Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świece zapłonowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   michalmadmax

michalmadmax
  • 69 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 09 października 2012 - 21:37

Podpinam się pod temat.Ja od zawsze stosuję świece NGK i jestem zadowolony,ale nie o tym chciałem pisać bardziej mi chodzi o to że zabrałem się za wymianę świec otwieram katalog NGK 2012r zalecane świec to BKR5EK zmówiłem je na allegro a gość mi przysłał BKR6EK które wedle katalogu przeznaczone są do Omegi A 3000 Evo 170kw dzwonię do typa a on mi mówi że te też mogą być, coś mi tu nie gra. A wy co o tym myślicie włożyć czy zwrócić?
(obie świece wyglądają identycznie mają nawet tą samą przerwę między elektrodami)

#42 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2012 - 22:15

Podpinam się pod temat.Ja od zawsze stosuję świece NGK i jestem zadowolony,ale nie o tym chciałem pisać bardziej mi chodzi o to że zabrałem się za wymianę świec otwieram katalog NGK 2012r zalecane świec to BKR5EK zmówiłem je na allegro a gość mi przysłał BKR6EK które wedle katalogu przeznaczone są do Omegi A 3000 Evo 170kw dzwonię do typa a on mi mówi że te też mogą być, coś mi tu nie gra. A wy co o tym myślicie włożyć czy zwrócić?
(obie świece wyglądają identycznie mają nawet tą samą przerwę między elektrodami)


Kup swiece ktore sa przeznaczone do OB i wes pod uwage ze masz LPG z tego co sie orietuje to tylko swiece 2 elktrodowe sa najwydajniejsze...

#43 OFFLINE   Adamk84

Adamk84
  • 20 postów
  • Dołączył: 20-12-2009

Napisany 24 października 2012 - 20:29

Kup swiece ktore sa przeznaczone do OB i wes pod uwage ze masz LPG z tego co sie orietuje to tylko swiece 2 elktrodowe sa najwydajniejsze...


Ja sie z kolega nie zgodze ze 2 elektrodowe sa dobre do gazu.Podobno najlepsze sa 1 elektrodowe twierdzi tak gazownik u ktorego robilem ,mechanik tez a nie tam 2-3-4 elektrodowe.

#44 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 października 2012 - 23:05

Ja sie z kolega nie zgodze ze 2 elektrodowe sa dobre do gazu.Podobno najlepsze sa 1 elektrodowe twierdzi tak gazownik u ktorego robilem ,mechanik tez a nie tam 2-3-4 elektrodowe.


swiece do lpg to chłit manketingowy. stosuje sie taki jakie zaleca producent samochodu.




 


#45 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2012 - 18:07

czy te świece nadają się do majne silnik?? dzies wyczytałem ze są różne nr. katalogowe i wole się upewnić:murzyn: zastanawiam się nad GM lub BERU - co wybrać ??
http://allegro.pl/sw...2794169505.html

#46 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 listopada 2012 - 18:11

zastanawiam się nad GM lub BERU - co wybrać ??


Świece GM chyba są wyprodukowane przez BERU?

#47 OFFLINE   misiek_oma

misiek_oma
  • 84 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 06 grudnia 2012 - 21:47

Witam podłącze się do tematu od sześciu lat jestem w posiadaniu kluski jak ją sprowadziłem w 2006r.z Niemiec miała założone świece BOSCHA po jakimś czasie wymieniłem na świece NGK wraz z przewodami WN NGK regularnie wymieniam świece i przewody WN. firmy NGK moim zdaniem są godne polecenia

#48 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 12:36

Taki trochę temat mało odwiedzany i starawy, ale może napiszę jakieś swoje mądrości, może temat się ożywi hehehe

Witam podłącze się do tematu od sześciu lat jestem w posiadaniu kluski jak ją sprowadziłem w 2006r.z Niemiec miała założone świece BOSCHA po jakimś czasie wymieniłem na świece NGK wraz z przewodami WN NGK regularnie wymieniam świece i przewody WN. firmy NGK moim zdaniem są godne polecenia


Jak najbardziej popieram Twoje zdanie , a co do świecy gazowej to trochę chłopaki sie mylicie :)
Spalanie mieszanki powietrzno - gazowej jest gorsze od spalania mieszanki benzynowo - powietrznej i wymaga większego obciążenia świecy, co też łączy się z obciążeniem przewodów, a na najwięcej po tyłku dostaje cewka. Żeby odciążyć te elementy, świeca do LPG , a raczej jej elektroda masy wykonana jest lub powlekana, metalem szlachetnym, do końcówki rdzenia przyspawana jest laserowo płytka z Irydowa (częściej w sportowych), która ma bardzo wysoką temperaturę topnienia, oraz łatwiejszy przepływ prądu, co w rzeczywistości przekłąda się na łatwiejsze iskrzenie i wydłuża sprawność świecy, ponieważ jak sami wiemy podczas spalania gazu powstają dużo wyższe temperatury niż w czasie spalania PB :)
Optymalna praca świecy to od 450st. do 850st. w takiej temperaturze świeca sama się wypala i nie pozostaje na niej nagar, poniżej tej temperatury tworzy się nagar i jest utrudnione iskrzenie, czasami wypadanie iskry , powyżej 850st. na świecy zaczyna powstawać niekontrolowane iskrzenie gdyż przegrzewa się izolator świecy, co może skutkować spalaniem stukowym, a to uszkodzeniem silnika.
Jeżeli w niektórych autach praca świecy jest poniżej 450st. , i zawsze powstaje nagar na świecach, wtedy powinniśmy używać świec tradycyjnych ale z iskrzeniem ślizgowym, które podczas takiego iskrzenia mają tendencję to samooczyszczania się :)
Jeżeli jeździmy autem z Turbo, czy używamy go jako auta do katowania, wtedy powinniśmy używać świec sportowych , a jeżeli jeździmy na LPG to świec do LPG.

Ktoś pisał że mu świece popękały, jeżeli komuś świece się np, wysypały na podłogę, to na ceramice mogą powstać mikropęknięcia, które potem pod wpływem czynników pracy silnika ukruszają się i mogą nawet zniszczyć nam silnik, wiemy jak twarda jest porcelanka i nikt by chyba nie chciał jej w swoim silniku :)
Powodem też może być ciągłe jeżdżenie na wysokich obrotach, niestety świece się przegrzewają i też mogą spękać, dla tego wtedy zakłada się świece sportowe, z masą pierścieniową :)
Takie rzeczy raczej nie zdarzają się w dobrych świecach, ale moga w tych tanich lub jeżeli mamy niezgrabnego mechanika.
Moim zdaniem, przekonanie o nie istnieniu świec różnego rodzaju i przeznaczenia, może być mylne, nie na darmo ktoś się meczy i produkuje takie świece.
Ale warunkiem kupienia na prawdę świec sportowych czy do LPG jest zakup świec dobrej firmy, a nie jakiegoś badziewia za 8zł szt z napisem LPG, Sport, czy Super Tuning.
Dobre świece tradycyjne i do LPG zaczynają się od 20zł, a sportowe Irydowe od 50zł
Ale można też jeździć na takich za 8-10zł. za szt. :)

Zapraszam do lektur odnośnie świec, przewodów i cewek ponieważ tutaj też jest temat rzeka :)

#49 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 13:46

zanim ktoś pobiegnie do sklepu po świece za pięć dych:

przypuszczam, że oryginalna świeca za 30 zł w omedze 3,2 sprawdzi się znacznie lepiej niż jakaś czary mary za 50 zł.

#50 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 14:27

zanim ktoś pobiegnie do sklepu po świece za pięć dych: przypuszczam, że oryginalna świeca za 30 zł w omedze 3,2 sprawdzi się znacznie lepiej niż jakaś czary mary za 50 zł.


To tak jak byś komuś powiedział że:
Przypuszczam że Nowy Mondeo za 100tys. zdziała tyle samo co BMW F10 za 200tys. :masakra:
Jedno i drugie oryginalne. Tylko jedno jest dla zwykłego użytkownika a drugie dla wymagającego.
To samo jest np. z oponami i jedna kosztuje 150zł a druga 500zł w tym samym rozmiarze i innymi rzeczami i nie wiem czemu połowa Forum wsadza tuleje w wahacze z BMW a nie Oryginalne GM :masakra:

Dodatkowo powiem tak, lepsza świeca to dłuższa żywotność cewki, i lepsze spalanie. Zauważ że świece sportowe mają cieńszą elektrodę przez co też wybuch jest bardziej skupiony, a co za tym idzie szybciej i bardziej rozchodzi się po komorze :)
Nie wiem, może w Omegach to nie zda egzaminu, bo to są silniki wolnoobrotowe w porównaniu z japończykami, albo z szybkością wkręcania się silnika zaturbionego :)

Ale nie wszyscy zawsze będą czy jeżdżą tylko Omegami , prawda? :)

#51 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 14:50

nie napisałem, że świeca z ASO za 30 zł będzie działać tak samo jak świeca za 50 zł.
Napisałem, że świeca z ASO będzie działać LEPIEJ.
Dlaczego? cholera wie, ale tak po prostu jest.

#52 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2013 - 15:05

Coś w tym czasami jest :)
Ale wiesz że w ASO kupujesz to co Ci producent zaleca, ale to nic innego jak ta sama świeca GM, BERU, Bosch ale są ich też różne rodzaje i w ASO zazwyczaj zapłącisz dużo więcej :)
Świeca Irydowa to jednak nie to samo co świeca klasyczna. Ja gdy bym miał inny silnik, to z pewnością bym przetestował ale w XEVie to nie za wiele pomoże, no chyba że na kulturę pracy, ale nie stać mnie na nie ;)

#53 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 15:27

ja piszę o silniku 3,2 - można kupić boscha w aso za 30 zł lub zamiennik NGK poza aso za 35 zł. Innych świec chyba do tego silnika nie ma. Z opinii na forum wynika, że tańszy bosch sprawuje się lepiej.

#54 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 września 2014 - 19:02

Drodzy forumowicze
Temat trochę już nie ruszany ale muszę prosić was o opinię.
Sprawa wygląda tak że przyszedł czas na wymianę świeczek w mojej maszynce. Poczytałem forum ale, mimo wszystko chciałbym zapytać was co sądzicie o świecach Irydowych?
Pytam ponieważ mam okazję od kumpla odkupić takie świece, za śmieszne pieniądze.
Sprzedał Lagune ale świece zostawił. Zrobił na nich może z 1000km na samej benzynce ponieważ lpg nie posiadał.
Konkretnie są to świece NGK I R o oznaczeniu IZFR6K jednoelektrodowe.
Według danych znalezionych na necie pasują do mojej Omci.
Czy nie bedzie problemu jeżeli owe świece założę?
Będę wdzięczny za każdą wyrażoną przez was opinię

#55 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 września 2014 - 19:11

Ja na twoim miejscu kupił bym nowe bo jednak nowe to nowe:tak: a kosz nie jest taki wielki:nie:

#56 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2014 - 19:14

Producent zaleca dwuelektrodowe świece do Twojego silnika.

#57 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 05 września 2014 - 19:33

nie bardzo też są odpowiednie, do 2,0 16v idą świece bkr5ek a więc cieplejsze niż masz irydowe, odpowiednik irydowy do omegi to BKR5EIX (też 1-no elektrodowe) - do gazu swiece z jedna elektroda lepiej się spisują ale z tych które masz z renowki to bym zrezygnował
gta77

#58 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 września 2014 - 10:37

Oki. O takie odpowiedzi mi właśnie chodziło. W takim wypadku zostaną NGK ale zwykłe 2elektrodowe.
Dzięki za wasze opinie

Drodzy koledzy sprawa ze świecami załatwiona. Oczywiście włożone NGK takie jak większość użytkowników doradza.
W moją Omegę jakby nowe życie wstąpiło.
Dzięki jeszcze raz za wasze uwagi.

#59 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2014 - 15:29

Oki. O takie odpowiedzi mi właśnie chodziło. W takim wypadku zostaną NGK ale zwykłe 2elektrodowe.
Dzięki za wasze opinie

Drodzy koledzy sprawa ze świecami załatwiona. Oczywiście włożone NGK takie jak większość użytkowników doradza.
W moją Omegę jakby nowe życie wstąpiło.
Dzięki jeszcze raz za wasze uwagi.


Dla przestrogi!! Zawsze byłem zwolennikiem NGK, ale ostatnio usłyszałem od 2 znajomych mechaników, że swiece ukręcili :o przey dokręcaniu!!

#60 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 18:37

Dla przestrogi Zawsze byłem zwolennikiem NGK, ale ostatnio usłyszałem od 2 znajomych mechaników, że swiece ukręcili przey dokręcaniu


No to jak oni te świece dokręcali?? Świecę wkręcasz palcami i potem w zależności od tego czy na stożku czy z podkładka dokręcasz je ok. 1/2 - 2/3 lub max. 3/4 obrotu. Normalnie świecę da się spokojnie dokręcić ponad jeden obrót , a jak dokręcasz zgodnie z zaleceniami, to nawet specjalnej siły nie używasz. Coś mi się nie chce wierzyć w takie legendy :(