Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odpalenie to cud? Pytanie o kompa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 11:20

teraz ok 20l w baku

Pompka w zbiorniku nie chodzi albo ma przytkane sitko syfem z kosza.
Zdejmij waz z filtra paliwa (ten co idzie do pompy) i przekrec na chwile na zaplon - paliwo powinno leciec az milo.

#22 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 20:16

dla mnie diagnoza jest prosta kiedyś miałem tak w audi 2.3D akumulator jest słaby na pewno Ci kręci kręci i kręci długo kręci ale NIE MA TZW. UDERZENIA i w ten sposób nigdy nie zapali.... nowy akumulator tak zeby miał ze 100 apterogodzin i będzie palił i akumulator w mróz od -15*C do domu bo po nocy na mrozie ma tylko 40% sprawności.....
ja mam tez omege 2,5TD i właśnie taki akumulator jak wyżej pisałem i jak było u mnie w nocy -27 i aku w samochodzie i nie zapaliła a nastepna noc taki sam mróz tylko akumulator w domu i kręciła jak szalona i odpaliła z drugiego strzału :)

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 lutego 2012 - 20:17

dolej paliwa i zobacz jak będzie bo może pompka paliwa ci nie działa i ma ciężko pociągnąć ze zbiornika paliwo

#24 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2012 - 14:50

zaraz mine ********* Auto caly weekend bylo u mechanika na hali. Wczoeaj sciagniety kolektor, swiece wszystkie ok, pompy obie ok, fitry ok, odpalila od strzala na rozladowanym aku...diagnoza temperatura lub zamarzniete paliwo. Wczoraj, caly dzien jezdzilem, dolalem ropy na Shelu VPowera (6,18zł / l - bolało) i jest ok pol baku. Dzisiaj rano przy -10 juz nie odpalil. Zalapal kilka razy, chodzil po 3-5-7 sekund i gasl. Nie reagowal na pedal gazu pod odpaleniu. Probowalem tez na samostarcie ale tez nic.

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2012 - 19:44

no powiem wam większość moich autek to diesel i nie ma problemu..a co do problemu kolegi to jak filtr paliwa ok bo dodam ze ja przed zimą wymiana i musiałem teraz drugi raz wymieniać bo przytkany był takie paliwko..a świece to powiem jedno jak sprawdzane były drucikiem?? bo u mnie niby przejście było ale nie zapalił jak -15 wymiana i pali super..jak to nie pomoże to bym pompę wtryskową dał do ustawienia może za późny zapłon i będą takie objawy(nie pali na -15 ) jak to nie pomoże to kompresja do sprawdzenia ..po tych zabiegach będziesz wiedział co ja boli..

#26 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2012 - 06:40

pompa uszczelniona w listopadzie, wyplukana, nastawnik wyczyszczony, caly uklad paliwowy wyczyszczony z syfu, bak wyplukany, przewody wydmuchane, fitr wymieniony. nastawnik nastawiony na nastawy fabryczne. Na midzie na wolnych obrotach i wylaczonych odbiornikach 0,9 - 1,0 l. Nie bierze oleju i innych plynow wiec moze byc ze kompresja OK? (skoro nic nie puszcza na pierscieniach oleju?) No chyba ze jedno tankowanie moglo zalatwic sprawe :/ Raz przyznam szczerze ze tankowalem w grudniu ("z bańki" za 4 zł) i na dnie banki byla "dziwna maz". Ale od tego czasu juz wiele, wiele km zrobionych, tankowane tylko na markowanych stacjach. Nie mam pojecia co jej jest. Swiece wykrecone do sprawdzania. Nie tylko przewodzą ale i grzeja prawidłowo. Pompka, bynajmniej w czasie prob działała bez zarzutu. Za kazdym razem sie wlaczala i podawala paliwo. Aktualnie sprawa jest taka ze ma auto w wersji letniej, ( żona chce mie z domu wygonic ze wybralem taki model :D ). Nie mam garazu zeby cos zaczac z nim grzebac. Chce sie dostac do baku i wymienic filtr on nowa. Zobaczyc na mrozie (a nie w hali po dlugim czasie) czy pompa podaje czy nie. Mam wrazenie ze czasem ja slysze, a czasem nie. Wczoraj odpalala na kilka sekund i gasla. Wyglada jak by paliwa nie dostawala lub za male jego cisnienie bylo. Wtryski tez sa OK. Wiec juz sam nie wiem. Zetne kur*** dach i bedzie naprawde wersja letnia

#27 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2012 - 09:54

kolego możesz mieć źle ustawiony kąt wtrysku i wtedy też mogą być kłopoty z paleniem w mrozy, tylko jak ma ktoś ci to robić to niech to zrobi dobry fachowiec bo byle kto może tylko pogorszyć

#28 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lutego 2012 - 10:16

...piąty lub któryś raz to piszę na tym forum :oonie:

...jak zapala a potem gaśnie to wina wody w układzie, nie parafiny, bo wtedy nie zapali w ogóle.

Trzeba pół litra "dykty" na 20 litrów "wachy", oraz znaleźć dobrą duszę i linkę holowniczą, chyba, że masz idealny akku. Jak silnik zaskoczy czekamy aż sam zgaśnie. Wypali to co ma w pompie. I tak ze trzy razy. Za czwartym lub piątym razem powinien już zacząć pracować normalnie. "Dykta" zwiąże wodę i częściowo silnik ją przepali, reszta zostanie w filtrze paliwa. Wykręcamy filtr paliwa i wyrzucamy go, włączamy zapłon, po chwili pompka w baku wywali resztę syfu zebranego na dnie. Wkręcamy nowy filtr, na stacji zakupujemy uszlachetniacz do paliwa, oraz "depresator" na resztki wody w paliwie, lejemy 2-3 razy więcej niż w instrukcji, zalewamy ze 20 litrejonów ropy i jeździmy bez gaszenia silnika tak z godzinkę. Nazajutrz zapali od "pierwszego kluczyka" :tank:

#29 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2012 - 10:33

mam automat wiec linki odpadaja. Wody w paliwie nie powinna byc, dzisiaj bedzie prawdopodobnie wszystko rozkrecane. Wyciagam filtr i bede widzial co dalej. Zobacze czy pompa podaje do filtra paliwo, wymienie filtr i od nowa beda proby,

#30 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2012 - 16:01

wymienie filtr i od nowa beda proby,


tylko nie łaszcz się na pare groszy i nie kupuj jakiegoś dziadostwa najlepiej kupić coś dobrego np. mann lub bosch

#31 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2012 - 16:57

Tak, tak, nie kupuj czasem Filtrona, Mann bedzie ok.

#32 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2012 - 19:37

Tak, tak, nie kupuj czasem Filtrona, Mann bedzie ok.


nie piszcie ze filtron jest do bani ze komuś tam coś się działo to nic ja miałem tak z Mann,reklamowałem a bosch miałem 4 miechy i lipa..niech kolega poskłada wsio na nowych i się zobaczy..a dodam ze ja bym stawiał na źle ustawiona pompę,,bo nie dawno była robiona

#33 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 12:27

no wtryski byly ustawione na slowo bo juz nie najlepiej z nimi ale w granicach fabrycznej normy wszystko. Dawka jak fabryka chciala. Ale jak odpalil w poniedzialek po staniu na hali u mechanika to szatan a nie auto. Mocy tyle co byc powinno itp. Dzis lub najpozniej jutro bedzie wymieniony filtr. Zobaczymy co wtedy. Dodam tez ze przy -9 odpala ciezko ale odpalal, przy -5 od razu. Po staniu na duzym mrozie nie odpalil. Ostatnio temperatura troszke wzrosla i probowalem na naladowanym aku odpalic przy - 7,5 i tez nic nie dalo.

#34 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2012 - 13:57

Adamesce, w miarę spadku temp węże gumowe, oringi itd tracą swoje właściwości, czy przypadkowo nie jest tak że łapie Ci powietrze przy sporej ujemnej temp? Nie znam tego silnika ale jak pozostałe sprawy przeglądnąłeś, to może tu jest problem? Pomyślcie o tym z mechaniorem.

#35 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 lutego 2012 - 14:34

no wtryski byly ustawione na slowo bo juz nie najlepiej z nimi ale w granicach fabrycznej normy wszystko. Dawka jak fabryka chciala. Ale jak odpalil w poniedzialek po staniu na hali u mechanika to szatan a nie auto. Mocy tyle co byc powinno itp. Dzis lub najpozniej jutro bedzie wymieniony filtr. Zobaczymy co wtedy. Dodam tez ze przy -9 odpala ciezko ale odpalal, przy -5 od razu. Po staniu na duzym mrozie nie odpalil. Ostatnio temperatura troszke wzrosla i probowalem na naladowanym aku odpalic przy - 7,5 i tez nic nie dalo.


ja obstawiam źle ustawioną pompę jak już powiedział kolega rafi95, u mnie jak była ustawiona pompa dobrze to paliła od strzała przy -28 a jak pseudo mechanik wsadził swoje łapy to omy to teraz pali dużo gorzej przy -20 ale najgorsze jest to że nikt go o to nie prosił a teraz już nie potrafi ustawić tak jak było

#36 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 20:28

******** mnie po raz kolejny. Filtr wymieniony. Omega dalej nie chciala zagadac i okazalo sie ze akurat wtedy pompa wtorna przestala pracowac. Za jakis czas zaczela, auto odpalilo. Auto zostawilem u mechanika i sprawdzimy rano czy odpali czy nie. Jak nie, to wymieniam pompe, koszt nie duzy a nie bede szukal narazie innej przyczyny.

#37 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 20:40

ile masz litrów paliwa w baku?

#38 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 20:57

okolo 30-35
shell vpower diesel + jakis dodatek przeciwko wytracaniu sie parafiny z klen flo

#39 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2012 - 20:59

wiesz niech mechanik przekręci pompę wtryskową do bloku troszkę i zobaczysz czy odpala..

#40 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 21:02

juz zapisuje na kartke, jutro rano ide i bedziemy probowac.