Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świece zapłonowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 19:42

Dla przestrogi!! Zawsze byłem zwolennikiem NGK, ale ostatnio usłyszałem od 2 znajomych mechaników, że swiece ukręcili :o przey dokręcaniu!!


A nie prościej przeczytać co producent zaleca:
http://www.ngk.de/pl...nty-dokrecenia/

http://www.ngk.de/pl...rukcja-montazu/

#62 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2014 - 22:58

Panowie czy ktoś miał styczność ze świecami irydowymi czy jest jakaś ruznica silnik pracuje równej na biegu jałowym, może za albo przeciw.

#63 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2014 - 19:47

Panowie czy ktoś miał styczność ze świecami irydowymi czy jest jakaś ruznica silnik pracuje równej na biegu jałowym, może za albo przeciw.


Zawsze jak zmienisz świece na nowe zalecane przez producenta silnika to silnik pracuje lepiej i nie jest ważne czy są irydowe , one tylko wolniej się zużywają .:D

#64 OFFLINE   bili1

bili1
  • 23 postów
  • Dołączył: 31-10-2011

Napisany 13 stycznia 2015 - 19:56

Hej,
podpowiedzcie mi jakie świece wybrać do mojej OMCI
ostatnimi czasy troszkę mi zaczęło czasem delikatnie drżeć z tyłu przy 80- 90 na niskich obrotach i zastanawiam się nad wymianą świec + czasem spalanie za wysokie
jakie tam były montowane oryginalnie bo nie wiem czy 2 -4 elektrodowe, czy irydowe, czy przewody wysokiego napięcia też ?
czytałem, że najlepiej beru, ale troszkę mnie cena odstrasza
( jeszcze się nie otrząsnąłem po wymianie uszczelek głowicy )

może głupio to zabrzmi ale co oznacza GM ( General Motors ? ? ) :D
i to delikatne szarpanie może mieć coś wspólnego ze świecami ?
dodam, że na obrotach nic nie drży

dzięki za pomoc

#65 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2015 - 20:00

Kup ori GM dwuelektrodowe.Takie powinny być.

#66 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 września 2015 - 12:46

Witam!

Na pewno temat był wałkowany ze 100 razy, ale na tym forum szukajka nic nie może znaleźć.

W internecie znalazłem masę sprzecznych informacji dotyczących świec. Dlatego chciałem sprostować.

1. O co chodzi z tą ilością elektrod? Ponoć do instalacji gazowych lepsza taka co ma jedna elektrodę czy cuś. Do tego są różne dziwne informacje dotyczące szczelin...

2. Wyczytałem że te świece: NGK:V-23,BKR5EK.: są do tego silnika i samochodu zalecane. Czy mogą być? Czy może najlepiej kupić najtańsze świece bosch za 7zł z rosji? :>

O takie mi się podobają:
http://allegro.pl/sw...5622323234.html

Brać i nie kombinować? Czy nie brać i kombinować?

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc


P.S. Oczywiście chodzi o silnik 2,0 16v

Edytowany przez Azanath, 10 września 2015 - 13:50.


#67 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2015 - 15:44

takie są dedykowane :p

Załączone pliki



#68 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 września 2015 - 17:22

Uuuuu i mogę sobie wybrać jaką chcę? :d

Czy ta szczelina ma znaczenie? W sensie czy któreś z tu podanych są "lepsze do gazu" ?:>

Edit: Coś mi nie gra. W załączniku który podałeś są świece: BKR6EK, ale na allegro, nie znalazłem informacji iż są one w ogóle w Oplach stosowane.
Natomiast świece podane przeze mnie: BKR5EK, są ponoć dedykowane do tego silnika... i co teraz?

Pozdrawiam!

Edytowany przez Azanath, 10 września 2015 - 17:25.


#69 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2015 - 18:04

BKR5EK

Na tych jeździłem w 2.2 16V bardzo długo, będziesz zadowolony.

#70 OFFLINE   heterr

heterr
  • 53 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Konstantynów Łódzki
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 września 2015 - 18:13

Uuuuu i mogę sobie wybrać jaką chcę? :d

Czy ta szczelina ma znaczenie? W sensie czy któreś z tu podanych są "lepsze do gazu" ?:>

Edit: Coś mi nie gra. W załączniku który podałeś są świece: BKR6EK, ale na allegro, nie znalazłem informacji iż są one w ogóle w Oplach stosowane.
Natomiast świece podane przeze mnie: BKR5EK, są ponoć dedykowane do tego silnika... i co teraz?

Pozdrawiam!


Ja mam świece Ngk dedykowane do tego silnika i jestem zadowolony. Jak wrócę do domu to podam Ci numer.

#71 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 września 2015 - 21:51

Na tych jeździłem w 2.2 16V bardzo długo, będziesz zadowolony.


A regulowales szczeliny w nich?

#72 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 września 2015 - 05:49

Ja mam świece Ngk dedykowane do tego silnika i jestem zadowolony. Jak wrócę do domu to podam Ci numer.


Cała noc czekałem... i nie wróciłeś do domu :<

Kupuje BKR5EK :)
Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam!

#73 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2015 - 06:52

Najlepsze rozwiązanie to zakup świec w ASO (cena jak na allegro) i ustawienie odstępu elektrod na 0,8 mm (przy silniku zasilanym gazem). Tak mi swego czasu doradził kczech i tak robiłem przez 6 lat w silniku 2.2 16v.

#74 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2015 - 08:39

A regulowales szczeliny w nich?

Ja nie, może mechanik ale nie sądzę. Na Pb/Lpg ponad 50k km a wymieniłem przy okazji robiąc uszczelkę pod pokrywą zaworów choć dalej wyglądały bardzo dobrze.

#75 OFFLINE   heterr

heterr
  • 53 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Konstantynów Łódzki
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 września 2015 - 09:24

Cała noc czekałem... i nie wróciłeś do domu :<

Kupuje BKR5EK :)
Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam!

soryy wyleciało mi z głowy tyram co dzień po 12 h a jak wracam do domu to zgon jestem...

#76 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 września 2015 - 09:28

Czy ktoś stosował świece irydowe do 2.2 16v z lpg

#77 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2015 - 07:04

Czy ktoś stosował świece irydowe do 2.2 16v z lpg

ja mam Bosch Iridium ze szczeliną 0.7mm.Jest OK.

#78 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2015 - 14:08

jak zmniejszacie szczeline ? mlotkiem ? :)

 

 

tzn ze opór zależy od szczeliny ? im mniejsza tym mniejszy i iskara latwiej przeskakuje ?

czy moze zalezy od materiału itp ?



#79 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 listopada 2015 - 20:51

jak zmniejszacie szczeline ? mlotkiem ? :)


tzn ze opór zależy od szczeliny ? im mniejsza tym mniejszy i iskara latwiej przeskakuje ?
czy moze zalezy od materiału itp ?

Wkrecasz świece w imadlo (delikatnie), szczelinomierz pomiędzy i delikatnie pukajac zmniejszasz szczelinę, i tak po kolei z każda swieca..

#80 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopada 2015 - 08:25

Rozumiem, że oryginał GM najlepszy i najtańszy. Można dogiąc. Ja obawiam się ze może nadwyręzy się ramionko i odłamie się. Nie mam szczelinomierza ani imadła.

Czy nie lepiej założyc NGK numer 23 ktore mają już 0,8 mm ? Mam gaz u siebie. Ale na benzynie też skacze.

Widze, że NGK ma to samo położenie elektrod co GM. A Bosh ma inne. Ciekawe czy to ma znaczenie. Na forum ani słowa o tym.

Wczesniej miałem Bosch ale po wymianie silnik skakał. Wymiana przewodów WN rozwiązała problem. Teraz też włozyłem świece Bosch. Zobaczę czy wymiana kabli pomoże. 
Jak nie pomoże to wrzucam NGK i liczę, że mniejsza przerwa da równą pracę silnika.

 

 

Ręce mi opadają, gdy po wymianie świec mam prawie unieruchomione auto i nie mogę jeździć normalnie do pracy :angry: . 

Miała być limuzyna a ciągle coś nie działa.

 


Edytowany przez remek76, 25 listopada 2015 - 08:32.