Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z nawiewem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
457 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2009 - 18:24

sprawdź czy ci płynu nie ubywa bo może poprzedni właściciel jednak dal sobie spokój z wymianą nagrzewnicy i cieknie
ewentualnie sprawdź odpływ ze skraplacza takie małe wężyki nad skrzynią (dojście z kanału)

#62 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lutego 2009 - 19:42

weź tę wilgoć na język - jeśli będzie pierońsko gorzkie i przez dłuższy czas się goryczy nie pozbędziesz z ust - glikol, czyli prawdopodobnie nagrzewnica cieknie

#63 OFFLINE   autoselect

autoselect
  • 12 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Podedwórze

Napisany 21 lutego 2009 - 19:58

Reasumując, wymiana nagrzewnicy i przy okazji jeszcze te sterowanie nawiewem? Czyli trzeba rozbebeszać pół auta:sad: Ładny początek przyjaźni z Omegą nie ma co! Załamka:(

#64 OFFLINE   Madre

Madre
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: Tarczyn

Napisany 23 lutego 2009 - 09:33

Witam kolego autoselect nie przejmuj się zbytnio ja też mam ome koło tygodnia i cały czas walczę z moim ogrzewaniem (objawy prawie takie same) próbowałem chyba wszystkiego ale jutro prowadzę autko do serwisu jak naprawią to dam znać będę sie pilnie przyglądał pozdro!

#65 OFFLINE   autoselect

autoselect
  • 12 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Podedwórze

Napisany 25 lutego 2009 - 21:30

Witam!
Nowe obserwacje. Kolega poradził : włącz "ECO" i nie będą parowały.
No i nie parowały. (ale czy tak można jeździć cały czas?)
Odwiedziłem brata. Pstrykał, pstrykał tymi guzikami i po jakimś czasie, nie odrazu jak zaczęło wiać.... Sam już nie wiem, zgłupiałem.
Tak mi się wydaje, że jak się kilka razy nacisnęło włącznik obiegu wewnętrznego to jakby się soś zaczęło dziać z tym nadmuchem ale pewności nie mam.
Obserwuję też stan płynu od ok. 350 km. Jakby nie ubywa....
Wczoraj testowałem spryskiwacze i ciśnienie jakieś słabe... Co się okazało : nie pryska na tylną szybę, za to wycieka w prawym tylnym rogu auta.
Teraz mam dwie opcje do rozważenia: czy ten płyn pod wycieraczkami to pozostałość po naprawie nagrzewnicy czy też jest to płyn do spryskiwania szyb.

#66 OFFLINE   drozdzik737

drozdzik737
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-02-2009

Napisany 26 lutego 2009 - 01:53

Witam
U mnie był podobny problem, moi macherzy wymyślili że to pewnie z nagrzewnicy i ją wymienili z dobrej na dobrą a szyby nadal parowały.
Okazało się że siłownik od klapki obiegu nawiewu zerwał się z dźwigienki i miałem cały czas układ zamknięty co za tym idzie szyby parowały przy deszczowej i zimowej aurze

#67 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 21 lipca 2009 - 10:51

ja mam podobny problem jak mam ustawione LO to jest chłodno po obu stronach ale wystarczy że podniosę temperatur o 1,2 stopnie po lewej stronie to po lewej jest tak podniesione a po prawej stronie nawiewu automatycznie zaczyna mi grzać na max ,mimo że na climatroniku po prawej jest na wyświetlaczu nadal LO , czym to jest spowodowane?

#68 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2009 - 12:02

witam mam chyba problem z tylnego nawiewu leci mi tylko gorace powietrze tak powinno byc??? a jak nie wie ktos jak to naprawic
???


pozdrawiam Hubert:-|

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 sierpnia 2009 - 12:28

witam mam chyba problem z tylnego nawiewu leci mi tylko gorace powietrze tak powinno byc??? a jak nie wie ktos jak to naprawic
???


pozdrawiam Hubert:-|


wie - i opisywal to nawet na forum. uzyj czarnego przycisku szukaj.


podpowiedz - jest w tym dziale

http://forum.omegakl...isplay.php?f=38




 


#70 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:20

Wertuje te tematy i nie widze odpowiedzi na moj problemik
Wydlubalem dzis panel klimatronika i niestety znalazlem luzno lezacy pret (dlugosc ok 30 cm ) Ktos podpowie za co odpowiada i co wazniejsze jak go tam zamocowac . Dostep raczej marny :(
Nie dzialalo ogrzewanie po stronie kierowcy czy to ma zwiazek ? Pozdrawiam

#71 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 15 sierpnia 2009 - 14:35

dokładnie nie ma konkretnej odpowiedzi jak rozwiązać ten problem lub znaleźć przyczynę

#72 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2009 - 14:44

dokładnie nie ma konkretnej odpowiedzi jak rozwiązać ten problem lub znaleźć przyczynę


jest - tylko trzeba poszukac - sam opisywalem

ten pret sluzy za nawiew na nogi i tylny spod fotela po stronie kierowcy - silniczek jest po stronie pasazera i ten pret przenosi sterowanie na strony kierowcy - jak go nie ma to w zaleznosci jak sie zatrzymala zebatka - albo masz na nogi caly czas otwarte albo zamkniete




 


#73 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 20 sierpnia 2009 - 09:48

jest - tylko trzeba poszukac - sam opisywalem

ten pret sluzy za nawiew na nogi i tylny spod fotela po stronie kierowcy - silniczek jest po stronie pasazera i ten pret przenosi sterowanie na strony kierowcy - jak go nie ma to w zaleznosci jak sie zatrzymala zebatka - albo masz na nogi caly czas otwarte albo zamkniete


no tak ale u mnie to obojętnie czy mam na nogi czy na górę czy na szybę to zawsze po prawej stronie leci ciepłe a nwet bardzo takie na max gorące!

#74 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 sierpnia 2009 - 10:05

no tak ale u mnie to obojętnie czy mam na nogi czy na górę czy na szybę to zawsze po prawej stronie leci ciepłe a nwet bardzo takie na max gorące!


u ciebie spadlo ciegno sterujace z silniczka i masz na stale otwarte albo zdechl silniczek. dojscie masz po zwaleniu schowka




 


#75 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 20 sierpnia 2009 - 12:05

u ciebie spadlo ciegno sterujace z silniczka i masz na stale otwarte albo zdechl silniczek. dojscie masz po zwaleniu schowka



czyli muszę zdemontować schowek i tam szukać , spróbuje ale nie wiem czy mi się to uda samemu

#76 OFFLINE   sebsok

sebsok
  • 16 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Przeczyce

Napisany 20 sierpnia 2009 - 12:59

Trzeba wyjąć schowek a czasami również panel koło biegów, jak nie za bardzo się w tym orientujesz to odpuść sobie, dużo dłubaniny i łatwo pourywać zaczepy. Miałem taki sam efekt, w pierwszej kolejności właśnie sprawdzili mi silniczki i ich połączenie ale wszystko było ok, okazało się że panel sterowania był walnięty pomimo że na kompie nie pokazywał błędów.

#77 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 20 sierpnia 2009 - 19:08

Trzeba wyjąć schowek a czasami również panel koło biegów, jak nie za bardzo się w tym orientujesz to odpuść sobie, dużo dłubaniny i łatwo pourywać zaczepy. Miałem taki sam efekt, w pierwszej kolejności właśnie sprawdzili mi silniczki i ich połączenie ale wszystko było ok, okazało się że panel sterowania był walnięty pomimo że na kompie nie pokazywał błędów.


właśnie sam nie będe robił kolega marx pomoże w sobotke sobie przy piwku usiądziemy i podłubiemy

#78 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 24 sierpnia 2009 - 18:20

podpiołem moją omcie pod kompa przed rozebraniem schowka i wyskoczyło coś takiego
"Right blending flap motor voltage low" - błąd nr 20. zwarcie lub przerwa w obwodzie w jednostce sterującej /i jakies tam numery/

czy to nie jest padnięty może tylko panel?

#79 OFFLINE   marx74

marx74

    XEV+TC+4.22+COŚ

  • 158 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Olsztyn [NO xxxxC]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 26 sierpnia 2009 - 14:07

podpiołem moją omcie pod kompa przed rozebraniem schowka i wyskoczyło coś takiego
"Right blending flap motor voltage low" - błąd nr 20. zwarcie lub przerwa w obwodzie w jednostce sterującej /i jakies tam numery/

czy to nie jest padnięty może tylko panel?


He he i co to było to low voltage ;)
Czyżby 0 vltage na motorze, bo odpieło mu sie voltage?

#80 OFFLINE   bortimor23

bortimor23
  • 34 postów
  • Dołączył: 12-11-2008
  • Skąd: Nowogard

Napisany 03 września 2009 - 09:56

witam wczoraj nagle przestal dzialac mi nawiew krece pokretlem od predkosci nawiewu ale nic nie reaguje nie dziala poprostu co moglo sie stac sprawdzalem wszystkie bezpieczniki sa dobre prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny
KARGUL