A czy wtedy auto nie miałoby problemów z odpaleniem?? Bo moje odpala bez zastrzeżeń...a moze pompa dobrze zrobiona tylko przy montażu kąt źle ustawiony na zębatkach przy pompie?
spotkałem się z tym że w 2.2 jest inny kąt niż w 2.0.... to wystarczy by źle ustawić kąt wyprzedzenia podczas montażu....


2.2 dti P1590
#41
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 09:16
#42
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:02
jezeli ON masz dobry, przewody i filtry szczelne to auto rowno powinno chodzic. Jezeli nie masz cos nie tak z głowicą /a sadze ze jest OK - zauwazyłbyś/ to moze faktycznie jak BEAST napisał - moze regeneracja była kiepsko odfajkowana - czyli tylko wymiana elementu sterujacego w sterowniku na mocniejszy bez fizycznej wymiany elementów w samej pompie i tłoczek przestawiacza kąta wtrysku źle pracuje...
Edit;
przejrzałem jeszcze raz wątek
1. na początku piszesz tylko o P1590 - kótry jest niemal standardem u nas i nie wpływa on na nic - wtedy objawy pasują mi na kłopoty z EGRem - narazie sporadyczne ale moze się to nasilić.... tylko że temu towarzyszy P0400
2. Później wspominasz jednak o P1220 który związany jest ewidentnie z pompą- to sugeryje źle ustawioną/zregenerowaną pompę, kiepskie paliwo, powietrze w ON /to bym wykluczył jednak, bo pisałeś że auto odpala normalnie po dłuższym czasie pompa to powietrze by przegoniła/ lub źle zamontowaną pompę /ale niech mnie ktos poprawi czy przy tym nie występuje błąd z P13XX -dokładnie nie pamiętam końcówki..../
#43
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 10:29
Próbuję sam zdiagnozować usterkę, aby nie pakować się w niepotrzebne koszty, ale jak widzę chyba się to nie powiedzie. W zasadzie można by tak jeżdzić, tylko zastanawia mnie , że jednak moim zdaniem wzrosło spalanie po regeneracji pompy o jakiś litr na 100 km.
Zastanawia mnie to , że aby wywołać usterkę, należy jechać po równym i w podanym zakresie temperatur utrzymywać równe obroty , np. 1500 , wtedy chceck pali się cały czas, wystarczy cofnąć pedał lub lekko dodać gazu, check gaśnie i auo wraca do normalności. Jak jest zimny albo rozgrzany nie da się usterki wywołać, żadną kombinacją w stylu jazdy. Lecz błedy wyświelane to tylko P1590 i P1220

#44
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 11:06
Tak bodajże P1335 , co miałem przed regeneracją pompy, zastanawiam się , bo 1220 wskazuje również jak piszesz z problemami z układem paliwowym , spokałem się z usterką, polegająca na zanieczyszczenia smoka ssawnego w zbiorniku, może w tym tkwi problem. Mechanik wywalił oryginalną obudowę filtra, bo podobno puszczała i paliwo się cofało do zbiornika, założył na przewodach przeźroczystych filtr paliwa od Vw i podobno ma być OK, ciekawe tylko , czy poprzez to że odłączył podgrzewacz, nie wywala błędów z powodu jego nieobecności. Podłączałem elektrycznie tą obudowę, do wtyczki podgrzewacza, ale błędy nadal się pojawiały - więc pewnie to nie jego wina.
Próbuję sam zdiagnozować usterkę, aby nie pakować się w niepotrzebne koszty, ale jak widzę chyba się to nie powiedzie. W zasadzie można by tak jeżdzić, tylko zastanawia mnie , że jednak moim zdaniem wzrosło spalanie po regeneracji pompy o jakiś litr na 100 km.
Zastanawia mnie to , że aby wywołać usterkę, należy jechać po równym i w podanym zakresie temperatur utrzymywać równe obroty , np. 1500 , wtedy chceck pali się cały czas, wystarczy cofnąć pedał lub lekko dodać gazu, check gaśnie i auo wraca do normalności. Jak jest zimny albo rozgrzany nie da się usterki wywołać, żadną kombinacją w stylu jazdy. Lecz błedy wyświelane to tylko P1590 i P1220
niezle cie skroil za regeneracje. popros go o wydruk ze stolu probierczego bo w tych pieniadzach to pompa powinna byc zrobiona na tiptop z nowymi zaworami. sterownikiem itp. jesli nie da ci wydruku to zrob pisemna reklamacje na niezgodkost towaru z umowa. zastrzez ze po naprawie ma byc wydruk z parametrami pompy. jesli tego nie zrobi to niech sie nawet nie zabiera za naprawe i zwroci od razu $$$. pompe jak chcesz miec porzadnie zrobiona to wyslij do www.diesel-technika.pl - zadzwon do wlasciciela wojtka powolaj sie na Przemka z Kwidzyna i opisz mu problem ktory u ciebie wystepuje. robilem u nich dziesiatki pomp, kilka turbin i dziesiatki wtryskow i nigdy nie mialem sie do czego doczepic. ostatnio nawet mialem nietypowa robote u nich bo przyszla do nich pompa niby po regeneracji z firmy Gazmot żychlin i przy testowaniu pompy byl rzeczoznawca bo zlodziej z gazmotu nie chcial oddac $$$ za pompe zlozona na sztuke z 3 roznych pomp.
#45
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 11:15
#46
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 11:18
#47
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 11:27
cos mi sie wydaje ze niezle na tobie zarobil. numery pompy sie zgadzaja ?
Masz na myśli , czy końcówka numeru jest identyczna?? O ile wiem, to miał jedną na półce z końcówką 003, ale stwierdził , że u mnie jest inna, więc zamówił z moim numerem i dwa dni później ją zamontował. Dziwne jest to , że przez 2 dni nie palił samochód jak trzeba -odpalał i po kilku sekundach gasł, co spowodowało że wywalił mój oryginalny filter i założył z VW i podobno auto zapaliło i już chodziło normalnie.
W takim stanie oddał mi samochód jako naprawiony. A jaki jest nr pompy to ja nie wiem, zleciłem naprawę z montażem i demontażem. Pomp w rękach nie miałem.
Wybrałem taki sposób naprawy aby nie doszło do zwalania winy na innego mechanika, co do nieprawidłowości montażu pompy itp. tłumaczeniom się mechaników, którzy zajmują się regeneracją - wiesz on robił wszystko i mam w d..e, aczkolwiek nie przypuszczałem, że może mnie oszukać.
A co zrobić , jak powie że nie ma wydruku z kalibracji??
#48
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 12:03
A co zrobić , jak powie że nie ma wydruku z kalibracji
to mozesz przypuszczac ze jej nie naprawili prawidlowo tylko na sztuke poskladali. tej pompy nie da sie naprawic bez stolu i bez kalibracji. temat przerabiany niejednokrotnie. tak samo jak naprawa samej elektroniki to maskowanie problemu na chwile
#49
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 13:48
#50
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 14:42
A zaraz pójdę sprawdzić, nie wiem czy się uda, ale spróbuję.grubsza sprawa... końcówkę numeru powinieneś mieć 016 - zobaczysz lusterkiem na boku pompy. jak nie mógł odpalić to na 99% dobrze zapowietrzony albo nieszczelna obud. filtra paliwa. Z tymi zaworkami na przewodach to są świetne pod warunkiem, że nie są zamontowane. Nic dobrego one nie dają. Na dobrej pompie nie są potrzebne
Ale jaja, sprawdziłem, cały ten element jest splanowany i numeratorem nabity jest nr 16 i to wszystko....
Pompa podobno robiona w Turbo Tec-u ( http://www.turbo-tec...hp?page=contact ) i takie pompy od nich przychodzą, nie wszystkie, ale te co mają nowe obudowy są bez numerów Boscha a tylko numeratorem mają nabijane końcówki.

Zaczęrpnięte z ich strony:
Proces naprawy rozdzielaczowej pompy wtryskowej
Bosch VP 29/30 i VP 44
Proces naprawy rozpoczyna się od odczytania zawartości pamięci sterownika pompy i weryfikacji zapisanych błędów. Następnie demontowane są elementy składowe pompy oraz przeprowadzana jest kontrola części mechanicznych. Kolejnym zabiegiem jest oczyszczenie części nie podlegających wymianie.
Bez względu na rodzaj uszkodzenia w trakcie naprawy zawsze wymieniany jest sterownik pompy, elektrozawór wysokiego ciśnienia, elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku, a w przypadku pompy VP44 również łożysko. Jeśli zachodzi konieczność wymienia się także pompę przetłaczającą, głowicę rozdzielającą, pierścień krzywkowy, tłok przestawiacza kąta wtrysku, wałek napędowy czy obudowę. Po wymianie części i złożeniu pompy trafia ona na stanowisko probiercze Bosch EPS 815 wyposażone w przystawkę VPM844. Test i programowanie sterownika pompy odbywa się według algorytmu , który znajduje się w pamięci komputera, a wszystkie parametry są wyświetlane na monitorze.
Najwyższa jakość przeprowadzonej przez nas naprawy wynika z przestrzegania procedur naprawczych producenta, oraz wykorzystania wyłącznie oryginalnych części zamiennych Bosch i Delphi. Skuteczność każdej naprawy potwierdzona jest protokołami z końcowych testów pompy.
Biorąc pod uwagę opinie o nich i to że podobno robią dobrze, może to jednak nie wina regeneracji pompy a coś z oprzyrządowaniem silnika, czy ten błąd P1220 w oplu to tylko kwestia pompy??
#51
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 15:30
#52
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 15:57
#53
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 18:23
Nie, majster zapisał w zeszycie dane mojego auta i moje dane i powiedział że mam u niego rok gwarancji
O!! To firma się rozwinęła, prowadzi rejestr napraw;) Dwa lata temu po regeneracji wtryskiwacza dostałem karteczkę z pieczątką


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#54
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 18:36
No widzisz, dla mnie jedynym dowodem naprawy jest sms z informacją że auto gotowe i podana cena do zapłatyO!! To firma się rozwinęła, prowadzi rejestr napraw;) Dwa lata temu po regeneracji wtryskiwacza dostałem karteczkę z pieczątką
Pytanie o wydruk przed i po regeneracji -toner w drukarce się skończył

A tak na marginesie, zauważyłem dziś, że jeden z wężyków - ten idący ze zbiornika, był pusty przed odpaleniem samochodu, po odpaleniu napełnił się paliwem - czy przypadkiem nie jest tak, że te powietrze wpada do pompy a potem przez jakiś czas pompa od niego głupieje, aż do momentu całkowitego wygonienia go z pompy - stąd wychodzi, że w pewnym zakresie temperatur jest problem - bardziej w pewnym czasie od odpalenia a potem jest spokój?? Auto od tygodnia stoi dziobem w dół, może kontrolnie przestawić odwrotnie?
A tak w ogóle, to dobrze robotę ci zrobili??
#55
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 18:55
A tak w ogóle, to dobrze robotę ci zrobili
Szkoda gadać

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#56
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:01
przywróc najpierw instalację do orginału a później można gdybać co się dzieje....
#57
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:24
W oryginale był filter oplowski, mechanik stwierdził że puszcza powietrze i założył na przewodach paliwowych (zbrojone, przeźroczyste) filter metalowy z VW , dziś zauważyłem, że w tym przewodzie co idzie od baku nie było paliwa, podokręcałem opaski (chyba dziecko je dokręcało), po zapaleniu i przejechaniu błąd wyskoczył, potem już nie. Zobaczę jutro czy paliwo się nie cofnie i jak się będzie zachowywał samochód. A swoją drogą, to może poprostu źle zamontowali pompę, - umyślny pomylił się o jeden ząbek na łańcuchu??? Wszak skoro nie miał siły opasek dokrecić, to może i z montażem pompy też nie bardzo mu poszło?? A może przelewy puszczają i paliwo się cofa?? Jutro sprawdzę rano i postawię samochód na 24 godziny dziobem w górę.ogniowy, zaczynam się gubić w tym co masz tam w aucie porobione.... jakieś druciarstwo skoro widzisz ze w przewodach nie ma paliwa a potem się napełnia....
przywróc najpierw instalację do orginału a później można gdybać co się dzieje....
A no widzisz ogólnie było OK, padła pompa a teraz druciarstwa mi narobili w samochodzie FACHOWCY

#58
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 20:48
o ząbek nie da rady przestawić pompy... ale skopać się da.... wtedy źle by się wkręcał, głośniej chodził i spalanie nie takie - wtrysk byłby z złym momencie...
gdyby się zapowietrzał - miałbyś klopot z odpalaniem - nawet na równym. więc to nie to.
Skoro opaski były słabo dokręcone - to moze byc slepa uliczka, nasze pompy jak złapią powietrza to prychają i stają.
#59
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 21:12
Na szczęście obudowę filtra mam, więc postaram się ją zregenerować, z tego co piszesz ewidentnie pozostaje przestawiacz konta wtrysku - a może jak ją odpalali na sucho bo im się zapowietrzała , to poprostu sami ją dorżnęli...dlatego sam robię i wiem ze jak dbam tak mam. szkoda orginalengo filtra - był podgrzewany.
o ząbek nie da rady przestawić pompy... ale skopać się da.... wtedy źle by się wkręcał, głośniej chodził i spalanie nie takie - wtrysk byłby z złym momencie...
gdyby się zapowietrzał - miałbyś klopot z odpalaniem - nawet na równym. więc to nie to.
Skoro opaski były słabo dokręcone - to moze byc slepa uliczka, nasze pompy jak złapią powietrza to prychają i stają.
A do czego jest w oryginalnym filtrze taka stalowa sprężynka, która wygląda jakby coś włączała, albo zwierała jakiś styk.??
#60
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2012 - 22:19