Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu w Omedze 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
496 odpowiedzi na ten temat

#381 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2013 - 12:16

Znalazłem nowy czujnik z owalny wtyczką firmy topran za 60zł(pożydziłem), wymieniłem, no i kara dla mnie musi być---NIE DZIAŁA nawet na zimnym (stary działał na zimnym). W trakcie montażu zauważyłem że po wkręceniu śrubki(ręką), to czujnik można ruszyć pół cm w prawo lub w lewo, obraca się na śrubce. Które położenie jest właściwe i czy w ogóle to ma jakieś znaczenie?

Oprocz srubki trzymajacej czujnik masz jeszcze tulejke ustalajaca na której musi się oprzec "wycięcie" w metalowej części czujnika (tulejka wkrecona w glowice a do tulejki wchodzi sruba od obudowy rozrządu).

#382 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 11 września 2013 - 15:40

Oprocz srubki trzymajacej czujnik masz jeszcze tulejke ustalajaca na której musi się oprzec "wycięcie" w metalowej części czujnika (tulejka wkrecona w glowice a do tulejki wchodzi sruba od obudowy rozrządu).


No tak. Zgadza się. Opiera się o tuleje, ale dość lużno. I jak nie dokręcę śrubki do maxa, to przesuwa się po tulei 0,5cm w jedną lub drugą stronę. Więc w którą strone przesunąć. Pytam się jak głupiec, bo nie wiem co działać:mad::.cholera!:mad: mam tak fajnie utrzymaną omcię, ale wredną i złośliwą:(

#383 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2013 - 16:50

No tak. Zgadza się. Opiera się o tuleje, ale dość lużno. I jak nie dokręcę śrubki do maxa, to przesuwa się po tulei 0,5cm w jedną lub drugą stronę.

Napewno w dobrej pozycji go wkladasz? A obróć o 180* :p

#384 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 12 września 2013 - 01:12

Napewno w dobrej pozycji go wkladasz? A obróć o 180* :p


W dobrej, tak samo jak był stary był włożony.:( a w ogóle która część czujnika odbiera impuls, i które koło daje impuls.

Pomierzyłem oporność. Ten stary, chyba zepsuty na pinie 1-2 ma 31oM,1-3 MA 30oM, na 2-3 ma 1,5 oM. Nowy topran piny 1-2-ma 15,1 oM,1-3 ma 14,9, a 2-3 ma 1,5- czytałem że ma być 0,6-1 Dobry ten topran czy nie?:(
A! I jeszcze pytanko. Czy można założyć czujnik z prostokątną wtyczką zamiast owalną?(oryginalnie był owal)
---dzień póżniej---
Dzwoniłem tam http://opelczesci.co...1.8-2.0-16v/572 i powiedzieli że można i dają wtyczkę i że to jest 100% oryginał simens- wierzyć lub nie? Zobaczymy.

#385 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2013 - 19:59

jeżeli dobrze pamiętam to tak można założyć z inną wtyczką tylko trzeba przerobić wtyczkę bo inny kształt. Dwa ten czujnik trochę tani, raz kupiłem niby siemens 180 zł niestety ale nie chciał zagadać. Wydałem później 280 i było gitara.

#386 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2013 - 21:12

Ale te czujniki z kwadratową wtyką są w takich cenach:) i w dodatku ORI. Z owalną jak kupisz za mniej niż 250 to se bd wymieniał i wymieniał. Ja za swój płaciłem 270 ori z przewodem i wtyczką (owalny).

#387 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 18 września 2013 - 18:45

No i wymieniłem:D Zastąpiłem czujnik z wtyczką owalną na czujnik z wtyczką prostokątną:D:D Ludzie !!! Działa !!!:D. Zobaczymy jak długo, ale działa;):D. Czyli można zastąpić czujniki. Zamiana wtyczek to nic trudnego. Firma oplex z Łodzi sprzedaje oryginalne czujniki razem z kompletną wtyczką (160 zł z przesyłką). Przeróbka nie wymaga wielkiej filozofii.:D:D Pozdrawiam.:D Gdy chodzi o ten czujnik, nie kupujcie zamienników.Tylko oryginał.

#388 OFFLINE   Desperado85

Desperado85
  • 10 postów
  • Dołączył: 14-02-2009

Napisany 19 września 2013 - 10:37

Witam. Możliwe że już to pytanie ktoś zadawał tylko nie znalazłem mianowicie. Kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu oczywiście nie taki. U mnie idzie owalny bo ktoś już grzebał a ja kupiłem prostokątny. Dowiedziałem się że wystarczy wymienić wtyczkę wiec pojechałem na szrot i za 5 zł wygrzebałem z jakiegoś wiadra wtyczkę prostokątną z kablem. Wszystko pasuje tylko że w sklepie ta owalna wtyczka ma 4 przewody a w kablu z prostokątną wtyczką są 3 przewody. I co teraz??? Czy jest możliwość że to nie taki kabel?? Czyjnik do wtyczki pasuje idealnie. Podpowiedzcie o co tu chodzi bo ja już zgłupiałem.

#389 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 19 września 2013 - 14:26

Witam. Możliwe że już to pytanie ktoś zadawał tylko nie znalazłem mianowicie. Kupiłem czujnik położenia wałka rozrządu oczywiście nie taki. U mnie idzie owalny bo ktoś już grzebał a ja kupiłem prostokątny. Dowiedziałem się że wystarczy wymienić wtyczkę wiec pojechałem na szrot i za 5 zł wygrzebałem z jakiegoś wiadra wtyczkę prostokątną z kablem. Wszystko pasuje tylko że w sklepie ta owalna wtyczka ma 4 przewody a w kablu z prostokątną wtyczką są 3 przewody. I co teraz??? Czy jest możliwość że to nie taki kabel?? Czyjnik do wtyczki pasuje idealnie. Podpowiedzcie o co tu chodzi bo ja już zgłupiałem.


Zapewne kupiłeś wtyczkę z kawałkiem kabla (20 cm) z trzema przewodami. Czarno szary, czerwono szary i brązowo zielony idą do wtyczki, a czarny ( czwarty to uziom ekranu) nigdzie nie idzie. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie czarny kończył się na łączeniu kabli 20 cm przed wtyczką.

#390 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 22 września 2013 - 21:01

Witajcie.
Moja Omega dziwnie się zachowuję i nie wiem do końca co jej dolega. Jakiś czas temu po zgaszeniu silnika w mieście i próbie ponownego uruchomienia nie chciała już odpalić. Próbowałem z popychu, chechłałem długo i nic. Skończyło się na holowaniu. Myślałem, że to rozrusznik więc go wyjąłem, przeczyściłem, sprawdziłem szczotki ale wygladał zdrowo więc go ponownie założyłem i... odpaliła za pierwszym razem! Pochodziła trochę, potem ją kilka razy gasiłem i odpalała bez problemu. Już się ucieszyłem a tu dziś idę, próbuję odpalić i d*pa. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Na awaryjnym odpalaniu też bez efektu. Błędy sprawdzone: 0130, 1690. Przed awarią też je miałem więc co to może być? obstawiałem pompę paliwa ale skoro wczoraj odpaliła na benzynie a dziś niet to co? czujnik położenia wału?

#391 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2013 - 18:24

obstawiałem pompę paliwa


Trafiony, zatopiony :), pompa się zawiesza, przeszedłem to samo. Wymień na nową.

#392 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 25 września 2013 - 13:26

Wyciągnąłem starą pompę i podłączyłem na krótko ale nic. Zero reakcji. No to chyba tak jak mówisz pompa zdechła ;-).

Założyłem nową pompę i omega ożyła! Dzięki _Robert_ za pomoc!

#393 OFFLINE   sebastianus

sebastianus
  • 21 postów
  • Dołączył: 15-11-2010
  • Skąd: Kętrzyn

Napisany 03 października 2013 - 14:59

Witam. Trochę odświeżę temat. Od jakiegoś czasu borykam się z brakiem odpalenia na ciepłym silniku. Przychodzę rano gdy jest zimny silnik, kręcę i pali. Pojeżdżę by silnik się nagrzał do 90 stopni i wtedy zaczynają się cuda. Przy około 3000 obrotów jest szarpnięcie i raptownie brak mocy, odcina zapłon przy 4500. Jak zgaszę silnik to amen. Kręcę a silnik próbuje zaskoczyć jakby dostał czkawki(cała buda zaczyna się telepać). W tej chwili to nawet nie chce zaskoczyć.
Rozrusznik chodzi, paliwo jest podawane, iskra jest. A Pomysłów niet?
Wspomnę że wymieniałem filtr paliwa, rozrząd, czujnik wałków oraz regenerowałem EGR.
POMOŻECIE:D

#394 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2013 - 19:00

POMOŻECIE

Pomożemy.

Czujnik położenia wału do wymiany.
Zakup tylko i wyłącznie Oryginalny Siemens pakowany przez VDO bo na innym nie pojedziesz.

#395 OFFLINE   sebastianus

sebastianus
  • 21 postów
  • Dołączył: 15-11-2010
  • Skąd: Kętrzyn

Napisany 05 października 2013 - 09:25

I stało się światło:D Kolega dobrze powiedział czujnik położenia wału a dokładnie przebicia na kablu. Izolacja się wykruszyła, kabelki i ekran gołe. I tu na suwa się pytanie: Czy ktoś już kombinował wymienić tylko kabel od kostki do samego czujnika?

#396 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 października 2013 - 10:38

A ktoś podpowie jaki to ma być oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu? Jakiś link z Alledrogo jeśli można :)
Pamiętam, że kiedyś zamontowałem zamiennik i hulał. Czy naprawdę to musi być oryginał? Dodam że pacjent to oczywiście Złomega 2.0 16v

#397 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 05 października 2013 - 13:46

A ktoś podpowie jaki to ma być oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu? Jakiś link z Alledrogo jeśli można :)
Pamiętam, że kiedyś zamontowałem zamiennik i hulał. Czy naprawdę to musi być oryginał? Dodam że pacjent to oczywiście Złomega 2.0 16v


Najlepiej oryginał. Ostatnio dość intensywnie przerabiałem ten temat. Poczytaj parę postów wstecz, to dowiesz się wszystkiego. Pozdrawiam. http://allegro.pl/cz...3554573461.html to jest oryginał i to z wtyczką, możesz kupić bez wtyczki. Możesz też kupić zamiennik za 70- 80 zł , ale czy warto ryzykować?

#398 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 października 2013 - 17:20

Kupiłem Hiszpański jakiś zamiennik póki co działa bardzo dobrze za 79zł. Były zamienniki od 50zł do 160zł.
Dziwne że taki tani ten niby oryginalny czujnik. Sprawdzałem to oryginał ok 280zł najtaniej kosztuje ;>

#399 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 października 2013 - 17:35

@ZAHIR666
Czujniki wałków ori gm siemens będą kosztować od 99 do 400 ;) owalna wtyczka to przedział 250-400, kwadrat zaś od 99 do 160:) Czym się różnią te czujniki to nie mam zielonego pojęcia..

#400 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 05 października 2013 - 19:03

Kupiłem Hiszpański jakiś zamiennik póki co działa bardzo dobrze za 79zł. Były zamienniki od 50zł do 160zł.
Dziwne że taki tani ten niby oryginalny czujnik. Sprawdzałem to oryginał ok 280zł najtaniej kosztuje ;>


Czujnik z owalną wtyczką występuje o wiele rzadziej niż z prostokątną mniejszy jest na nie popyt, ale i jeszcze mniejsza podaż. Zwróć uwagę na ilość czujników owalnych a prostokątnych na aledrogo. Stosunek 1:20. Stąd ta cena. Nawet w serwisie jest różnica w cenach. Parametry są te same i są w pełni zamienne ze sobą .Mówimy cały czas o oryginałach. Nie widziałem jeszcze droższego oryginała z prostokątem niż za 140. No a z owale to w serwisie 420 zł.