Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie po pierwszym odpaleniu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 08:06

Witam
Już poruszałem ten temat na początku lipca, ale nie uzyskałem konkretnych sugestii. Może teraz ktoś mi coś doradzi.
Mniej więcej 2 miechy temu autko zaczęło mi gasnąć po pierwszym odpaleniu (gdy stoi dłużej bez uruchamiania). Odpala ładnie, poczym od razu gaśnie. Gdy odpalam drugi raz wchodzi normalnie na obroty i jest OK. Przy czym nie zawsze reaguje tak samo. Czasem odapli od razu , tylko przez chwilę się muli, obroty spadają (jakby chciał zgasnąć), ale nie gaśnie i po chwili "łapie" normalne obroty. Zdarza się też (ale rzadko), że muszę odpalić 2 lub nawet 3 razy (ale to bardzo rzadko). Poza tym przed wyjazdem na wczasy zaczynał na luzie wchodzić na wyskokie obroty i przez jakiś czas na nich się utrzymywał (ok. 2000). Przeczyściłem krokowy i te objawy ustąpiły, ale gaśnięcie utrzymuje się nadal. Po podróży (ok. 4000 km) nic się nie zmieniło: ani na lepsze, ani na gorsze. Przegoniłem go dość sporo na benzynie, bo meches mi sugerował, że to mogą być zapieczone wtryski.
Gazownik sugerował mi żebym dał wtryski do przeczyszczenie, a meches stwierdził, że to bzdura i wyciąganie kasy.
Co o tym sądziecie? Po pierwsze, czy objawy wskazują na wtryski? A po drugie, jeżeli to wtryski, to czy od razu wymieniać, czy jednak przeczyścić, czy po prostu sprawę olać i czekać aż coś konkretnie padnie i wtedy do mechesa?
pozdro



#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 08:56

nie wiem co t ojest ale raczej nie wtryski, sam pomyśl, wtrysk działą cały czas w pełnym zakresie obrotów, nie tylko przy odpalaniu...

#3 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 sierpnia 2006 - 10:52

Witam,

W moim przypadku pomogła wymiana czujnika temperatury silnika ( ten od komputera, nie od wskaźnika). :lol:

#4 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 31 sierpnia 2006 - 17:19

podepne sie,w moim ostatnio zauważyłem że też gaśnie po pierwszym odpaleniu,ale tylko wtedy gdy jest wilgotna aura na zewnątrz tzn.gdy jest pogoda lub parkuje w zamkniętym garażu to jak palę zimny jest ok,od razu ładnie chodzi,natomiast jak stoi na deszczu to po pierwszym odpaleniu zaraz gaśnie(nie wychodzi nawet na obroty)drugie palenie już ok.Problem jest tylko wtedy jak jest całkowicie zimny(po nocy)jak pochodzi to potem już pali normalnie.Ki czort,kable?świece?wilgoć mu nie służy :neutral:

#5 OFFLINE   ufol

ufol
  • 50 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Świebodzice

Napisany 31 sierpnia 2006 - 18:03

Ja też się podepnę ;-) od dłuższego czasu mam dokładnie to samo, a dziś już zaczał gasnąć przy bardzo wolnym dojezdzaniu do skrzyzowania, odpala i pochwili znowu gasnie jakby go kluczykiem wyłaczyc, nic nie szarpie nie prycha tylko gaśnie. I tylko jak jak jest wilgotno i po długim postoju. Na rozgrzanym oki. Dodam ze zczytałem błedy i pokazuje mi 19 na włączonym zapłonie. Kontrolka silnika gaśnie normalnie i nie zapala sie w czasie pracy silnika. Czy to może być wina np. przewodów zapłonowych?

#6 OFFLINE   gufiak

gufiak
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 31 sierpnia 2006 - 19:27

Qrde i ja muszę się podpiąć pod ten temat. Jakieś chyba fatum skoro tyle podobnych przypadków ostatnio się dzieje, a nigdzie indziej nie spotkałem się żeby ktoś coś podobnego opisywał, chociaż przejrzałem sporo for. Identycznie i u mnie się dzieje. Przeważnie 1 do 3 razy gaśnie na zimnym silniku (chociaż i potrafi odpalić bez problemu). Traci obroty nawet jak wcisnę gaz do deski. Dodam, że dokładnie wyczyściłem silnik krokowy. Nie wiem czy to nie jest przypadkiem z powodu instalacji gazowej. Wy też wszyscy macie instalacje gazowe? Sprawdzę jeszcze ten czujnik temperatury, ale najpierw muszę uporać się z większym problemem - padł mi odbiornik podczerwieni albo sterownik, bo nie mogę pilotem otworzyć auta, a tym samym immobiliser blokuje mi zapłon i omcia jest unieruchomiona, ale więcej o tym w innym topicu.

Dodam ze zczytałem błedy i pokazuje mi 19 na włączonym zapłonie.

Zczytuj przy uruchomionym silniku. Kod 19 czasami pokazuje tylko dlatego że silnik nie jest uruchomiony. U mnie przy tej usterce nie pokazuje żadnych błędów.

#7 OFFLINE   ufol

ufol
  • 50 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Świebodzice

Napisany 31 sierpnia 2006 - 19:39

nie mam gazu, tylko benzin ;-)
a na włączonym silniku można kody zczytywać?

#8 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2006 - 20:12

podepne sie,w moim ostatnio zauważyłem że

Ja też się podepnę ;-) od dłuższego czasu mam dokładnie to samo

Qrde i ja muszę się podpiąć pod ten temat

Kto się jeszcze podepnie? :razz:



a na włączonym silniku można kody zczytywać?

Można. Najwyżej zatrzesz silnik. :neutral:









ps. Joke. :wink:

#9 OFFLINE   gufiak

gufiak
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 31 sierpnia 2006 - 20:19

nie mam gazu, tylko benzin

Czyli chyba moja teoria o przyczynie w gazie padła...

a na włączonym silniku można kody zczytywać?

Można i najlepiej tak robić.
Tu masz dobrą świetną stronkę (niestety po angielsku): http://www.topbuzz.c...es.htm#simtec56

Chociaż u Ciebie jest Motronic i niby na tej stronie jest napisane że kody sprawdza się przy wyłączonym silniku, chociaż można przy włączonym, ale np. Simtecu, który jest w mojej bestii, napisali, że przy wyłączonym silniku mogą pojawiać się kody 19 lub 31. A kod 19 w obu przypadkach to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej (RPM). Przyczyna jest prosta - silnik nie pracuje :)

P.S. Rafał, jak nie masz nic do dodania do tematu, to proszę nie pisz. Ktoś może nie doczytać, że to tylko żart. A poza tym robisz śmietnik w temacie.

#10 OFFLINE   Fox 666

Fox 666
  • 113 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:38

to ja też się podepne, u mnie jest to samo , ale dziśiaj rano wziąłem i wyjąłem wtyczkę od reg. przepustnicy i się posypał kabelek nr 1 . wziąłem zlutowałem i na razie jest ok , zobaczę jak będzie po deszczu rano. ale przyczyną pewnie będzie brudna przepustnica albo sterownik przy przepustnicy, chociaż rano chodzi na tzw. ssaniu bez powietrza.okarze się po paru dniach .

#11 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:59

Może zapowietrza się układ paliwowy?
Postawcie na noc auto z tyłem uniesionym do góry (ok 30st) prz zatankowaniu powyżej 1/2 zbiornika paliwa. Jeśli odpali od razu - układ się nie zapowietrzył, jeśli nie to albo to coś innego, albo nieszczelności są duże.

#12 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:10

Może zapowietrza się układ paliwowy?
Postawcie na noc auto z tyłem uniesionym do góry (ok 30st) prz zatankowaniu powyżej 1/2 zbiornika paliwa. Jeśli odpali od razu - układ się nie zapowietrzył, jeśli nie to albo to coś innego, albo nieszczelności są duże.

ale jak nie pada to pali na dotyk :neutral:

#13 OFFLINE   ufol

ufol
  • 50 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Świebodzice

Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:10

cos w tym moze byc, dzis zwróciłem uwage ze przeważnie dzieje sie to kiedy świeci mi rezerwa czyli kiedy mało paliwa w zbiorniku, czyli czesto :-))

#14 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:29

Może zapowietrza się układ paliwowy?

Rzekłbym, że to dotyczy raczej silników typu Diesel. :cool:

#15 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2006 - 08:47

1. U mnie również reaguje na aurę, ale inaczej. Gdy byliśmy nie dawno w Grecji upały sięgały 42 st. w cieniu i wtedy Omcia odpalała najgorzej: tzn. tak samo gasła po pierwszym odpalaniu, a po drugim "zaskakiwała", lecz w czasie upałów jakby dłużej musiałem trzymać przkręcony kluczyk.
A czy deszcze czy sucho to na razie nie zauważyłem różnicy.

2. Moja Oma wyraźnie reaguje na długość czasu postoju. Nie zmierzyłem ile, ale zdecydowanie gaśnie po pierwszym odpaleniu, gdy postoi większą ilość godzin (czy w nocy, czy w dzień, czy w upał, czy w deszcz).
Jest to na pewno więcej niż 10-12 godzin. No bo, gdy stoi krócje to zawsze odpala od pierwszego razu.

3. A czy nie zauważyliście u siebie równocześnie z tym problemem jakichś zmian w obrotach, bo u mnie oborty troszkę się podniosły (na luzie - z 700-800 do 800-900); meches mówił, że 900 to i tak ładne oborty, no, ale było lepiej.
Poza tym przedtem gdy jadąc lub stając na światłachy wrzucałem na luz, to odrazu schodzilo na 700 obr. , a teraz czasem utrzymują się na 1000 lub 1100, a czasem od razu spadają. Jednym słowem coś się nieznacznie zmieniło, ale nie na tyle, żeby móc to zidentyfikować jednoznacznie.
przeczyściłem dokładnie krokowy, przegoniłem go dużo na benie i nadal to samo.
???

#16 OFFLINE   gufiak

gufiak
  • 10 postów
  • Dołączył: 31-08-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 01 września 2006 - 09:08

A czy deszcze czy sucho to na razie nie zauważyłem różnicy.

U mnie identycznie.

2. Moja Oma wyraźnie reaguje na długość czasu postoju. Nie zmierzyłem ile, ale zdecydowanie gaśnie po pierwszym odpaleniu, gdy postoi większą ilość godzin (czy w nocy, czy w dzień, czy w upał, czy w deszcz).
Jest to na pewno więcej niż 10-12 godzin. No bo, gdy stoi krócje to zawsze odpala od pierwszego razu.

Tu raczej też podobnie, chociaż zdarza się jej i po mniejszej ilości godzin postoju zgasnąć po odpaleniu. Ogólnie jest tak, że na ciepłym silniku pracuje prawidłowo, jedynie na zimnym silniku i na benzynie dzieją się cyrki.
A co do obrotów to u mnie one spadły. Trzymają się w granicach 550-650. Kiedyś tak miałem przed wyczyszczeniem silnika krokowego, po wyczyszczeniu minimum było 750, a teraz jak wyczyściłem to nic nie pomogło.

#17 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 01 września 2006 - 22:25

To i ja dorzucę kamyk w tym temacie:
moja kluska rano zawsze zapala podrugim zakręceniu i jest to wtym egzemplarzu regułą. Chętnie więc prześledzę ten wątek, może dowiem się czegoś, bo nie mam pomysłu jak dotąd co robić ...
Żadnych więcej objawów nie mam, no i jak odpali to pracuje równo.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#18 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 01 września 2006 - 22:35

no więc dzisiaj nie padało chociaż było z rana zimno (10 st.)i zapalił na dotyk od razu,czyli w moim przypadku wilgoć z powietrza ma decydujące znaczenie,i będę sie musiał przyjrzeć przewodom i świecom bo ja jeszcze nie zmieniałem i nie wiem ile na nich już jest nakulane

#19 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2006 - 09:22

No i cholera, na razie same skargi.
nikt nic nie poradzi.... :?: :sad:
hej, fachowcy!
o co w tym biega, waszym zdaniem?
U mnie jakby sytuacja z lekka się pogarsza... wczoraj np. po pierwszym odpaliła... potrzymała chwilę, a gdy ruszyłem i przyhamowałem na chwilkę, to klucha głupia zgasła.... :twisted: :twisted: :twisted:

#20 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 04 września 2006 - 14:10

nie mam pojęcia z czym to może być związane
- ale w moim poprzednim aucie tak właśnie było wymiana wtrysków świec i przewodów nie pomagała podejżewam że tam była wina długiego jeżdżenia na LPG po jakimś czasie na bęzynie nie było mowy o odpaleniu silnika odpalał tylko na LPG
ja po jakimś czasie się przyzwyczaiłem :wink:
szukałem też przyczyny w pompce paliwa - i to nie to
wymieniałem filtry - to też nie to
tak to już chyba jest przy dużym przebiegu.

na szczęście tego problemu w omce nie mam :mrgreen:

może te moje wyżalenia was na jakiś trop wprowadzą :???: