

manual czy automat
#21
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:30
#22
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:32
Sprawa wyglada tak: jak dbali poprzedni wlasciciele o skrzynie tak Tobie ona sie bedzie sprawowac.z ta awaryjnością automatu sie boję
#23
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:33
Automat jest wolniejszy, tak... Ale od startu. Później bym się zastanowił co jest wolniejsze, bo chyba nie automat.
Dodajmy, że rozmawiamy tu oczywiście o skrzyniach w Omedze :tak:
#24
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:39
O tym mówię. Automat straci trochę na starcie przez konwenter itd, ale jak już się wkręci na obroty, to kierowca w manualu miałby problem, żeby tak szybko zmieniać biegi.Dodajmy, że rozmawiamy tu oczywiście o skrzyniach w Omedze
#25
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:43
Dodajmy, że rozmawiamy tu oczywiście o skrzyniach w Omedze
jeżdżę teraz Audi A6 C6 3.2 FSI Quattro z tiptronic i od startu auto wyrywa do przodu i pięknie przyspiesza. Ciężko wystartować manualem tak żwawo.
Co do skrzyń w Omedze - przełączają biegi wolno, ale bardzo płynnie. Wszystkie 2.5 i 3.0 z automatem, którymi miałem przyjemność jeździć przyspieszały do 50km/h w tempie Opla Astry F 1.6 8V mojego ojca - każda sprawdzona.

Jedynie Omega 3.2 "rwała" od zera dość dobrze i nieporównywalnie szybko do innych Omeg którymi jeździłem.
Ciekaw jestem na ile to zasługa nowego sterowania tej skrzyni...
#26
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:56
jeżdżę teraz Audi A6 C6 3.2 FSI Quattro z tiptronic i od startu auto wyrywa do przodu i pięknie przyspiesza. Ciężko wystartować manualem tak żwawo.
No właśnie, ja mam e39 540 i ciężko mi mówić o wolnej zmianie biegów jak auto od 0-80 jedzie na 1

Wracając do Omegi to ja ze swojej 3,0 w automacie byłem bardzo zadowolony, skrzynia chodziła bardzo ładnie, na pewno nie było ona sportowa, ale jak przystało na limuzyne tej klasy

Spalanie też :ok: 13,5l LPG w cyklu mieszanym.
#27
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:06
Po drugie jak twierdzicie że spalanie w Omedze z automatem nie jest większe od tej w manualnej skrzyni to ja sie wypisuję z takiej dyskusji

Może też producent Omego oszukiwał wszystkich do dziś ze manual jest ekonomiczniejszy i ma lepsze osiągi...

#28
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:20
Pierwsza podstawowa sprawa to mówmy o Omegach bo o to pyta autor tylko i wyłącznie.
:tak:
Nic takiego nie napisałem, napisałem ile palił mi mój automat. A manual ile pali z ciekawości, chyba nie 10l LPG?Po drugie jak twierdzicie że spalanie w Omedze z automatem nie jest większe od tej w manualnej skrzyni to ja sie wypisuję z takiej dyskusji - to samo z osiągami.

#29
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:23
Musiał bym sie przejechać 2 omegami jedna 3.0 V6 automat i druga 3.0 V6 manual i moze to by rozwiało wątpliwości.
#30
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:27
Musiał bym sie przejechać 2 omegami jedna 3.0 V6 automat i druga 3.0 V6 manual i moze to by rozwiało wątpliwości.
hmmmm automatem musiałbyś po jeźdźić i wtedy można wyciągać wnioski, ale prawda jest taka, że jedni lubią to a inni tam to

#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:32
#33
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:32
Ile więcej BP lub LPG może palić automat?
Z gazem to różnie bywa, tym bardziej jeżeli to zwykły gaz a nie sekwencja. Jak na moje oko to ok 2-3 litry trzeba liczyć ale to nie tylko od samej skrzyni zależy.
#34
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 13:51
http://forum.omegakl...read.php?t=2227
jedni będą twierdzić że automat pali 12l w mieście, a inni że manual 20l w trasie.
Z gazem różnie jest, wszystko zależy jaka instalacja i jak wyregulowana. Ale ogólnie różnica wynosi ok 2-3l dodatkowo do automatu. W trasie spalanie będzie podobne.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#35
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 14:00
jest temat o spalaniu gazu:
http://forum.omegakl...read.php?t=2227
jedni będą twierdzić że automat pali 12l w mieście, a inni że manual 20l w trasie.
Z gazem różnie jest, wszystko zależy jaka instalacja i jak wyregulowana. Ale ogólnie różnica wynosi ok 2-3l dodatkowo do automatu. W trasie spalanie będzie podobne.
No człowiek wie co mówi, polać mu

#36
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 15:31
I jeszcze dwa czynniki: natezenie ruchu (wielkosc miasta) i noga kierownikawszystko zależy jaka instalacja i jak wyregulowana

#37
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 15:35
Spalanie z automatem wygląda mniej więcej tak:
Trasa 10,5-11 LPG
Samo miasto (Łódź), krótkie odcinki(6 kilometrów jazdy, 2-3 godziny przerwy, 6 kilometrów jazdy) 17-18 litrów LPG przy czym zimą w kopnym śniegu może wyjść znacznie więcej, latem na szerokich oponach i z klimą max 18 litrów.
Średnia wychodzi 14;)
#38
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 15:37
Spalanie z automatem wygląda mniej więcej tak:
Trasa 10,5-11 LPG
Samo miasto (Łódź), krótkie odcinki(6 kilometrów jazdy, 2-3 godziny przerwy, 6 kilometrów jazdy) 17-18 litrów LPG przy czym zimą w kopnym śniegu może wyjść znacznie więcej, latem na szerokich oponach i z klimą max 18 litrów.
Średnia wychodzi 14;)
kolego ładnie to piszesz tylko napisz ile jeszcze beni pójdzie na tych 6km odcinkach - a myślę że sporo bo 1-2km trzeba przejechać nim się na gaz przerzuci
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#39
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 15:45
#40
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 15:54
10-11lpg w trasie może i tak ale w automacie to przy bardzo spokojnej jeździe.
Miasto to już inna bajka jakbyś nie jeździł automat 15-17zechla lpg.
Wolne żarty że automat będzie szybszy w Omedze od manualu, zarówno ze startu jak i na poszczególnych biegach manualna skrzynia jest lepsza, mowa o maksymalnych osiągach. Co do zerwania przyczepności w automacie to jest to żaden problem w 3.0 moja paliła gume na automacie jak chciałem. Wystarczy TC wyłączyć.