

problem z automatyczną skrzynią biegów
#261
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 13:08
#262
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 14:41
Gdy olej spuszczałem ze skrzyni do przekładki silnika to smoła, po zakończeniu przekładki dostało świeżego ATFIII w ilości 5 litrów. Więcej nie weszło.
a filtr zmieniłeś ? , bo pewno nie wygląda lepiej jak olej który spuściłeś
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#263
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 17:11
#264
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 17:22

Filtr i olej to podstawa , i zaniedbania ich dotyczące najczęściej odpowiadają za usterki skrzyni .
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#265
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2014 - 18:22
#266
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 10:02
#267
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 13:48
1. Kiedy rano na zimnym wrzucam D i spokojnie ruszam to obroty silnika idą do 4 tysięcy, wtedy skrzynia zmienia bieg, kiedy dielikatnie przyduszę, to nawet do 4500. Na ciepłym silniku i skrzyni zmiana następuje w okolicach 2500 obrotów, obroty pozostają, a prędkośc wzrasta, co jest normalnym objawem. Czy faktycznie jest to normale, jak niektórzy piszą
2. Kiedy włączę S to ładnie idzie, jednak pojawja się komunikat automatic getribe, i nie rusza z jedynki, tylko z dwójki(chyba) po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy.
3 Zaświeciły mi się wdzystkie kontrolki na poz D, na 3 świeci tylko jedna. Trzeba rozebrać i wyczyścić selektor, tak?
AA i jeszcze jedno. Oleju w skrzyni nie wymieniałem, ani poziomu nie sprawdzałem. Olej DIII ? Tak? dzięki.
#268
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 14:04
Siema Ludzie.
1. Kiedy rano na zimnym wrzucam D i spokojnie ruszam to obroty silnika idą do 4 tysięcy, wtedy skrzynia zmienia bieg, kiedy dielikatnie przyduszę, to nawet do 4500. Na ciepłym silniku i skrzyni zmiana następuje w okolicach 2500 obrotĂłw, obroty pozostają, a prędkośc wzrasta, co jest normalnym objawem. Czy faktycznie jest to normale, jak niektĂłrzy piszą
2. Kiedy włączę S to ładnie idzie, jednak pojawja się komunikat automatic getribe, i nie rusza z jedynki, tylko z dwĂłjki(chyba) po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy.
3 Zaświeciły mi się wdzystkie kontrolki na poz D, na 3 świeci tylko jedna. Trzeba rozebrać i wyczyścić selektor, tak?
AA i jeszcze jedno. Oleju w skrzyni nie wymieniałem, ani poziomu nie sprawdzałem. Olej DIII ? Tak? dzięki.
To ze skrzynia jak zimna zmienia biegi pozno czyli okolo 4 tys rpm to normalne. Jezeli nie chcesz czekac to nacisnij sniezke i wrzuci drugi bieg. Gdzies czytalem ze ma to na celu szybsze dogrzanie katow i inne pierdoly.
Jezeli wszystkie diodki to na pewno selektor. Rozbierz, wyczysc i zabezpiecz smarem grease white.
Co do trybu awaryjnego przy sporcie musisz zczytac bledy.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#269
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 15:20
#270
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 15:51
A dzięki, dzięki. Będę jeszcze dziś sprawdzę. Swoja szosą to trochę dziwne, że zimny silnik jest tak katowany na zimnym. Lato to jeszcze kit, ale jak jest -20 stopni to raczej nie jest dobra sprawa.
Nikt Ci nie kaze jezdzic powyzej 4 tysiecy aby zmienil bieg na 2

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#271
OFFLINE
Napisany 30 marca 2014 - 16:13
Nikt Ci nie kaze jezdzic powyzej 4 tysiecy aby zmienil bieg na 2
mozesz grzecznie czekac te dwiescie metrow na niskich obrotach.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Zgadza się, Bardzo grzecznie, ok 20 na godzinę. Sprawdzę czy to działa.
#272
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 08:46
Szukał na forum, ale sie nie doszukał, może nie umie szukać, ale wie, że dlaczego pisze się razem.
Instrukcja Opla Omegi mĂłwi : program zależny od temperatury pracy powoduje , że po uruchomieniu zimnego silnika wskutek opĂłźnionego przełączania (zwiększona prędkość obrotowa) katalizator szybko się nagrzewa do temperatury koniecznej do maksymalnej redukcji ilości szkodliwych substancji.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#273
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 08:52
Wszystko wskazuje na to, że tak jest. Wczoraj prawie grzecznie ruszałem na zimnym i odnoszę wrażenie, że Jakna potrzebowała mniej niż 200 metrów. Dzięki [flaszka]Instrukcja Opla Omegi mĂłwi : program zależny od temperatury pracy powoduje , że po uruchomieniu zimnego silnika wskutek opĂłźnionego przełączania (zwiększona prędkość obrotowa) katalizator szybko się nagrzewa do temperatury koniecznej do maksymalnej redukcji ilości szkodliwych substancji.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#274
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 12:12

Skrzynia(sterownik) ma skądś sygnał, że silnik jest zimny i dlatego przeciąga biegi, (z tego co wyczytałem w manualu od skrzyni).
Które kabelki do czego zewrzeć, żeby myślała, że silnik gorący i nie przeciągała biegów na zimno ?
#275
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 12:21
Dobra mądrale
Skrzynia(sterownik) ma skądś sygnał, że silnik jest zimny i dlatego przeciąga biegi, (z tego co wyczytałem w manualu od skrzyni).
Które kabelki do czego zewrzeć, żeby myślała, że silnik gorący i nie przeciągała biegów na zimno ?
Z praktyki nie wiem, bo nie miałem potrzeby się tym zajmować ,ale słyszałem ,że chodzi o czujnik temp. oleju w skrzyni. Nie wiem czy to jest prawda.
#276
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 12:29
A jeśli było by do ECU silnika to by jakiś kabelek zwarł i by biegów nie przeciągała, a to irytujące jest, zima mróz i mi przeciąga biegi skrzynia i to z jakiego głupiego powodu.
#277
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 16:08
#278
OFFLINE
#279
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 17:01


Czujnik temperatury oleju w skrzyni. Podobno. Słyszałem, że jakiś w misce jest. Nie mam jak przetestować bo mam silnik poza omegą. Spróbował by to ktoś przed pierwszym startem odłączyć i zobaczyć jak zmieni bieg.
#280
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 17:09
Czujnik temperatury oleju w skrzyni. Podobno. Słyszałem, że jakiś w misce jest. Nie mam jak przetestować bo mam silnik poza omegą. Spróbował by to ktoś przed pierwszym startem odłączyć i zobaczyć jak zmieni bieg.
To oznaczone nr 1 to czujnik predkosci wałka wyjsciowego.