Oprocz srubki trzymajacej czujnik masz jeszcze tulejke ustalajaca na której musi się oprzec "wycięcie" w metalowej części czujnika (tulejka wkrecona w glowice a do tulejki wchodzi sruba od obudowy rozrządu).Znalazłem nowy czujnik z owalny wtyczką firmy topran za 60zł(pożydziłem), wymieniłem, no i kara dla mnie musi być---NIE DZIAŁA nawet na zimnym (stary działał na zimnym). W trakcie montażu zauważyłem że po wkręceniu śrubki(ręką), to czujnik można ruszyć pół cm w prawo lub w lewo, obraca się na śrubce. Które położenie jest właściwe i czy w ogóle to ma jakieś znaczenie?


Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V
#381
OFFLINE
Napisany 11 września 2013 - 12:16
#382
OFFLINE
Napisany 11 września 2013 - 15:40
Oprocz srubki trzymajacej czujnik masz jeszcze tulejke ustalajaca na której musi się oprzec "wycięcie" w metalowej części czujnika (tulejka wkrecona w glowice a do tulejki wchodzi sruba od obudowy rozrządu).
No tak. Zgadza się. Opiera się o tuleje, ale dość lużno. I jak nie dokręcę śrubki do maxa, to przesuwa się po tulei 0,5cm w jedną lub drugą stronę. Więc w którą strone przesunąć. Pytam się jak głupiec, bo nie wiem co działać



#383
OFFLINE
Napisany 11 września 2013 - 16:50
Napewno w dobrej pozycji go wkladasz? A obróć o 180*No tak. Zgadza się. Opiera się o tuleje, ale dość lużno. I jak nie dokręcę śrubki do maxa, to przesuwa się po tulei 0,5cm w jedną lub drugą stronę.

#384
OFFLINE
Napisany 12 września 2013 - 01:12
Napewno w dobrej pozycji go wkladasz? A obróć o 180*
W dobrej, tak samo jak był stary był włożony.

Pomierzyłem oporność. Ten stary, chyba zepsuty na pinie 1-2 ma 31oM,1-3 MA 30oM, na 2-3 ma 1,5 oM. Nowy topran piny 1-2-ma 15,1 oM,1-3 ma 14,9, a 2-3 ma 1,5- czytałem że ma być 0,6-1 Dobry ten topran czy nie?

A! I jeszcze pytanko. Czy można założyć czujnik z prostokątną wtyczką zamiast owalną?(oryginalnie był owal)
---dzień póżniej---
Dzwoniłem tam http://opelczesci.co...1.8-2.0-16v/572 i powiedzieli że można i dają wtyczkę i że to jest 100% oryginał simens- wierzyć lub nie? Zobaczymy.
#385
OFFLINE
Napisany 13 września 2013 - 19:59
#386
OFFLINE
Napisany 13 września 2013 - 21:12
#387
OFFLINE
Napisany 18 września 2013 - 18:45







#388
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 10:37
#389
OFFLINE
Napisany 19 września 2013 - 14:26
Witam. Możliwe że już to pytanie ktoś zadawał tylko nie znalazłem mianowicie. Kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu oczywiście nie taki. U mnie idzie owalny bo ktoś już grzebał a ja kupiłem prostokątny. Dowiedziałem się że wystarczy wymienić wtyczkę wiec pojechałem na szrot i za 5 zł wygrzebałem z jakiegoś wiadra wtyczkę prostokątną z kablem. Wszystko pasuje tylko że w sklepie ta owalna wtyczka ma 4 przewody a w kablu z prostokątną wtyczką są 3 przewody. I co teraz??? Czy jest możliwość że to nie taki kabel?? Czyjnik do wtyczki pasuje idealnie. Podpowiedzcie o co tu chodzi bo ja już zgłupiałem.
Zapewne kupiłeś wtyczkę z kawałkiem kabla (20 cm) z trzema przewodami. Czarno szary, czerwono szary i brązowo zielony idą do wtyczki, a czarny ( czwarty to uziom ekranu) nigdzie nie idzie. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie czarny kończył się na łączeniu kabli 20 cm przed wtyczką.
#390
OFFLINE
Napisany 22 września 2013 - 21:01
Moja Omega dziwnie się zachowuję i nie wiem do końca co jej dolega. Jakiś czas temu po zgaszeniu silnika w mieście i próbie ponownego uruchomienia nie chciała już odpalić. Próbowałem z popychu, chechłałem długo i nic. Skończyło się na holowaniu. Myślałem, że to rozrusznik więc go wyjąłem, przeczyściłem, sprawdziłem szczotki ale wygladał zdrowo więc go ponownie założyłem i... odpaliła za pierwszym razem! Pochodziła trochę, potem ją kilka razy gasiłem i odpalała bez problemu. Już się ucieszyłem a tu dziś idę, próbuję odpalić i d*pa. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Na awaryjnym odpalaniu też bez efektu. Błędy sprawdzone: 0130, 1690. Przed awarią też je miałem więc co to może być? obstawiałem pompę paliwa ale skoro wczoraj odpaliła na benzynie a dziś niet to co? czujnik położenia wału?
#391
OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 18:24
obstawiałem pompę paliwa
Trafiony, zatopiony

#392
OFFLINE
Napisany 25 września 2013 - 13:26
Założyłem nową pompę i omega ożyła! Dzięki _Robert_ za pomoc!
#393
OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 14:59
Rozrusznik chodzi, paliwo jest podawane, iskra jest. A Pomysłów niet?
Wspomnę że wymieniałem filtr paliwa, rozrząd, czujnik wałków oraz regenerowałem EGR.
POMOŻECIE:D
#394
OFFLINE
Napisany 03 października 2013 - 19:00
Pomożemy.POMOŻECIE
Czujnik położenia wału do wymiany.
Zakup tylko i wyłącznie Oryginalny Siemens pakowany przez VDO bo na innym nie pojedziesz.
#395
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 09:25
#396
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 10:38

Pamiętam, że kiedyś zamontowałem zamiennik i hulał. Czy naprawdę to musi być oryginał? Dodam że pacjent to oczywiście Złomega 2.0 16v
#397
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 13:46
A ktoś podpowie jaki to ma być oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu? Jakiś link z Alledrogo jeśli można
Pamiętam, że kiedyś zamontowałem zamiennik i hulał. Czy naprawdę to musi być oryginał? Dodam że pacjent to oczywiście Złomega 2.0 16v
Najlepiej oryginał. Ostatnio dość intensywnie przerabiałem ten temat. Poczytaj parę postów wstecz, to dowiesz się wszystkiego. Pozdrawiam. http://allegro.pl/cz...3554573461.html to jest oryginał i to z wtyczką, możesz kupić bez wtyczki. Możesz też kupić zamiennik za 70- 80 zł , ale czy warto ryzykować?
#398
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 17:20
Dziwne że taki tani ten niby oryginalny czujnik. Sprawdzałem to oryginał ok 280zł najtaniej kosztuje ;>
#399
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 17:35
Czujniki wałków ori gm siemens będą kosztować od 99 do 400

#400
OFFLINE
Napisany 05 października 2013 - 19:03
Kupiłem Hiszpański jakiś zamiennik póki co działa bardzo dobrze za 79zł. Były zamienniki od 50zł do 160zł.
Dziwne że taki tani ten niby oryginalny czujnik. Sprawdzałem to oryginał ok 280zł najtaniej kosztuje ;>
Czujnik z owalną wtyczką występuje o wiele rzadziej niż z prostokątną mniejszy jest na nie popyt, ale i jeszcze mniejsza podaż. Zwróć uwagę na ilość czujników owalnych a prostokątnych na aledrogo. Stosunek 1:20. Stąd ta cena. Nawet w serwisie jest różnica w cenach. Parametry są te same i są w pełni zamienne ze sobą .Mówimy cały czas o oryginałach. Nie widziałem jeszcze droższego oryginała z prostokątem niż za 140. No a z owale to w serwisie 420 zł.