

CHIPTUNING do 2.0 16V
#1
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 18:38
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 19:24
#4
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 18:09
Nie wiem czemu zniechęcacie kolegę do zczipowania 2.0 16v może podoba mu sie ten samochód i chce ten usportowic lekko a wy już od razu żeby V6 kupoywał......no comment....
ja też bym chętnie zczipował swoje 2.0 16v...
POZDRAWIAM MICHAŁ

#5
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 18:14
#6
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 20:15
samochod samochodem a podniesienie osiągów najsłabszej jednostki napędowej mija z się celem - dwulitrówki miały za zadanie tanioie wiem czemu zniechęcacie kolegę do zczipowania 2.0 16v może podoba mu sie ten samochód

też teraz żałuję że V6 nie szukałem ale teraz to już musztarda po obiedzie - pozostaje tylko składać na drugą
#7
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 20:16

#8
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 22:31
zobacz sobie tutaja ja czytałem ze chip zwiększy moc i mam zamiar go założyć szkoda mi sprzedawać mojej omegi za dużo kasy dołożyłem żeby teraz tak po prostu na V6 zamieniać będę podrasowywał moje 136km
tylko czy ktoś zna jakąś stronkę w necie z chipami ??
http://www.swiatek.c...uning/chipy.htm
http://www.godula.cc...ningu chipowego
masz tam opisane co i jak. lepiej powierzyc to fachowcom.
jeżeli uważasz że się opłaca i podejmiesz sie próby, bede trzymał kciuki ale pod warunkiem, że opiszesz na forum co i jak :bigok:
pozdrawiam
#9
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 10:07
Nikt nie pisal, ze nie mozna zwiekszyc mocy w 2.0 16V, tylko, ze efekty sa mizerne.a ja czytałem ze chip zwiększy moc i mam zamiar go założyć szkoda mi sprzedawać mojej omegi za dużo kasy dołożyłem żeby teraz tak po prostu na V6 zamieniać będę podrasowywał moje 136km
tylko czy ktoś zna jakąś stronkę w necie z chipami ??
Mozesz uzyskac 8-10% wiecej mocy, czy sie oplaca ?? Zalezy ile dasz za chipsa.
Nie wierz w ciemno, tylko szukaj kogos kto zalozy ci chipa i pokaze ci wydruk z hamowni ( oczywiscie z twojego auta, a nie innego z tym samym silnikiem )
Poczytaj ten watek: ( zapozyczone, ale powinien cie zaciekawic )
http://www.motonews....180796&c=32&f=9
Ten kolega zaklada wlasnie chipsy we Wrocku.
#10
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 14:18

#11
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 15:19
#12
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 15:37
oj - normalny chip to koszt ok 500 - 700 zł i w cenie masz dwukrotne badanie na hamowni ale chip to nie wszystko przecież jest wiele wiecej parametrów do ustawieniaja mam od niego chipa można go kupić już za 100 zeta (mi sie udało nawet taniej
)
#13
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 16:05
Gachu ja też myslałem na chipem do mojej bo mocy jak sie jej depnie to ma ale czasem wiadomo ciiut brakuje a czym więcej tym lepiej a samochodu teraz napewno nie zmienie w najbliższym czasie bo za dużo kasy mnie kosztowała i czasu żeby kupić w takim stanie i chciałbym ją teraz sprzedać to ni chu... mi sie nie kalkuluje bo sprzedam pewnie za grosze a żeby znaleśc znowu coś porządnego w idealnym stanie to będę musiał sporo dołożyć kasy no i spalanie ile większe i też nie wiadomo co sie trafi po miesiącu może okazać sie to gruchot a ta już mam sprawdzoną a mocy może i ciut więcej by sie przydało więc nie piszcie takim ludziom jak Lukwelowi czy mi żeby odrazu sprzedawać i kupować V6 bo to jest jego moja i innych ludzi co chcą zrobić szczególnie sie on nie pytał co sie bardziej opłaca tylko sie pytał gdzie co i jak jest z chipowaniemlukwel, lepiej zrezygnuj i składaj kase na V6
PS Gachu to nie było konkretnie do CIebie tylko do większości ludzi niestety na tym forum bo kto kolwiek co ma X20XEV sie pyta o jakąś małą przeróbkę to odrazu wszyscy wyskakują w ten sposób
Amen

#14
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 19:45
P.s nie krzyczcie po mnie

#15
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 20:50
Adresu strony juz nie pamietam, mam tylko wycinek tekstu z mojego archiwum :razz: ::::
Opel Vectra 2.0 16V (135). Popularny silnik Opla został zmodyfikowany przez założenie wałków firmy Świątek z Bydgoszczy. Wykres fabryczny obrazuje osiągi auta z standardowym programem i nowymi wałkami tuningowymi. Po dokładnym zestrojeniu samochód zyskał co prawda niewiele na mocy (138 KM/5000 rpm) ale moment obrotowy jest doskonały (205 Nm/4100 rpm), wyższy nawet od momentu nowego silnika Opla 2.2 16V (który ma 203 Nm/4000 rpm). Poprawione zastały również wolne obroty, które po zmianie wałków nieznacznie obniżyły się i pływały. Warte zauważenia są: poprawa momentu już od najmniejszych obrotów oraz wyrównanie niewielkiego przepadku momentu wynikającego pierwotnie z rekonfiguracji kolektora ssącego. Przyśpieszenie auta 0/100 poprawiło się o ok. 1,5 sek i oscyluje nieznacznie poniżej 9 sek wobec ok. 10,5 sek na wałkach z fabrycznym programem.
TU jest troche na temt chipa do silnikow wolsnossacych (strona goduli )
Zdecydowanie gorzej jest w silnikach wolnossących, gdzie zysk na mocy maksymalnej uzyskany poprzez tuning chipowy, na ogół nie przekracza 4% - 8%.Wynika to z tego, że większość producentów wykonuje oprogramowanie tak, aby w zakresie małych i średnich obciążeń być w zgodzie z ekologią i zapewniać stosunkowo małe zużycie paliwa.
Natomiast przy pełnym wciśnieciu gazu wykonuje się program tak, aby z silnika wyciągnąć wszystko co jest tylko możliwe. Dlatego też nawet najlepszy tuner ma bardzo mały margines do wykorzystania i wzrost mocy maksymalnej jest niewielki, a czasami wręcz niemożliwy do osiągnięcia.
Tuning chipowy w tych silnikach polega głównie na poprawie parametrów w zakresie obciążeń częściowych /do 75% wciśnięcia pedału gazu/ i tam możliwe są zyski nawet do 10%.
Tuning chipowy jest najprostszym, najtańszym, ale i najbardziej niebezpiecznym sposobem tuningowania silnika. Zmodyfikować program może każdy średnio zdolny elektronik, natomiast wiedza jakie będą tego konsekwencje wymaga olbrzymiej znajomości samochodów i dostępna jest tylko nielicznym.
Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas długotrwałych testów obciążeniowych.
To tylko wycinek, wszystko jest w lineczku nizej :
http://www.godula.cc...ningu chipowego
Podsumowujac to jabym mieszkal blizej Wroclawia to napewno bym dal tez za chipa 100-200 zł koledze "Autoseba", ale tylko jesli zrobilby mi pomiar na hamowni. Bo gdyby chip byl malo warty to oczywscie rezygnuje z niego a za pomiar na hamowni bym wtedy zaplacil.
#16
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 21:17

#17
OFFLINE
Napisany 30 września 2007 - 10:57
z tego co się orientuję Autoseba dysponuje już hamownią więc nie ma problemuPodsumowujac to jabym mieszkal blizej Wroclawia to napewno bym dal tez za chipa 100-200 zł koledze "Autoseba", ale tylko jesli zrobilby mi pomiar na hamowni. Bo gdyby chip byl malo warty to oczywscie rezygnuje z niego a za pomiar na hamowni bym wtedy zaplacil.
#18
OFFLINE
Napisany 30 września 2007 - 15:27
i jakiś sportowy filtr powietrza K&M i delikatna przeróbka tej rury dolotu
NIE mam zamiaru V6 kupować bo mam chęć po tuningować moje 2.0 16V

ktoś pisał ze to nie opłacalne i ja sie z tym zgodzę bo żaden tuning nie jest opłacalny

#19
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 17:48

#20
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 17:57