Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 dti P1590


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 15:43

co to za blaszki i jakie mają zadanie w kolektorze oraz jak się mają zachowywać


Klapy zawirowania powietrza w kolektorze ssącym. Do ok. 2200 Rpm powinny być otwarte
(zamykają się sukcesywnie ze wzrostem obrotów silnika). Nie czyszczone "lubią się urywać" i masakrować silnik.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#22 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 15:46

Klapy zawirowania powietrza w kolektorze ssącym. Do ok. 2200 Rpm powinny być otwarte
(zamykają się sukcesywnie ze wzrostem obrotów silnika). Nie czyszczone "lubią się urywać" i masakrować silnik.

A napewno takie blaszki są w 2.2 dti, w 2.5 owidziałem na zdjęciach, ale w 2.2 że są o dla mnie nowość...

#23 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2012 - 16:04

ale w 2.2 że są o dla mnie nowość...


Zdejmij kolektor to zobaczysz :) W 2.0 DTI też są!! Urywają sie dużo rzadziej niż w 2.5DTI, ale często blokują się od "smoły" w kolektorze.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#24 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 19:38

zgadza się. Ale OGNIOWY, o jakim spalaniu pisałeś ?Ile na 100 u ciebie jest normą?

#25 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 20:53

7,5 l

#26 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 21:13

zgadza się. Ale OGNIOWY, o jakim spalaniu pisałeś ?Ile na 100 u ciebie jest normą?

Moja klucha jest zachipowana, więc ma około 25 KM więcej i o 50 Nm - tak jest napisana mapa - nie sprawdzałem na hamowni, ale widoczna jest różnica - niżej się włącza turbina - około 2100 i można w zasadzie jeździć na momencie nie przekraczając 2000 obrotów.
Przy takiej jeździe spalanie 7,5 do 8 litrów. Przy korzystaniu z mocy i jeździe powyżej 140 - spalanie w granicach 9-10 litrów. Może nie jest ekonomiczne, ale przyjemność z jazdy jest, zapewniam.

#27 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 21:45

duzo wam pali... mi przed zmianą pompy średnio 6.2-6.4 a minimu to 5.7 /na zagranicznej ON ;) z rodzinką i calym bagaznikiem pierdół, 3/4 klima - dystans ok 140km/.
ostanio mialem 6.4 /swiezo po wymianie filtra powietrza/ ale znow wrocilo do ok 7.4 /niestety/.
Idzie zejść do 6.8 podczas normalnej jazdy /nie na emeryta/ ale chyba zależy od zalanego paliwka...
kidys jak mialem 6.2-6.4 to naprawde czulem ze zasięg jest spoory, robiłem śmiało ponad 1100-1200km na pełnym zbiorniku... teraz czasami dobijam do 1000

Moja klucha jest zachipowana, więc ma około 25 KM więcej i o 50 Nm

gdzie robiłeś chipa /nie piszesz o boxie ?/ i ile cie to wyniosło? jak się to sprawuje podczas jazdy? jest rónica w stosunku do paska 130km?
od dawna jeździsz?

#28 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 22:26

Chipowałem poprzez zakup chipa na allegro u tego gościa : http://allegro.pl/ch...2085933389.html , przedtem kosztowało 400 PLN. Wymiana kości: 50 PLN przez polecanego przez niego elektronika (współpracuje z elektronikami w polsce). Ogólnie należy wstawić podstawki pod nowe kości, po to aby nie przegrzać ich lutowaniem. Rozwiązanie jest w sumie proste- wymiana map i tyle. Oczywiście wiadomo, że aby wszystko grało OK, należy w silniku doprowadzić do porządku - stąd martwią mnie teraz te błędy, ale pojawiły się po regeneracji pompy wtryskowej zarżniętej wodą w paliwie i mrozem ponad -25 C, tak stwierdził mechanik, poza tym mam już 225 kkm na budziku. Na tym chipie jeżdzę od maja 2011, i szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony. Ogólnie POLECAM!!!. Wyprzedzanie, to czysta przyjemność , a teraz zimą, to rzeba było uważać, bo na lodzie na każdym biegu zrywa przyczepność - więc należało delikatnie przyśpieszać, zwłaszcza tak na 4 od 80, przy 100-110 jazda bokiem, na full pedale:)


Po chwili namysłu wpadłem na taką tezę:
w opisie aukcji jest napisane, że zmienia się mapa - tj. dawka paliwa, doładowania i kąt wtrysku - zastanowiło mnie, czy przypadkiem po regeneracji pompy gość kalibrując pompę nie skorzystał z danych fabrycznych, a ponieważ komputer z chipowanymi mapami wrzuca inne, wyższe wartości, to pozaniżał je do serii. Efekt jest taki, że auto jeździ ok, ale w pewnym zakresie ma nieodpowiednie sygnały z pompy tj. błąd p1220 - nieodpowiedni kąt wtrysku, oraz p1590 - wyjście/ wejście napięć w niedpowiednim zakresie.

Rozwiazaniem byłoby włożenie ponownie map fabrycznych i kalibracji pompy na dane fabryczne, albo wstawienie danych kąta i dawki paliwa zaczerpniętych od wykonawcy chipa.

Czy moja teza i mój tok myślenia jest prawidłowy???

#29 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 22:58

cos podobnego miałem zasgerować,
1220 to kąt wychodzi bodajże poza zakres regulacji - moze sie to zdarzyc np zimą gdy ropka przymarza
latem nic dobrego nie wróży...
ustawiając kąt podczas montazu pompy ustawia się go przy ok 80st temp oleju /im temp rośnie w miarę rozgrzewania się auta to kąt się zmniejsza.../. Komputer sam reguluje kąt w pewnym zakresie, jezeli mapa jest skopana /tak sobie gdybam/ to moze komputer za bardzo chce przestawić kąt - czego nie daje rady zrobić pompa... Błąd miałbyś na zimnym aucie i podczas mocnego przyspieszania....
Moze się mylę... ale zaraz poprawią mnie spece od grzebania w pompie...
A nie powinno mniej palić przy chipie? przy niezmienionej jeździe...
swoją drogą chętnie bym spotkał się kiedyś w wawie i porównał działanie chipu...

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 23:14

ja zaczal bym od przywrocenia softu do oryginalu. niestetu uniwersalne chipy w wiekszosci mozna o kant **** rozbic.




 


#31 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 23:17

ja zaczal bym od przywrocenia softu do oryginalu. niestetu uniwersalne chipy w wiekszosci mozna o kant **** rozbic.

OK, tylko , czy zmiana spowrotem na oryginał, nie spowoduje kolejnych problemów.
Na czym polega kalibracja pompy i czy pompiarz coś grzebie w kompie pompy po jej montażu??

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 23:22

kalibracja pompy polega na zaprogramowaniu sterownika, ustawieniu dawek, poczatku tloczenia itp. nie ma nic wspolego z softem w ecu. wywal ten shit i dopiero sprawdzaj co sie dzieje.




 


#33 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 23:33

kalibracja pompy polega na zaprogramowaniu sterownika, ustawieniu dawek, poczatku tloczenia itp. nie ma nic wspolego z softem w ecu. wywal ten shit i dopiero sprawdzaj co sie dzieje.


A jak wytłumaczysz, że przed awarią pompy nie było błędów i chodziło OK??
To nie sztuka teraz wywalić 5 paczek...nieprawdaż??
A poza tym z tego co piszesz, nic się ma kalibracja pompy do softu i map...czyli moja teoria jest błędna...

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 23:45

nie ma ale chip przestawia tez kat wtrysku a blad p1220 dotyczy przestawiacza kata wtrysku. oczywiscie rownie dobrze pompa moze byc zle zrobiona.




 


#35 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 23:48

nie ma ale chip przestawia tez kat wtrysku a blad p1220 dotyczy przestawiacza kata wtrysku. oczywiscie rownie dobrze pompa moze byc zle zrobiona.


Dlatego myślę , że chwilowo temat można zawiesić, dopóki nie podjadę do mechanika i nie zdiagnozuje pompy, tym bardziej , że w czasie występowaniu usterki, trudno jest utrzymać 1500 obrotów na luzie i czuć wibracje i poszarpywanie silnikiem, jakby były przerwy w podawaniu paliwa. Wygląda to tak : wprowadzasz auto na 1500 obrotów, po 3 sekundach wskakuje check , obroty wzrastają , jak uda się je utrzymać w granicach 1500 , check się pali i silnikiem lekko telepie, jak zgaśnie check, obroty sa równe i stabilne. Jak auto i jak mniemam pompa się rozgrzeje tak do 80 st. C, już tego nie uświadczysz...co mogłoby świadczyć, że w pewnych zakresach temperatur jak podejrzewam stalowy przestawiacz kąta w aluminiowej obudowie się przyciera, a przy rozgrzaniu i stabilizacji temperatury w pompie to nie występuje.
Usterka występuje w zakresie od 50 do 75 stopni, niżej i wyżej nie występuje.

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2012 - 23:51

robiles cala pompe czy tylko elektronike ? ile placiles ?




 


#37 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 26 lutego 2012 - 00:10

robiles cala pompe czy tylko elektronike ? ile placiles ?


2400 plus 500 wymiana, robiona pompa podobno w Jaworznie i wymiana w Nadarzynie u P. Podkowińskiego - nasz regionalny specjalista od diesla. Usterka występuje od odbioru auta, ale myślałem że to podciśnienia , egr albo co innego ale teraz zaczynam stawiać na spieprzoną robotę pompy.
Poza tym auto lata lepiej niż przed naprawą.

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2012 - 00:12

dostales wydruki z kalibracji pompy ?




 


#39 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 26 lutego 2012 - 00:18

dostales wydruki z kalibracji pompy ?

Nie, majster zapisał w zeszycie dane mojego auta i moje dane i powiedział że mam u niego rok gwarancji - wiem że to naiwne, ale co miałem zrobić, jak płaciłem netto...

#40 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 lutego 2012 - 08:40

a moze pompa dobrze zrobiona tylko przy montażu kąt źle ustawiony na zębatkach przy pompie?
spotkałem się z tym że w 2.2 jest inny kąt niż w 2.0.... to wystarczy by źle ustawić kąt wyprzedzenia podczas montażu....