Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.0 DTI słabo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 grudnia 2012 - 20:32

no właśnie wszyscy wałkujemy dla kolegi żeby zrobił te przelewy przeciez to nie wydatek 1000zł .... i można to samemu zrobić .... u mnie tez w temp plusowych nie było żadnego problemu paliła za strzała przyszedł pierwszy mróz i nie odpaliłem wcale :( i zacząłem kombinować .... a okazało sie że to te przelewy hmmm... i teraz moje pytanie do tych co chcą zmieniać softa lub zmienili po co ?? przeciez wystarczy że przetniemy jeden kable od czujnik temp płyny chłodzącego i zstawimy sobie przełacznik rano przekręcamy zapłon pstrykamy przełacznikiem nagrzewamy świece i odpalamy i pstrykamy przełacznikiem spowrotem koszt z 10 zł i 30min roboty a ja sie pytam ile kosztuje wymiana softa ... :masakra:

#22 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2012 - 22:55

teraz moje pytanie do tych co chcą zmieniać softa lub zmienili po co ?? przeciez wystarczy że przetniemy jeden kable od czujnik temp płyny chłodzącego i zstawimy sobie przełacznik rano przekręcamy zapłon pstrykamy przełacznikiem nagrzewamy świece i odpalamy i pstrykamy przełacznikiem spowrotem koszt z 10 zł i 30min roboty a ja sie pytam ile kosztuje wymiana softa ... :masakra:

Tak kolego tylko całkowite przerwanie obwodu powoduje włączenie checka i wprowadza sterownik w stan awaryjny. Zmiana softa to nie tylko wcześniejsze załanczanie grzania świec ale też zmienione mapy.

#23 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudnia 2012 - 07:04

Zmiana softa to nie tylko wcześniejsze załanczanie grzania świec ale też zmienione mapy.


ale to chyba oczywiste,prawda??A gdzie masz zapisane jak nie w mapach przy jakich temperaturach mają załanczać się świece???Kolega nie napisał o całkowitym przerwaniu obwodu elektrycznego...proponuję na razie nie wypowiadać się...bo jest cisza ze strony zainteresowanego...

 


#24 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 09 grudnia 2012 - 20:35

przerobiłem ostatnio troche tego w zafirach i innych oplach, jeśli świece masz dobre i przekaźnik to przy takich temp. jak około od +10 (albo +5stC) powinien grzać świece, jak włączysz zapłon na zimnym sprężynka świec (kontrolka) zaświeca się? jak odpalisz zimny to też czy zaświeca sie ta sprężynka?
co do dłuższego postoju i ciężkiego odpalania jeśli świece sie właczają to zapowietrza sie, czyściłem smoka w baku+wymiana przewodów paliwowych od smoka w baku do filtra paliwa+przewody przelewów od wtryskiwaczy+2x podkładki króćca przy pompie, jak ręka odjął a każdy kazał pompe regenerować, po 2 zaworki zwrotne na przewodach paliwowych nawet jeden miał założone i nic, diagnostyka komp. tez by sie przydała
masz 2 problemy;
-świece muszą sie właczać
-sprawdź czy sie zapowietrza


właśnie, przewody paliwowe-
w lutym regenerowana pompa, wymieniony filtr paliwa bo podobno się zapowietrzał, do soboty zero problemów (-5), dziś w nocy -12 , rano -10 i problem, zapaliła po 10 próbach :(.
Ale , jak odpaliła zaczęła chodzić dziwnie - niebieski dym i kulawa praca...
ponieważ mam założony filter z LT-eka jest przeróbka przewodów przy filtrze i na nich zobaczyłem że robi się piana i stąd nieodpowiednia praca
Podłączyłem wysysarkę po powrót i zacząłem odpowietrzać pompę - ciągle piana i bąble powietrza przechodzące przez filter i wpadające do wysysarki, ręce mi opadły...
dodam, że jak zgasła o nie można było odpalić...
w następnej kolejności podłączyłem się przed filtrem paliwa wężykiem do butelki i znów odpowietrzanie - po dość krótkim czasie piana zniknęła i powietrze również - przewód powrotu do butelki, dolałem paliwa i próba - po 4 obrotach zaczęła kulawo chodzić i po 3 sekundach wpadła na porządane obroty . .. piana i powietrze wygonione z pompy..
pochodziła chwilę i dałem jej zmarznąć - 7 godzin na -9 i kolejna próba - grzanie świec do zgaśnięcia kontrolki i zapłon , i banan na gębie :)
Odpaliła po 2 obrocie i od razu równa praca...zgasiłem - druga próba bez grzania już zaskoczyła po 1 sekundzie...

Jutro rano sprawdzę ponownie.

Obejrzałem przewody paliwowe - zasilający ma na swojej trasie 3 albo 4 złączki jak się domyślam uszczelnione oringami - i to jest chyba bolączka naszych aut...
dokąd jest ciepło wszystko jest OK, jak spadnie temp na tych złączkach pojawiają się nieszczelności a że paliwo się kurczy to zasysa powietrze do układu powietrze wędruje do filtra (pod górę) , robi się poducha i problem gotowy - warto wiedzieć , że pompa przewala przez siebie sporo paliwa (ma sporą wydajność), które wraca do baku więc dość szybko zassane powietrze robi w pompie pianę a piana wpada na wtryski - efekt dymienie z rury i problem z odpaleniem.

Jutro ciągnę nowy przewód paliwowy od zbiornika do filtra i zdam relację, ale moim zdaniem to na 90% przyczyna naszych problemów, a zapowietrzona pompa pracująca na sucho szybko się zaciera...

Winne są te pierdzielone złączki, a wiadomo że oringi parcieją z latami.
Na razie zamierzam dołożyć przewód a na wiosnę wymienić uszczelnienie starego przewodu.

Zastanowiłem się również nad tym , dlaczego producent zastosował łączone przewody paliwowe i doszedłem do wniosku, że tak mu łatwiej, przy montażu i przejściach przez otwory technologiczne ławiej połączyć 4 kawałki po 1 metrze niż ciągnąć miedziany przewód przez całą karoserię. A i łatwiej dla producenta- produkuje komplety a nie całościowy przewód.

PS. Przed chwilą dokonałem próbę odpalenia - stała od 13 po 30 sekundowym odpaleniu - na podwórku -10, świece grzały na desce 10s po tym po 2 obrotach wału zaskoczyła i wskoczyła na równe obroty - pali teraz lepiej niż tydzień temu przy +5 rano.
Mam nadzieję że to to, jutro dokładam nowy przewód paliwowy i zobaczymy.

#25 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:52

cały czas miałem to na myśli że należy zacząć od najtańszych podstawowych rzeczy :)
wreszcie ktoś przyznał rację
uratowałem tak kilka aut

#26 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:55

cały czas miałem to na myśli że należy zacząć od najtańszych podstawowych rzeczy :)
wreszcie ktoś przyznał rację
uratowałem tak kilka aut


a powiedz mi bo nie spojrzałem, powrotny też ma złączki?? bo na razie zamierzam dołożyć zasilający, powrotny też wymienić??
Najlepsze jest to że poprzedni mechanik wywalił mi oryginalny filtr, bo miał to samo, a moim zdaniem obudowa jest OK, tylko działo się to co teraz, a on diagnozował pół filtra paliwa i stwierdził że obudowa puszcza...teraz podszedłem do tego łopatologicznie i wygląda na to że raczej temat będzie ogarnięty...
a tak na marginesie, to w pompie jest chba zawór zwrotny, więc nawet jakby złączka na powrocie gdzieś puszczała powietrze nie powinno się zapowietrzać, byłoby widać wyciek, bo to przewód ciśnieniowy a nie podciśnieniowy jak zasilanie...dobrze myślę???

#27 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:59

Tak kolego tylko całkowite przerwanie obwodu powoduje włączenie checka i wprowadza sterownik w stan awaryjny. Zmiana softa to nie tylko wcześniejsze załanczanie grzania świec ale też zmienione mapy.


chyba kolego nie rozumiesz przecinasz kabelek przedłużasz go w miejsce przecięcia wstawiasz przełącznik i jesli chcesz zeby grzały świece przerywasz obwód przełacznikiem który zostal wstawiony po nagrzaniu świec spowrotem łaczysz obwód i odpalasz i nie masz zadnego aktywnego błedu z tego powodu i żadnego jak ty to napisałeś stanu awaryjnego i koszty sa niższe sporo :)

#28 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 09 grudnia 2012 - 23:05

chyba kolego nie rozumiesz przecinasz kabelek przedłużasz go w miejsce przecięcia wstawiasz przełącznik i jesli chcesz zeby grzały świece przerywasz obwód przełacznikiem który zostal wstawiony po nagrzaniu świec spowrotem łaczysz obwód i odpalasz i nie masz zadnego aktywnego błedu z tego powodu i żadnego jak ty to napisałeś stanu awaryjnego i koszty sa niższe sporo :)

Kolego, a skoro zakładając że trafiłem w usterkę - auto super odpala grzejąc świece 8,10 sekund przy -10, to po co robić sztukaterię?? Może przyczyną jest co innego ??
Ja wiem ,że tak działa, ale moim zdaniem grzanie świec na siłę dłużej przyczynia się do ich szybszego zużycia a komplet kosztuje niemało to raz, a jedna padnięta już powoduje niezłe perturbacje.

#29 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 grudnia 2012 - 23:13

a powiedz mi bo nie spojrzałem, powrotny też ma złączki?? bo na razie zamierzam dołożyć zasilający, powrotny też wymienić??
Najlepsze jest to że poprzedni mechanik wywalił mi oryginalny filtr, bo miał to samo, a moim zdaniem obudowa jest OK, tylko działo się to co teraz, a on diagnozował pół filtra paliwa i stwierdził że obudowa puszcza...teraz podszedłem do tego łopatologicznie i wygląda na to że raczej temat będzie ogarnięty...
a tak na marginesie, to w pompie jest chba zawór zwrotny, więc nawet jakby złączka na powrocie gdzieś puszczała powietrze nie powinno się zapowietrzać, byłoby widać wyciek, bo to przewód ciśnieniowy a nie podciśnieniowy jak zasilanie...dobrze myślę???


wymieniasz przewody obydwa ssący i powrót, jedna robota, przelewy też, 4x podkładki przy pompie

#30 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 09 grudnia 2012 - 23:38

wymieniasz przewody obydwa ssący i powrót, jedna robota, przelewy też, 4x podkładki przy pompie

podkładki nowe założone 8 miesięcy temu, przelewy szczelne - przy podłączniu pompy waku pod powrót zero powierza - ale na butelce...

zaryzykuję na razie montaż zasilającego (zimno a brak kanału) :)
jak nie pomoże, to założe nowy powrót, a wiosną wymienię oba na ładne miedziane całościowe przewody. Pamiętasz ich średnicę??

#31 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 grudnia 2012 - 07:56

ostatnio w zafira robiłem, ssący 8mm a powrót 6mm albo na odwrót, za dużo zeby pamietać wszystko we wszystkich autach:)

#32 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 10 grudnia 2012 - 10:14

ostatnio w zafira robiłem, ssący 8mm a powrót 6mm albo na odwrót, za dużo zeby pamietać wszystko we wszystkich autach:)

masz częściowo rację, co do pamiętania :)
w omedze ssący 10 mm, powrót 8, przynajmniej w 2.2 dti, już założyłem zbrojony
gumowy przewód, odpowierzyłem (długo) i odpaliłem, zero powietrza w przeźroczystym przewodzie do filtra.
Acha, rano z butelki zapaliła przy -8 od strzała... chyba teoria zaczyna się sprawdzać z praktyką. Pozdrawiam

#33 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 10 grudnia 2012 - 18:14

Dziekuje bardzo za rady, zrobie tak jak mowicie. Zacznę od podstaw przelewów, a jesli nie pomorze to bede eliminował kolejne/

#34 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 11 grudnia 2012 - 07:04

Dziekuje bardzo za rady, zrobie tak jak mowicie. Zacznę od podstaw przelewów, a jesli nie pomorze to bede eliminował kolejne/

Kolejne poranne odpalenie : -6 na zewnątrz, grzanie świec 8 sekund, po 2 obrotach zapaliła bez problemu, obroty równe 900 obrotów po starcie.
Jak widać jest super - acha zniknął objaw nierównej pracy zaraz po odpaleniu - zapowietrzona pompa pchała pianę do wtrysków i stąd była ta nierówna praca.

#35 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 11 grudnia 2012 - 13:36

Kolejne poranne odpalenie : -6 na zewnątrz, grzanie świec 8 sekund, po 2 obrotach zapaliła bez problemu, obroty równe 900 obrotów po starcie.
Jak widać jest super - acha zniknął objaw nierównej pracy zaraz po odpaleniu - zapowietrzona pompa pchała pianę do wtrysków i stąd była ta nierówna praca.



to super mam nadzieje ze u mnie tez sie poprawi i bedzie palił od strzała.:)

#36 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 12 grudnia 2012 - 20:48

Przelewy zmienione, lecz jest problem bo sie strasznie zapowietrzył, samostart nawet nie pomaga. Macie jakies sposoby?

#37 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 grudnia 2012 - 21:59

Przelewy zmienione, lecz jest problem bo sie strasznie zapowietrzył, samostart nawet nie pomaga. Macie jakies sposoby?


jak nie miałem pompki odpowietrzającej układ paliwowy to luzowałem przewód przed pompą zasilający, następnie ustawiałem na kompresorze 0.7bara i dmuchałem do baku i jak paliwo zaczeło lecieć z przewodu to zakręciłem a druga osoba na na start dawała i gadał silnik,

-ale pamiętaj dmuchasz do baku na własne ryzyko- można uszkodzić bak lub system odpowietrzania baku-

a jeszcze poluzuj chociaż jedną albo dwie nakrętki na wtrysku żeby powietrze wyszło i jak ktoś kręci rozrusznikiem a paliwo się pokazuje to zakręcasz nakrętki i musi złapać, ale silnikiem kręcisz bez pauzy

#38 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 12 grudnia 2012 - 22:02

jak nie miałem pompki odpowietrzającej układ paliwowy to luzowałem przewód przed pompą zasilający, następnie ustawiałem na kompresorze 0.7bara i dmuchałem do baku i jak paliwo zaczeło lecieć z przewodu to zakręciłem a druga osoba na na start dawała i gadał silnik,

-ale pamiętaj dmuchasz do baku na własne ryzyko- można uszkodzić bak lub system odpowietrzania baku-

a jeszcze poluzuj chociaż jedną albo dwie nakrętki na wtrysku żeby powietrze wyszło i jak ktoś kręci rozrusznikiem a paliwo się pokazuje to zakręcasz nakrętki i musi złapać, ale silnikiem kręcisz bez pauzy


dzieki wielkie:)

#39 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 12 grudnia 2012 - 22:06

dzieki wielkie:)


dzięki, dzieki....ale jakie efekty???

#40 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 12 grudnia 2012 - 23:28

dzięki, dzieki....ale jakie efekty???


zostałwiłem ją, jutro ją odpowietrze i dam znac co i jak ;)

Bo aku juz zaczynał słabnąc i podłączyłem..