Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odpalenie to cud? Pytanie o kompa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2012 - 15:33

Witam. Odpalenie po nocy gdy jest -9 stopni jest juz duzym wyczynem. Wiele minut i wiele prob i mniej wiecej 10 minut i odpalam. W jaki sposob zdiagnozowac swiece? Czy za wyjatkiem ich demontazu jest jakas mozliwosc aby je sprawdzic? Np kompem itp, bo demontaz to niestety troche roboty. Drugie pytanie czy jest mozliwosc zresetowania kompa? mialem kiedys xev-a to odlaczenie aku nie pomagalo, jak jest tutaj?

PS. Czy zarowe mozna wymieniac na sztuki czy komplet? Co polecicie aby nie byly drogi a jednoczesnie chinskie podrobki polskiego rzemiosla? Dodam takze ze w baku min 1/4 ropy zawsze, dotego teraz zima ultimate z bp. Niedawno wymieniony aku na nowy, uszczelniona pompa, wyregulowany nastawnik, wymienione filtry (w tym filtr ON)

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2012 - 15:43

Czy zarowe mozna wymieniac na sztuki czy komplet?

A klocki hamulcowe tez wymieniasz na sztuki czy w komplecie?

Swieczki mozesz zdiagnozowac tak: zarowka z drutem, jeden koniec do plusa na aku a drugi do swiecy - jak zarowka zaswieci to swieca dobra.

Reset kompa -> odpiecie aku.

#3 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 stycznia 2012 - 06:39

nie pytalem o klocki a o swieczki wiec porownania sa zbedne :) Komplet to komplet (mam pierwszego diesla wiec nie wiem jak to tutaj jest). Czy reset kompa skasuje takze bledy jakie sa w nim zapisane? Czy do sprawdzenia swiec musze sciagac kolektor? Kolejne pytanie czy przepalona chocbyu jedna swieca powoduje ze powinienem wymienic odrazu swiece czy jest jakas granica?

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 stycznia 2012 - 07:11

A klocki hamulcowe tez wymieniasz na sztuki czy w komplecie?

świece żarowe nie trzeba wymieniać w komplecie. Natomiast ich cena nie jest wygórowana i warto wymienić wszystkie.

Co do odpalania w zimie to bardzo prawdopodobne że mogły świece skończyć swój żywot. A jakbyś spróbował je podgrzać ze 3-4 razy przed zakręceniem to nie pomaga ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 stycznia 2012 - 09:19

Kolego najlepiej wymienić wszystkie świece bo później padną ci pozostałe i znowu będziesz rozbierał wszystko do wymiany kolejnych, jeżeli któraś ze świec jest uszkodzona to może być trudniejszy rozruch. Ja świece wymieniłem na NGK ale bardzo dobre są też Bosch, Beru tylko zależy ile chcesz wydać. Do sprawdzenie świec wyposaż się w żarówkę najlepiej z przylutowanymi przewodami miedzianymi ale sztywnymi i w skrzynce z kompem odłącz taką większą kostkę do której dochodzi 6 grubszych przewodów i wtedy jeden koniec przewodu do do końcówki świecy tam gdzie masz przykręcony przewód a drugi do + aku, tyle że to ci pokaże jedynie czy świeca w ogóle działa ale może być tak że nie będzie spalona tylko będzie słabo grzała i przez to będzie utrudniony rozruch. Odłączenie aku nie skasuje ci wszystkich błędów wszystko zależy jaki to błąd jeżeli będzie aktywny to tylko usunięcie usterki i wtedy można usuwać błąd.

#6 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 stycznia 2012 - 10:21

dzisiaj juz nie odpalila, u mnie bylo - 15 stopni czyli az tak zle nie ma. Grzalem po 3-4 razy. Po mniej wiecej 10 minutach aku juz padl wiec zostawilem w spokoju. Po pracy jesli bede mial do niego zdrowie (a nie mam garazu i chlodno jest) to to zrobie a jak nie to poczekam na cieplejszy dzien. Autko mi potrzebne wiec cos musze zdzialac wszystko. Dzis chyba zamowie w motoryzacyjnym swiece, prawdopodobnie beda to bosha lub beru. Te dwuie firmy wchodza w gre, z ngk mam zle wspomnenia, co prawda z iskrowymi ale dla mnie firma juz jest synonimem badziewia i chinskich produktow (podobnie jak centra w akumulatorach - tysiace zadowolonych klientow ale i tysiace niezadowolonych i jeszcze kilkuset ********)


PS: Jaka zarowka? Jakas okreslona moc itp? Czy chodzi tylko o zamkniecie obwodu? Miernikiem nie da rady?

#7 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 stycznia 2012 - 11:05

...świece najlepiej sprawdzisz miernikiem, żarówka to sposób zastępczy, dla tych co nie posiadają takowego ustrojstwa. Porównaj rezystancję, jak będzie się jedna świeczka od pozostałych bardzo różniła (więcej niż 10%) to znaczy, że padlina. Co do świec, to faktycznie warto wymienić wszystkie, zdiagnozujesz wtedy również czy jakiś wtrysk "nie leje", tzn jak końcówka świecy jest "nadżarta" to znaczy, że wtrysk jest do wymiany, i to na cito...

..NGK to Japończyk nie Chińczyk, co prawda jedni i drudzy są żółci :D

...u mnie wczoraj z rozruchem było to samo, akku dałem pod prostownik a w międzyczasie wymieniłem filtr paliwa (miał może miesiąc, nówex :) jak go wziąłem "pod obcas" to połowa wody a druga to parafina totalnie zapaskudzony a najczęściej tankuję też na BP. Możesz mieć po prostu jakiś szuwaks w przewodach paliwowych, czy nawet już zalega w pompie wtryskowej...

#8 OFFLINE   ispradomsko

ispradomsko

    -----

  • 115 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 30 stycznia 2012 - 11:29

koledzy bp to jest kpina

#9 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2012 - 12:34

Witam podepne się pod temaćik a ja mam tak że jak temp jest do -9 to autko pali od strzała a jeśli tem spada do -14 i niżej samochód niechce wchodzić na obroty tak jakby rozpędzał sie od zera (jak samolot startuje ) musze trzymać na rozruszniku żeby sie rozpedził i dopiero odpala dodam że tak mam od uszczelnienia pompy dawke paliwa ustawiona na 5.6mg co może być

#10 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2012 - 15:35

Witam podepne się pod temaćik a ja mam tak że jak temp jest do -9 to autko pali od strzała a jeśli tem spada do -14 i niżej samochód niechce wchodzić na obroty tak jakby rozpędzał sie od zera

może ropa do :pupa: dolej jakiś dodatek

#11 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2012 - 07:14

leje dodatek chyba ropka ok bo inaczej chyba bym nie odpalił całkiem

#12 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 31 stycznia 2012 - 09:05

jakie dodatki polecacie do ropy

#13 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 31 stycznia 2012 - 11:41

adamesce. A komp pokazuje błąd? U mnie jak siadła jedna świeca to komputer pokazywał błąd. Sprawdź tak jak radzą świece łącząc aku- próbówka- po kolei każdy styk we wtyczce która idzie z przekaźnika ( a propos przekaźnika, sprawny? styki o.k.?) do świec. Jeżeli nie masz kasy a będzie np. jedna świeca zepsuta i będziesz miał możliwość wymienić to wymień tylko zepsutą. Ja tak zrobiłem i przy -15 odpala od pierwszego razu! Acha, a olej mam Castrol 5w40 czyli rzadszy. Pozdrowienia.

#14 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 lutego 2012 - 17:44

ja mam mineralny. Diagnoza wstepna - spalone 4 swiece. Dzis laweta zabrala do mechanika (w ramach polisy OC zawsze biore lawety)

#15 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 17:47

Jeżeli nie masz kasy a będzie np. jedna świeca zepsuta i będziesz miał możliwość wymienić to wymień tylko zepsutą. Ja tak zrobiłem i przy -15 odpala od pierwszego razu!

a jak Ci auto słabo hamuje a klocki zużyte tylko na 1 kole to zmieniasz na tym jednym czy na 4 albo 2 ??

wymiana tylko uszkodzonych świec to druviarstwo i nie potrzebna robota bo niedługo mogą (i w 90% przypadków to sie sprawdza) paść następne.

 


 


 


#16 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2012 - 10:36

Pilnie potrzbna pomoc. Swiece przed chwila sprawdzone, wszystkie sa OK. Grzeja prawidlowo. Auto nie chce dalej gadac. Gdzie szukac problemu? Ropa jest OK, nie zamarznieta. Czy jest jakas jeszcze pompka w baku ktora mogla pasc?

#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 10:56

Czy jest jakas jeszcze pompka w baku ktora mogla pasc?

Jest i chodzi nonstop po zaplonie.

#18 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2012 - 11:01

....znikam do auta.... jakies jeszcze inne ewentualne mozliwosci? Przyjechalem pod blok w poniedZialek, qwe wtorek -24 i juz cisza. kreci ale nie lapie.

#19 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 lutego 2012 - 11:05

....znikam do auta.... jakies jeszcze inne ewentualne mozliwosci? Przyjechalem pod blok w poniedZialek, qwe wtorek -24 i juz cisza. kreci ale nie lapie.


a wcześniej w mrozy paliła? Bo może sprężanie na cylindrach już słabe

#20 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2012 - 11:12

nie mierzone. pierwsza zima u mnie. ale zero kopcenia, ubytkow oleju, przy -9 palila od kopa. przy -12 nie chciala (ale prawie wyjechalem paliwo do zera - range - 70km) zatankowalem za 200 zl bp ultimate i potem normalnie jeszcze jezdzila i palila. teraz ok 20l w baku wraz z dodatkiem przeciw parafinowym oraz filtr zmieniany w listopadzie