Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odpalenie to cud? Pytanie o kompa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2012 - 22:01

okolo 30-35
shell vpower diesel + jakis dodatek przeciwko wytracaniu sie parafiny z klen flo


To powodzenia z tym paliwem na warsztacie mamy 3 samochody zalane z tym paliwem i nie potrafiły zapalić po nocnym postoju. Świece OK reszta też ale paliwo lipa.

#42 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lutego 2012 - 11:55

auto dalej nie odpala. Lapie go, dymi na czarno i nic. Zaraz gasnie. Zaraz komp i sprawdzamy czujniki. Na pompie wszystko ok, nic nie pomoglo. Moze wtryskiwacze?? Choc nic samo od siebie nie przestaje działa :/ Juz zaczynam miec jej dosc. Pompa wtorna podaje paliwo. Filtr nowy, paliwo nie jest kasza, plyne i ok, takie jak powinno byc. Samostart nie pomaga. Wyglada jak by w momencie odpalania dostawal za duza dawke paliwa i stasznie kopci, czuc bardzo spalinami i troche ropa ale nie odpala. A w dieslu tez jest czujnik polozenia walka? Choc check sie nie swieci wiec nie wiem czy moze byc awaria jakiegos czujnika i byc nie sygnalizowana przez kompa. Kurcze widze w tym szybka zamiane na 2,5 benzyne :/ Juz mam dosc oplowskiego diesla zima.

#43 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2012 - 12:26

Wyglada jak by w momencie odpalania dostawal za duza dawke paliwa i stasznie kopci

A moze wtrysk sterujacy sie posypal - nie dam sobie za to nic uciac ale warto go sprawdzic.

#44 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 lutego 2012 - 15:05

Dodatki do paliwa a przynajmniej niektóre wymagają temperatury +7stopni i wtedy są mieszalne z paliwem. Więc najpierw do kanistra, wymieszać później do baku. W zimie tankuję V-powera i nigdy nie miałem kłopotu. Przy zepsutym czujniku raczej by wyświetliło błąd , a na "spinacz" na pewno. Wydaje mi się , jeżeli ciśnienie i pompy w porządku to tylko paliwo.

#45 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2012 - 17:20

może przewody od pompy są przytykane? albo powietrza mu brakuje.

#46 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 lutego 2012 - 18:49

kolego weź na próbę świeżego paliwa w bańkę 10l i podłącz się na krótko zobaczysz wtedy co i jak czy zapali czy nie

#47 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 10 lutego 2012 - 19:10

może przewody od pompy są przytykane? albo powietrza mu brakuje.


kajby byly zatkane to nie dymilaby na czarno z taką intensywnoscia. jakie spalanie miala na biegu jalowym przed awarią na zimnym silniku???

jakbys to zkojazyl to regulacja pompy by pomogla nawet przed rozgrzaniem silnika. wystarczy popuscic pompe(nastawnik) i jak jest teraz za duza dawka to metoda prób i bledów przesówac delikatnie w strone kabiny powinna zapalic, nie ma opcji zeby nie. bateria musi byc dobra , swiece musza byc sprawne, ( jak nie sa to trzy cztery zazy grzej ) i jak zapalasz to nie krec do oporu , tylko srją pare obrotów i puszczaj bo nie ma sensy rozrusznika katowac.

wiec
- sprawdz opornosc na wtrysku sterujacym
- sprawdz poprawnosc dzialania swiec( moze przekaznik tez przy okazji)

jesli te dwie rzeczy beda ok to wez sie za pompe i prubój zmniejszyc troszke dawke.

sprawdz jeszcze czy paliwo dochodzi na wtryski , mozesz sprawdzic to przelewami>

tylko pamietaj ze jak raz juz zdejmiesz wezyk z przelewu to daj nowy, bo potem od zapachu on w kabinie sie nie odpedzisz. powodzenia i daj znac jak tam poszlo, ja trzymam kciuki.


dodam ze ja na zwyklym paliwie jezdze i odpala, po wyzej - 20 i tez odpalila.

#48 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lutego 2012 - 21:15

nic nie zrobilem....pod kompa podpiety zero bledow. Kolejne pare prob i zapalil. Bledow brak po zapaleniu (aku byl wyciagany i sie pokasowalo). Terez zrobilem ok 50 km. Auto jezdzi tak jak powino, nic nie kopci, nie dymi, nie ma warunkow aby go przegonic. Na koniec przed chwila znowu odstawilem do mechanika. bo jak ma rano nie odpalic to nie bede go znowu holowal. Czeck przy zdejmowaniu nogi z gazu co jakis czas mignal wiec sadze ze pewnie znowu blad nastawnika. Ale to jutro bedzie juz na kompie sprawdzane, po nocy nie sprawdzalem na spinacz. Teraz na wolnych obrotach na wlaczonym nadmuchu (climatronic na eco), swiatlach i radiu spalanie 1.4 Na wylaczonych ok 1,1. Przed problemami z odpaleniem bylo podobnie. Jak rano nie odpale to wyciagamy wtryski.

#49 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 lutego 2012 - 23:03

Na wylaczonych ok 1,1. Przed problemami z odpaleniem bylo podobnie. Jak rano nie odpale to wyciagamy wtryski.


kolego możesz jeszcze dawkę przestawić na 0.8-0.9l/h

#50 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lutego 2012 - 08:30

nastawnik i pompa byly czyszczone, uszczelniane i ustawiane w listopadze. Dawka byla ustawiona jak fabryka chciala (teraz nie pamietam 5,56 ?)

#51 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2012 - 08:40

i właśnie w listopadzie była wyciągana pompa i jak koleś żle ustawił to takie problemy będą a podczas jazdy normalnej nie zauważysz różnicy..ale ja już to pisałem..a Ty zrobisz jak chcesz..tylko szkoda kasy na darmo..i te świece bym zmienił..bo u mnie było podobnie ..
kto robił Ci tą pompę zadzwonił bym do niego i bym powiedział ze omka nie odpala na mrozach i czy dobrze ustawił i bym mu ją podrzucił aby sprawdził

#52 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 lutego 2012 - 08:42

obstawiałbym ze wtryski leja

#53 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2012 - 08:47

wtryski jakby tak lały to by kopcił a kolega pisze że nie i w dodatku w tłokach dziury by porobiło jak by kolega jeździł...ale nie zaszkodzi sprawdzić..

#54 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lutego 2012 - 13:02

Niespodzianki rano nie bylo. Bylo - 20 stopni, auto nie odpalilo. Zalapywal ale gasl. Pompa byla robiona u tego mechanika u ktorego jest auto. Mam tylko jednego mechanika, dobry zaklad wiec nigdy nie szukalem innych. Jako ze w domu mamy 5 aut i wszystkie u niego sa "serwisowane" zawsze mamy jakies promocje cenowe (uszczelnienie pompy, czyszczenie i regulacja nastawnika 500 zl)auto nie kopci wogole na czarno podczas jazdy. Teraz przy odpalaniu tylko wiec moze na mrozach sie posypal ktorys wtrysk?. Swiece byly przedkladane z inne jezdzacej (z jednej do drugiej) druga nie miala problemu rano, a moja na tamtych nie odpalila (byly to boscha) swiece sa napewno w 100 % sprawne a firma moich to beru i wygladaja dosc mlodo. Wczoraj autem jezdzilem bo jak pisalem popoludniu go uruchomili, auto na cieplym odpalalo jak marzenie. Jeszcze kluczyka nie przekrecilem a byl odpalony hehe. Pojezdzilem troche i wywalilo blad. Ale nie odczytywalem. Zaraz sie dowiem jaki to blad. Sadze ze ciagle nastawnik bo blad wywala tylko po odjeciu nogi z gazu w momencie gdy tak jak by zrzucal bieg na nizszy. Ale zaraz po uszczelniueniu i regulacji jak fabryka chciala ten blad dalej byl. Kompresja nie mierzona ale jesli auto nie bierze oleju, nie ma wyciekow z glowicy to moze byc spadek kompresji ponizej normy aby nie byl w stanie odpalic? W poniedzialek wykrecamy wtryski i bedziemy obserwowac. jakis czas temu pisalem ze na trasie Vmax to 140. Wiecej nie pojedzie. Wywalilo wtedy bledy nastawnika, wtrysku sterujacego i za malego/duzego cisnienia doladowania. Numerow niestety nie pamietam zaraz po kupnie Machony sprawdzal na kompie kluske i byl tylko nastawnik (chyba 64) a mi sie kojarzy jeszcze 82 i 42 lub 44 (te co mi po trasie pozniej wyszly)

#55 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2012 - 13:15

W poniedzialek wykrecamy wtryski i bedziemy obserwowac.


jak wykręcicie wtryski to sprawdźcie od razu kompresję

#56 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2012 - 15:27

te 500zł to norma w Chrzanowie jest gość co za tyle uszczelnia całą(robi tylko pompy)..ale dokładnie zróbcie jak arczon82 pisał..i czujnikiem zegarowym pompę ustawić.. podjedz do gościa co tylko dieslami pompami się zajmuje i niech Ci pomoże ale po sprawdzeniu kompresji będziesz już sporo wiedział

#57 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 lutego 2012 - 21:13

ale temu w chranowie to musisz ta pompe zawiesc. A umnie cena z wyciagnieciem i montazem. Ale nie musimy sie licytowac na ceny bo to nie o to chodzi bo aso bierze 3 razy tyle a fachowcy nie sa lepsi. W poniedzialek sprawdzamy wtryski. Bledow dzis ne odeczytalem, nie bylo juz przy aucie. Stoi do poniedzialku i replay.

#58 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2012 - 07:40

Gość sam wyciąga pompę i wkłada(500zł) i naprawdę jest znany w okolicy mechanicy przywożą do niego pompy bo jest dobry i tani w kraku ponad tysiaka wołają..

#59 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2012 - 11:51

Powiem Ci ze zastanawialem sie zeby tam kiedys jechac ale skoro pod nosem mialem to wybralem tutaj. Moze sie okazac ze niestety zle cos zrobil. No teraz jeszcze wtryski i kompresja


Niestety dalej wiele nie wiadomo, wczoraj nie mialem wiele czasu, tylko wtryski wyciagniete, dzis jada do speca od wtryskow kroty je ogarnie. Kompresja dzis bedzie mierzona (miezona? bloka zlapalem z ortografia). Ogolnie to lato idzie wiec pewnie klopotow bedzie mniej.... ehhh juz 2 tygodnie stoi unieruchomiiona :/

#60 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 lutego 2012 - 11:56

Pierwsza diagnoza u speca u ktorego sa wtryski że wszystkie są padniete. Za niedlugo zacznie sie montaz nowych koncowek. Kompresji jeszcze nie mierzylem. Licze ze wtryski sa jedynymi odpowiedzialnymi takiej sytuacji.

Czy wtryski moga byc powodem slabej predkosci maksymalnej? Auto ma moc ale jezdzilo maksymalnie 140-150. Czy wymiana wszystkich koncowek moze rozwiazac ten problem?



Potrzebuje porade. Musze kupic koncowki. BOSCH okazal sie bardzo drogi a nie chce inwestowac duzych pieniedzy do nie mlodego auta. Bosch wychodzi 95 zł za koncowke. Znalazlem na allegro jakies koncowki za niecale 21 zł ale je pomijam, sa nastepne z moim oznaczeniem DN0SD318 polskiej produkcji WZM Warszawa DNOSD318 w cenie 52,0 zł za 1 szt. Czy miał ktoś styczność z tymi koncowkami? Dodam ze mam ogromny problem z dostaniem w woj. slaskim innych zamiennikow niz BOSCH. Brak na magazynach.

Jako że temat ma jutz troche odpowiedzi postanowilem edytowac i działać dalej. Moze komuś w przyszłosci z podobnymi problemami pojdzie szybciej. Końców WZM zostały zamówione. Dzis ok 13 przyjedzie z nimi kurier. Prawdopodobnie dzis juz sie nie uda złozyć wszystkiego. Jutro licze ze uda sie skonczyc auto. Niestety (lub na szczescie) nie ma juz mrozow i nie dowiem sie czy to byl powod ze nie chcial odpalac. Sadze ze auto odpali teraz nawet na starych koncowkach. Ale jutro licze ze beda juz zalozone nowe. Bede pisał jak juz beda nastepne prace przy moje letniej wersji omegi.