

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#461
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 19:53
#462
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 20:24
#463
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 20:46
Sprawdź dobrze. Pewnie dostaje zadyszki przy 4500 rpm.
Wlasnie bylem sprawdzić bo nigdy go tak nie pilowalem i rzeczywiście powyżej 4,5 tys obrotów dusi sie. A czy to nie zaszkodzi silnikowi jeśli będę jezdzil z takim czujnikiem i nie przekraczając 4tys obrotów? Chcialbym odlozyc wymiane czujnika na później ale nie wiem czy silnik nie ucierpi na tym.
#464
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 21:15
Wlasnie bylem sprawdzić bo nigdy go tak nie pilowalem i rzeczywiście powyżej 4,5 tys obrotów dusi sie. A czy to nie zaszkodzi silnikowi jeśli będę jezdzil z takim czujnikiem i nie przekraczając 4tys obrotów? Chcialbym odlozyc wymiane czujnika na później ale nie wiem czy silnik nie ucierpi na tym.
Nie ucierpi, po to jest tryb serwisowy żebyś go nie przeciągnął. Swoją drogą przy błędzie czujnika wałka rozrządu może równie dobrze być zepsuty czujnik położenia wału - znane z autopsji nie wymyśliłem tego, OpCom wskazał czujnik wałka, po podmianie nici a walnięty był czujnik wału. Taki wybryk kompa...
#465
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 21:22
Ucierpieć nie ucierpi, ale jak już wiesz że to czujnik wałków to lepiej wymień. Jak odcina przy 4500 to może podziałać równie dobrze rok jak i tydzień. A jak gdzieś w trasie padnie na amen?Chcialbym odlozyc wymiane czujnika na później ale nie wiem czy silnik nie ucierpi na tym.
#466
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 21:44
#467
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 22:00
Nie. XEV miały też owalne wtyczki.jeśli masz prostokątną wytczke a chyba wszystkie X20XEV takie miały
#468
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2014 - 22:02
Nie. XEV miały też owalne wtyczki.
Czyli te ostatnie miały osprzęt ten sam co X22XE, to współczuję bo tych z owalnymi to ze świeczką szukać, nowe drogie a zamienniki tak samo dziadowskie.
#469
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2014 - 20:59
Czyli te ostatnie miały osprzęt ten sam co X22XE, to współczuję bo tych z owalnymi to ze świeczką szukać, nowe drogie a zamienniki tak samo dziadowskie.
Osobiście miałem czujnik z kwadratową końcówką i jak mi padł to wymieniłem z owalną +wtyczka z okablowaniem. Wcześniej walczyłem prawie rok,zamienniki ,używane GM z kwadratową,Helli i d*pa,pochodziły z 4 miechy i klops. Odkąd wymieniłem z owalną końcówką jest dłuuuugo spokój.
#470
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2014 - 21:41
Na pewno czujnik z kwadratową wtyczką z X20XEV nie pasuje do wiązki z owalnymi wtyczkami X22XE, tego jestem pewny. Może w X20XEV były 2 rodzaje wiązki - z owalnymi i kwadratowymi, ale komp i system wtryskowy ten sam i można je było zamienić. 2.2 ma inny system i na 100% nie pasuje. Sprawdzone. Ale skoro między X20XEV można je zamieniać to pół biedy.Osobiście miałem czujnik z kwadratową końcówką i jak mi padł to wymieniłem z owalną +wtyczka z okablowaniem. Wcześniej walczyłem prawie rok,zamienniki ,używane GM z kwadratową,Helli i d*pa,pochodziły z 4 miechy i klops. Odkąd wymieniłem z owalną końcówką jest dłuuuugo spokój.
#471
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 16:47
Nie może a na pewno i granica była RM96. A kompy tez były 2 - simtek 56.1 i 56.5. I czujniki nie do końca były zamienne.Może w X20XEV były 2 rodzaje wiązki - z owalnymi i kwadratowymi, ale komp i system wtryskowy ten sam i można je było zamienić.
#472
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 18:32
Na pewno czujnik z kwadratową wtyczką z X20XEV nie pasuje do wiązki z owalnymi wtyczkami X22XE, tego jestem pewny. Może w X20XEV były 2 rodzaje wiązki - z owalnymi i kwadratowymi, ale komp i system wtryskowy ten sam i można je było zamienić. 2.2 ma inny system i na 100% nie pasuje. Sprawdzone. Ale skoro między X20XEV można je zamieniać to pół biedy.
Koledzy uważacie , że kłamie ?! Wymieniłem czujnik z owalną wtyczką+owalną wtyczkę i NIC więcej. Kupiłem ten zestaw u Stachowiaka za 300zł jakiś czas temu i jest do tej pory ok. Wcześniej jak padł mi czujnik z kwadratową wtyczką,próbowałem kilka czujników i d....a. Zdecydowałem się jeszcze wymienić wtyczkę kwadratową NOWĄ GM kupioną u Stachowiaka i też nic. Sprawdziłem okablowanie,nic nie wykazało jakieś uszkodzenia,a jednak nadal był błąd uszkodzonego czujnika,więc szybka decyzja kupno tego zestawu z OWALNĄ wtyczką i jak ręką odjął

#473
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 21:41
Nie może a na pewno i granica była RM96. A kompy tez były 2 - simtek 56.1 i 56.5. I czujniki nie do końca były zamienne.
Przybek ja się opowiadam po Twojej stronie. Niby 2.0 i 2.2 takie podobne, czujnik wygląda tak samo tylko kształtem wtyczki się różni i na 100% prostokątny z X20XEV nie pasuje do X22XE, wywala błąd od razu. Inna elektryka i koniec. A ten kształt wtyczki moim skromnym zdaniem właśnie odróżnia dwa Simteki od siebie bo nie jest to na złość wymyślone tylko po to żeby zróżnicować systemy i nie wkładać z innego bo nie bedzie działał. Tylko ten RM96 mi nie pasi. Mam 99r kolega ma 98r i obaj mamy wszystkie wtyczki prostokątne. Teść ma 2.2 z 2000r i wytczki owalne, moje czujniki u niego nie chodzą.
Mariusz nie twierdze że kłamiesz, może jakiś czas szły zamiennie skoro Ci działa. Od wałków rozrządu czujka owalna/prostokątna NIE PASUJĄ zamiennie do siebie.
#474
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 22:01
Teść ma 2.2 z 2000r i wytczki owalne, moje czujniki u niego nie chodzą.
W 2.2 są owalne wtyczki, 3-pinowe, pasują też do X20XEV ale tylko w Astrze G.
#475
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 23:04
Dokładnie tak, tylko prawdopodobnie tam X20XEV jest na innym systemie niż X20XEV w Omedze.W 2.2 są owalne wtyczki, 3-pinowe, pasują też do X20XEV ale tylko w Astrze G.
#476
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 23:06
#477
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2014 - 23:42
Czasem to zaskakuje... tak jak ogólnie się mówi że czujniki i przepływomierz tylko nowe, ja mam dwa przepływomierze jeden oryginał siemensa drugi najtańsza chińsko chamska podróba z racera za 60zł nowy. Działają tak samo poprawnie choć ten z racera nie powinien działać już ze wzgl. na cenę.... a u mnie zap..la az miło.
#478
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2014 - 10:21
Dałeś też owalny :tak:, 3-pinowy (5WK90552) do X22XEV z przejściówką - te są najdroższe, oryginalny siemens 300-350 zł. Ale one nie są do/z 2.2.To widać k......a moja omega to ewenement wśród omeg. Trudno ,nie wierzcie ,ale Ja wiem co wymieniłem w swoim aucie,żeby hulało .
#479
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2014 - 14:39
Dałeś też owalny :tak:, 3-pinowy (5WK90552) do X22XEV z przejściówką - te są najdroższe, oryginalny siemens 300-350 zł. Ale one nie są do/z 2.2.
Witam ponownie ,kupiłem u Stachowiaka za 300zł jakiś czas temu(ze 4 lata),pózniej staniał do ok250zł. Czujnik z owalną końcówką+ wtyczka owalna z okablowaniem. Nie wiem czy był 3 pinowy. Zamówiłem,przyszedł i dałem bratu/mechanikowi ,wymienił i hula.
#480
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2014 - 17:59
A wzioles pod uwagę ze czasem sprytni ludzie zakładali czujniki starszego typu bo były prawie 3 razy tansze niż prawidłowe?Mam 99r kolega ma 98r i obaj mamy wszystkie wtyczki prostokątne