Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   ontour23

ontour23
  • 252 postów
  • Dołączył: 23-02-2009
  • Skąd: inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2009 - 12:13

witam autko odebrane i smiga hehe moze mocy nie przybyło 30 procent ale jest napewno wiecej bojak sie zapala check to auto chodzi w trybie awaryjnym koszt naprawy to czujnik 50 zł i naprawa plus slksaowanie bł 40 zł pozdrawiam

#62 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 maja 2009 - 14:27

Za 50 zeta to jaki czujnik ? Kup nowy czujnik i będzie git:D

#63 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 28 maja 2009 - 14:10

witam miałem do wymiany czujnik obrotu wału korbowego więc go wymieniłem kupiłem simensa i teraz dopiero są problemy nie chce odpalić a jak już odpali to świeci się ta kontrolka pomarańczowa silniczek co mam zrobić ręce mi opadły 4 godziny winiany i jest gorzej niż było chłopaki pomocy :nie_wiem:

#64 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 30 maja 2009 - 08:27

dobra już chyba wszystko jasne gość w sklepię sprzedał mi czujnik z inną wtyczką mam już teraz dobry zaraz będę robił mam nadzieję że teraz będzie dobrze :p

#65 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 maja 2009 - 09:14

witam miałem do wymiany czujnik obrotu wału korbowego więc go wymieniłem kupiłem simensa i teraz dopiero są problemy nie chce odpalić a jak już odpali to świeci się ta kontrolka pomarańczowa silniczek co mam zrobić ręce mi opadły 4 godziny winiany i jest gorzej niż było chłopaki pomocy :nie_wiem:


Podepnij się na kompa i sprawdz czy czujnik jest dobry ? simens to najlepszy czujnik do kluski :D może cos zrobiłes nie tak przy wymianie ? Ja miałem do wymiany czujnik połorzenia wałków rozrządu wymieniłem na jakies g... niemieckie nie pamietam firmy ale łep w sklepie mówił ze sa idealne ,założyłem i klapa dopiero semens !!!! Podbij do elektryka lub sprawdz czujnik czy działa
To jak by nie działał ten co masz teraz !!!

#66 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 30 maja 2009 - 11:56

WŁAŚNIE SKOŃCZYŁEM wszystko spoko pięknie odpala i ładnie sobie mruczy.muszę tylko powiedzieć że wymiana tego czujnika w silniku 2.0 16v to tragedia,jest on schowany w takim miejscu kto to wymyślił.Musiałem ściągnąć pasek klinowy,napinacz,wspomaganie,sprężarkę klimy,osłonę kolektora wydechowego i wspornik mocujący to wszystko do bloku dopiero po tych wszystkich zabiegach pokazał mi się ten czujnik. Dałem radę bez kanału, zrobiłem wszystko na dworze na ziemi .:D

#67 OFFLINE   Jaros 1000

Jaros 1000
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: CHEŁM

Napisany 03 czerwca 2009 - 16:34

WŁAŚNIE SKOŃCZYŁEM wszystko spoko pięknie odpala i ładnie sobie mruczy.muszę tylko powiedzieć że wymiana tego czujnika w silniku 2.0 16v to tragedia,jest on schowany w takim miejscu kto to wymyślił.Musiałem ściągnąć pasek klinowy,napinacz,wspomaganie,sprężarkę klimy,osłonę kolektora wydechowego i wspornik mocujący to wszystko do bloku dopiero po tych wszystkich zabiegach pokazał mi się ten czujnik. Dałem radę bez kanału, zrobiłem wszystko na dworze na ziemi .:D


Nie wiem co ty masz za omegę że miałeś takie wielkie problemy z jego wymianą???
Ja nie mam klimy więc nie wiem jak ze sprężarką ale u mnie wystarczy zdjąć osłonę rozrządu i wszystko na wierzchu! A już całkiem nie rozumiem po co ściągać pasek??!!!

#68 OFFLINE   Marek1234

Marek1234
  • 1 postów
  • Dołączył: 31-05-2009

Napisany 13 czerwca 2009 - 14:02

Potwierdzam, prawdopodobnie to czujnik położenia wału jak padnie całkiem to za Chiny nie odpalisz. Są 2 rodzaje do tego silnika, ale łatwo je rozróżnić bo mają nieco inne wtyczki. Co do czujnika wałków rozrządu to nie warto kupować podróbek - chodzą na Allegro za 70-80 zł (niby Siemens) - przerabiałem to już 2 razy i wytrzymywały 5-10 tyś km. Kupiłem za 115 zł oryginał i śmiga bez problemu.
Pozdr


jaki czujnik dokładnie wymieniłeś? który z tych 2? możesz podać jakąś nazwę abym też go kupił?

#69 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2009 - 18:47

Bo kolega wymienił czujnik położenia wału korbowego a nie wałków rozrządu.

Jest różnica, czujnik wału jest na bloku silnika faktycznie schowany za sprężarką klimy a wałków rozrządu od czoła głowicy pomiędzy wałkami.

#70 OFFLINE   Rafal1981

Rafal1981
  • 19 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Biskupice Sieradz

Napisany 17 czerwca 2009 - 21:56

dokładnie jak pisze kolega Śmigiel czujnik położenia wału korbowego a kupiłem simensa zapłaciłem za niego 220zł nie polecam zamienników

#71 OFFLINE   zlotykamil

zlotykamil
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 16 września 2009 - 20:09

panowie prosze o pomoc- a co zrobić jak kabel jest łaczony a czujnik wporzadku - on jest chyba ekranowy i nie mozna go łaczc? a da sie to jakoś robić bez wymiany wszystkiego? jakieś lutowanie lub wstawienie kostki pomoze?

#72 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 11:59

panowie prosze o pomoc- a co zrobić jak kabel jest łaczony a czujnik wporzadku - on jest chyba ekranowy i nie mozna go łaczc? a da sie to jakoś robić bez wymiany wszystkiego? jakieś lutowanie lub wstawienie kostki pomoze?


Przedewszystkim uzupelnil profil o silnik. Kabel od czujnika walkow rozrzadu jest laczony w okolicach listwy wtryskowej (na wysokosci 2 gara) i to jest normalne (silnik X20XEV). Nastepnie masz wtyczke wchodzaca do czujnika. Jezeli po zmierzeniu czujnika wychodzi ze jest dobry, to usterka jest na wtyczce lub na kablu.

#73 OFFLINE   zlotykamil

zlotykamil
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 17 września 2009 - 19:06

lub na kablu


no wlasnie na kablu i to napewno bo jest połączony przed wtyczka i polutowany ale nadal jest lipa - czy to moze byc przyczyna? czy mozna go lutowac? bo tam chyba ekran jest prawda?

#74 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 19:12

Panowie mam cholera dylemat, ale po koleji. Od jakiegoś czasu zapalała mi sie kontrolka silnika, ale tylko rano przy zimnym silniku, ale gdy go zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz to było wszystko w porządku i to olałem, ale od jakiegoś czasu kontrolka zapalała sie równiez przy gorącym silniku. Panowie odczytałm kody i jak zwykle jest 0130 ( cos nie teges z sonda ) i kurcze 0340 ( czujnik wałków rozrzadu ), ale musze dodać, że odpala normalnie, nie gasnie i wkreca sie do końca ( ok 6500 RPM ), silnik pracuje równiuteńko na beni i na gazie. I teraz bądź mądry i pisz wiersze, co u licha spowodowało że ten błąd widnieje w kompie. Prosze Panowie o jakies sugestie z Waszej strony, czy w ogólle ktos sie spotkał z czymś takim. Jeszcze dodatkowo dodam że mam odpiety odkurzacz, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z moim problemem.

#75 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 września 2009 - 19:22

Panowie mam cholera dylemat, ale po koleji. Od jakiegoś czasu zapalała mi sie kontrolka silnika, ale tylko rano przy zimnym silniku, ale gdy go zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz to było wszystko w porządku i to olałem, ale od jakiegoś czasu kontrolka zapalała sie równiez przy gorącym silniku. Panowie odczytałm kody i jak zwykle jest 0130 ( cos nie teges z sonda ) i kurcze 0340 ( czujnik wałków rozrzadu ), ale musze dodać, że odpala normalnie, nie gasnie i wkreca sie do końca ( ok 6500 RPM ), silnik pracuje równiuteńko na beni i na gazie. I teraz bądź mądry i pisz wiersze, co u licha spowodowało że ten błąd widnieje w kompie. Prosze Panowie o jakies sugestie z Waszej strony, czy w ogólle ktos sie spotkał z czymś takim. Jeszcze dodatkowo dodam że mam odpiety odkurzacz, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z moim problemem.


błąd mógł być ale go nie ma - tzn może jest w trybie "not present".
czy kontrolka już świeci się ciągle czy czasami ? jak się świeci też odcięcie jest na 6800obr?
W Szczecinie poszukaj Roozgi :) może pomoże :)

#76 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 19:31

[B]Tuptuś[/B] lamka zaświeca sie czasami, ale jak zgaszę silnik i ponownie go włącze to wszystko wraca do normy.

#77 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 września 2009 - 20:31

[B]Tuptuś[/B] lamka zaświeca sie czasami, ale jak zgaszę silnik i ponownie go włącze to wszystko wraca do normy.


Miałem podobny problem z tym , że ja gazu nie mam. Tez zapalała mi się ikonka, a jak gasiłem i znowu zapalałem to się jakiś czas nie paliła i tak w kółko. Na wymieniałem się czujników z kwadratową koncowką, pózniej kostkę GM kwadratową i dalej było to samo. Okablowanie sprawdzane kilka razy i nic. W końcu się wk....m i kupiłem czujnik z okzblowaniem (wtyczką- owalną) u Stachowiaka ( za 272 zł) z przesyłką i jak ręka odjął jak narazie.

#78 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2009 - 20:33

[B]Tuptuś[/B] lamka zaświeca sie czasami, ale jak zgaszę silnik i ponownie go włącze to wszystko wraca do normy.


Konczacy sie czujnik walkow rozrzadu. U mnie na zimnym bylo ok, a jak sie nagrzal to juz lipa i CE az do porzadnego ostygniecia :D

#79 OFFLINE   henek155

henek155
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-09-2009

Napisany 25 września 2009 - 20:06

Witam,mam taki sam problem .Mam omege b z 95 roku z 2.0 16v ecotec i świeci mi kontrolka silnika (check engine) po podłaczeniu do testera wykrywa : bład czujnika rozrządu wiec kupilem takowy czujnik w sklepie i po wymianie dalej swieci jak skasuje testerem to kilka sekund i nadal sie zaświeci,pomierzyłem napięcie we wtyczce do czujnika jest 2,5v ,pomierzyłem też rezystancje na pinach 1-2,1-3 jest po 15 ohm,porównałem z drugim czujnikiem który jest na wale i jest praktycznie tak samo.nawet sprawdziłem czy przewody przewodzą prąd od wtyczki do ecu i przewodzą,już nie mam sił rece mi opadają cały dzień sie z tym męczyłem i nic nie wymodziłem
tylko jeszcze jedna mysl mi sie nasuwa,moze te trzy kabelki sie gdzieś przetarły i jeden o drugi sie zwiera bo nic innego mi nie przychodzi do głowy,albo ecu do wymiany(ale auto pali tylko ta kontrolka....nie moge juz na nia patrzeć.Z góry dzieki za jakieś wsparcie bo ja już nic nnie wymysle

#80 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2009 - 20:20

Witam,mam taki sam problem .Mam omege b z 95 roku z 2.0 16v ecotec i świeci mi kontrolka silnika (check engine) po podłaczeniu do testera wykrywa : bład czujnika rozrządu wiec kupilem takowy czujnik w sklepie i po wymianie dalej swieci jak skasuje testerem to kilka sekund i nadal sie zaświeci,pomierzyłem napięcie we wtyczce do czujnika jest 2,5v ,pomierzyłem też rezystancje na pinach 1-2,1-3 jest po 15 ohm,porównałem z drugim czujnikiem który jest na wale i jest praktycznie tak samo.nawet sprawdziłem czy przewody przewodzą prąd od wtyczki do ecu i przewodzą,już nie mam sił rece mi opadają cały dzień sie z tym męczyłem i nic nie wymodziłem
tylko jeszcze jedna mysl mi sie nasuwa,moze te trzy kabelki sie gdzieś przetarły i jeden o drugi sie zwiera bo nic innego mi nie przychodzi do głowy,albo ecu do wymiany(ale auto pali tylko ta kontrolka....nie moge juz na nia patrzeć.Z góry dzieki za jakieś wsparcie bo ja już nic nnie wymysle


Tu sa poprawne wartosci pomiarowe czujnikow http://forum.omegakl...ead.php?t=12120

Czujnik walniety. Zdarza sie, ze "nowe" czujniki juz sa popsute niestety (zwlaszcza te tanie).