

manual czy automat
#41
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 16:07
Ostatnia trasa Łódź - Kotla i z powrotem (kawałek od Głogowa) 280 kilometrów, wyjazd o 8:00 w niedzielę, na miejscu 11:00. W butli mieści mi się 46 litrów, tankowanie po 420 kilometrach, weszło niecałe 45 litrów.
Nie mówię o paleniu gumy tylko o jak najlepszym przyspieszeniu od zera a to 2 różne bajki.
Jak możesz porównywać poszczególne biegi jak 1 w automacie kończy się przy 90 KM/H, gdzie w manualu kończy się już dwójka. Przy starcie czy to z 50 czy ze 100 oba idą prawie tak samo.
#42
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 16:42
Mamy w klubie G-Techa i zrobiliśmy sobie takie testy na spocie wyniki tutaj ---> http://forum.omegakl...1&postcount=107
Pierwsze zestawienie was najbardziej interesuje Ziutek(man), Ziutek(man), Czarny(aut), Coolisz(aut) wszystkie 3 Omegi to 3.0V6
Co was powinno zainteresować to: Moc do Czasu i Przeciążenia by rozwiać wasze wątpliwości co jest lepsze, zresztą co by tutaj pisać, to już zostało napisane... zresztą potraktujcie to jako ciekawostkę

#43
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 17:36
Byłem jednym z największych zwoleników ręcznej skrzyni pod słońcem..
Zawsze mówiłem tak :
- niewyobrażalna przyjemność z jazdy (mozliwość zabawy autem)
- lepsze "czucie" samochodu
- praktycznie brak elementów które mogą zawieść
- zdecydowanie tańsze ewentułalne naprawy eskploatacyjne
- mniejsze spalanie
- bezstresowa mozliwoś holu przy ewentułalnej awari
Broniłem twardo tych racji przy niejednej polemice motoryzacyjnej przy :piwo:
aż do momentu przygody z ASB..
Teraz twardo mówie tak :
- ASB jest wręcz nieocenione przy korkach w dużych agromeracjach
- większe spalanie (bez przesady) w 100% warte tej wygody
- dalej ja decyduje kiedy zmieniam na wyższy bieg i kiedy redukuje
- spokojnie można pobawić się autem (nie tylko na śniegu)
Podsumowująć..
Jeżeli kupujesz auta pod kątem startów na "ćwiartke" i oporowego upalania lub ewentułalnie maksymalnie niskiego spalania w niezatłoczonym mieście to wybierz "wajchowanie"
Jeżeli natomiast kupujesz pod kątem wygody , zadowolenia + ewentułalnych nie częstych podróży na kontrze , wybierz automat.
PS. Prosze nie przekładać owej wypowiedzi w porównaniu do takich skrzyń jak :
- Multitronic
- Tiptronic
- DSG
- CTV
Owszem niektóre z nich startują jak z procy, zmieniają biegi szybciej od człowieka , niesamowicie dostosowują się do stylu jazdy kierowcy jednakże ich awaryjność i ewentułalny serwis przyprawia o ból głowy nawet najzamożniejszych..
______________________________
http://forum.omegakl...d.php?t=71081??
#44
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 18:11
#45
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 18:57
#46
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 19:09
#47
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 19:18
poczytaj tematy o spalaniu a się dowiesz.a przy okazji zapytam .. manual automat i ich spalanie no ale jak wygląda sprawa ze spalaniem
porównując te 3 silniki w automacie to spalą podobnie...zachowują się tak jak na to instalator LPG pozwoli2.0 16v , 2.5 czy 3.0mv6 duza jest roznica w spalaniu w tych autach i jak sprawuja sie na lpg

#48
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:07
#49
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:15
#50
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 21:17
w manualu masz coś takiego jak człowiek i jego nie dociągnięcie. W automacie only mechanika, co eliminuje błąd ludzki. Z tym że do setki manual szybszy jak aftomat.chyba jednak lepiej automat wychodzi
p.s. Waldek, będę chciał od CIebie coś z tej klimy, ogarne temat weekend co potrzebuję i w nd-pn dam CI znać
święta prawdatak naprawdę najważniejsze to kupić auto w jak najlepszym stanie technicznym, czy to będzie automat czy manual,nie ma już większego znaczenia

#51
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 22:52
#52
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 00:57
Kolejna sprawa - porównywanie 4 dłuższych biegów do 5 krótszych nie ma żadnego sensu, z rolki manual będzie szybszy choćby przez te krótsze biegi (jak ktoś nie umie szybko biegów zmieniać, to może pora się nauczyć - można bez zgrzytania zmieniać biegi nie odpuszczając nawet na milimetr gazu i robić to w czasie nieodbiegającym od możliwości DSG).
Jeśli już, to dzięki konwerterowi może zyskać... Jeśli naprawdę potrafi się jeździć automatem(...) Automat straci trochę na starcie przez konwenter itd, ale jak już się wkręci na obroty, to kierowca w manualu miałby problem, żeby tak szybko zmieniać biegi.


Przejedź się autem ze sprawną skrzynią 6HP26, ustaw tryb sport a potem porozmawiamy o szybkiej zmianie biegów... Potem zobacz jak cudownie działa ta sama skrzynia jako tiptronic - musisz przynajmniej 700-800 obrotów wcześniej "prosić się" o zmianę żeby nie marnować czasu katując silnik na odcięciu... Rzeczywiście, automat jest cudowny. I to jeden z nielicznych automatów którym wogóle mógłbym jeździćNo właśnie, ja mam e39 540 i ciężko mi mówić o wolnej zmianie biegów jak auto od 0-80 jedzie na 1
, a potem swobodnie zmienia na 2 jak dla mnie błyskawicznie.

Miałem różne samochody, benzynowe i diesle, wszystkie raczej "mało słabe", miały różne skrzynie. Za kierownicą zrobiłem bardzo dużo km, zwłaszcza jak na PL realia (przez bardzo długi okres przynajmniej 350km dziennie, 6 dni w tygodniu). Poza jedynym atutem automatu w postaci wygody podczas jazdy po zatłoczonym mieście, automat zwłaszcza przy naszej kulturze technicznej ma same wady, zwłaszcza w starym i nie oszukujmy się zjeżdżonym aucie, jakim jest znaczna część Omeg.
#53
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 13:56

Kuller musisz spróbować i przekonać się sam - jak większość "automatycznych" kierowców w postach powyżej polecam automata i wiem, że nie będziesz żałował.
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#54
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 15:58
Mam automata i jakoś nigdy przez tę "wolną skrzynię" nie spóźniłem się do pracy
Kuller musisz spróbować i przekonać się sam - jak większość "automatycznych" kierowców w postach powyżej polecam automata i wiem, że nie będziesz żałował.
Tak jak mówisz, Mariusze to się znają na rzeczy

#55
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:25

Matula oki czekam na info

#56
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:25
Automat to jedyne słuszne rozwiązanie, skrzynie manualne są tak samo fajne jak szyby na korbki - mniej awaryjne, masz lepsze czucie, możesz zamykać szybę wolniej lub szybciej...
Manual to relikt, tak samo jak ręczna klima, ręczne szyby, ręczne lusterka, ręczne wycieraczki.
Manualoholicy - mało to razy pokonywaliście zakręt na zbyt wysokim/niskim biegu, bo obiema rękami trzymaliście kierownicę?
95% kierowców zmieni bieg wolniej niż stara poczciwa 4L30E
50% kierowców przy próbie zmiany biegów szybciej niż stara poczciwa 4L30E zazgrzyta aż się zęby w skrzyni fioletowe zrobią.
#57
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:30
Automat to jedyne słuszne rozwiązanie, skrzynie manualne są tak samo fajne jak szyby na korbki - mniej awaryjne, masz lepsze czucie, możesz zamykać szybę wolniej lub szybciej...
Manual to relikt, tak samo jak ręczna klima, ręczne szyby, ręczne lusterka, ręczne wycieraczki.
piekne porównanie

#58
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:31
95% kierowców zmieni bieg wolniej niż stara poczciwa 4L30E
Dobrze ze ja jestem w tych 5%

piekne porównanie
Uspokoj sie Adas
#59
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:45

#60
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2012 - 18:48
Połowa ludzi na forum jest za manualem połowa za automatem. Gdzie ja sie znajde hmmmm
ja jestem za manualem jeżeli chcesz auto uzywać do driftu, albo jak chcesz auto ze słabym silnikiem. Natomiast jak mocny silnik to automat jest tutaj jak najbardziej słusznym rozwiązaniem