Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 dti P1590


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 26 lutego 2012 - 22:24

nie ma czegos takiego. pewnie patrzysz na schemat - tak oznaczone element grzejny. w rzeczywistości są krążki, które się rozgrzewają. żadnej sprężynki nie ma - jako fizycznego elementu.

Jest w pokrywie, wygląda to tak jakby dociskało wkład filtrujący, ale od góry sprężynka naciska na jakieś blaszki znajdujące się w w/w pokrywie.

#62 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 lutego 2012 - 16:14

to nie cewka/element grzejny, miałem rozebraną na części jedną pokrywę filtra...

#63 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 28 lutego 2012 - 09:54

12.03 wstawiam auto do warsztatu, więc będzie wiadomo co to za przyczyna...
13.03 - dziś dopiero auto przyjęte do warsztatu - ale z powodu absencji chorobowej pracowników nie wiadomo , kiedy będzie naprawione...czekam więc.

Dzisiaj okazało się po wyeliminowaniu wszystkich możliwości, że pompa jest zamontowana z 2 sopniowym przyśpieszeniem zapłonu, mechanik ma o przestawić na ustawienie fabryczne.
Czy taka mała różnica w kącie wtrysku, może powodować zapalanie się checka i błąd P1220...???

#64 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 16 marca 2012 - 12:58

Podbijam, bo czekam na sugestie, dziękuję za wyrozumiałość...

#65 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2012 - 13:14

te w tej pompie ustawiasz zaplon przy programowaniu sterownika i kalibracji. rozrzad ustawiasz na 0 i musi grac. oczywiscie jest mozliwosc korekty dolnym lancuchem rozrzadu ale to nie jest rozwiazanie problemu. jak pompa siedzi/jest zle zlozona to p1220 bedzie sie wyswietlal




 


#66 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 16 marca 2012 - 14:15

te w tej pompie ustawiasz zaplon przy programowaniu sterownika i kalibracji. rozrzad ustawiasz na 0 i musi grac. oczywiscie jest mozliwosc korekty dolnym lancuchem rozrzadu ale to nie jest rozwiazanie problemu. jak pompa siedzi/jest zle zlozona to p1220 bedzie sie wyswietlal

To jeżeli po podłączeniu do kompa, założony kąt wtrysku pokazywało 4,7 a faktyczny 6,5 - 6,7 , to wynika to z nieprawidłowego montażu pompy, czy nieprawidłowego ustawienia rozrządu??. Coś mechanik wspominał , że teraz ustawią to na fabryczne blokady.

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2012 - 15:38

moze byc zle ustawiony rozrzad.




 


#68 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 16 marca 2012 - 18:39

moze byc zle ustawiony rozrzad.



czyli rozumiem, że przy źle usawionym rozrządzie, będzie nieprawidłowy kąt wtrysku co spowoduje check engine i błąd p1220 ??

#69 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 03:39

Niestety jak sam nie będziesz widział czy rozrząd był dobrze spięty to możesz wierzyć tylko mechanikom/właścicielowi warsztatu. Te 2 stopnie to może być równie dobrze kwestia walniętej pompy jak źle ustawionego rozrządu.

#70 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2012 - 08:30

Niestety jak sam nie będziesz widział czy rozrząd był dobrze spięty to możesz wierzyć tylko mechanikom/właścicielowi warsztatu. Te 2 stopnie to może być równie dobrze kwestia walniętej pompy jak źle ustawionego rozrządu.


dlatego ja obstawiam partacko na kolanie zrobiona pompe.




 


#71 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 17 marca 2012 - 14:35

dlatego ja obstawiam partacko na kolanie zrobiona pompe.


Odebrałem auto - po ustawieniu rozrządu i jak mówi mechanik pompy na blokady - ustawienia fabryczne - zadany kąt wtrysku 4,7 - faktyczny - 4,5.
Auto jeździ normalnie, nie szarpie na niskich obrotach, chodzi ciszej, pojawiła się sadza w wydechu w ilości moim zdaniem normalnej. Przyśpieszenie OK, błąd P1220 nie pojawia się. W rozmowie okazało się , że chip przyśpiesza kąt wtrysku, zwiększa dawkę paliwa i czas trwania wtrysku. Jak on dodał 2 stopnie dla lepszego rozruchu i chip dodaje swoje, następuje problem kąta i dawki poza zakresem tolerowanym przez komputer i wyskakuje check.

Nie wiem, czy to prawda, jak się do tego odnieść - w każdym bądź razie teraz z autem nie ma na razie problemu - jak się coś zmieni - napiszę. Acha pompa robiona w Turbo-Tec z Jaworzna - podobno robią nieźle.
Dzięki za pomoc i istotne informacje.
A tak w ogóle to miłego weekendu - pogoda super, piwko nareszcie można schładzać przed konsumpcją :):jump:

#72 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 16:07

Przecież jeśli chip jest zrobiony z głową to komputer wie co wymaga i nie może tego uznać za błąd. Z resztą z kątem wtrysku jest tak że nawet jeśli wymagany jest wyższy niż ogranicznik dla danych warunków pracy ECU wysterowuje na poziomie ogranicznika i błędu nie może być. 2 stopnie zmiany w chipie to za mało by przy zmienionym ograniczniku osiągnąć poziom wyzwalający błąd. Jedyne co mogło być nie w porządku to źle zrobiona pompa albo źle spięty rozrząd i moim zdaniem on był przyczyną całego problemu.

#73 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 17 marca 2012 - 18:51

Przecież jeśli chip jest zrobiony z głową to komputer wie co wymaga i nie może tego uznać za błąd. Z resztą z kątem wtrysku jest tak że nawet jeśli wymagany jest wyższy niż ogranicznik dla danych warunków pracy ECU wysterowuje na poziomie ogranicznika i błędu nie może być. 2 stopnie zmiany w chipie to za mało by przy zmienionym ograniczniku osiągnąć poziom wyzwalający błąd. Jedyne co mogło być nie w porządku to źle zrobiona pompa albo źle spięty rozrząd i moim zdaniem on był przyczyną całego problemu.

Wiesz co , to co piszę powiedział mechanik, może się myli, może ja się mylę...
Ogólnie godzinę temu przejechałem się od zimnego silnika do jego rozgrzania i w zakresie w jakim check się zapalał nic się nie dzieje, autem przestało szarpać na niskich obrotach i chodzi ciszej...uważam , że można uznać, że usterka została usunięta...
A na pompę mam jeszcze 11 miesięcy gwarancji...
A co do tych 2 stopni to o tyle był przyśpieszony kąt wtrysku przy montażu pompy, teraz jest ustawiony na blokady w/g wskazań fabrycznych- a może tak jak piszesz, nie była kwestia ustawienia pompy tylko właśnie nieprawidłowo zmontowany rozrząd- , chip dodaje swoje, ale nie wiem ile...- tak mi powiedział Podkowiński , a jak było , nie wiem - fakt jest, że teraz jest OK...:jump::jump::jump:

#74 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 18:53

Istotne jest aby pożądany kąt wtrysku był zgodny z faktycznym. Dobrze że wszystko działa jak powinno. Nie bardzo rozumiem kto przy zdrowych zmysłach składa ten rozrząd bez blokad, a tym bardziej próbuje ingerować w ustawienie pompy :masakra:

#75 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 17 marca 2012 - 20:09

Istotne jest aby pożądany kąt wtrysku był zgodny z faktycznym. Dobrze że wszystko działa jak powinno. Nie bardzo rozumiem kto przy zdrowych zmysłach składa ten rozrząd bez blokad, a tym bardziej próbuje ingerować w ustawienie pompy :masakra:

Wiesz, usłyszałem wczoraj opinię od tego Pana, że zasadniczo przy montażu ustawiają tak aby kąt wtrysku był o ok. 2 stopnie przyśpieszony - gdyż z doświadczenia wiedzą , że wtedy samochody łatwiej zapalają zimą, natomiast u mnie z chipem okazało się , że tak nie można zrobić, bo widocznie taka poprawka powoduje zmianę potęgowaną przez chipa. Chip robiony do serii a nie do auta. Po ustawieniu na fabryczne normy, problem się zniwelował - mam nadzieję , że na stałe.
Poza tym osobiście mi się wydaję, że pracownik, nie zawsze zrobi tak jak powinien, tym bardziej że jest pracownikiem, a pracownicy wiadomo jak są opłacani...kapitalista musi zarobić - myślę , że obecnie to problem większości zakładów mechaniki pojazdowej i nie tylko, jak ktoś za tą samą pracę ma nawet 25 PLN na godzinę, a szef ma 100 z tego conajmniej, to wiesz jak ludzie pracują...od 8-16. A jak się coś spier..li albo urwie, to zapłaci klient, bo to jego samochód.
Przyglądam się z perspektywy czasu takim rzeźbom i dochodzę do wniosku, że ciężko znaleźć mechanika który robi coś z pasji a nie z chęci zdarcia kasy z klienta...
Może się mylę...ale często tak to wygląda....
Chciałbym i mam nadzieję, że mój kłopot z pompą wtryskową to zamknięty rozdział, kosztowało to ponad 3000 PLN, sporo nerwów, paliwa i czasu....szczęście że auto nie jest jedynym w rodzinie i mogłem sobie pozwolić na przestoje...

#76 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 marca 2012 - 00:13

Wiesz, usłyszałem wczoraj opinię od tego Pana, że zasadniczo przy montażu ustawiają tak aby kąt wtrysku był o ok. 2 stopnie przyśpieszony - gdyż z doświadczenia wiedzą , że wtedy samochody łatwiej zapalają zimą, natomiast u mnie z chipem okazało się , że tak nie można zrobić, bo widocznie taka poprawka powoduje zmianę potęgowaną przez chipa. Chip robiony do serii a nie do auta. Po ustawieniu na fabryczne normy, problem się zniwelował - mam nadzieję , że na stałe.

Lubie takie opowiastki. Zwłaszcza że przyspieszona pompa tak pomaga odpalić na zimno że aż strach. Nawet w starym 1.7D by Isuzu, nie mówiąc o pompie sterowanej elektronicznie.

Poza tym osobiście mi się wydaję, że pracownik, nie zawsze zrobi tak jak powinien, tym bardziej że jest pracownikiem, a pracownicy wiadomo jak są opłacani...kapitalista musi zarobić - myślę , że obecnie to problem większości zakładów mechaniki pojazdowej i nie tylko, jak ktoś za tą samą pracę ma nawet 25 PLN na godzinę, a szef ma 100 z tego conajmniej, to wiesz jak ludzie pracują...od 8-16. A jak się coś spier..li albo urwie, to zapłaci klient, bo to jego samochód.

Nie chcę ostro interweniować... Ale coś powiedzieć muszę. Ta 100 dla kapitalisty musi starczyć na opłaty za lokal, media, reklamę, ZUSy i wszystko inne - w tym zakup narzędzi, oprzyrządowania, ich wymianę, aktualizację, zdobywanie nowej wiedzy... Z własnego doświadczenia wiem jak to wygląda w Warszawie. Czynsz za byle warsztat to okolice 10000 PLN miesięcznie, do tego te wszystkie dodatki i w efekcie do 18 prowadzisz warsztat "dla kogoś", potem do 25 "na wynagrodzenia" a reszta miesiąca jak się nic nie posypie zostaje w kieszeni.

#77 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 18 marca 2012 - 09:31

Słuchaj, nie chciałem Cię obrazić masz 100% racji, jednakże z podejściem, jak najszybciej i jak najwięcej takie kwiatki jak u mnie mają prawo się zdarzyć, przyznasz, że dość trudno zapanować, nad np. 10 pracownikami i nie jednamu może trafić się wtopa. A to podejście pracownika moim zdaniem wynika z tego , że każdy w polsce jak trochę w czymś popracuje, to już się uważa za fachowca i myśli jak zarabiać tylko na siebie, i zaraz zaczyna liczyć kasę właścicielowi - określanego właśnie kapitalistą :(.. Bardziej chodziło mi o to , że to wielu pracowników nie przykłada się do swojej pracy, a jak coś spartoli, to i tak wina zazwyczaj leży na właścicielu.
Miłego dnia.

#78 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2012 - 10:59

Lubie takie opowiastki. Zwłaszcza że przyspieszona pompa tak pomaga odpalić na zimno że aż strach. Nawet w starym 1.7D by Isuzu, nie mówiąc o pompie sterowanej elektronicznie.

Nie chcę ostro interweniować... Ale coś powiedzieć muszę. Ta 100 dla kapitalisty musi starczyć na opłaty za lokal, media, reklamę, ZUSy i wszystko inne - w tym zakup narzędzi, oprzyrządowania, ich wymianę, aktualizację, zdobywanie nowej wiedzy... Z własnego doświadczenia wiem jak to wygląda w Warszawie. Czynsz za byle warsztat to okolice 10000 PLN miesięcznie, do tego te wszystkie dodatki i w efekcie do 18 prowadzisz warsztat "dla kogoś", potem do 25 "na wynagrodzenia" a reszta miesiąca jak się nic nie posypie zostaje w kieszeni.


z wlasnego doswiadczenia - prowadze ze wspolnikiem warsztat. zatrudniamy 2 mechanikow, koszt utrzymania firmy miesiecznie z ich wyplatami, zusami, pradem, podatkami, dzierzawa itp to granica 13000-15000 pln. i to nie jest warszawa. u nas stawki za rb/h sa nizsze

wracajac do tematu pompy. w 2.0 dti zawsze ustawiasz rozrzad na 0. blokady sa bardzo pomocne aczkolwiek niekonieczne.




 


#79 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 18 marca 2012 - 11:56

Panowie, a tak z innej beczki...czy kąt pochylenia kół tylnich da się skorygować??
Koła stoją / \ i ścina mi opony letnie zwłaszcza, co prawda sprężyny mają 20 tyś km (nowe prawie) a szkoda mi opon, coś doradzicie??

#80 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2012 - 14:00

Panowie, a tak z innej beczki


jak z innej beczki to wypadałoby poszukać w innym temacie !!
np. tu - http://forum.omegakl...ead.php?t=37619

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p