Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2014 - 17:25

To oznaczone nr 1 to czujnik predkosci wałka wyjsciowego.


No to lepiej niech nikt niech odlacza i czujnik temperatury w takim razie znajduje sie w misce. Dobrze ze napisalem ze podobno :)

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#282 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 17:49

Czujnik w skrzyni jest i być musi. Jak miałem z nim problemy to skrzynia szarpała, może bierze poprawki na gęstość oleju która zmienia się z temperaturą.

Skrzynia ma sygnał z zewnątrz o temperaturze silnika.

#283 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2014 - 17:57

W takim razie trzeba szukac po schemacie ecu skrzyni ktory kabel idzie do czujnika jezeli chcecie cos zdzialac z tym pierwszym przelaczeniem biegu.

U siebie zawsze czekalem az auto sie przelaczy w zime na lpg. Jak sie przelaczylo to ruszalem i nie bylo czegos takiego jak przeciagniety pierwszy bieg. Kolega wyzej pisal ze moze stac z dziesiec minut i tak mu bieg przeciagnie.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#284 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2014 - 17:59

No nie jest to problem najwyższej wagi, bo jak samochód 20lat tak jeździł to i pojeździ jeszcze kilka, ale pewnie sprowadzało by się wyciągnąć z wtyczki jeden kabelek i co urżnąć a najwyżej do +/-12V podpiąć.

#285 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2014 - 21:58

Pacjent Omega 2.5TD z skrzynią AR25

Na selektorze wybieram N to na Opel Scannerze mam R(fizycznie jest Neutral) jak na selektorze dam R to na OS mam N (fizycznie jest wsteczny bieg). Co może być powodem ?? Często również skrzynia ma tak że jak jest na Drive i da się jej do dechy to nie bardzo wie co robić zapina bieg i rozpina i idzie max do 3biegu(żeby wrzuciła 4 to trzeba popuścić gaz), dzieje się tak najczęscie po tym jak użyję górskich blokad 1,2,3.Nadmienię że po wrzuceniu D(po wcześniejszym użyciu blokad) zarówno na OS jak i na selektorze jest D.

Podejrzewam selektor....

 


 


 


#286 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 kwietnia 2014 - 22:48

Padnięty selektor, prawdopodobnie krzywe piny i nie schodzi się na ścieżkach prawidłowo.

#287 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2014 - 10:07

A nie jest tak, że w opelscanerze właśnie źle pokazuje te pozycje selektora?

Olej w tej skrzyni jest w ogóle?

#288 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 13:48

no bez przesady ;) jest.... nowy przelewa ładnie korkiem.

 


 


 


#289 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 13:51

A nie jest tak, że w opelscanerze właśnie źle pokazuje te pozycje selektora?

też mi się tak wydaje.Już kiedyś czytałem o tym.

#290 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 13:56

hmm u mnie jak miałem automat to wszystkie wskazania się idealnie pokrywały :hmmm:

 


 


 


#291 OFFLINE   bubek1001

bubek1001
  • 1 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 28 kwietnia 2014 - 19:24

Witam. Mam następujący problem. Samochód to Opel Omega 3.2, 2001r. Automat.
Auto do 100km/h normalnie przyśpiesza i zmienia biegi ok 120km/h po wciśnięciu pedału gazu w podłogę obroty idą w górę a samochód praktycznie w ogóle nie przyśpiesza. Przy 140km/h zapala się pomarańczowa kontrolka od silnika. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolki nie ma. Po podłączeniu do komputera - Kod usterki P0742 Sprzęgło przetwornika. Dodam że został wymieniony Olej wraz z filtrem.
Co może być przyczyną tej usterki? Czy to sprzęgło hydrokinetyczne nawala? Czy może jest to coś innego?

Proszę o pomoc! Z góry dziękuje!

#292 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2014 - 22:47

Nie jestem pewnien czy hydrokinetyk jest wstanie dac o sobie znac błędem...ale z usterki jaka opisales wynika, ze hydrokinetyk powiedzial papa...

#293 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 kwietnia 2014 - 23:52

Warto poczyścić elektrykę tj. wszystkie kostki. Zawsze od tego zaczynam wszystkie problemy związane z automatem w omegach i w wielu kwestiach pomogło. Przy 80 km/h powinienes mieć wrzucony ostatnio bieg i powinien załączyć się lockup (dodajesz gazu a obroty nie rosną tylko auto przyśpiesza, jak mocniej wcisniesz gaz lockup sie wyłącza i zrzuca bieg bądź trzyma wyższe obroty). Sprawdź jeszcze stan oleju. Po wymianie oleju trzeba skontrolować po xxx km stan oleju. Skrzynia się fest napompuje i może brakować. Nieraz głupie 100 ml robi dziwne problemy, a niekiedy brak litra i chodzi glanc.

#294 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2014 - 11:42

sprzęgło przetwornika momentu to układ pod pierwszą miską skrzyni biegów ;)

 


 


 


#295 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 maja 2014 - 15:36

sprzęgło przetwornika momentu to układ pod pierwszą miską skrzyni biegów ;)


Nie, to jest przetwornik momentu, czyli inaczej sprzęgło hydrokinetyczne i jest między silnikiem a skrzynią.
Chyba ,że masz na myśli sprzęgła hydrokinetyczne z zastosowaną prawie tradycyjną tarczą sprzęgła, ale takie rzeczy to nie w omegdze.

#296 OFFLINE   gwiazdax66

gwiazdax66
  • 12 postów
  • Dołączył: 07-01-2012

Napisany 03 maja 2014 - 20:17

Witam, mam następujący problem:
Zazwyczaj rano po odpaleniu auta pokazuje błąd ASB na wyświetlaczu, czasem też towarzyszą temu podniesione obroty - gdy zgaszę auto i odpalę ponownie problem znika, dzieje się tak tylko na postoju; Podczas jazdy się nie zdarzyło.
Zauważyłem również, że po odpaleniu gdy przerzucam z P na D lub R lampki biegów na chwilę wariują tj. mrugną wszystkie albo gdy wrzucę D to mrugnie też 1 lub 2 ale dzieje się tak tylko na zimnym silniku później , na rozgrzanym takich akcji nie ma.
Po podpięciu na kompa pokazało błąd P1740
Co może być tego przyczyną ? :(

#297 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 maja 2014 - 21:44

Witam, mam następujący problem:
Zazwyczaj rano po odpaleniu auta pokazuje błąd ASB na wyświetlaczu, czasem też towarzyszą temu podniesione obroty - gdy zgaszę auto i odpalę ponownie problem znika, dzieje się tak tylko na postoju; Podczas jazdy się nie zdarzyło.
Zauważyłem rĂłwnież, że po odpaleniu gdy przerzucam z P na D lub R lampki biegĂłw na chwilę wariują tj. mrugną wszystkie albo gdy wrzucę D to mrugnie też 1 lub 2 ale dzieje się tak tylko na zimnym silniku pĂłźniej , na rozgrzanym takich akcji nie ma.
Po podpięciu na kompa pokazało błąd P1740
Co może być tego przyczyną ? :(


P1740 - TORQUE CONTROL FAILURE DETECTED BY EMC (uklad kontroli momentu napedowego)

Jezeli zaczynaja Ci sie swiecic przy lewarku wszystkie diodki od wskazania pozycji to najzwyczajniej selektor do czyszczenia inaczej piszac pozycjoner. Roznie to nazywaja. Poszukaj na forum. Pelno tego . Jezeli czyszczenie nie pomoze to pozostaje wymiana, ale to jest prosta sprawa.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#298 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 05 maja 2014 - 17:32

Witam, pozwolę sobie podpiąć się do tematu, gdyż również mam problem, jak sądzę, ze skrzynią właśnie. Nie przeczytałem wszystkich postów w tym temacie, więc z góry przepraszam, jeśli gdzieś mi umknęła opisana podobna przypadłość.

Objawy mojego problemu wyglądają chronologicznie następująco:

1. Do tej pory (ładnych kilka lat) skrzynia chodziła absolutnie bez zarzutu aż pewnego dnia, gdy stanąłem w poszukiwaniu miejsca parkingowego, samochód...zgasł. Odpaliłem ponownie, znów szybko zgasł. Odpaliłem, jakoś doczłapałem się do miejsca i zostawiłem na ok. godzinę, gdyż miałem sprawę do załatwienia. W drodze powrotnej nie było żadnych "przygód".

2. Takie zgaśnięcie powtórzyło się jeszcze tylko raz, jakiś tydzień-10 dni później, gdy stanąłem na światłach. Później nigdy więcej ten objaw nie miał miejsca. Pojawiły się inne.

3. Któregoś razu pod sam koniec podróży odniosłem wrażenie, że skrzynia nie może się zdecydować, jaki bieg załączyć. Wrzucała 4, zrzucała na 3, z powrotem na 4. Prawdziwe cuda zaczęły się, gdy przystanąłem:

- Na postoju w pozycji D obroty był rzędu 1200-1400 (normalnie mam jakieś 600)
- Po puszczeniu pedału hamulca samochód zamiast spokojnie zacząć "pełzać", ruszał zdecydowanie, jakby ze zdwojoną siłą (do tyłu też)
- Przerzucenie z D na R wstrząsnęło samochodem, słychać było, że sprawia to skrzyni "ból"
- Po przerzuceniu na P obroty zaczęły samoistnie wzrastać, do około 3-4 tysięcy

4. Powyższe objawy w zasadzie wyczerpują arsenał "sztuczek", które obecnie Omcia wyprawia, nie licząc jednej przejażdżki, podczas której skrzynia szybko przeszła w tryb awaryjny i reszta trasy odbyła się na 3 biegu.

Co ciekawe, te dolegliwości nie pojawiają się za każdym razem. Czasem odpalam i przejeżdżam trasę absolutnie normalnie, a czasem od razu pojawiają się objawy z pkt. 3. Czasami część trasy jadę w "trybie dziwnym", by potem skrzynia się "namyśliła" i przeszła na zwyczajny. Nie jest to uzależnione od pogody. Tryb awaryjny też nigdy więcej się nie pojawił.

Kilka dodatkowych cech problemu, wskazówek:

- Samochód nie chce się wkręcać powyżej jakichś 4-4,5 tysiąca obrotów.
- Niekiedy mam wrażenie, że samochód sam trochę przyśpiesza - po samorzutnie zwiększa obroty. W każdym razie, po puszczeniu pedału gazu nie zwalnia.
- Prędkości, przy jakich zmieniane są biegi, są dość normalne, tzn. na 4 przepina mi przy ok. 80km/h. Zmiany są płynne, zarówno w górę, jak i w dół. Jedynie obroty są zawsze nieco wyższe niż normalnie.
- Stojąc ze dwa razy na światłach z tymi podwyższonymi obrotami (i hamulcem mocniej wciśniętym, by utrzymać samochód nieruchomo) zdawało mi się, że poczułem skądś lekki swąd spalenizny. Może to tylko mylne wrażenie (coś z zewnątrz)... a może nie.
- Nigdy nie miałem "koncertu" diodek przy skrzyni. Światełka wskazują dany tryb prawidłowo.

Diagnostyki jeszcze nie robiłem. Z lektury internetu różne rzeczy wywnioskowałem: że może to być wina silnika krokowego, selektora ASB, zbyt niskiego stanu oleju w skrzyni, itd. Albo że skrzynia "zakończyła swój żywot". Spory wachlarz możliwości i chciałbym je, z Waszą pomocą, ograniczyć, co by nie ponosić niepotrzebnych kosztów. Z góry dziękuję za porady!

#299 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 maja 2014 - 17:44

Na poczatek trzeba ogarnac silnik. Ma za wysokie obroty przez co pcha zamiast pelza auto z podwonna sila jak opisales bo ma wyzsze obroty. Bez dignostyki niestety sie nie obejdzie. Cos komputer musi pokazac. Jak nie blad to bynajmniej zle pracujacy blok pomiarowy. Jezeli obroty sie ustabilizuja do tych pozadanych 600 mozna myslec nad skrzynia.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#300 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2014 - 18:16

z opisu ewidentnie wynika problem ze sterowaniem silnika a nie skrzyni