

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#441
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:38
#442
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 10:43
Przestudiowałem 44 strony tematu o czujnikach wałka i wału - próbowałem złączyć to w jedną całość ale nie dałem rady - opisze swój problem i może ktoś zna jakieś rozwiązanie bo ja już wymiękam z moim złomkiem (1999 rok 2.0 16v 136KM X20XEV
Sprawa wygląda tak: odpalam nawet od strzału (czasami kręci, czasami bez problemu - z opinii mechanika cewka do wymiany), przejeżdżam 1-2km lub 5 min w zależności od świateł itp jest super i nagle się zaczyna - w mieście stanę na światłach i samochód sam gaśnie a po zapaleniu włącza się magiczna lampka check ; gaśnie również w trakcie powolnej jazdy lub hamowaniu - odpala bez problemu i dalej jazda jest na check. Inaczej wygląda sprawa gdy jadę np poza miasto - wtedy po rozgrzaniu silnika zaczynają się strzały z tłumika obroty zaczynają szaleć, auto szarpie i albo włączy sie check albo tak opadają obroty ze muszę zatrzymać odpalić na nowo auto i później jazda jest na check - czasami w trakcie jazdy na check obroty zaczynają szaleć i wskazówka obrotomierza skacze od zera do 7000 obr/min bez reakcji silnika. Od czasu gdy zaczęły się te akcje wzrosło spalanie gazu o 2-3l na 100km (oczywiście dokładnie te same rzeczy dzieją się przy jeździe na benzynie)
Udałem się do mechanika - błędy na kompie to czujnik wałka rozrządu i błąd przepływomierza. po skasowaniu błędów wszystko się powtarza ale wyskakuje do teraz tylko błąd czujnika wałka rozrządu - wymieniłem czujnik - bez zmian

Co to może byc? może komuś udało sie zdiagnozować taką usterke? tak jak wielu forumowiczów nie chce wymienić całego samochodu a na końcu usłyszeć ze to jednak nie to - jestem gotowy do kupna kolejnych czujników (wału itp.) ale chciałbym wiedzieć od czego się zabrać.
z góry dziękuje za wszelką pomoc

#443
OFFLINE
#444
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:11

#445
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:15
#446
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:29
mechanik rozłożył ręce i powiedział ze najlepiej jakbym wszystkie wymienił czujniki i wałka rozrządu i wału na orginały oczywiście ale skoro Ty juz to zrobiłeś i dalej jest problem to teraz się załamałem

#447
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:55
#448
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 13:16
A zgadnij z którego czujnika obrotek bierze sygnal i nie jest to czujnik walka rozrządu. Sugerujac się bledem wymieniliście dobry czujnik na nowy a blad CWR tez może się pojawiać przy walnietym czujniku walu korbowego (i tu np. obrotomierz pokazuje bzdury)i przestawionym rozrządzie. Z zamienników czujnika walu korbowego można bezpiecznie zakladac czujnik EPS'a.z tego co zauważyłem to czujnik (mechanik sam zamawiał go w hurtownii) ten wymieniony nie miał napisu siemens i po założeniu nic się nie zmieniło więc mechanik zamontował z powrotem ten który był (siemens) - dla jasności mowa o czujniku na górze do którego wchodzi wtyczka przy pokrywie - co do siły dokręcania to raczej nie używał żadnych kluczy metrycznyc
#449
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2014 - 17:37
#450
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2014 - 13:00
ustawilem sobie miernik tylko na przejscie to z wtyczki 2 kable mialy przejscie a 3 mial praktycznie wszendzie nawet na aku + i - w kostce prawie na kazdym styku raczej to nie normalne prosze o rade
#451
OFFLINE
#452
OFFLINE
Napisany 06 września 2014 - 08:44
#453
OFFLINE
Napisany 06 września 2014 - 08:56
#454
OFFLINE
Napisany 08 września 2014 - 17:03
@simonides1024 błednie mówisz nic na deskę nie przekazuję wszystkie czujniki sygnał swój dają najpierw do ECU które sprawdza czy działa i jakie wartości maja i to on steruje pracą. Wystarczy ze jeden nie działa lub przekłamuję a ECU Próbuje to skorygować bądz uczyć sie nowych wartości tak aby silnik pracował ale będzie telepał np czy też inne objawy jak muł czy problem z zapalaniem itp. Deska to tylko element wykonawczy sygnału z ECU nie ma nic do pracy czy działanie czujnika wałków rozrzadu itp. Jedyny który daje bezpośrednio to czujnik Temp na zegary i chyba paliwa ile ale mogę sie mylić
w mojej byłej 2.0 jak miałem padnięty czujnik wału to obroty na zapłonie mi skakały,po wymianie ustąpiło ale czy to była wina tego czujnika to na 100 % nie wiem:P
#455
OFFLINE
Napisany 13 września 2014 - 23:11
i juz wszystko jasne

Mechanik od razu powiedzial ze czujnik tylko oryginal siemensa i po wymianie i skasowaniu bledow wszystko chodzi jak w zegarku
ku przestrodze - wczesniej juz probowalem wymienic ten sam czujnik na jakies dziadostwo i zero reakcji dlatego skoncentrowalem sie na czujniku walu - jednak dobry serwis z dobrym sprzetem jest w stanie zdzialac cuda
Wnioski: moze i idzie po kieszeni ale koszt oryginalu nie odpowiada nerwom jakie zafundowal mi niesprawny czujnik
Pozdrawiam

#456
OFFLINE
Napisany 14 września 2014 - 11:46
a nadal ludzie kupuja zamienniki i mysla, ze sie uda.
jak sie uda to ok, ale w wiekszosci przypadkow, kasa w bloto
#457
OFFLINE
Napisany 15 września 2014 - 13:36
a noż sie uda i parę groszy zostanie w kieszeninadal ludzie kupuja zamienniki i mysla, ze sie uda.

#458
OFFLINE
Napisany 17 września 2014 - 18:37


#459
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2014 - 15:37
witam, co do czujnika a mianowicie wymieniłem dwa razy czujnik połozenia wałka rozrządu (na oryginalne siemensa) i dalej nie działa tzn. jak jest zimny to świeci sie kontrolka przerywa silnik nie wkreca obrotów jak sie nagrzeje to szansa że czujnik zadziała i jest ok, przy okazji wymieniłem czujnik wału korbowego nie mam pojęcia co robić mechanicy rozkładają ręce. HELPWitam ponownie
i juz wszystko jasnewracajac do mojego posta z objawami choroby mojego zlomka - udalem sie do serwisu zajmujacego sie tylko oplami - jeden dzien i auto smiga jak nowo narodzone - za wszystko odpowiadal czujnik walka rozrzadu (skakanie obrotow , brak mocy, wyzsze spalanie, przerywanie przy 4500 obr/min)
Mechanik od razu powiedzial ze czujnik tylko oryginal siemensa i po wymianie i skasowaniu bledow wszystko chodzi jak w zegarku
ku przestrodze - wczesniej juz probowalem wymienic ten sam czujnik na jakies dziadostwo i zero reakcji dlatego skoncentrowalem sie na czujniku walu - jednak dobry serwis z dobrym sprzetem jest w stanie zdzialac cuda
Wnioski: moze i idzie po kieszeni ale koszt oryginalu nie odpowiada nerwom jakie zafundowal mi niesprawny czujnik
Pozdrawiam
#460
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2014 - 17:29
Skąd brałeś czujniki i po ile?witam, co do czujnika a mianowicie wymieniłem dwa razy czujnik połozenia wałka rozrządu (na oryginalne siemensa) i dalej nie działa tzn. jak jest zimny to świeci się kontrolka przerywa silnik nie wkręca obrotów jak się nagrzeje to szansa że czujnik zadziała i jest ok, przy okazji wymieniłem czujnik wału korbowego nie mam pojęcia co robić mechanicy rozkładają ręce. HELP
Wyskakują Ci błędy czujnika?
A może przepływka, sonda , cewka , kable , świece. Jakiś błąd na kompie?
A jeżeli wiesz że to czujnik na CPR na 100% to może warto zajrzeć w wiązkę i sprawdzić kable od wtyczki CPR do ECU??