Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 dti P1590


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 21 lutego 2012 - 14:02

Uzyłem szukajki , ale mój problem jest zgoła inny, mianowicie:
auto odpala normalnie, nie ma checka, jeżdzi normalnie , wkręca się ja się należy itd.
natomiast przy spokojnej jeździe na poziomie obrotów 1500-1800 na 4 i piątm biegu zapala się chceck i oczywiście brak mocy, ale tylko przez chwilę, dopóki nie podrosną albo nie spadną obroty poza tą granicę, wystarczy odjęcie gazu i znika check i wszysttko wraca do normy.
Błąd zczytany op-com-em to P1590 - ktoś ma pomysła co się dzieje??
Podciśnienia sprawdzone, EGR sprawny - czysty...ręcę opadają... POMOCY !!

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 lutego 2012 - 17:17

Błąd zczytany op-com-em to P1590 - ktoś ma pomysła co się dzieje

Ostatnio u mnie też pokazał się ten błąd i podobne objawy, podmieniłem przepływkę i jest OK

#3 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 21 lutego 2012 - 18:40

Ostatnio u mnie też pokazał się ten błąd i podobne objawy, podmieniłem przepływkę i jest OK

I tylko ten błąd miałeś i podobne objawy ??
Czy jakieś inne błędy?

#4 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 lutego 2012 - 19:22

Nie tylko
p0105 , p1100 , p1590.
Po wykasowaniu błędów i ponownym zapaleniu się kontrolki tak samo,
dopiero jak wymieniłem przepływkę to już nie mam żadnych błędów.

#5 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 22 lutego 2012 - 08:49

Nie tylko
p0105 , p1100 , p1590.
Po wykasowaniu błędów i ponownym zapaleniu się kontrolki tak samo,
dopiero jak wymieniłem przepływkę to już nie mam żadnych błędów.

A no widzisz, u mnie tylko ten jeden , z tego co przeszukałem fora to u jednych był o egr, u innych przepływka, u jeszcze innych zawór komory podciśnienia - także ogółem błąd występuje w różnych konfiguracjach - nie chciałbym po kolei wymieniać elementów, bo to dość kosztowne - szukam więc odpowiedzi czy koś miał konkretnie takie objawy i jak się to skończyło - myślę że objawy nie są wyjątkowo specyficzne, zastanawia mnie to , że check włącza się przy równomiernej jeździe, w zakresie wskazanych obrotów, zmiana wychylenia pedału przyśpieszenia automatycznie niweluje usterkę. To samo występuje przy pracy tempomatu, ale tylko w tym zakresie obrotów.

Dziś jeszcze raz sprawdziłem skanerem, oprócz błędu P1590 wyświetla po checku P1220 - już zgłupiałe, pompa po regeneracji, więc nie powinno być problemu z kątem wtrysku, sam nie wiem co o tym myśleć.

Dodatkowo zauważyłem, że problem występuje w zakresie temperatur silnika od ok 40 do 60 st. C

Jakieś podpowiedzi??

#6 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2012 - 12:37

Ja miałem również uszkodzoną przepływkę. Koledzy na forum pisali, że uszkodzony przepływomierz generuje różne błędy a do tego auto ogranicza Vmax W moim przypadku opel scanner pokazał błędy nie sugerujące jednoznacznie przepływomierza ale auto nie chciało jechać więcej jak 140.
Moja sugestia, przegoń ją może i sprawdź Vmax. Jeśli się objaw zgodzi, to będziesz miał trafioną usterkę.

Powodzenia.

#7 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 23 lutego 2012 - 18:36

Niestety , albo stety - kontrola Twoją metodą czyli V-max nic nie wskazała - rozpędza się bez problemów do 200 km/h, więc badając tą metodą przepływka odpada.
Wydaję mi się , że w niedługim czasie poprostu poprowadzę ją do warsztau co robił pompę, na jej kontrolę. Ale tymczasem czekam na kolejne podpowiedzi.

#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2012 - 19:11

mi to podchodzi jednak pod egr, i błąd 0400 /którego u ciebie nie wyświetla komp./
objawy książkowe - check przy małym obciążeniu silnika, gdy powinien dopalac spaliny...

#9 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2012 - 19:53

Kolego Ogniowy, zawsze jakiś progres jest. Rafja być może trafił w 10.
Warto by jeszcze kogoś podpytać...

#10 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 23 lutego 2012 - 21:06

U mnie pojawia się check przy długich zjazdach bez gazu.
kol. Pirania, gdzie robiłeś diagnozę opel scanerem ? Jeśli to nie problem oczywiście :)

Byłem kiedyś na Omulewskiej u elektryków z alternatorem i podłączał mi przy okazji pod komputer. Niestety jego program nie mógł połączyc się z silnikiem. :(

#11 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lutego 2012 - 21:32

Mam swój opel scanner. Zapraszam, pomogę.

#12 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 23 lutego 2012 - 21:49

Ok. Dzięki
PW.

#13 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 23 lutego 2012 - 23:44

mi to podchodzi jednak pod egr, i błąd 0400 /którego u ciebie nie wyświetla komp./
objawy książkowe - check przy małym obciążeniu silnika, gdy powinien dopalac spaliny...

I mnie to przychodziło do głowy, więc go wyczyściłem, ale czy chodzi? Nie bardzo wiem jak sprawdzić, membrana go wciąga przy ssaniu manualnym, może to wina elektrozaworu - tylko jak to sprawdzić??

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2012 - 12:49

może to wina elektrozaworu - tylko jak to sprawdzić


Op-com-em na przykład. Test elementów wykonawczych, lub w blokach pomiarowych.
OpelScanner chyba też ma te funkcje.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 lutego 2012 - 17:59

sam zawór egr na kol. ssacym i elektrozawor to za mało...
Ja miałem identyczne objawy, których czestotliwośc występowania rosła....
Okazało się, że tulejka metalowa, zamontowana na kolektorze ssącym porusza się razem z grzybkiem EGR-u....
Pokrywa kolektora jest aluminiowa a tulejka stalowa - mozna to oceni wyłącznie po wymontowaniu pokrywy kolektora ssącego i poruszaniu ww. tulejką.
Skoro u mnie błąd był raz na 2-3 miesiące, później częściej aż w końcu pojawiał się jak tylko ruszyłem i przestawałem przyspieszac....
Nie przesądzam, że u ciebie bedzie to samo ale ja tez podmieniałem wężyki, kolanka gumowe, EGR-y i elektrozawory. Winę znalazłem później...

#16 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 24 lutego 2012 - 19:11

Masz na myśli tą tulejkę , do której dociska się grzybek egr??
Jak to ewentualnie naprawiłeś??, Nie da się tego zdiagnozować bez demontażu kolektora??, może spróbować poruszyć zagiętym drutem. Sam demontaż kolektora jest chyba dość skomplikowany...aczkolwiek objaw mógłby się zgadzać, po rozgrzaniu silnika teoretycznie tulejka puchnie w aluminium i przestaje się ruszać, jednakże jak tam dochodzą spaliny, to rozgrzewa się napewno bardzo szybko.

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 10:20

nie kombinuj z rozszerzalnością cieplną. Zdjąc pokrywe kolektora i sprawdzić "palcyma" jak mocno się trzyma - tak to ta o którą opiera się grzybek EGRu.
Nowa metalowa uszczelka cos ok 20zł w ASO Opla /nie warto zamiennika/, druga osoba by odpowietrzyć po zabawie wtryski /trzeba zdemontować przewody wys. cisnienia z VP44/.
I tyle....
A że przy okazji wyczyścisz kolektor, sprawdzisz czy blaszki chodzą i czy którejś nie brakuje :D to same korzyści

PS. Ale to się nic nie ma do P1590- od razu uprzedzam

#18 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 13:30

Widzę że zrobił się fajny spot 2.2 DTI :)
Pamiętam że też miałem błąd 1590, ale miałem umierający akumulator, skasowałem błędy a po wymianie aku jeszcze nie miałem checka, ale też nie próbowałem odczytywać błędów.
Przy okazji mam pytanie odnośnie odpowiedzi kolegi Ogniowego - czy wam wszystkim rozpędza się do 200 km/h ? Mój egzemplarz kilka razy w lato próbowałem i max 186 km/h.
W internecie różne dane znalazłem od 190 nawet do 240 :). Spalanie mam w normie, żadnych problemów z silnikiem.

#19 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 lutego 2012 - 14:20

kiedys poszedł prawie 200. dawno nie sprawdzałem. o jakim spalaniu mówisz że w normie ?

#20 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 25 lutego 2012 - 14:22

Wiesz, mówię o licznikowej prędkości - navi pokazuje wtedy około 190, najlepiej byłoby sprawdzić uciekając przed Policją :):):) Kiedyś udało mi się na długiej prostej (A2) rozbujać ją do 210, ale spalanie wtedy pokazywało ponad 15, więc odpuściłem.
A tak na marginesie, to olewam P1590, gorzej , że występuje P1220, a pompa świeżo po regeneracji w Diesel Serwice w Nadarzynie, jeszcze trochę pojeżdżę, jak się nic nie zmieni - odprowadzę auto do kontroli pompy - wszak mam rok gwarancji.
O jakich blaszkach w kolektorze kolega wspominał?? Po wyjęciu EGR widać tam sporo syfu - co to za blaszki i jakie mają zadanie w kolektorze oraz jak się mają zachowywać??