Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świece zapłonowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   MobilZasada

MobilZasada
  • 39 postów
  • Dołączył: 06-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 listopada 2015 - 13:11

Ja zawsze zakładam świece NGK. Miałem problem z zapłonem, ale winowajcą okazała się cewka. Co oznacza, że nigdy mnie te świece nie zawiodły.

Przewody miałem jakieś no-name. Teraz mam NGK (koszt 90zł). I na tych i na tych auto chodzi ok.

Za przewody w serwisie OPLA panowie życzą sobie 700zł... Bez komentarza. O świece nigdy nie pytałem.



#82 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2015 - 20:38


Ja stosuje GM, Remek76 bez imadla tez sobie poradzisz.

Edytowany przez zico, 25 listopada 2015 - 20:41.


#83 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2015 - 20:56

Świece Boscha jeszcze można kupić?
Same ngk dookoła.
Faktem jest i macie racje, ze nawet nowe świece ustawia sie szczelinę.
W sumie powinienem świece zmienić prawie 10.000 nakręcona

#84 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2015 - 21:34

W X30XE świece wymieniałem co 1,5-2 lata (20k-25k km) na wspomniane wcześniej NGK (raz Bosch platinum) i kable Bosch/NGK. Nigdy nie regulowałem przerwy w świecach i nie miałem żadnych objawów złej pracy silnika czy wypadania zapłonu. Zastanawiam się nad sensem regulowanie przerwy i komibnowana ze świecami.


Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#85 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2015 - 21:59

Ja też nigdy nie ustawiłem przerwy w nowych świecach,nigdy.
Dzisja w programie kup i zrób to wyjaśniał. Uważam ze ma trochę racji,warto sprawdzić.
Świece Ngk uzywam od 100 lat, ale w kaszlaku miałem Boscha i lepiej rano palił na boschu,temu pytam

#86 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2015 - 22:04

W X30XE świece wymieniałem co 1,5-2 lata (20k-25k km) na wspomniane wcześniej NGK (raz Bosch platinum) i kable Bosch/NGK. Nigdy nie regulowałem przerwy w świecach i nie miałem żadnych objawów złej pracy silnika czy wypadania zapłonu. Zastanawiam się nad sensem regulowanie przerwy i komibnowana ze świecami.


W instalacjach podciśnieniowych regulacja przerwy dużo daje,kiedys miałem skodzine felicje 1.3 i tam jak była za dużą przerwa to strzelało w dolot, po regulacji przerwy spokój na długo. Teraz z przyzwyczajenia reguluje przerwę w OB... Czy to cos daje? opinie u samych gazownikow sa podzielone.

#87 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2015 - 22:10

No właśnie,niby banalne!
Jak to mówią,diabeł tkwi w szczegółach i zgadzam sie z tym.

#88 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 listopada 2015 - 22:35

Od zawsze w autach z gazem;
-Swiece
-przewody zaplonowe
-cewka
-filtr powietrza
-filtry gazu (czesto syfiasty gaz)
-zawsze min rezerwa benzyny w baku
Troche aut z gazem uzytkowalem i nigdy nie było problemow

#89 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2015 - 08:57

Oryginał GM ma:

Odstęp - 1 mm

Położenie elektrod - 6 mm

 

Bosch

Odstęp - 1 mm

Położenie elektrod - 5 mm

 

NGK numer 23

Odstęp - 0,8 mm

Położenie elektrod - 6 mm

 

 

Więc jeśli chcemy mieć takie samo położenie elektrod, które czytam, że na wpływ na głowicę czy też żwawość na jakimś zakresie obrotów (pisali na forum LPG).

Oraz chcemy mięć odstęp 0,8 mm to może lepiej kupić NGK i się nie bawić w wyginanie?
Ktoś to testował: doginany Bosch/GM vs NGK ?

 

Wcześniej miałem Bosch albo GM. Jeżdże tylko na gazie. Zrobiłem 72 tys km :D. W końcu zaczął długo zapalać rano to wymieniłem świece. Podczas jazdy było ok.
Może nie był żwawy ale jeździł bez problemu cały czas. Tzn dopiero na wyżsokich, powyżej 4 tys obrótów fajnie jechał.

Pamiętam jednak, że musiałem wymienić kable po włożeniu nowych świec. Może i dlatego, że układ (kable/cewka) jest słaszby i daje gorszą iskrę, a czytałem że wszytko się zużywa, także cewka.
 

Z tego co czytam to wynika, że jeśli dam mniejszy odstęp to może i te same (stare) kable i cewka dadzą radę.

 

 

Jak myslicie ?



#90 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 listopada 2015 - 17:12

Nie chcesz problemów to wymien przewody i świece. Jak padniete kable to nowe świece nic nie dadzą. Będzie iskra latać, możesz sprawdzić kable w całkowitej ciemności czy iskry nie widać.

#91 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 17:15

Kable sie sprawdza miernikiem.

#92 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 19:25


chcemy mięć odstęp 0,8 mm to może lepiej kupić NGK i się nie bawić w wyginanie?

 

 

NGK też trza ustawiać , ale jak pisałeś - do omy zalecana przerwa to 0,8- 1mm . Gdzieś kiedyś czytałem ,że warto ustawiać przerwę na 0,8 mm , bo lpg ma trudniejszy zapłon czy coś tam .

Ja u siebie zmieniałem świece po ... 70-80 ts km , może więcej . Na nowych świecach autko przez parę dni sprawiało wrażenie , jakby coś mu wadziło , ale przeszło = może autoadaptacja - nie wiem.

W przypadku Lpg ważna też jest jakość gazu . Moja pani miała straszne szarpania i gaśnięcia na luzie - 4-5 wizyt u gaziarzy na regulacji przez miesiąc. Wystarczyło zmienić firmę tankującą gaz i problem zniknął.

Ps Orlen wbrew pozorom , nie ma dobrego gazu - szukaj stacji ze znaczkiem Qgaz - duża oszczędność na pracy silnika i spalaniu.



#93 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2016 - 16:14

No i wymieniłem świece na NGK numer 23. W Bosch jedna miała pękniętą ceramikę ! Chyba mechanik mi taką założył!!!
W każdym bądź razie na Bosch autko szło mułowato. Na NGK czuję, że jest żwawe i to mi się podoba. Znowu lubię nim jeździć :)