Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po pierwszym odpaleniu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   duet86

duet86
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-08-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 września 2006 - 22:01

jak na mój gust cofa ci sie paliwo
może padniety zawór zwrotny w momęcie kiedy jest cieplej to wiecej paliwa ucieknie bo jest żadsze i dłuzej musisz krecic a kiedy chłodniej to mniej ucieka. Nie wiem jak jest w omie ale jeśli sa np 2 zawory a ucieka ci np tym bliżej zbiornika to chwile odpali na tym co ma i zgaśnie a potem wzależności jak duzo ci zleciało paliwa pompujesz dłużej lub krucej i odpala.

Jednak nie dam sobie reki obciac. to tylko sugestia.
Omega 2,5 Turbo Dziura

#22 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2006 - 07:52

...Jednak nie dam sobie reki obciac. to tylko sugestia.


Sugiestia, ale przynajmniej jakoś sensownie brzmi... sprawdzimy tę teorię.
Dzięki.

#23 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 września 2006 - 19:38

Ja mam to samo ... :roll: gadałem z postronnym mechaniorem i mi doradził żebym zaczoł od filtra paliwa ... czy pomoże czy nie nie wiem, wiem że koleś nie chciał przyciąć więc mógł prawde powiedzieć :wink: jakoś na tygodniu musze ustwaić sie na wymianke :razz:
konto usunięte

#24 OFFLINE   duet86

duet86
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-08-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 05 września 2006 - 22:39

jesli miałbys coś z filterkiem np wode to powinien ci sie dławic mulic itp cały czas wiec to raczej nie to

zreszta odkręć go zatrzęś i wlej zawartość np do obcietej butelki przezroczystej jak zobaczysz syf czy wode to zmień jak nie to odrazu sobie możesz darować zmiane

ps jak bedziesz zakładał filtr to postaraj sie go najpierw zalać paliwem a potem założyc to nieco ułatwia robote

Pozdro
Omega 2,5 Turbo Dziura

#25 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 września 2006 - 06:30

Ja zrobie tak że kupie filtr podjade do zakładu za sklepem i niech oni tam go robią :razz: w sumie taki filterek to nie inwestycja życia wiec można wymienić nawet na zapas :razz:
konto usunięte

#26 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2006 - 08:28

cześć
Chopaki, jak u was z tym gaśnięciem?
Bo u mnie nadal bez zmian.
Gaśnie po pierwszym odpaleniu i obroty coraz częściej utrzymują sie na poziomie 1200-100 obr/min i coraz wolniej spadają. Nie jest to jedank regułą - czasem opadają dość szybko.
Wczoraj znów przeczyściłem krokowy i gówno to dało.
W kwestii gaśnięcia jest zdecydowana zależność:
im chłodniej tym lepiej odpala - tzn. jeśli postoi kilka godzin na słońcu to na pewno nie odpali za pierwszym razem, jeśli zaś w nocy jest chłodno, to zazwyczaj odpala za pierwszym; co prawda często z trudem i chwilowym odpadnięciem obrotów, ale nie gaśnie i po chwili zamulania się i kaszelku załapuje obroty.
Pytałem już kilku mechesów i na razie nikt nie domyśla się o co chodzi.
Meches mówi, że jeśli by to był czujnik temp. to cały czas miałbym problemy z odpalaniem. A u mnie wyraźnie problem występuje po dłuższym postuju. W ciągu dnia odpala bez najmniejszych problemów.

:cry: :idea: [/b]

#27 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2006 - 11:43

cześć
Chopaki, jak u was z tym gaśnięciem?
Bo u mnie nadal bez zmian.
Gaśnie po pierwszym odpaleniu i obroty coraz częściej utrzymują sie na poziomie 1200-100 obr/min i coraz wolniej spadają. Nie jest to jedank regułą - czasem opadają dość szybko.
Wczoraj znów przeczyściłem krokowy i gówno to dało.
W kwestii gaśnięcia jest zdecydowana zależność:
im chłodniej tym lepiej odpala - tzn. jeśli postoi kilka godzin na słońcu to na pewno nie odpali za pierwszym razem, jeśli zaś w nocy jest chłodno, to zazwyczaj odpala za pierwszym; co prawda często z trudem i chwilowym odpadnięciem obrotów, ale nie gaśnie i po chwili zamulania się i kaszelku załapuje obroty.
Pytałem już kilku mechesów i na razie nikt nie domyśla się o co chodzi.
Meches mówi, że jeśli by to był czujnik temp. to cały czas miałbym problemy z odpalaniem. A u mnie wyraźnie problem występuje po dłuższym postuju. W ciągu dnia odpala bez najmniejszych problemów.

:cry: :idea: [/b]


piszesz że jak postoi na słońcu to nieodpali, a dalej piszesz W ciągu dnia odpala bez najmniejszych problemów,chyba że w ciągu dnia masz na myśli pierwsze odpalenie.
to jeżeli w ciągu dnia opala to silnik przecież nie zdąży ostygnąć.
Ja bym nie gdybał i podpioł pod kompa może któryś czujnik?
Najlepiej jakbyś miał jakiegoś znjomego który by sprawdził kompem .
Lepiej to ak zacząć niż wymieniać części po koleji aś się trafi.

#28 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 września 2006 - 13:47

Ja bym nie gdybał i podpioł pod kompa może któryś czujnik?

sęk w tym, że komp nic nie wykazuje.

jeśli by to był czujnik temp. to cały czas miałbym problemy z odpalaniem. A u mnie wyraźnie problem występuje po dłuższym postuju.

Po dłuższym postoju silnik już zdąży ostygnąć- więc powinien mięc podane więcej paliwa.Wiec to moze byc czujnik.Z drugiej strony piszesz , ze w sloncu tez nie odpala...
U mnie na sloncu nie ma zadnych problemow.Tylko po nocy na dworze.
Ostatnio wylaczylem radio, nawiewy, wszystkie odbiorniki pradu i lepiej sobie po nocce poradzil -mial problemy ale baaaaaaaaardzo delikatne, nie tak jak zwykle.
Wiec to moze cos z pradem-opornosc, cos...

#29 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2006 - 13:54

Ja bym nie gdybał i podpioł pod kompa może któryś czujnik?

sęk w tym, że komp nic nie wykazuje.

jeśli by to był czujnik temp. to cały czas miałbym problemy z odpalaniem. A u mnie wyraźnie problem występuje po dłuższym postuju.

Po dłuższym postoju silnik już zdąży ostygnąć- więc powinien mięc podane więcej paliwa.Wiec to moze byc czujnik.Z drugiej strony piszesz , ze w sloncu tez nie odpala...
U mnie na sloncu nie ma zadnych problemow.Tylko po nocy na dworze.
Ostatnio wylaczylem radio, nawiewy, wszystkie odbiorniki pradu i lepiej sobie po nocce poradzil -mial problemy ale baaaaaaaaardzo delikatne, nie tak jak zwykle.
Wiec to moze cos z pradem-opornosc, cos...


u mnie silnik przy takich temp. jak są teraz to przez noc ostygnie ,ale w dzien to nie ma szans ,latem nawet przez całą dobe się studził także sprawdz dobrze ,czy jak odpalsz w dzień którys raz z koleji nie jest jeszce ciepły.(napemno nie jest zimny).
może ako nie wyrabia miałeś wymieniany?
sprawdz pod obciążeniem jeżeli ma mniej jak 10,5V to do wymiany, nawet jeżeli masz dobre ładowanie.

#30 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 27 września 2006 - 14:08

No ja wymieniełem ten filterek i .... d*pa ... objawy jakby łagodniejsze ale dalej są :neutral:

Ponoc to może być kwestia zrypanej lambdy :?: :neutral:
konto usunięte

#31 OFFLINE   sirchaser

sirchaser
  • 275 postów
  • Dołączył: 26-07-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 września 2006 - 15:41

Ponoc to może być kwestia zrypanej lambdy

to mamy wszyscy prz....ebane.

może ako nie wyrabia miałeś wymieniany?

nie wymieniałem, ale faktycznie może to i to...a zwykłym omomierzem można to sprawdzić??odpalić , włączyć radio, klimę, dmuchawę i do klem miernikiem??

#32 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2006 - 18:24

Ponoc to może być kwestia zrypanej lambdy

to mamy wszyscy prz....ebane.

może ako nie wyrabia miałeś wymieniany?

nie wymieniałem, ale faktycznie może to i to...a zwykłym omomierzem można to sprawdzić??odpalić , włączyć radio, klimę, dmuchawę i do klem miernikiem??


jeżeli byłaby to sonda lambda to komp powinien wykryć ,a nawet spinaczem zczytasz .
co do sprawdzenia aku to mi sprawdzał gość w sklepie miał taki przyrzad nie wiem jak go okreslić wyglądał jak duży spinacz pomiedzy klemami miał blachy jako opornik jak to przyłożył to wyszło jak na obciążeniu działa,ale możesz spróbować miernikiem chociaż to nie będzie to bo wszystkiego i tak nie włączysz.

#33 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 27 września 2006 - 18:27

jakoś kurde nie mam ochoty wymieniać lambdy żeby sprawdzić (chyba ze trafie jakąś z odzysku) :???:

ktoś jeszcze kiedyś pisał że miał zasyfiona przepustnice i takie rzeczy sie działy :neutral:

narazie da sie żyć i sie nie martwie jak zdechnie kupie drugą padaczke na przekładki :razz:
konto usunięte

#34 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2006 - 19:04

piszesz że jak postoi na słońcu to nieodpali, a dalej piszesz W ciągu dnia odpala bez najmniejszych problemów,chyba że w ciągu dnia masz na myśli pierwsze odpalenie....

sory, źle to opisłem, a więc jeszcze raz szczegółowo:
Zazwyczaj gaśnie przy pierwszym odpalaniu, gdy postoi ok. 7-8 godzin bez odpalania.
Sęk w tym, że jeśli stoi w słońcu (nieopalany) to nawet po 6 godzinach już tak się zachowujue. Natomiast, gdy stoi tyle samo godzin nocą i jeśli ta noc jest zimna to często (ale nie zawsze) odpala od razu.
Reasumując: jeśli postoi tyle samo godzin w słońcu i w zimnie, to po postoju w zimnie odpala lepiej.
Pisząc, że w dzień odpala miałem na myśli, że gdy jnie zostawiam go dłużej niż na 2-3 godziny, to odpala całkiem normalnie, leciutko, ledwo co ruszę kluczykiem i już pali.

może ako nie wyrabia miałeś wymieniany?
sprawdz pod obciążeniem jeżeli ma mniej jak 10,5V to do wymiany, nawet jeżeli masz dobre ładowanie.

akumulator wymieniłem w zimie - funkiel nówka

#35 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 27 września 2006 - 19:18

eeeeeee... może jakiś kurde czujnik ... tak sobie pomyślałem że może przy kompie sie już styki jakieś posypały :roll:

znajomy miał tak w golfie i miał problemy z benzyną ... jak znajde wolne pare złociszy to podjade do okolicznego magika elktryka i niech obada może to to :?: :roll:

w sumie to mnie aż zadziwia jak częste jest to zjawisko ( a myślałem że to tylko moja padaczka ) :razz:
konto usunięte

#36 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2006 - 21:04

...w sumie to mnie aż zadziwia jak częste jest to zjawisko ( a myślałem że to tylko moja padaczka ) :razz:


Dzięki Robo za pocieszenie...
chyba też dam do mechesa.. niech szuka przyczyny.. może znajedzie, bo mnie to już wkurza..

#37 OFFLINE   gufiak

gufiak
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 października 2006 - 09:16

U mnie się uspokoiło, ale nie wiem, czy przez zmianę pogody, czy przez wymianę filtrów - powietrza i paliwa (chociaż to by było dziwne). Może latem wróci problem, ale mam nadzieję, że nie.

#38 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 10 października 2006 - 10:14

paliwa na bank nie ... powietrza hmmmm... aż pujdze wytrzepie i zobacze

co ciekawe jakiś tydzień temu zbrakło mi gazu przełączyłem na benzyne ( z pewną nieśmiałością aż zjechałem na pobocze) i samochód jeździł bez zastrzeżeń... :neutral:
konto usunięte

#39 OFFLINE   jekyl

jekyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 07-08-2006
  • Skąd: Kozienice

Napisany 10 października 2006 - 14:17

A może to pompa paliwa!! U mnie zaczyna coś grzechotać jak zgaszę silnik, tak jakby w baku.

#40 OFFLINE   mono777

mono777

    mono777

  • 19 postów
  • Dołączył: 07-10-2006
  • Skąd: Dąbrowa Tarnowska

Napisany 10 października 2006 - 14:51

ehhhhhhhh ja tez juz nie wiem co mam robic - obiawy dokłądnie te same ! wymieniłem przewody, świece, filtry , nawet nowy aku. kupiłem i kicha ! nie ma żadnej poprawy, a było tak pieknie :( moze jeszcze krokowy przeczyszcze :/? pozdro ziomki i mam nadzieje , że ktos wkoncu rozgryzie tą maszyne bo metodą p... i błedów już mi kasy braksi :p czekam na jakiegoś mądrego :p jak cos to zostawcie recept na skrzynce :p pozdro OMEGOWCY :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :drink:
MONO