przyniosło poprawy.
Przewody od wtyczki do sterownika posprawdzane nic złego z nimi się nie dzieje.
Co dalej robić? ręce już opadają auto praktycznie stoi już 2 tygodnie bo z taką mocą samochodu i tym odpalaniem nie da się jeździć ehh.. :mad:

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.

#2 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2013 - 08:27

VDO? co to za firma? Siemens, Bosch to kojaże ale ta? ile dałeś za czujnik? w sklepie?
A może wydech masz totalnie zapchany?

Najpierw odczytaj błędy, w sprawdzonych poradach masz co i jak albo jedź do kogoś na kompa.
Dwa jeżeli nie będzie blędu spojrzałbym na wydech może któraś cześć zapchana.
Również układ paliwowy do sprawdzenia, filtr paliwa pompa.

Wydajesz kase nie potrzebnie. Czujniki o których mówiłeś raczej wywalają błędy.

#3 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2013 - 08:43

jesli kolego nie znasz firmy VDO to bez urazy.... naprawde nie znasz producentów elektronik samochodowej

#4 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 28 lutego 2013 - 08:55

Hej,
mam ten sam problem i jak do tej pory tez nie udalo mi sie rozwiazac tego klopotu.. zawsze mozna podjechac do jakiegos elektryka i przemiezyl wszystko. Vdo to Siemens :)

#5 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 09:51

Byłem już u 3 mechaników rozkładają ręce... Błedy to 19, 38 wydech niedawno cały wymieniany, filtry itp także, pompka sprawdzana dziła, ciśnienie paliwa jest. Silnik wydaje dźwięki tak jak by go coś blokowało podczas odpalania... i w końcu z pomocą dodania gazu odpala.. zanim to się zaczęło dziać odpalała na dotyk.

#6 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 10:32

...Silnik wydaje dźwięki tak jak by go coś blokowało podczas odpalania... i w końcu z pomocą dodania gazu odpala.. zanim to się zaczęło dziać odpalała na dotyk.


Czy to blokowanie wygląda tak, że następuje obrót wałem i blokada, obrót i blokada itd.?
Jeżeli tak, to miałem podobny przypadek, wprawdzie nie w oplu, ale objawy podobne.

W moim przypadku był przestawiony rozrząd. Zapłon następował w niewłaściwym momencie i blokowało silnik. Jak cudem odpalił, to był mocno mułowaty.
Zaznaczam, że przy ręcznym kręceniu wałem nic nie blokowało.

#7 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 28 lutego 2013 - 10:36

No to ja mam ten sam efekt als rozrzad byl sprawdzany... zreszta jak by rozrzad byl przestawiiny to raczej by nie odpalil i rowno nie chodzil...?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk

#8 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 10:42

Czy to blokowanie wygląda tak, że następuje obrót wałem i blokada, obrót i blokada itd.?

Zapłon następował w niewłaściwym momencie i blokowało silnik. Jak cudem odpalił, to był mocno mułowaty.


Dokładnie silnikiem rzuce aż że tak powiem i słychać jak by przekręcił wałem i tak pare razy aż w końcu zaskakuje no i jak zaskoczy to obroty niby trzyma cały czas odpowiednie 700-800 ale jest strassznie mułowaty a na biegu jałowym wkr ę c a się max na 4000obr/min

Pojechałem do cenionego w moim mieście warsztatu kiedyś serwisowałem tam inne samochody i nie było problemu mechanik mówi że zrobił co mógł i nic nie pomogło to myśle że do rozrządu też by zajrzał za te majsterkowanie nic nie policzył.

#9 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 10:50

No to ja mam ten sam efekt als rozrzad byl sprawdzany... zreszta jak by rozrzad byl przestawiiny to raczej by nie odpalil i rowno nie chodzil...?


A widzisz i tu się mylisz. Przy przestawionym rozrządzie może odpalić i chodzić równo lecz nie mieć mocy, nie wkręcać się na obroty itd. Kwestia jak bardzo przestawiony.

Lyha89 sprawdź w takim razie, czy rozrząd jest na znakach. Jak masz gdzie, to możesz, to zrobić sam.

#10 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 10:51

Hmm panowie warsztat mam że tak powiem przy bloku heh duzo rozbierania zeby sie dostac do tych wałków ? dam rade to sam zrobic ? zaznaczam że nie mam zbyt duzego doswiadczenia jak i narzędzi, moze akurat to pomoze mojej omedzie

#11 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 28 lutego 2013 - 11:00

to ja juz sam nie wiem co jest grane... fskt jest taki ze moje auto bylo na warsztacie poniewaz rozwalilo rozrzad i pokrzywilo 11 zaworow, po zlozeniu auta do kupy itd. odpalal na dotyk dopiero po 11 razie proby odpalenia gdzies byl juz problem. Mechanik sprawdzal rozrzad itd... i niby wszystko oki ale blad 19 jest. Kontrolka silnika swieci i chrck na kompie tez sie chwile pali a potem gasnie... Dodatkowo podzas jazdy auto sie ciezko zbiera chyba ze lagodnie startuje a jak dodam za duzo gazu to go blokuje i przyspiesza...

#12 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 11:18

Hmm panowie warsztat mam że tak powiem przy bloku heh duzo rozbierania zeby sie dostac do tych wałków ? dam rade to sam zrobic ? zaznaczam że nie mam zbyt duzego doswiadczenia jak i narzędzi, moze akurat to pomoze mojej omedzie


Trochę zabawy jest, ale w x20xev nie jest to skomplikowane. Jednak przy obecnej pogodzie chyba lepiej udać się do warsztatu i... patrzeć mechaniorowi na ręce (to takie moje skrzywienie - za każdym razem, co oddałem samochód do naprawy miałem coś spieprzone). Za sprawdzenie rozrządu nie powinien wziąć więcej niż 50 zł.

#13 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 11:41

Tak to wygląda:

http://www.fotosik.p...dfabc93995.html

I jak dobrze jest ustawiony ? czy coś przeskoczyło ? coś pomazane jest korektorem nie wiem o co chodzi za bardzo

#14 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 28 lutego 2013 - 11:46

sprobuj ustawic naciecia na rolkach walkow na te naciecia na obudowie i wtedy bedziesz widzial czy sa dobrze ustawiine i oczywiscie kolo walu tez musi byc ustawiine na znak. ale z tego co widac na zdjeciu to sie nie beda zgadzac...

#15 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 11:50

VDO? co to za firma? Siemens, Bosch to kojaże ale ta? ile dałeś za czujnik? w sklepie?
A może wydech masz totalnie zapchany?

Najpierw odczytaj błędy, w sprawdzonych poradach masz co i jak albo jedź do kogoś na kompa.
Dwa jeżeli nie będzie blędu spojrzałbym na wydech może któraś cześć zapchana.
Również układ paliwowy do sprawdzenia, filtr paliwa pompa.

Wydajesz kase nie potrzebnie. Czujniki o których mówiłeś raczej wywalają błędy.


hehe VDO to SIEMENS kolego :)

u mnie tez padł czujnik pol wału
ten smiga :
SIEMENS VDO

S103857002Z
S103857002Z
238.37
ta cena to detal po numerze klijenta około 168 zł

#16 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 11:53

oczywiscie kolo walu tez musi byc ustawiine na znak.


Hmm czyli koło wału ma być ustawione do tego kolca ? tylko ze na kole nie widze za bardzo żadnych oznaczeń

#17 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 11:54

Hmm czyli koło wału ma być ustawione do tego kolca ? tylko ze na kole nie widze za bardzo żadnych oznaczeń


dokladnie to jest znak na koło wlaśnie
jest na kole pasowym małe wcięcie i to sie musi zgrywac na ten kolec

#18 OFFLINE   Lyha89

Lyha89
  • 43 postów
  • Dołączył: 08-09-2012
  • Skąd: Hrubieszów/Katowice

Napisany 28 lutego 2013 - 12:01

zaraz spróbuje to namierzyć, hmm tylko strasznie ciężko w ogóle tym ruszyć jak rusze w jedną to przejdzie o jakieś 2cm a w drugą też się troche ruszy ale wtedy luzuje się pasek

#19 OFFLINE   DragoneK

DragoneK
  • 39 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 28 lutego 2013 - 12:39

ja nagralem filmik jak to wyglada umnie:
i tak jak mowilem kontrolka silnika swieci i check na kompie gasnie po chwili

#20 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 12:44

ja nagralem filmik jak to wyglada umnie:
i tak jak mowilem kontrolka silnika swieci i check na kompie gasnie po chwili


faktycznie nie ciekawie:dziura:
sluachaj to jakby zapłon ale że aż tak go blokuje ,kurde tak jak by wadził zaworami
ale w naszych motorach to zaraz jakby sie stkneły to odrazu krzywe...
tylko tam jak zdejmowales koło pasowe to też musi wrócić na swoje miejsce ( w sumie tam jakis klin jest więc inaczej nie można założyć ale też to sprawdź)