Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

manual czy automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 12:07

Prawie wszystko już powiedziane więc ja Ci napiszę tylko o odczuciach . Po zmianie auta z automatu na manual.
Po prawie 3 miesiącach jazdy i 4 tyś kilometrów dalej mnie wkurza zmiana biegów w korkach i ciągłe ruszanie spod świateł. I tego ( czyli automatu ) brakuje mi najbardziej po sprzedaniu omegi .


Ale z drugiej strony sprzedałem właśnie dla spalania i jak by nie było kosztów naprawy skrzyni ( wymiana na używkę może i tania ale nigdy nie wiesz co masz do końca) . Auto wiekowe to wszystko się może zdarzyć.
Czyli jak nie wiadomo o co chodzi , to chodzi o pieniądze :) .
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#82 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 kwietnia 2012 - 15:01

No i teraz daliście do myślenia ponownie hehe.
Najpierw to musze moja stara ome sprzedać na czesci i później będę szukał następnej.

#83 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 21 kwietnia 2012 - 19:39

Przypomniała mi się jedna sprawa. Znajomy miał czołówkę przez automat. W sumie z pewnością nie przez sam automat, jednak przyczynił się on znacznie do zdarzenia. Jechał w korku o 5 rano, już jakiś czas, przysnęło mu się, puścił pedał hamulca, a auto jak to automat zostawiony na Drivie po puszczeniu hamulca zaczął się toczyć. Do tego doszła skręcona kierownica i masz Ci nieszczęście :) ale to tak tylko jako ciekawostka.


:masakra: niech lepiej twój znajomek więcej za kółko nie wsiada bo jeszcze kogoś zabije,jak dlamnie to bez sesu zwracając uwagę na to że nauka jazdy uczy stać na światłach na biegu z wciśniętym sprzegłem :masakra: i też by pojechał - wracając do tematu tylko automat należe do osób które też mówiły że tylko manual i nic innego do czasu jak zaczołem automatem śmigać, wracając do poprawności działania skrzyni w omie naprawde radzi sobie ok.,a mam porównanie z innymi nowymi samochodami (prosto z fabryki mój kumpel testuje samochody) więcej "uślizgują" niż zmieniają,czytałem we wczesniejszych postach że ktoś kupił automata i zmienił na manuala- może był poprostu w złym stanie.

Jeszcze mała porada kupując automat nie zapomnij zrobić TEST STAL i przy spokojnej jeździe musi zmieniać biegi płynnie, nie ma mowy o jakim kolwiek szarpaniu jeśli coś takiego będzie miało miejsce to odrazu podziękuj.

#84 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 19:54

ktoś kupił automata i zmienił na manuala- może był poprostu w złym stanie.


Nie nie byl;)

#85 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 21 kwietnia 2012 - 20:50

No i teraz daliście do myślenia ponownie hehe.

zapomnij co wygodniejsze, co szybsze tylko rozważ zakup z punktu widzenia ciekawości, doświadczenia. Z obydwoma skrzyniami da się jeździć, z oboma jest super jak lubisz jeździć samochodem. Jak kupisz manual będziesz jeździł będziesz pewnie zadowolony ale nadal nie będziesz wiedział jak to jest z automatem. Jak kupisz automat to jest olbrzymia szansa, że złapiesz bakcyla, a jak nie to sprzedasz, przecież to nie dożywocie.
Podstawa nie władować się w trupiszcze!! Niestety kupując nawet nowe auto nie wiesz w co się ładujesz, zmienia się tylko prawdopodobieństwo.

#86 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 kwietnia 2012 - 20:55

Tak dokładnie, byle nie kupić padaki jakiejś. Oma będzie teraz sprawdzona przez klubowiczów i jeszcze mechaników zanim zostanie podpisana umowa.
Sprzedam pozostałości po mojej pierwszej omie i będę szukał następnej.

#87 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 kwietnia 2012 - 21:27

Jak kupisz automat to jest olbrzymia szansa, że złapiesz bakcyla

Ale na co bakcyla? Na bycie pasazerem, zamiast kierowca? Nie rozumiem, gdzie tu bakcyl...

#88 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 kwietnia 2012 - 22:54

Wszystko zależy od Twoich osobistych preferencji tak naprawdę.
Automat - bardziej awaryjny IMHO (pomimo dwumasowego koła zamachowego w V6), wyższe spalanie, niższa dynamika, ale podobno większy komfort
Manual - lepsza dynamika, niższe spalanie, ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to może się odechcieć "podjeżdżać" na pół-sprzęgle
Co do silników - bierz 3.0 - spalanie praktycznie to samo, a zawsze jest trochę więcej "pod pedałem", zwłaszcza jeśli chcesz inwalida, to tylko 3.0 :D
Jak kupisz 2.5 to zaraz będzie cudowanie - a to wałki od 3.0 - może 2, a może 4, a może wogóle 4 ssące...



Gdzie w automacie w omedze widziałeś koło dwumasowe ?

Jeśli chcesz brutalną prawdę, to Ci napiszę: może i automat jest fajny... ale nie ten z Omegi :D To jest urządzenie dla emerytów/taksówkarzy, zmienia biegi kilka razy wolniej niż najflegmatyczniejszy anglik :lol:


I zdecydowanie szybciej niz jestes to Ty w stanie wykonac :)

#89 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 22:55

topserwis miał na myśli, że automat jest bardziej awaryjny, nawet jeśliby liczyć siadające koło dwumasowe w manualu. Skrót myślowy.

#90 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 kwietnia 2012 - 23:21

Może do sportu automat w omedze się nie nadaje, zresztą który się nadaje (pomijając DSG które z automatem z lat 90` ma niewiele wspólnego). Jazdy z automatem trzeba się po prostu nauczyć, bzdurą jest to że nie można pojechać dynamicznie, i że auto jest mułowate, wystarczy wyczuć do którego momentu wciskać pedał gazu, ale żeby to opanować trzeba takim autem trochę pojeździć.... Jeśli tylko skrzynia jest sprawna, do poruszania się po mieście nie ma nic lepszego, w trasie zresztą jest to samo, nie musisz redukować żeby szybko kogoś wyprzedzić, kick down pedałem i zaraz kończysz wyprzedzanie.

Co do wyboru silnika, to już loteria... Większe prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika do stopnia że nie opłaca się go naprawić masz w 3.0(mówię o panewkach). Z drugiej strony w 3.0 masz w większości najlepsze wyposażenie.


Dokładnie.

topserwis miał na myśli, że automat jest bardziej awaryjny, nawet jeśliby liczyć siadające koło dwumasowe w manualu. Skrót myślowy.

Rozumie, bo IMHO oznacza "Moim skromnym zdaniem" :)

O tym mówię. Automat straci trochę na starcie przez konwenter itd, ale jak już się wkręci na obroty, to kierowca w manualu miałby problem, żeby tak szybko zmieniać biegi.

Zgadza się

to żeby nie było kolejny głos na automat.
przy automacie nie trzeba tracić czasu na wciskanie sprzegła. Prawa gazuje lewa hamuje.
a na poważnie automat jest mega wygodny, a auto z 211 konnym silnikiem przy normalnej jeździe ma duży nadmiar mocy do komfortowego przemieszczania się.
Też jeszcze niedawno byłem wyznawcą manuala, pojeździlem trochę, bardzo trochę, i sie przekonałem


Chyb prawa gazuje i prawa hamuje :) . Nie chciał byś lewą zahamować :D:D:D

#91 OFFLINE   DanielF

DanielF
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-03-2011
  • Skąd: Ciche/Brodnica

Napisany 22 kwietnia 2012 - 08:04

No też muszę przyznać że automat mi się zaczyna podobać w omegach super to pracuje i chyba będę musiał zmienić ome na wersje inwalidzką :)

#92 OFFLINE   mb_asasello

mb_asasello
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Żywiec

Napisany 22 kwietnia 2012 - 10:02

Ile głów tyle opinii :) Każdy ma swoje argumenty za i przeciw, jeździłem wieloma autami z manualem, przed moją Omegą też zawsze uważałem, że automat to jakaś pomyłka. Kupiłem Omę z automatem, bo akurat taka się trafiła z zaufanych rąk i nie żałuję ani przez sekundę. Dużo większy komfort jazdy, płynna, miękka zmiana biegów, wreszcie koniec ze skurczami nogi i ciągłym machaniem wajchą przy jeździe w korkach. A co do trasy to już na prawdę bez różnicy, czy zapniesz 5 i jedziesz, czy po prostu jedziesz na automacie. Co do redukcji fakt, sądzę że jest minimalnie wolniejsza, niż na manualu, ale z drugiej strony po prostu trzeba się "nauczyć" samochodu i ten ułamek sekundy wcześniej wciskać gaz. Tak samo jak turbodieslem się trzeba nauczyć jeździć i umieć uwzglednić "dziurę" przy przyspieszaniu.
I jeszcze jedna sprawa - oczywiście jest to tylko moja opinia i wiele osób się nie zgodzi :) - Omega powstała jako luksusowa limuzyna, NIE auto sportowe. Duże silniki są w niej po to, żeby się w miarę przyzwoicie zbierała, nie żeby się ścigała na ćwiartkę :) I uważam, że w tej roli spełnia się idealnie, a automat jest tylko dopełnieniem koncepcji wygodnego, komfortowego auta. Chociaż tak jak piszę - zapewne wiele osób będzie innego zdania.

#93 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2012 - 12:54

No też muszę przyznać że automat mi się zaczyna podobać w omegach super to pracuje i chyba będę musiał zmienić ome na wersje inwalidzką :)


Szkoda że nie byłeś w Chełmnie na spocie zobaczył byś czy automat to wersja inwalidzka co niektórzy długo dochodzili do siebie po przejażdżce aftomatem
:stop:

#94 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 kwietnia 2012 - 14:30

nie wiem skąd taka teoria o jeździe automatem skoro nim jeździłeś :hihi: tak się po prostu nie da


Nie rozumiem Co Wam przeszkadza hamowanie lewą nogą w automacie?? Wystarczy trochę wprawy i działa idealnie... No i pozwala odzyskać choć trochę kontroli której sam fakt posiadania automatu nas pozbawia :D

#95 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2012 - 14:39

Nie rozumiem Co Wam przeszkadza hamowanie lewą nogą w automacie?? Wystarczy trochę wprawy i działa idealnie... No i pozwala odzyskać choć trochę kontroli której sam fakt posiadania automatu nas pozbawia :D


ja czasem hamuje lewą nogą,jak miałem na początku ome ,(to mój pierwszy aut.ale już dawno jeździłem innymi aut.klientów czy ojca )to chciałem zobaczyć jak się ham.lewą nogą ,ci co ze mną wtedy jeździli o mało nie znajdowali sie z przodu bo tak mocno ham.
a teraz już jest normalnie ,wyczułem ten nacisk lewą nogą,

#96 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2012 - 14:40

Gdybym kupował nowe auto to mógł bym sie zastanawiać jaka skrzynie wybrać.Automat pewnie duzo droższy,
Jednak przy kupnie uzywanego samochodu wieksza uwage zwracałbym na stan techniczny czy wyposazenie a rodzaj skrzyni biegów poszedłby na dalszy plan.

#97 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 kwietnia 2012 - 17:13

Ta wyposażenie w omie to obowiązkowo climatrnik, soczewka, el.szyby.

Sprawny silnik i skrzynia. Ale po waszych opiniach chyba jednak wybór panie na 3.0 V6 z automatem.

#98 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2012 - 17:18

z automatem.

jednak inwalida?

#99 OFFLINE   kuller20

kuller20

    Zbanowany

  • 289 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 kwietnia 2012 - 17:28

Ta chyba jednak inwalida

#100 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 kwietnia 2012 - 17:35

Ta chyba jednak inwalida


No cóż niektórzy muszą dojrzeć do prawidłowych decyzji i przekonać się na własnej skórze :p