Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING do 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2009 - 08:26

Kość nie podobno a 100% przybyła z (jak to pięknie ująłeś) "Dojczlandów" i zadziała pod warunkiem ze masz Simtec56 5WK9070 (posiada podstawke) bo w takim została zamontowana , pracowała i została wymontowana ... Co do nierównej pracy silnika to wyolbrzymiasz - albo zadziała albo nie zadziała i nie ma tu wypośrodkowania typu "działa ale nie do konca jest tak jak powinno byc" ;)


czyli tak jak pisalem . trzeba wylutować kość, wlutować podstawke i wsadzić kość.

Szkoda zachodu, bo bez modyfikacji mechanicznych (choćby tylko w dolot i wydech) niczego nie osiągniesz poza złym (nieoptymalnym) skladem mieszanki

#62 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 08:35

czyli tak jak pisalem . trzeba wylutować kość, wlutować podstawke i wsadzić kość.

Szkoda zachodu, bo bez modyfikacji mechanicznych (choćby tylko w dolot i wydech) niczego nie osiągniesz poza złym (nieoptymalnym) skladem mieszanki

Źle się wczytałeś - akurat to co opisałem POSIADA podstawke i bezproblemowo wyjmujesz seryjny i wkładasz zmodyfikowany eprom :D

#63 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 08:52

Autoseba sie w to bawil - twierdzil, ze podobno 5KM jest wiecej, ale skadinad wiem, ze albo bylo +2 albo na minus.
X20XEV nie da sie tak prosto modyfikowac elektronicznie, zeby dac przyrost mocy.
Siggi chyba ma walki Irmiego.
Pytajcie tutaj - http://www.swiatek.c...i-sportowe.html
http://www.heinrich-tuning.pl/ (nie wiem czy Ci robia sami)
To chyba najprostsza modyfikacja dajaca jakis wzrost mocy.

#64 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 października 2009 - 08:57

Na TVN Turbo ogladałem ostatnio bodajże w OPT była calibra z X20XEV i była dość ostro dłubana..
Z tego co się właściciel wypowiadał to najlepszy efekt to pisanie map od podstaw... Później problemy z niskimi obrotami itp... Miała sporo więcej niż seria pod maską ale koszta kosmiczne i czasochłonna praca dla tych kilkudziesięciu koników...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#65 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 09:18

to co powiecie na skopiowane epromy Mantzel'a , Irmscher'a itd ???
kosztują fortune ;) i pewnie wielkie "G" dają :D

#66 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 09:30

to co powiecie na skopiowane epromy Mantzel'a , Irmscher'a itd ???
kosztują fortune ;) i pewnie wielkie "G" dają :D


Daja, ale nigdy nie same - z walkami, wydechem, przepustnica, lzejszym kolem itd.
Porownaj silnik 2.5V6 ze zwyklej Vectry a z GSI.

P.S. Wejdzie na galerie tej drugiej firmy. Tak jak kiedys wspominalem "tuning" walkow polega na naspawaniu materialu i ponownej obrobce. Potem pewnie sa jakos ulepszane cieplnie. Czyli robota dla bardziej rozgarnietego zakladu mechanicznego.
Walki do pomiarow lub na wzor mozna dostac, pozostaje znalezienie kogos kto potrafi umiejetnie dospawac material i zmaszynowac to odpowiednio. Komputer bez strojenia dostanie kilka koni wiecej.

#67 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 09:42

napawanie i obrobienie to raszej substytut oryginału (mała żywotność) który albo trafisz po śmiesznej cenie używke albo pokusisz się na wydatek paruset e

#68 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2009 - 09:55

w ogole nie wyobrażam sobie takiej rzeźby.
Przecież łatwiej będzie zrobić to od podstaw niż napawać i obrabiac.
Wałki sa bardzo dokładnie obrabiane cieplno-chemicznie .. nie wspominając o rodzaju materiału z jakiego są zrobione. Napawanie w ogole tu sie nie wpisuje. To gporsze niż cziptuning z rezystora na czujniku temperatury

#69 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 10:00

niemniej jednak są naiwni i wierzą w stosowność zabiegu :D
tak samo jak spawanie kolektora wydechowego lub co gorsza głowicy - inna gestość spoiny , inna wytrzymałość termalna i naprężeniowa - jednym słowem spoina może pozostać nietknięta ale peknięcie może (wiecej niż pewne) pojawi się obok
i to nie są moje gdybania a fakt do którego ŻADEN warsztat sie nie przyzna
gwarancja - gwarancja ciśnieniowa do chwili opuszczenia zakładu dokonującego napawania/spawania itd. póżniej to juz tylko czynniki zewnętrzne są winne ewentualnym usterkom bo przecież sprawdzaliśmy przy PANU :D

#70 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 11:43

Jak ktos spawa walek tym czym spawa auta a potem wstawia do silnika to nie macie sie czemu dziwic.
Ja pisze o kims kto wie co spawa i czym spawa, a potem o ulepszaniu cieplnym. Nie kazdy potrafi poprawnie spawac zeliwo.

Nie porownujmy tego do kolektora, bo ten jest zle zaprojektowany i od poczaku peka, bo sa za duze naprezenia. Pomijam juz nawet fakt, ze nie widzialam spawu z odpowiednim przygotowaniem i to, ze spaw nigdy nie pokrywa calosci pekniecia (zobacz w srodku jak daleko to idzie)

Dobre zeliwo sie spawa, przeciazone prawie zawsze peknie (chyba, ze uda sie odciazyc cieplnie), ale to nie to jest problemem w kiepskich regeneracjach walkow, tylko luszczenie sie materialu - zle spawanie lub brak ulepszenia.

A jezeli uwazasz, ze taniej jest zrobic odlew to zapytaj sie o koszty, a potem dolicz maszynowanie.

Na spawanie takich materialow jest ogromny rynek, chocby obudowy pomp warte setki tysiecy Funtow jakos sa spawane i wszystko sie trzyma. Czy naprawde uwazacie, ze w takich naprawach firma pozwoli sobie na robienie bez gwarancji i pewnosci?
Jedna z wielu firm specjalizujacych sie w spawaniu "niechetnych" materialow. http://www.castironw..._housings.html#

No no dlaczego SWiatek bierze stare walki w rozliczeniu? Robi to samo co ta druga firma i jak ktos nie doczytal to daja dozywotnia gwarancje, wiec chyba sa swiadomi co wypuszczaja na rynek.

Zreszta...kazdy robi jak uwaza.

#71 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 12:19

Dożywotnia Gwarancja - rozumiem to sformułowanie jakopic na wode fotomontaż
Temat Rzeka , ale da się omówić w skrócie
załóżmy że kupiłeś u Świątka wałeczek z takową "gwarancja"
wałek jest wykonany wizualnie perfekcyjnie !!!
pojeździłeś sobie troche , mocy przybyło i micha zadowolona
aż tu któregoś dnia owe cudo się ukręciło (w seryjnych też ten problem się zdarza)
jedziesz do firmy która go wykonała , oddajesz na zasadach gwarancyjnych iiiii ...
myślisz że po 7-14dniach bedziesz szcześliwym posiadaczem nowego :D
może to tylko teoria (moja teoria z którą co poniektórzy się zgodzą) ale wydaje mi się że ekspertyza jest gotowa zanim przekroczyłeś próg
Ciebie nie stać a nawet jeśli to wątpie by ci się chciało oddawać wyrób do ekspertyzy która podejżewam będzie kosztowała wartość nowego (czyt.wydłubanego/przerobionego) razy 2 może 3
więc skulisz głowe i przyjmiesz do wiadomości że źle dokreciłeś lub ktoś ci dokręcił śrubke właśnie w tym miejscu gdzie ów wałek się ukręcił ...
A TERAZ HICIOR - rozmawiałem przed minutą z kolegą który MOCNO dłubie Nissany Primera (z 2.0GT uzyskuje moce rzędu 300kM) i stwierdził jednomyślnie GORSZEGO SH.TU NIŻ ŚWIĄTEK raczej nie ma . Zakładał 2 x i były spaprane na MAXA a większość tego co wkłada do Primer'ek kupuje na eBay'u Uk lub Usa i nieważne nowe czy używane - grunt to to że są FABRYCZNE !!!
tym oto serdecznym akcentem pragne zakończyć moją wypowiedź odnośnie wałeczków :D oraz pozdrawiam wszystkich którzy wierzą w tzw. tjunig przez przerabianie/napawanie/szlifowanie itd. tego co wyszło fabrycznie z lekko inną geometrią ;)


p.s.co do tego linka http://www.castironw....housings.html# i zamieszczonych na pierwszej stronie fotek to tyko brzuch mnie rozbolał
Bardzo profesjonalnym spawaniem zajmuje się Instytut Lotnictwa . Koszty duże i bez znajomości raczej tam się nie dostaniesz . Spawali i wyważali aluminiową turbine do kompresora (tak na oko ok.70-80cm średnicy) w technologii i sprzętem która raczej nie śniła się zwykłym śmiertelnikom typu zacny Świątek . ŻADNEJ Gwarancji nie dali bo wiedzieli że się rozpadnie i sie ROZPADŁA
jak ktoś będzie mocno ciekaw to postaram sie o fotki tego co zostało po 2 min. pracy owej turbinki :D

#72 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 12:57

Swiatek robi ten "shit" pewnie dluzej niz Ty autem jezdzisz i jakos nie spajtowal, a co do Twojego kolegi to niech napisze na ich forum, albo poda namiary do siebie, bo bardzo chetnie poslucham jego opinii. Swiatek daje gwarancje i jak ktos mial problem (byly rzeczywiscie ok 5-7 lat temu w co mocniejszych autach) to z tego co wiem zawsze poprawial bez gadania.

Chcesz nowe, odlane walki to je kup. Ciekawe czemu jakos malo osob do tej pory widzialem z oryginalnymi walkami Irmiego do X20XEV, a Swiatek jak z nim rozmawialem trzymal min komplet na stanie, bo czesto sprzedaje.

p.s.co do tego linka http://www.castironw....housings.html# i zamieszczonych na pierwszej stronie fotek to tyko brzuch mnie rozbolał
Bardzo profesjonalnym spawaniem zajmuje się Instytut Lotnictwa . Koszty duże i bez znajomości raczej tam się nie dostaniesz . Spawali i wyważali aluminiową turbine do kompresora (tak na oko ok.70-80cm średnicy) w technologii i sprzętem która raczej nie śniła się zwykłym śmiertelnikom typu zacny Świątek . ŻADNEJ Gwarancji nie dali bo wiedzieli że się rozpadnie i sie ROZPADŁA
jak ktoś będzie mocno ciekaw to postaram sie o fotki tego co zostało po 2 min. pracy owej turbinki :D


Czyli piszesz zaslyszane opowiesci . Dla Twojej informacji to:
- spaw (jakikolwiek) i taka pompa przechodzi hydrotest. najczesciej przy 1.5x projektowanego cisnienia (duzo wyzsze niz cisnienie robocze).
- kazdy taki spaw jest przeswietlany, jest robiony dyepen, UT, ultrasound, inspekcja wizualna spawu (wszystko po ulepszaniu cieplnym).
Wszystko jak widzisz potwierdza Lloyds Register, ale pewnie dla Ciebie to podworkowa firemka.
Bez obu punktow ZADNA pompa nie zostanie oddana do uzytku!

A z turbina to pewnie byles tam i spawales czy moze dostales fajne zdjecia z sieci?

I tym tez bym zakonczyl dyskusje...

#73 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 października 2009 - 13:33

masz racje , trzeba zakończyć głupią dyskusje
ty czytaj i święcie wierz na zasadzie "na płocie było napisane du.a tylko nie sprawdzałeś na własnej skórze czy da sie pogłaskać bo by ci drzazga weszła"
a skoro masz zastrzeżenia co do turbiny to poproś kolege Gmurawsk by wygospodarował 45minut ze swojego czasu i skoczył ze mną zrobić SPECJALNIE dla ciebie dokumentacje fotograficzna z ekspertyzy technicznej jak i samej turbinki
może doświadczysz OŚWIECENIA ;)

#74 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2009 - 14:02

Kazdy ma swoj rozum. Ja wierze temu co widze, Ty temu co mowia koledzy. I niech tak zostanie.
Co do turbiny, czetnie zobacze, ale oswiecenia nie dostane, widzialem uszkodzone turbiny...sporo wieksze niz 80cm srednicy.

#75 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2009 - 11:15

troche nie ten silnik, ale to jest przyklad "elektroniki" z allegro za 49.99 tuningującej silnik TDI :D

Dodany obrazek

#76 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2009 - 11:34

Tzw "box" i to od razu Stage 3!!! ;) Potem się ludzie dziwią czemu diesel puszcza czarne "bąki" jak przyspiesza.

#77 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2009 - 11:59

Jeżeli w "Stage 3" jest jakiś opornik, to w "Stage 1" są chyba tylko kable :hmm:

#78 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2009 - 12:05

ee tam .. mają tylko inne kolorki.

I tu pojawia sie pole do zarobienia kilku złotych.
Trzeba tylko zmontować boxa z trzema opornikami ... i trzypozycyjnym przełącznikiem ... zeby mozna bylo regulowac moc zgodnie z potrzebami :D

#79 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 października 2009 - 13:37

troche nie ten silnik, ale to jest przyklad "elektroniki" z allegro za 49.99 tuningującej silnik TDI :D


Za 70zł też to sprzedają i chętni zawsze się znajdą :) Dobry opis, ładne fotki i wszystko się sprzeda. http://moto.allegro....i_60nm_pro.html
Najlepsze w opisie jest
"Tylko u mnie TUNING BOX TDI zostanie dobrany INDYWIDUALNIE do Twojego samochodu" :smiech:

#80 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2009 - 14:17

A najdziwniejsze jest to, że skoro pełno tego na Allegro to są chętni na te badziewia.
Porządny chip-tuning z hamownią (mówię o dieslu gdzie jest sens) zaczyna się od 1000zł i to też trzeba uważać.