Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#441 OFFLINE   marcin88gl

marcin88gl
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-08-2014

Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:38

Witam jestem posiadaczem omki z 98 roku z silnikiem 2.0 16V jakieś dwa tygodnie temu po sporych ulewach na śląsku odstawiłem omke na jakąś godzine i po tym czasie chcąc sobie jechać w teren zaskoczyło mnie iż nie chce odpalić i już po pierwszym kręceniu wiedziałem że coś jest nie tak bo zawsze paliła od strzała sprawdziłem kody błędów i wyszło że padł czujnik halla więc autko powędrowało do mechanika bo nie byłem w stanie sam tego wykręcić utrudniony dostęp dzisiaj zcholowałem autko spowrotem do siebie bo mechanik wymienił co miał wymienić i sam nie wie co może ją boleć omka czasami odpali ale nie mogę dodać gazu bo automatycznie zdycha udało mi sie na chwile odpalić na gazie i przez krótką chwile mogłemją żyłować do odcięcia ale tylko ten jeden raz błędy jakie mi wyskakują to 0502 Czujnik prędkości własnej pojazdu - przerwa lub zwarcie do masy i 0120 Czujnik położenia przepustnicy mam instalacje gazową 5 generacji icoma i też raz działa raz nie już mi ręce opadają wymieniłem świece kable zapłonowe pompe paliwa pompe gazu teraz ten czujnik i jak dalej tak będe leciał z wymianami to zbankrutuje proszę o jakąś poradę co to może być (nie mogłem znaleźć nic w podobnym temacie i nie wiem czy dobrze robię podpinając się tu)

#442 OFFLINE   s1tomi

s1tomi
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-06-2013

Napisany 20 sierpnia 2014 - 10:43

Witam wszystkich

Przestudiowałem 44 strony tematu o czujnikach wałka i wału - próbowałem złączyć to w jedną całość ale nie dałem rady - opisze swój problem i może ktoś zna jakieś rozwiązanie bo ja już wymiękam z moim złomkiem (1999 rok 2.0 16v 136KM X20XEV

Sprawa wygląda tak: odpalam nawet od strzału (czasami kręci, czasami bez problemu - z opinii mechanika cewka do wymiany), przejeżdżam 1-2km lub 5 min w zależności od świateł itp jest super i nagle się zaczyna - w mieście stanę na światłach i samochód sam gaśnie a po zapaleniu włącza się magiczna lampka check ; gaśnie również w trakcie powolnej jazdy lub hamowaniu - odpala bez problemu i dalej jazda jest na check. Inaczej wygląda sprawa gdy jadę np poza miasto - wtedy po rozgrzaniu silnika zaczynają się strzały z tłumika obroty zaczynają szaleć, auto szarpie i albo włączy sie check albo tak opadają obroty ze muszę zatrzymać odpalić na nowo auto i później jazda jest na check - czasami w trakcie jazdy na check obroty zaczynają szaleć i wskazówka obrotomierza skacze od zera do 7000 obr/min bez reakcji silnika. Od czasu gdy zaczęły się te akcje wzrosło spalanie gazu o 2-3l na 100km (oczywiście dokładnie te same rzeczy dzieją się przy jeździe na benzynie)

Udałem się do mechanika - błędy na kompie to czujnik wałka rozrządu i błąd przepływomierza. po skasowaniu błędów wszystko się powtarza ale wyskakuje do teraz tylko błąd czujnika wałka rozrządu - wymieniłem czujnik - bez zmian :( na kablach jest prąd na przepływomierzu też napięcie jest ok.

Co to może byc? może komuś udało sie zdiagnozować taką usterke? tak jak wielu forumowiczów nie chce wymienić całego samochodu a na końcu usłyszeć ze to jednak nie to - jestem gotowy do kupna kolejnych czujników (wału itp.) ale chciałbym wiedzieć od czego się zabrać.

z góry dziękuje za wszelką pomoc :D:D

#443 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 sierpnia 2014 - 10:53

Czujnik ori?? Dokręcany z siłą 8nm??

#444 OFFLINE   s1tomi

s1tomi
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-06-2013

Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:11

z tego co zauważyłem to czujnik (mechanik sam zamawiał go w hurtownii) ten wymieniony nie miał napisu siemens i po założeniu nic się nie zmieniło więc mechanik zamontował z powrotem ten który był (siemens) - :) dla jasności mowa o czujniku na górze do którego wchodzi wtyczka przy pokrywie - co do siły dokręcania to raczej nie używał żadnych kluczy metrycznych

#445 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:15

bo te silniki nie będą jeździć na zamiennikach :nie: wiem bo mam te same objawy co ty i jeszcze ich nie rozwiązałem:masakra: wymienione czujniki wału i wałka na ori nowe, sprawdzony rozrząd i jest ok i dalej to samo cały czas mam błąd wałka rozrządu

#446 OFFLINE   s1tomi

s1tomi
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-06-2013

Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:29

Na benzynie i gazie masz to samo??

mechanik rozłożył ręce i powiedział ze najlepiej jakbym wszystkie wymienił czujniki i wałka rozrządu i wału na orginały oczywiście ale skoro Ty juz to zrobiłeś i dalej jest problem to teraz się załamałem :(

#447 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 sierpnia 2014 - 11:55

Na benzynie to samo tylko że u mnie nie szarpie. Tzn. jak jest zimny to przez pierwsze 2 km od opalenia lekko szarpie potem już wszystko ok jest. Ale na zimnym chodzi na benzynie więc myśle że mapy od Pb mi się rozjechały ale pewien nie jestem

#448 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2014 - 13:16

z tego co zauważyłem to czujnik (mechanik sam zamawiał go w hurtownii) ten wymieniony nie miał napisu siemens i po założeniu nic się nie zmieniło więc mechanik zamontował z powrotem ten który był (siemens) - dla jasności mowa o czujniku na górze do którego wchodzi wtyczka przy pokrywie - co do siły dokręcania to raczej nie używał żadnych kluczy metrycznyc

A zgadnij z którego czujnika obrotek bierze sygnal i nie jest to czujnik walka rozrządu. Sugerujac się bledem wymieniliście dobry czujnik na nowy a blad CWR tez może się pojawiać przy walnietym czujniku walu korbowego (i tu np. obrotomierz pokazuje bzdury)i przestawionym rozrządzie. Z zamienników czujnika walu korbowego można bezpiecznie zakladac czujnik EPS'a.

#449 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 sierpnia 2014 - 17:37

A instalacje idącą od sterownika do wtyczki przedzwonili? Radzę sprawdzić zanim wymienicie te czujniki bo moze być przerwany przewód i wymiany nic nie dadzą.

#450 OFFLINE   banner54321

banner54321
  • 12 postów
  • Dołączył: 27-08-2011

Napisany 29 sierpnia 2014 - 13:00

dzisiaj postanowilem sprawdzic kabel... jesli chodzi o piny 13,32,32 w komputerze to zaden z nich nie pasuje z wtyczki ja mam rozmieszczone gdze indziej... jakis inny komputer mam...
ustawilem sobie miernik tylko na przejscie to z wtyczki 2 kable mialy przejscie a 3 mial praktycznie wszendzie nawet na aku + i - w kostce prawie na kazdym styku raczej to nie normalne prosze o rade

#451 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2014 - 16:38

tak się sprawdza:p

#452 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 06 września 2014 - 08:44

Co do wałka rozrządu w tej omedze to moge powiedzieć tyle że przekazuje on informacje o obrotach na teske rozdzielczą do obrotomierza, gdy miałem go uszkodzony, silnik mi się nie chciał uruchomić oraz tylko przy włączonym zapłonie a wyłączonym silniku sam skakał mi obrotomierz. po wymianie tego czujnika silnik pracuje jak powinien a wskaźnik obrotów pokazuje prawidłowo.

#453 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 06 września 2014 - 08:56

@simonides1024 błednie mówisz nic na deskę nie przekazuję wszystkie czujniki sygnał swój dają najpierw do ECU które sprawdza czy działa i jakie wartości maja i to on steruje pracą. Wystarczy ze jeden nie działa lub przekłamuję a ECU Próbuje to skorygować bądz uczyć sie nowych wartości tak aby silnik pracował ale będzie telepał np czy też inne objawy jak muł czy problem z zapalaniem itp. Deska to tylko element wykonawczy sygnału z ECU nie ma nic do pracy czy działanie czujnika wałków rozrzadu itp. Jedyny który daje bezpośrednio to czujnik Temp na zegary i chyba paliwa ile ale mogę sie mylić

#454 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 17:03

@simonides1024 błednie mówisz nic na deskę nie przekazuję wszystkie czujniki sygnał swój dają najpierw do ECU które sprawdza czy działa i jakie wartości maja i to on steruje pracą. Wystarczy ze jeden nie działa lub przekłamuję a ECU Próbuje to skorygować bądz uczyć sie nowych wartości tak aby silnik pracował ale będzie telepał np czy też inne objawy jak muł czy problem z zapalaniem itp. Deska to tylko element wykonawczy sygnału z ECU nie ma nic do pracy czy działanie czujnika wałków rozrzadu itp. Jedyny który daje bezpośrednio to czujnik Temp na zegary i chyba paliwa ile ale mogę sie mylić


w mojej byłej 2.0 jak miałem padnięty czujnik wału to obroty na zapłonie mi skakały,po wymianie ustąpiło ale czy to była wina tego czujnika to na 100 % nie wiem:P

#455 OFFLINE   s1tomi

s1tomi
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-06-2013

Napisany 13 września 2014 - 23:11

Witam ponownie

i juz wszystko jasne :D wracajac do mojego posta z objawami choroby mojego zlomka - udalem sie do serwisu zajmujacego sie tylko oplami - jeden dzien i auto smiga jak nowo narodzone - za wszystko odpowiadal czujnik walka rozrzadu (skakanie obrotow , brak mocy, wyzsze spalanie, przerywanie przy 4500 obr/min)
Mechanik od razu powiedzial ze czujnik tylko oryginal siemensa i po wymianie i skasowaniu bledow wszystko chodzi jak w zegarku
ku przestrodze - wczesniej juz probowalem wymienic ten sam czujnik na jakies dziadostwo i zero reakcji dlatego skoncentrowalem sie na czujniku walu - jednak dobry serwis z dobrym sprzetem jest w stanie zdzialac cuda

Wnioski: moze i idzie po kieszeni ale koszt oryginalu nie odpowiada nerwom jakie zafundowal mi niesprawny czujnik

Pozdrawiam :D

#456 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2014 - 11:46

a tyle razy powtarzamy: czujnik tylko orginalny.

a nadal ludzie kupuja zamienniki i mysla, ze sie uda.

jak sie uda to ok, ale w wiekszosci przypadkow, kasa w bloto
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#457 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2014 - 13:36

nadal ludzie kupuja zamienniki i mysla, ze sie uda.

a noż sie uda i parę groszy zostanie w kieszeni ;) to po co przepłacać

#458 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2014 - 18:37

Bo niektórzy myślą, że to jak gra w totolotka, wszyscy graja, niby ktoś wygrywa ale nikt nie zna kogoś i nawet kogoś co zna kogoś , gdzie szwagier stryjeczny , ciotecznej siostry brata wujka babci córki siostry stryja a jego sąsiada ...... syn trafił szóstkę w Lotto :) tak samo tutaj, nikomu nie będzie działać i nie działa, bo złe zamienniku kupują, a ja z pewnością kupię ten właściwy u mnie na pewno da radę ;)

#459 OFFLINE   jaco80

jaco80
  • 1 postów
  • Dołączył: 01-11-2014

Napisany 01 listopada 2014 - 15:37

Witam ponownie

i juz wszystko jasne :D wracajac do mojego posta z objawami choroby mojego zlomka - udalem sie do serwisu zajmujacego sie tylko oplami - jeden dzien i auto smiga jak nowo narodzone - za wszystko odpowiadal czujnik walka rozrzadu (skakanie obrotow , brak mocy, wyzsze spalanie, przerywanie przy 4500 obr/min)
Mechanik od razu powiedzial ze czujnik tylko oryginal siemensa i po wymianie i skasowaniu bledow wszystko chodzi jak w zegarku
ku przestrodze - wczesniej juz probowalem wymienic ten sam czujnik na jakies dziadostwo i zero reakcji dlatego skoncentrowalem sie na czujniku walu - jednak dobry serwis z dobrym sprzetem jest w stanie zdzialac cuda

Wnioski: moze i idzie po kieszeni ale koszt oryginalu nie odpowiada nerwom jakie zafundowal mi niesprawny czujnik

Pozdrawiam :D

witam, co do czujnika a mianowicie wymieniłem dwa razy czujnik połozenia wałka rozrządu (na oryginalne siemensa) i dalej nie działa tzn. jak jest zimny to świeci sie kontrolka przerywa silnik nie wkreca obrotów jak sie nagrzeje to szansa że czujnik zadziała i jest ok, przy okazji wymieniłem czujnik wału korbowego nie mam pojęcia co robić mechanicy rozkładają ręce. HELP

#460 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2014 - 17:29

witam, co do czujnika a mianowicie wymieniłem dwa razy czujnik połozenia wałka rozrządu (na oryginalne siemensa) i dalej nie działa tzn. jak jest zimny to świeci się kontrolka przerywa silnik nie wkręca obrotów jak się nagrzeje to szansa że czujnik zadziała i jest ok, przy okazji wymieniłem czujnik wału korbowego nie mam pojęcia co robić mechanicy rozkładają ręce. HELP

Skąd brałeś czujniki i po ile?
Wyskakują Ci błędy czujnika?
A może przepływka, sonda , cewka , kable , świece. Jakiś błąd na kompie?
A jeżeli wiesz że to czujnik na CPR na 100% to może warto zajrzeć w wiązkę i sprawdzić kable od wtyczki CPR do ECU??