[OB & OBFL] 2.0 DTI słabo pali
#1 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 19:32
W jakiej tem 2.0DTI powinien włączać świece? bo moj prz temperaturach obecnych nie włacza, słabo pali od momentu kiedy go mam w zimnie, w lecie od strzała.
świece- sprawdzone dobre
przekaźnik- zmieniony
akumulatod - nowy
rozrusznik- sprawdzony działa prawidłowo
Jak postoi na zimnym to ciezko trzeba krecic dosc długo nawet 3 - 4 razy, potem złapie na 2-3 cylindry i za chwile chodzi już normalnie, i tak za kazdym razem jak slinik sie oziebia. Jak odpale go po nocy w tem garazowej ok 5 stopni tez ma mały problem. gdy sie zagrzeje jak, nowka pali od strzała. Macie pomysły? dzieki z góry:confused:
#2 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 19:34
#3 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 20:52
co do dłuższego postoju i ciężkiego odpalania jeśli świece sie właczają to zapowietrza sie, czyściłem smoka w baku+wymiana przewodów paliwowych od smoka w baku do filtra paliwa+przewody przelewów od wtryskiwaczy+2x podkładki króćca przy pompie, jak ręka odjął a każdy kazał pompe regenerować, po 2 zaworki zwrotne na przewodach paliwowych nawet jeden miał założone i nic, diagnostyka komp. tez by sie przydała
masz 2 problemy;
-świece muszą sie właczać
-sprawdź czy sie zapowietrza
#4 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 21:04
Pompa też może odmawiać posłuszeństwa. Moja odmówiła i musiałem regenerować.
Świece zaczynają grzać gdy temperatura spadnie do około 2 stopni. Jeśli chcesz sprawdzić to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury.
#5 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 21:05
Witam, wiem ze są podobne posty, lecz żaden nie daje mi konkretnej odpowiedzi.
W jakiej tem 2.0DTI powinien włączać świece? bo moj prz temperaturach obecnych nie włacza, słabo pali od momentu kiedy go mam w zimnie, w lecie od strzała.
świece- sprawdzone dobre
przekaźnik- zmieniony
akumulatod - nowy
rozrusznik- sprawdzony działa prawidłowo
Jak postoi na zimnym to ciezko trzeba krecic dosc długo nawet 3 - 4 razy, potem złapie na 2-3 cylindry i za chwile chodzi już normalnie, i tak za kazdym razem jak slinik sie oziebia. Jak odpale go po nocy w tem garazowej ok 5 stopni tez ma mały problem. gdy sie zagrzeje jak, nowka pali od strzała. Macie pomysły? dzieki z góry:confused:
zmien soft w ecu. bedzie grzal do 12 stopni. jesli to nie pomoze to wtryski a na koniec pompa. jesli sie nie zapotwietrza oczywiscie.
#6 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 21:34
#7 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 22:27
zmien soft w ecu. bedzie grzal do 12 stopni. jesli to nie pomoze to wtryski a na koniec pompa. jesli sie nie zapotwietrza oczywiscie.
w jaki sposób mam zmienic soft? Jesli by mi sie zapowietrzał to w lecie tez bym chyba miał problem z zapaleniem? tak przynajmniej sądze, a nie mam problemów. Spróbuje wyjąc wtyczke czujnika tem.(tylko pomozecie w ktorym miejscu sie znajduje) ?
#8 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 00:48
#9 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 18:24
#10 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2012 - 20:29
#11 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 07:52
NIE KOMBINUJ zmień na początek przelewy wtrysków ja to przerabiałem kombinowałem dawałem zaworki zwrotne przerabiałem żeby grzały świece a okazało się że po wymianie przelewów pali bardzo dobrze a softa mam starego że świece mi grzeje dopiero mniej wiecej od -3*C .... możesz przerobić sobie i wstawić przełączniki żeby swiece grzał na przełącnzik ...
Ja właśnie na forum vectry przeczytałem że właśnie 2.0 dti mają taką przypadłość jak przelewy są nieszczelne,jest to mało kosztowny zabieg a może pomóc..
#12 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 08:04
#13 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 08:07
Po prostu masz stary soft i grzeje Ci swiece w ujemnych temperaturach... Ten problem zostal wyeliminowany w kolejnych wersjach softu i w nich grzeje swiece juz gdy temperatura zewnetrzna spada do ok 10 stopni...
#14 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 08:24
No właśnie jeśli przelewy będą nieszczelne to będzie się lekko zapowietrzał i będzie słabo palił. Latem kiedy jest Ciepło nie odgrywa to takiej istotnej roli bo silnik łatwo zapali a zimą jest gorzej. Po drugie to kiedy przychodzą niskie temperatury to od razu te gumowe wężyki robią się twarde i gdzieś tam będzie powietrze się dostawało. Węzyki koszt może 20 zł i sam wymienisz w 5 minut.
A pózniej można brnąć dalej...można by poeksperymentować ale trza by dowiedzieć się jaka w tym silniku zasada grzania świec i przed odpaleniem zagrzać na krótko...trza by wiedzieć ile czasu są załączone i grzeją podczas odpalania czy nie...wiem że nie jest to fachowa podpowiedz....
#15 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 08:29
#16 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 11:44
NIE KOMBINUJ zmień na początek przelewy wtrysków ja to przerabiałem kombinowałem dawałem zaworki zwrotne przerabiałem żeby grzały świece a okazało się że po wymianie przelewów pali bardzo dobrze a softa mam starego że świece mi grzeje dopiero mniej wiecej od -3*C .... możesz przerobić sobie i wstawić przełączniki żeby swiece grzał na przełącnzik ...
Po raz kolejny zapytam, jesli są to przelewy, to nie powinno mi sie to to zdarzac rowniez w temp plusowych? bo jak wspomniałem nie mam zadnego problemu z odpalaniem w lecie. zmieniłem przekaznik na stary i wogle sie włacza kontrolka swiec, jak na starym jak i na 'nowym' tzn uzywanym lecz z rozbiorki omegi. wiec raczej przewiduje ze to przekaznik, musze jeszcze sprawdzic z odłączeniem czujnika temperatury.
#17 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 12:21
No właśnie jeśli przelewy będą nieszczelne to będzie się lekko zapowietrzał i będzie słabo palił. Latem kiedy jest Ciepło nie odgrywa to takiej istotnej roli bo silnik łatwo zapali a zimą jest gorzej. Po drugie to kiedy przychodzą niskie temperatury to od razu te gumowe wężyki robią się twarde i gdzieś tam będzie powietrze się dostawało.
Latem może być oki a zimą nie.
#18 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 12:45
#19 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 13:17
Po raz kolejny zapytam, jesli są to przelewy, to nie powinno mi sie to to zdarzac rowniez w temp plusowych? bo jak wspomniałem nie mam zadnego problemu z odpalaniem w lecie. zmieniłem przekaznik na stary i wogle sie włacza kontrolka swiec, jak na starym jak i na 'nowym' tzn uzywanym lecz z rozbiorki omegi. wiec raczej przewiduje ze to przekaznik, musze jeszcze sprawdzic z odłączeniem czujnika temperatury.
no to sprawdź na krótko i czy po nagrzaniu świec lepiej odpali,
co do odpalania w lato bez problemu, to kazdy wie ze im zimniej to przewody stają się twardzsze i pojawiają się nieszczelności i może dawać taki objaw jak masz
#20 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2012 - 15:17