Ślizganie się ASB?
#21 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2008 - 20:59
To i ja się przyłącze moja skrzynia miała wszystkie te objawy opisane przez kolegów trwało to około 3 miesięcy a teraz padła całkiem. Na kompie pokazało mi błąd „usterka hydrauliczna sprzęgła” fachowiec powiedział że wystarczy wymienić te sprzęgło koszt jakieś 500 zł. Właśnie wyciągam skrzynie zobaczymy co z tego wyjdzie. Napisze jakie będą koszty i czy działa poprawnie.
#22 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 10:42
na chwilę obecna ich nie ma, moze bedą w styczniu
#23 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 10:54
skrzynie do 2,5 td u borówki 1200 ( brutto) bez sprzegła
na chwilę obecna ich nie ma, moze bedą w styczniu
nie kupuj od 2.5 td bo beda zajezdzone. w UK nie ma diesli z małymi przebiegami, jak obserwuje to 250000-300000 mil to nic nadzwyczajnego. sam kupuje tam auta i wiem cos na ten temat. kupisz taki sam szrot jak masz. jesli juz to szukaj ar35 od 3.0. beda mniej zuzyte. zmieniasz tylko mocowanie skrzyni do silnika od swojej i gra.
#24 OFFLINE
#25 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 19:50
kolega beast napisał, żeby nie kupywać używki....
w poniedziałek kupiłem, dziś mechanik dzwoni i mówi że nowa skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i ogólnie jest padnieta, a miała być taka dobra jak zapewniał sprzedawca...
ale dzwonie do gościa mam fakturę zakupu i mówie mu co i jak, facet zachowuje sie ok kasę odda + reszte dodatkowych kosztów.
morał tej imprezy:
robię przekładkę na manuala, jutro zamawiam komplet części, ogólnie kasy wyjdzie wiecej ale mam problem z głowy właściwie do końca użytkowania auta,
problemem natomiast będzie moja żona, bo to jej auto i już nie umie jeździć z ręczną, ale myśle że dziś w nocy udziele jej instruktarzu z obsługi
:mrgreen:
wkrótce napiszę (w dziale sprzedam) co mam do opchnięcia ze starego zestawu
praktycznie wszystko co było związane z automatem
pozdrawiam
#26 OFFLINE
#27 OFFLINE
#28 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 20:47
sprawdze to, jutro skrzynia z 96 ja mam auto z 98
może to jakiś problem elektroniczny??
nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem....
ogólnie nie mam pewności, że kupię dobrą skrzynię, która np. po roku mi sie nie posypie
trudno robię manuala, może wtedy zobaczę jak ta fura naprawdę się zbiera...
#29 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2008 - 20:51
#30 OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2008 - 02:06
Poprawka:
ASB w trybie awaryjnym pracuje na wszystkich biegach, ale nie przełącza ich automatycznie.
Aby zmieniać przełożenie, musisz sam mieszac wajhą, a przełożenia odpowiadają następującym położeniom drążka:
Pierwszy bieg = pozycja "1"
Drugi bieg = pozycja "2"
Trzeci bieg = pozycja "3"
Czwarty bieg = pozycja "D"
Wstęczny = "R"
oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.
Omega 2.5 V6 -kombi automat
#31 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 09:25
Raczej masz problem z tasma. Jest o tym porada. Poczytaj to dowiesz sie dlaczego nie miales 1 i 2 biegu.oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.
#32 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2008 - 12:08
Omega 2.5 V6 -kombi automat
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 01:06
Objawy jest wsteczny i pierwszy bieg brak 2,3,4 jak wrzuci 2 to obroty na maxa i po piłowaniu wywala Cheka, w trybie awaryjnym to samo jak włącze 2,3,d to stoji w miejscu na 1 rwie jak głupia. Co to może byc olej i filtr??
#35 OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2009 - 09:29
#36 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 01:22
- wywala bład 41 błąd hydrauliki
- cisnienie oleju na postoju 3.7bara na biegu skacze do 4 a w czasie jazdy na zablokowanej jedynce max 10bar. Przy braku biegów cisnienie spada do ok 3-4 bar, (w czasie przeł na 3-->)
- w trybie serwisowym czasami udaje ie ruszyc na D auto rusza powoli i za moment obroty ida na maxa.
Wczesniej jadac ze stałą predkościa autem strasznie szarpało włączał i wyłączał bieg.
Prosze o porade
Panowie jakies pomysły bo ja juz powoli namierzam 2 skrzynie, w sumie bedie to juz 3 moja skrzynia w tym aucie.
edit:egon
zorro i nie zapominaj o
#37 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 10:49
Sam jednak nie rozbierzesz skrzyni, a jak dasz do firmy to skasuja Cie z 2-3 tys zl.
#38 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 15:23
#39 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 12:11
oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.
Ty sie mylisz.
W trybie awaryjnym zmieniesz biegi ręcznie - odpowiednio:
Pierwszy pieg - połozenie dzwigni "1"
Drugi bieg - położenie dzwigni "2"
trzeci bieg = położenie dzwigni "3"
czwarty bieg - położenie dzwigni "D"
Wsteczny - "R"
Tak działa tryb awaryjny. Oczywiście moze sie zdarzyć takie uszkodzenie, które nie pozwoli w ogole na jazde, lub też nie będzie żadnego biegu, lub też tylko którys. Sam tryb awaryjny skrzyni działa dokladnie jak wg powyższego opisu.
#40 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2009 - 13:05
Jesli chodzi o przelozenie skrzyni z 2.6 to teoria mowi, ze nie przeklada sie ich do starszych aut, bo jest inne sterowanie. Ja tez czegos takiego nie robilem, ale byla osoba ktora przelozyla i dziala. Roznica to inne zawory sterujace.
Jesli chodzi o cisnienia to przy stall test powinno byc najlepiej przy 200 PSI, ale Ty robiles na postoju. Z pamieci wydaja sie byc dobre, ale musialbym potwierdzic.
Na D na postoju (przy hamulcu ręcznym) ciśnienie powinno wynosić min 3.16 Bar. Stall test miedzy 10-13 bar (zblokowane hamulce, D i gaz na max przez 5 sek)