Ślizganie się ASB?
#1 OFFLINE
Napisany 05 października 2007 - 18:13
Kupiłem niedawno Omege 2,5TD i postanowiłem zadbac o skrzynie i zmienic olej i filtr w ASB gdyz zobaczylem, ze zaczyna wyciekac spod uszczelek. Wykonałem to u Sosnowskiego w Gdańsku (raczej renomowany service) i pojawil sie problem:
Auto rusza normalnie (przy małym gazie) i zmienia na 2 ale gdy obroty przekroczą 1500 auto przestaje ciagac i jest jakby na luzie (obroty ida w gore tak jak sie doda gazu). Zmniejszajac gaz, bieg sie zapina spowrotem ale wzucenie 3-ki jest mozliwe tylko przy bardzo równowiernym i wolnym rozpedzaniu sie przy ok 50km/h i 1200obr. Przycisniecie znow powoduje jakby luz. Probelm ten zdecydowanie nasila sie przy pokonywaniu zniesien (pozostaje jedynie jedynka).
Pragnę dodać, że przd wymianą auto śmigało jak trzeba (zronilem 3000km bez problemu). Zadnych pisków, zgzytów itd. Po wymianie powiedzieli, że w miskach nie było opiłków ani jakichs kawałków ale olej byl przepracowany i zlali go dosc malo 3,5l a wlali ok6.
Po wyjezdzie z serwisu auto jechalo normalnie, dopiero nastepengo dnia gdy zrobilem ok 20km w sumie, zaczely sie klopoty na poczatku malo (slizganie sie poajwialo przy mocniejszym wcisnieciu) ale teraz to rozpedzenie do 60 jest klopotile - lub cgyba niemozliwe)
Nie jesetm specem ale wyglada to na jakis bark cisnienia przy zapianiu biegow. Podzwonilem i powiedzieli w innym punkcie, ze mozliwe jest zapchanie filtra oleju.
Service w ktorym bylem mowi,ze oni nie wiedza jak auto jezdzilo wczesniej i sugeruja, ze trzeba oddac do nic na remont. Oni tylko wymienili oelj i nic mi w aucie nie popsuli. Wg nich moliwe, ze sie tarczki sprzegiel wytarly (dla mie bzdura bo w 1 dzien tego sie nie da zrobic.
PORADZCIE CO ZROBIC I CZY SPOTKALISCIE SIE Z CZYMS TAKIM! PROSZĘ.
Dzięki z góry
P.S. Wcisniecie sportu lub systemu wspomagania jazdy zimą "*" powoduje, ze auto prawei wogóle nie przyspiesza!
#2 OFFLINE
Napisany 05 października 2007 - 18:32
Cześć.
Kupiłem niedawno Omege 2,5TD i postanowiłem zadbac o skrzynie i zmienic olej i filtr w ASB gdyz zobaczylem, ze zaczyna wyciekac spod uszczelek. Wykonałem to u Sosnowskiego w Gdańsku (raczej renomowany service) i pojawil sie problem:
Auto rusza normalnie (przy małym gazie) i zmienia na 2 ale gdy obroty przekroczą 1500 auto przestaje ciagac i jest jakby na luzie (obroty ida w gore tak jak sie doda gazu). Zmniejszajac gaz, bieg sie zapina spowrotem ale wzucenie 3-ki jest mozliwe tylko przy bardzo równowiernym i wolnym rozpedzaniu sie przy ok 50km/h i 1200obr. Przycisniecie znow powoduje jakby luz. Probelm ten zdecydowanie nasila sie przy pokonywaniu zniesien (pozostaje jedynie jedynka).
Pragnę dodać, że przd wymianą auto śmigało jak trzeba (zronilem 3000km bez problemu). Zadnych pisków, zgzytów itd. Po wymianie powiedzieli, że w miskach nie było opiłków ani jakichs kawałków ale olej byl przepracowany i zlali go dosc malo 3,5l a wlali ok6.
Po wyjezdzie z serwisu auto jechalo normalnie, dopiero nastepengo dnia gdy zrobilem ok 20km w sumie, zaczely sie klopoty na poczatku malo (slizganie sie poajwialo przy mocniejszym wcisnieciu) ale teraz to rozpedzenie do 60 jest klopotile - lub cgyba niemozliwe)
Nie jesetm specem ale wyglada to na jakis bark cisnienia przy zapianiu biegow. Podzwonilem i powiedzieli w innym punkcie, ze mozliwe jest zapchanie filtra oleju.
Service w ktorym bylem mowi,ze oni nie wiedza jak auto jezdzilo wczesniej i sugeruja, ze trzeba oddac do nic na remont. Oni tylko wymienili oelj i nic mi w aucie nie popsuli. Wg nich moliwe, ze sie tarczki sprzegiel wytarly (dla mie bzdura bo w 1 dzien tego sie nie da zrobic.
PORADZCIE CO ZROBIC I CZY SPOTKALISCIE SIE Z CZYMS TAKIM! PROSZĘ.
Dzięki z góry
P.S. Wcisniecie sportu lub systemu wspomagania jazdy zimą "*" powoduje, ze auto prawei wogóle nie przyspiesza!
Hej.
Robilem u nich wymiane w lutym tego roku i nie moge chlopakom nic zarzucic. Przed wymiana przejechali sie zeby zobaczyc jak skrzynia chodzi. po wymianie rowniez. Wszystko sprawnie i fachowo. ale faktycznie dziwne ze tak zaraz po wymianie zdechla. Moze koles ktory jak sprzedawal nalal czegos do skrzyni zeby ukryc usterke a po wymianie oleju sie odezwalo. coezko stwierdzic.
P.s cisnienie oleju w ar25/35 mozna zczytac kompem
#3 OFFLINE
Napisany 06 października 2007 - 15:09
#4 OFFLINE
Napisany 07 października 2007 - 10:18
#5 OFFLINE
Napisany 07 października 2007 - 21:17
#6 OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 19:43
#7 OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 19:51
#8 OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 22:29
Dzieki zai informacje ale nie bylo tego wczesniej tzn. tarczki nie wycieraja sie po 20km a tak to teraz wyglada. Czy mogli nagmerac cos przy wybieraku? jak tylko sie zaczelo wyskoczyl blad 41 ze skrzyni (awaria hydrauliki)-troche malo precyzyjne stwierdzenie. Znacie powody dlaczego sie to moze pojawic? - ten bald wyskoczyl tylko 1 raz! Na poczatek krzycza ok 2500 za naprawe. Potzreba kogos kto potwierdzilby mi co sie dzieje, jak skrzynia do naprawy to wole kupic urzywana na gwarancji niz reperowac stara, bo zawsze z 2500 moze sie zrobic 4000 a u mechanikow to nie wiadomo? mozecie polecic jakis punkt? Dzieki.
borowka sprzedaje po 800. dzwon albo pisz do niego
#9 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 13:36
P.s cisnienie oleju w ar25/35 mozna zczytac kompem
jakie powinno być?
#10 OFFLINE
Napisany 21 października 2007 - 15:41
#11 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 09:55
#12 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 10:59
tryb awaryjny powinienes zauwazyć- skrzynia pracuje na jednym biegu (3)wiec nie przyspieszysz za bardzo na starcie. Na kompie komunikat "automatische getribe (D)" a jeśli nie masz pełnego kompa albo oma A znak skrzyni sie świeci w zegarach
Poprawka:
ASB w trybie awaryjnym pracuje na wszystkich biegach, ale nie przełącza ich automatycznie.
Aby zmieniać przełożenie, musisz sam mieszac wajhą, a przełożenia odpowiadają następującym położeniom drążka:
Pierwszy bieg = pozycja "1"
Drugi bieg = pozycja "2"
Trzeci bieg = pozycja "3"
Czwarty bieg = pozycja "D"
Wstęczny = "R"
#13 OFFLINE
Napisany 26 października 2007 - 22:27
#14 OFFLINE
Napisany 27 października 2007 - 11:28
Samo to, ze skrzynia nie pracuje w trybie awaryjnym jeszcze nie daje pewności, ze ASB jest OK, ale faktycznie w wiekszosci przypadków uszkodzenia ASB powoduje przełączenie ASB w tryb awaryjny...
#15 OFFLINE
Napisany 31 października 2007 - 18:50
Wymienilem wiec olej. Byl dosc ciemny, ale nie bylo zadnych luznych elementow w miskach. Magnes byl otoczony jakby grafitowym blotem, ale opilkow nie bylo.
Przez pewien czas problem zniknal, az ostatnio jadac na trasie znow silnik dostal wysokich obrotow i dopiero hamulec poprawil mu humor. Potem kolejny raz w mniejsza predkoscia, ale tym razem szarpnal i jakby wbil bieg ( puszczeniu gazu).
Takie przypadki ze slizganiem sie skrzyni bylu do tej pory moze z 5 razy przez 2 miesiace. Wiec nie ma reguly. Po prostu jak jest cieply silnik i ma humor to takie cos zrobi. Raz i koniec, czasami poprawi za kilkadziesiat metrow, a potem znow spokoj. Raz zrobil na wzniesieniu, a reszte razy na prostej. Zaczynam sie jednak troche niepokoic. Skrzynia poprawnie wybiera biegi, nie mam "choinki kontrolek". Sprawdzilem "spinaczem", zadnych bledow nie pokazal.
Auto dziwnie sie zachowuje, bo jadac ok 50-70km na godzine, kiedy spokojnie przyspieszam i obroty wejda na ok 2500, przy puszczeniu gazu czasami czuc szarpniecie jakby ktos w tylek wjechal. Tak jakby po puszczeniu gazu skrzynia zapiela rozpedzony silnik ze zwalniajacym autem dosc raptownie.
Poza tym wszystko jest w porzadku. Auto przyspiesza normlanie. Skrzynia zmienia biegi przy ok 2500 obr, chyba, ze przycisne, to wtedy przy ok 3000-4000. Olej swiezy, filtr tez. Boje sie, ze mi takze zaczyna padac skrzynia.
#16 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2007 - 14:37
#17 OFFLINE
Napisany 29 lutego 2008 - 15:41
#18 OFFLINE
Napisany 29 lutego 2008 - 15:49
siema. kupilem Ome 2,5 TD z uszkodzona skrzynia ale ona tak do konca uszkodzona nie jest bo do tylu normalnie jedzie ale do przodu sie slizga. zauwazylem ze na wlaczonej sniezynce lepiej ciagnie niz gdy jest wylaczona. Od razu ja wymieniac czy naprawiac???
zajedz na sniezna niech chlopaki lookna. ale cos mi sie zdaje ze skonczy sie na wymianie na inna uzywke - bedzie taniej
#19 OFFLINE
Napisany 05 marca 2008 - 17:48
dzis lecialem 180km/h i skrzynia plynnie zmienia biegi, podczas jazdy normalnie przyspiesza i nie jest w trybie awaryjnym wiec sam juz nie wiem co z nia jest ze tak sie slizga przy ruszaniu. poza tym ruszaniem wszystko jest super, sport tez dziala bez zarzutu. Moze ma zapchany filtr lub za niski poziom oleju? Bo jak juz ruszy to wtedy ciagnie normalnie.mi sie zdaje ze skonczy sie na wymianie na inna uzywke - bedzie taniej
#20 OFFLINE
Napisany 26 października 2008 - 14:10
u mnie w 2.0 16v przy gwaltownym wcisnieciu pedału przyspieszenia czuje wlasnie cos takiego jakby sie chciało coś tam "zazębić" ale nie moze, i przez jakies pol sekundy czuje to wlasnie. Wymienilem olej w skrzyni i filtr i czuje ze dalej jest to samo.
Opiłek zadnych nie było wiec co to moze być Nie chciałbym sie żegnac z omegą, a nowej skrzyni kupowac to zbytnio nie chce.