

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#61
OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 12:13
#62
OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 14:27
#63
OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 14:10

#64
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 08:27

#65
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 09:14
witam miałem do wymiany czujnik obrotu wału korbowego więc go wymieniłem kupiłem simensa i teraz dopiero są problemy nie chce odpalić a jak już odpali to świeci się ta kontrolka pomarańczowa silniczek co mam zrobić ręce mi opadły 4 godziny winiany i jest gorzej niż było chłopaki pomocy
Podepnij się na kompa i sprawdz czy czujnik jest dobry ? simens to najlepszy czujnik do kluski


To jak by nie działał ten co masz teraz

#66
OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 11:56

#67
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 16:34
WŁAŚNIE SKOŃCZYŁEM wszystko spoko pięknie odpala i ładnie sobie mruczy.muszę tylko powiedzieć że wymiana tego czujnika w silniku 2.0 16v to tragedia,jest on schowany w takim miejscu kto to wymyślił.Musiałem ściągnąć pasek klinowy,napinacz,wspomaganie,sprężarkę klimy,osłonę kolektora wydechowego i wspornik mocujący to wszystko do bloku dopiero po tych wszystkich zabiegach pokazał mi się ten czujnik. Dałem radę bez kanału, zrobiłem wszystko na dworze na ziemi .
Nie wiem co ty masz za omegę że miałeś takie wielkie problemy z jego wymianą???
Ja nie mam klimy więc nie wiem jak ze sprężarką ale u mnie wystarczy zdjąć osłonę rozrządu i wszystko na wierzchu! A już całkiem nie rozumiem po co ściągać pasek??

#68
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 14:02
Potwierdzam, prawdopodobnie to czujnik położenia wału jak padnie całkiem to za Chiny nie odpalisz. Są 2 rodzaje do tego silnika, ale łatwo je rozróżnić bo mają nieco inne wtyczki. Co do czujnika wałków rozrządu to nie warto kupować podróbek - chodzą na Allegro za 70-80 zł (niby Siemens) - przerabiałem to już 2 razy i wytrzymywały 5-10 tyś km. Kupiłem za 115 zł oryginał i śmiga bez problemu.
Pozdr
jaki czujnik dokładnie wymieniłeś? który z tych 2? możesz podać jakąś nazwę abym też go kupił?
#69
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 18:47
Jest różnica, czujnik wału jest na bloku silnika faktycznie schowany za sprężarką klimy a wałków rozrządu od czoła głowicy pomiędzy wałkami.
#70
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2009 - 21:56
#71
OFFLINE
Napisany 16 września 2009 - 20:09
#72
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 11:59
panowie prosze o pomoc- a co zrobić jak kabel jest łaczony a czujnik wporzadku - on jest chyba ekranowy i nie mozna go łaczc? a da sie to jakoś robić bez wymiany wszystkiego? jakieś lutowanie lub wstawienie kostki pomoze?
Przedewszystkim uzupelnil profil o silnik. Kabel od czujnika walkow rozrzadu jest laczony w okolicach listwy wtryskowej (na wysokosci 2 gara) i to jest normalne (silnik X20XEV). Nastepnie masz wtyczke wchodzaca do czujnika. Jezeli po zmierzeniu czujnika wychodzi ze jest dobry, to usterka jest na wtyczce lub na kablu.
#73
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 19:06
lub na kablu
no wlasnie na kablu i to napewno bo jest połączony przed wtyczka i polutowany ale nadal jest lipa - czy to moze byc przyczyna? czy mozna go lutowac? bo tam chyba ekran jest prawda?
#74
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 19:12
#75
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 19:22
Panowie mam cholera dylemat, ale po koleji. Od jakiegoś czasu zapalała mi sie kontrolka silnika, ale tylko rano przy zimnym silniku, ale gdy go zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz to było wszystko w porządku i to olałem, ale od jakiegoś czasu kontrolka zapalała sie równiez przy gorącym silniku. Panowie odczytałm kody i jak zwykle jest 0130 ( cos nie teges z sonda ) i kurcze 0340 ( czujnik wałków rozrzadu ), ale musze dodać, że odpala normalnie, nie gasnie i wkreca sie do końca ( ok 6500 RPM ), silnik pracuje równiuteńko na beni i na gazie. I teraz bądź mądry i pisz wiersze, co u licha spowodowało że ten błąd widnieje w kompie. Prosze Panowie o jakies sugestie z Waszej strony, czy w ogólle ktos sie spotkał z czymś takim. Jeszcze dodatkowo dodam że mam odpiety odkurzacz, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z moim problemem.
błąd mógł być ale go nie ma - tzn może jest w trybie "not present".
czy kontrolka już świeci się ciągle czy czasami ? jak się świeci też odcięcie jest na 6800obr?
W Szczecinie poszukaj Roozgi


#76
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 19:31
#77
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 20:31
[B]Tuptuś[/B] lamka zaświeca sie czasami, ale jak zgaszę silnik i ponownie go włącze to wszystko wraca do normy.
Miałem podobny problem z tym , że ja gazu nie mam. Tez zapalała mi się ikonka, a jak gasiłem i znowu zapalałem to się jakiś czas nie paliła i tak w kółko. Na wymieniałem się czujników z kwadratową koncowką, pózniej kostkę GM kwadratową i dalej było to samo. Okablowanie sprawdzane kilka razy i nic. W końcu się wk....m i kupiłem czujnik z okzblowaniem (wtyczką- owalną) u Stachowiaka ( za 272 zł) z przesyłką i jak ręka odjął jak narazie.
#78
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 20:33
[B]Tuptuś[/B] lamka zaświeca sie czasami, ale jak zgaszę silnik i ponownie go włącze to wszystko wraca do normy.
Konczacy sie czujnik walkow rozrzadu. U mnie na zimnym bylo ok, a jak sie nagrzal to juz lipa i CE az do porzadnego ostygniecia

#79
OFFLINE
Napisany 25 września 2009 - 20:06
tylko jeszcze jedna mysl mi sie nasuwa,moze te trzy kabelki sie gdzieś przetarły i jeden o drugi sie zwiera bo nic innego mi nie przychodzi do głowy,albo ecu do wymiany(ale auto pali tylko ta kontrolka....nie moge juz na nia patrzeć.Z góry dzieki za jakieś wsparcie bo ja już nic nnie wymysle
#80
OFFLINE
Napisany 25 września 2009 - 20:20
Witam,mam taki sam problem .Mam omege b z 95 roku z 2.0 16v ecotec i świeci mi kontrolka silnika (check engine) po podłaczeniu do testera wykrywa : bład czujnika rozrządu wiec kupilem takowy czujnik w sklepie i po wymianie dalej swieci jak skasuje testerem to kilka sekund i nadal sie zaświeci,pomierzyłem napięcie we wtyczce do czujnika jest 2,5v ,pomierzyłem też rezystancje na pinach 1-2,1-3 jest po 15 ohm,porównałem z drugim czujnikiem który jest na wale i jest praktycznie tak samo.nawet sprawdziłem czy przewody przewodzą prąd od wtyczki do ecu i przewodzą,już nie mam sił rece mi opadają cały dzień sie z tym męczyłem i nic nie wymodziłem
tylko jeszcze jedna mysl mi sie nasuwa,moze te trzy kabelki sie gdzieś przetarły i jeden o drugi sie zwiera bo nic innego mi nie przychodzi do głowy,albo ecu do wymiany(ale auto pali tylko ta kontrolka....nie moge juz na nia patrzeć.Z góry dzieki za jakieś wsparcie bo ja już nic nnie wymysle
Tu sa poprawne wartosci pomiarowe czujnikow http://forum.omegakl...ead.php?t=12120
Czujnik walniety. Zdarza sie, ze "nowe" czujniki juz sa popsute niestety (zwlaszcza te tanie).