Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ślizganie się ASB?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 01 grudnia 2008 - 20:59

Witam
To i ja się przyłącze moja skrzynia miała wszystkie te objawy opisane przez kolegów trwało to około 3 miesięcy a teraz padła całkiem. Na kompie pokazało mi błąd „usterka hydrauliczna sprzęgła” fachowiec powiedział że wystarczy wymienić te sprzęgło koszt jakieś 500 zł. Właśnie wyciągam skrzynie zobaczymy co z tego wyjdzie. Napisze jakie będą koszty i czy działa poprawnie.

#22 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2008 - 10:42

skrzynie do 2,5 td u borówki 1200 ( brutto) bez sprzegła
na chwilę obecna ich nie ma, moze bedą w styczniu
Kuba

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2008 - 10:54

skrzynie do 2,5 td u borówki 1200 ( brutto) bez sprzegła
na chwilę obecna ich nie ma, moze bedą w styczniu



nie kupuj od 2.5 td bo beda zajezdzone. w UK nie ma diesli z małymi przebiegami, jak obserwuje to 250000-300000 mil to nic nadzwyczajnego. sam kupuje tam auta i wiem cos na ten temat. kupisz taki sam szrot jak masz. jesli juz to szukaj ar35 od 3.0. beda mniej zuzyte. zmieniasz tylko mocowanie skrzyni do silnika od swojej i gra.




 


#24 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2008 - 10:57

a wiem bo sam szukałem
Kuba

#25 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2008 - 19:50

co prawda to prawda
kolega beast napisał, żeby nie kupywać używki....
w poniedziałek kupiłem, dziś mechanik dzwoni i mówi że nowa skrzynia pracuje w trybie awaryjnym i ogólnie jest padnieta, a miała być taka dobra jak zapewniał sprzedawca...
ale dzwonie do gościa mam fakturę zakupu i mówie mu co i jak, facet zachowuje sie ok kasę odda + reszte dodatkowych kosztów.

morał tej imprezy:
robię przekładkę na manuala, jutro zamawiam komplet części, ogólnie kasy wyjdzie wiecej ale mam problem z głowy właściwie do końca użytkowania auta,

problemem natomiast będzie moja żona, bo to jej auto i już nie umie jeździć z ręczną, ale myśle że dziś w nocy udziele jej instruktarzu z obsługi

:mrgreen:

wkrótce napiszę (w dziale sprzedam) co mam do opchnięcia ze starego zestawu
praktycznie wszystko co było związane z automatem

pozdrawiam
Kuba

#26 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2008 - 19:59

instruktażu - oczywiście sorry za byka
Kuba

#27 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2008 - 20:14

robaczek, kompa od ASB oczywiście nie wymieniłeś?

#28 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2008 - 20:47

nie wymieniłem
sprawdze to, jutro skrzynia z 96 ja mam auto z 98
może to jakiś problem elektroniczny??

nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem....

ogólnie nie mam pewności, że kupię dobrą skrzynię, która np. po roku mi sie nie posypie

trudno robię manuala, może wtedy zobaczę jak ta fura naprawdę się zbiera...
Kuba

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2008 - 20:51

Wg. Mnie, to wina kompa ASB, podmień i zobacz. Już ktoś na forum miał taki problem, wymiana to załatwiła. Pytaj Beasta o sterownik.

#30 OFFLINE   lolek102

lolek102
  • 18 postów
  • Dołączył: 06-12-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 16 grudnia 2008 - 02:06

Poprawka:

ASB w trybie awaryjnym pracuje na wszystkich biegach, ale nie przełącza ich automatycznie.
Aby zmieniać przełożenie, musisz sam mieszac wajhą, a przełożenia odpowiadają następującym położeniom drążka:
Pierwszy bieg = pozycja "1"
Drugi bieg = pozycja "2"
Trzeci bieg = pozycja "3"
Czwarty bieg = pozycja "D"

Wstęczny = "R"




oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!!!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.
pozdrowienia z Głogowa - Dolnośląskie

Omega 2.5 V6 -kombi automat

#31 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2008 - 09:25

oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!!!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.

Raczej masz problem z tasma. Jest o tym porada. Poczytaj to dowiesz sie dlaczego nie miales 1 i 2 biegu.

#32 OFFLINE   lolek102

lolek102
  • 18 postów
  • Dołączył: 06-12-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 17 grudnia 2008 - 12:08

nie to nie była taśma...
pozdrowienia z Głogowa - Dolnośląskie

Omega 2.5 V6 -kombi automat

#33 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2008 - 12:39

Wiec co to bylo?

#34 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2009 - 01:06

No i mnie dopadło.

Objawy jest wsteczny i pierwszy bieg brak 2,3,4 jak wrzuci 2 to obroty na maxa i po piłowaniu wywala Cheka, w trybie awaryjnym to samo jak włącze 2,3,d to stoji w miejscu na 1 rwie jak głupia. Co to może byc olej i filtr??

#35 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2009 - 09:29

Ciekawy Avatar, wiele wyjasnia jesli chodzi o stan Twojej skrzyni… Najpierw sprawdz poziom I wyglad oleju.

#36 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2009 - 01:22

-Oleju brakowało 0,7l;) kolor sie nie zmienił czyli czarny (taki był po zamontowaniu skrzyni).
- wywala bład 41 błąd hydrauliki
- cisnienie oleju na postoju 3.7bara na biegu skacze do 4 a w czasie jazdy na zablokowanej jedynce max 10bar. Przy braku biegów cisnienie spada do ok 3-4 bar, (w czasie przeł na 3-->)
- w trybie serwisowym czasami udaje ie ruszyc na D auto rusza powoli i za moment obroty ida na maxa.

Wczesniej jadac ze stałą predkościa autem strasznie szarpało włączał i wyłączał bieg.

Prosze o porade

Panowie jakies pomysły bo ja juz powoli namierzam 2 skrzynie, w sumie bedie to juz 3 moja skrzynia w tym aucie.

edit:egon
zorro i nie zapominaj o Dodany obrazek

#37 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2009 - 10:49

Postaram sie sprawdzic te dane w domu, ale wg mnie jezeli brakuje biegow poza 1 I R to jest problem hydrauliki glownej – pompa, zawor, sprzeglo itd. Postaram sie sprawdzic kod czy podaje cos wiecej.
Sam jednak nie rozbierzesz skrzyni, a jak dasz do firmy to skasuja Cie z 2-3 tys zl.

#38 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:23

Dzięki. Dzisiaj upatrzyłem sobie skrzynię AR25 z omegi Bfl 2,6 z 2000r i chyba ją zamontuję tylko muszę swoje sprzęgło przełożyć bo jest bez. A jakie powinny być ciśnienia oleju na biegu jałowym??

#39 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2009 - 12:11

oj nie zgodzę się z tym!! po ostatniej awarii ASB w trybie awaryjnym działały tylko R i 3!!!! od 1 do D miałem 3bieg, reszta działała normalnie.




Ty sie mylisz.
W trybie awaryjnym zmieniesz biegi ręcznie - odpowiednio:
Pierwszy pieg - połozenie dzwigni "1"
Drugi bieg - położenie dzwigni "2"
trzeci bieg = położenie dzwigni "3"
czwarty bieg - położenie dzwigni "D"
Wsteczny - "R"

Tak działa tryb awaryjny. Oczywiście moze sie zdarzyć takie uszkodzenie, które nie pozwoli w ogole na jazde, lub też nie będzie żadnego biegu, lub też tylko którys. Sam tryb awaryjny skrzyni działa dokladnie jak wg powyższego opisu.

#40 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2009 - 13:05

Zorro - zapomnialem sprawdzic. Do Twojego silnika powinna byc AR35, ale AR25 tez bedzie jezdzila (tylko bedzie mocniej obciazona, co przy mocnym pilowaniu moze ja szybciej uszkodzic).
Jesli chodzi o przelozenie skrzyni z 2.6 to teoria mowi, ze nie przeklada sie ich do starszych aut, bo jest inne sterowanie. Ja tez czegos takiego nie robilem, ale byla osoba ktora przelozyla i dziala. Roznica to inne zawory sterujace.
Jesli chodzi o cisnienia to przy stall test powinno byc najlepiej przy 200 PSI, ale Ty robiles na postoju. Z pamieci wydaja sie byc dobre, ale musialbym potwierdzic.

Na D na postoju (przy hamulcu ręcznym) ciśnienie powinno wynosić min 3.16 Bar. Stall test miedzy 10-13 bar (zblokowane hamulce, D i gaz na max przez 5 sek)