Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.0 DTI słabo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 04 grudnia 2012 - 19:32

Witam, wiem ze są podobne posty, lecz żaden nie daje mi konkretnej odpowiedzi.

W jakiej tem 2.0DTI powinien włączać świece? bo moj prz temperaturach obecnych nie włacza, słabo pali od momentu kiedy go mam w zimnie, w lecie od strzała.


świece- sprawdzone dobre
przekaźnik- zmieniony
akumulatod - nowy
rozrusznik- sprawdzony działa prawidłowo

Jak postoi na zimnym to ciezko trzeba krecic dosc długo nawet 3 - 4 razy, potem złapie na 2-3 cylindry i za chwile chodzi już normalnie, i tak za kazdym razem jak slinik sie oziebia. Jak odpale go po nocy w tem garazowej ok 5 stopni tez ma mały problem. gdy sie zagrzeje jak, nowka pali od strzała. Macie pomysły? dzieki z góry:confused:

#2 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2012 - 19:34

pewnie pompa.Norma w tych silnikach...jeśli sprężanie OK to sprawdź błędy kompem diagnostycznym;)

 


 


 


#3 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 grudnia 2012 - 20:52

przerobiłem ostatnio troche tego w zafirach i innych oplach, jeśli świece masz dobre i przekaźnik to przy takich temp. jak około od +10 (albo +5stC) powinien grzać świece, jak włączysz zapłon na zimnym sprężynka świec (kontrolka) zaświeca się? jak odpalisz zimny to też czy zaświeca sie ta sprężynka?
co do dłuższego postoju i ciężkiego odpalania jeśli świece sie właczają to zapowietrza sie, czyściłem smoka w baku+wymiana przewodów paliwowych od smoka w baku do filtra paliwa+przewody przelewów od wtryskiwaczy+2x podkładki króćca przy pompie, jak ręka odjął a każdy kazał pompe regenerować, po 2 zaworki zwrotne na przewodach paliwowych nawet jeden miał założone i nic, diagnostyka komp. tez by sie przydała
masz 2 problemy;
-świece muszą sie właczać
-sprawdź czy sie zapowietrza

#4 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:04

Wymień wężyki przelewowe. Bo nasze silniki nie mają pompy w baku tylko tą jedną przy silniku. I jeśli ciężko pali to może dlatego że Ci się zapowietrza.

Pompa też może odmawiać posłuszeństwa. Moja odmówiła i musiałem regenerować.

Świece zaczynają grzać gdy temperatura spadnie do około 2 stopni. Jeśli chcesz sprawdzić to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury.

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:05

Witam, wiem ze są podobne posty, lecz żaden nie daje mi konkretnej odpowiedzi.

W jakiej tem 2.0DTI powinien włączać świece? bo moj prz temperaturach obecnych nie włacza, słabo pali od momentu kiedy go mam w zimnie, w lecie od strzała.


świece- sprawdzone dobre
przekaźnik- zmieniony
akumulatod - nowy
rozrusznik- sprawdzony działa prawidłowo

Jak postoi na zimnym to ciezko trzeba krecic dosc długo nawet 3 - 4 razy, potem złapie na 2-3 cylindry i za chwile chodzi już normalnie, i tak za kazdym razem jak slinik sie oziebia. Jak odpale go po nocy w tem garazowej ok 5 stopni tez ma mały problem. gdy sie zagrzeje jak, nowka pali od strzała. Macie pomysły? dzieki z góry:confused:


zmien soft w ecu. bedzie grzal do 12 stopni. jesli to nie pomoze to wtryski a na koniec pompa. jesli sie nie zapotwietrza oczywiscie.




 


#6 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 04 grudnia 2012 - 21:34

No ale najpierw przelewy posprawdzaj. I to czy grzeje jak ściągniesz wtyczkę czujnika.

#7 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 04 grudnia 2012 - 22:27

zmien soft w ecu. bedzie grzal do 12 stopni. jesli to nie pomoze to wtryski a na koniec pompa. jesli sie nie zapotwietrza oczywiscie.




w jaki sposób mam zmienic soft? Jesli by mi sie zapowietrzał to w lecie tez bym chyba miał problem z zapaleniem? tak przynajmniej sądze, a nie mam problemów. Spróbuje wyjąc wtyczke czujnika tem.(tylko pomozecie w ktorym miejscu sie znajduje) ?

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2012 - 00:48

Soft zmienia się przez podpięcie do Techa II sprzętowego.

#9 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 05 grudnia 2012 - 18:24

Albo w ASO. Koszt około 150 zł. Czujnik jest po prawej stronie silnika (jeśli stoisz przed silnikiem) po lewej od bagnetu do sprawdzania poziomu oleju. Jeden jest taki odstający i na niego nachodzi taka zwykła wsuwka elektryczna. A pod nim jest drugi czujnik na wtyczkę dwupinową. I tą musisz zdjąć.

#10 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:29

NIE KOMBINUJ !! zmień na początek przelewy wtrysków ja to przerabiałem kombinowałem dawałem zaworki zwrotne przerabiałem żeby grzały świece a okazało się że po wymianie przelewów pali bardzo dobrze a softa mam starego że świece mi grzeje dopiero mniej wiecej od -3*C .... możesz przerobić sobie i wstawić przełączniki żeby swiece grzał na przełącnzik ...

#11 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2012 - 07:52

NIE KOMBINUJ !! zmień na początek przelewy wtrysków ja to przerabiałem kombinowałem dawałem zaworki zwrotne przerabiałem żeby grzały świece a okazało się że po wymianie przelewów pali bardzo dobrze a softa mam starego że świece mi grzeje dopiero mniej wiecej od -3*C .... możesz przerobić sobie i wstawić przełączniki żeby swiece grzał na przełącnzik ...


Ja właśnie na forum vectry przeczytałem że właśnie 2.0 dti mają taką przypadłość jak przelewy są nieszczelne,jest to mało kosztowny zabieg a może pomóc..

 


#12 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 06 grudnia 2012 - 08:04

No właśnie jeśli przelewy będą nieszczelne to będzie się lekko zapowietrzał i będzie słabo palił. Latem kiedy jest Ciepło nie odgrywa to takiej istotnej roli bo silnik łatwo zapali a zimą jest gorzej. Po drugie to kiedy przychodzą niskie temperatury to od razu te gumowe wężyki robią się twarde i gdzieś tam będzie powietrze się dostawało. Węzyki koszt może 20 zł i sam wymienisz w 5 minut.

#13 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 grudnia 2012 - 08:07

A ja mialem Vectre z tym silnikiem i dokladnie te same objawy... Zmiana softu pomogla, problem minal jak reka odjal...

Po prostu masz stary soft i grzeje Ci swiece w ujemnych temperaturach... Ten problem zostal wyeliminowany w kolejnych wersjach softu i w nich grzeje swiece juz gdy temperatura zewnetrzna spada do ok 10 stopni...

#14 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2012 - 08:24

No właśnie jeśli przelewy będą nieszczelne to będzie się lekko zapowietrzał i będzie słabo palił. Latem kiedy jest Ciepło nie odgrywa to takiej istotnej roli bo silnik łatwo zapali a zimą jest gorzej. Po drugie to kiedy przychodzą niskie temperatury to od razu te gumowe wężyki robią się twarde i gdzieś tam będzie powietrze się dostawało. Węzyki koszt może 20 zł i sam wymienisz w 5 minut.


A pózniej można brnąć dalej...można by poeksperymentować ale trza by dowiedzieć się jaka w tym silniku zasada grzania świec i przed odpaleniem zagrzać na krótko...trza by wiedzieć ile czasu są załączone i grzeją podczas odpalania czy nie...wiem że nie jest to fachowa podpowiedz....

 


#15 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 grudnia 2012 - 08:29

zakładasz przewód paliwowy taki przeźroczysty za filtrem przed pompą i palisz silnik, dajesz po gazie i patrzysz czy paliwo leci z powietrzem, w każdym aucie dti co robiłem tak miałem, ten test robiłem oczywiście po wymianie przelewów, jeśli powietrze leci z paliwem to nieszczelność między filtrem paliwa a bakiem

#16 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 06 grudnia 2012 - 11:44

NIE KOMBINUJ !! zmień na początek przelewy wtrysków ja to przerabiałem kombinowałem dawałem zaworki zwrotne przerabiałem żeby grzały świece a okazało się że po wymianie przelewów pali bardzo dobrze a softa mam starego że świece mi grzeje dopiero mniej wiecej od -3*C .... możesz przerobić sobie i wstawić przełączniki żeby swiece grzał na przełącnzik ...



Po raz kolejny zapytam, jesli są to przelewy, to nie powinno mi sie to to zdarzac rowniez w temp plusowych? bo jak wspomniałem nie mam zadnego problemu z odpalaniem w lecie. zmieniłem przekaznik na stary i wogle sie włacza kontrolka swiec, jak na starym jak i na 'nowym' tzn uzywanym lecz z rozbiorki omegi. wiec raczej przewiduje ze to przekaznik, musze jeszcze sprawdzic z odłączeniem czujnika temperatury.

#17 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 06 grudnia 2012 - 12:21

No właśnie jeśli przelewy będą nieszczelne to będzie się lekko zapowietrzał i będzie słabo palił. Latem kiedy jest Ciepło nie odgrywa to takiej istotnej roli bo silnik łatwo zapali a zimą jest gorzej. Po drugie to kiedy przychodzą niskie temperatury to od razu te gumowe wężyki robią się twarde i gdzieś tam będzie powietrze się dostawało.


Latem może być oki a zimą nie.

#18 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2012 - 12:45

Nie ma co kombinować. Trzeba zmienić soft albo oszukać czujnik temperatury i będzie dobrze odpalał.

#19 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 grudnia 2012 - 13:17

Po raz kolejny zapytam, jesli są to przelewy, to nie powinno mi sie to to zdarzac rowniez w temp plusowych? bo jak wspomniałem nie mam zadnego problemu z odpalaniem w lecie. zmieniłem przekaznik na stary i wogle sie włacza kontrolka swiec, jak na starym jak i na 'nowym' tzn uzywanym lecz z rozbiorki omegi. wiec raczej przewiduje ze to przekaznik, musze jeszcze sprawdzic z odłączeniem czujnika temperatury.


no to sprawdź na krótko i czy po nagrzaniu świec lepiej odpali,
co do odpalania w lato bez problemu, to kazdy wie ze im zimniej to przewody stają się twardzsze i pojawiają się nieszczelności i może dawać taki objaw jak masz

#20 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 grudnia 2012 - 15:17

panowie zaczynamy się powoli powtarzać...a sam zainteresowany nie wykonał chyba jeszcze żadnego ruchu..poczekajmy co po podpowiedziach będzie...informacji na początek jest chyba dużo.