Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   groo

groo
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-06-2013

Napisany 15 stycznia 2014 - 20:34

Co to wnosi do sprawy? Działają przy 1, 2, 3, i R czyli działają tak czy nie?

Jedyne co mnie intryguje to czy któryś element zasprzęgla lub blokuje dobrze na wysokich biegach i wstecznym a na 1 już nie bo jednak 1 ma największe przełożenie - nawet wsteczny ma mniejsze.

Edit nr 2:
Manual 1 - ślizga!
Manual 2 - ślizga!
Manual 3 - ślizga!
Samochód rozpędzony tak do ok 50km/h i delikatny gaz, włączony manualny 2 i też ślizga

Wrzucony R wciśnięty Kick Down obroty max 2000 rpm.
Wrzucony D + Winter wciśnięty K. D. obroty max 2000 rpm i po sekundzie wyłącza tryb zimowy czyli ok.

Jakieś pomysły???

#242 OFFLINE   nocki2

nocki2
  • 24 postów
  • Dołączył: 05-01-2014
  • Skąd: Kołobrzeg

Napisany 18 stycznia 2014 - 17:56

Witam mam pytanko. Od pewnego czasu miałem problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia,co odpowietrzyłem to po jakimś czasie ogrzewanie przestawało grzać. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na skrzynię automatyczną bo czytałem o jakiejś chłodnicy oleju ASB. Dzisiaj wsiadłem do autka przejechałem się <straszna chlapa błoto na ulicach> W pewnym momencie skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny czasami podczas dodania gazu było słychać stuki. Autko odstawiłem na 4 h wsiadam jadę z 15 km wszystko ok sprawdziłem olej dolałem z litr< poprzedni właściciel tak zapuścił> środkiem do odtłuszczania z zewnątrz spryskałem selektor. Wsiadam do auta jadę auto znów straciło ogrzewanie i tryb awaryjny. Pod domem autko po zatrzymaniu miało jak by przepięcia włączył się wentylator momentalnie skoczyła temperatura zapalił się kontrolka check. Chłodnica wody jest powiązana z chłodnicą ASB może coś tam strzeliło ?

#243 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 stycznia 2014 - 18:56

Chłodnica wody jest powiązana.

Skrzynia dużo wolniej się nagrzewa aniżeli silnik. Gdy silnik ma juz swoje 90C i puści termostat to przy takiej pogodzie jak dziś -2C skrzynia ma około 25 stopni. Bez jeżdzenia oczywiście. Po krótkiej przejażdżce około 3 km skrzynia będzie miała juz 70C.

Do chłodnicy wody podłączone są dwie holenderki na klucz 19naście. Tam sobie przepływa olej z ASB. W pierwszym momencie gdy silnik jest cieplejszy niż skrzynia się dogrzewa, w drugim momencie utrzymuje taką samą temp jak silnik dla lepszego smarowania. W zależności od jazdy itd. itd.

Także możesz olej w skrzyni mieć niedogrzany i dlatego będzie się ślizgać, ale to raczej na jego brak. I też nie do końca ślizganie powoduje brak oleju. Najczęściej skrzynia z małym stanem oleju "zamula". Przy dojechaniu do skrzyżowania potrafi zamulić i wrzucić bieg bez naszego hamulca.

W jaki sposób dolałeś ten litr oleju?

#244 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2014 - 19:26

Do chłodnicy wody podłączone są dwie holenderki na klucz 19naście.

Co to są te holenderki ??

#245 OFFLINE   nocki2

nocki2
  • 24 postów
  • Dołączył: 05-01-2014
  • Skąd: Kołobrzeg

Napisany 19 stycznia 2014 - 08:30

Niestety u siebie nie mam dostępu do kanału więc musiałem pojechać jakieś 10 km podczas jazdy było wszystko ok skrzynia nie przełączyła się w tryb awaryjny. Olej dolewałem na pracującym silniku do momentu aż zaczął wyciekać.Droga powrotna jakiś 300 m przez błoto pośniegowe,wyjazd na suchą drogę i znowu to samo kontrolka ABS,Kontrola trakcji ,i ta od trybu awaryjnego, na wyświetlaczu napis tryb awaryjny skrzyni.Dojechałem do domu zaparkowałem nagle wskaźnik temperatury z 90 na prawie 100 włączył się wentylator i check pod licznikiem. Sczytałem i wyszło 49 , coś mi się wydaje że gdzieś się robi jakieś zwarcie od wilgoci.

#246 OFFLINE   nocki2

nocki2
  • 24 postów
  • Dołączył: 05-01-2014
  • Skąd: Kołobrzeg

Napisany 20 stycznia 2014 - 13:07

Witam byłem dzisiaj na odczycie błędów wyszło tylko 49 sprawdzili mi parametry na odpalonym silniku i jak twierdził diagnosta to tylko temperatura silnika za niska 70 stopni oraz napięcie 13,3 v bez obciążenia na skrzyni też był błąd 49. Przez 30km jazdy było ok i nagle check komunikat o trybie awaryjnym wentylatory nawiewów przyśpieszyły went .od silnika załączył,temperatura skoczyła,zatrzymałem się łapię za multimetr a tu 15 v na pracującym silniku i włączonych światłach, po chwili zaskoczył wentylator i 17 v po czym spadło do 15v po dodaniu gazu 18 v i ponad. Klemy gorące tak więc podejrzewam że padł regulator napięcia w altku i wali dużym napięciem i z stąd komputer wyrzuca błąd 49 i wrzuca skrzynie w tryb awaryjny ?

#247 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2014 - 14:09

Witam byłem dzisiaj na odczycie błędĂłw wyszło tylko 49 sprawdzili mi parametry na odpalonym silniku i jak twierdził diagnosta to tylko temperatura silnika za niska 70 stopni oraz napięcie 13,3 v bez obciążenia na skrzyni też był błąd 49. Przez 30km jazdy było ok i nagle check komunikat o trybie awaryjnym wentylatory nawiewĂłw przyśpieszyły went .od silnika załączył,temperatura skoczyła,zatrzymałem się łapię za multimetr a tu 15 v na pracującym silniku i włączonych światłach, po chwili zaskoczył wentylator i 17 v po czym spadło do 15v po dodaniu gazu 18 v i ponad. Klemy gorące tak więc podejrzewam że padł regulator napięcia w altku i wali dużym napięciem i z stąd komputer wyrzuca błąd 49 i wrzuca skrzynie w tryb awaryjny ?


Moze tak byc u mojej znajomej w diselku jak dodala gazu też odrazu check i tez padnięty regulator napięcia

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

#248 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 stycznia 2014 - 15:19

Co to są te holenderki ??



Dodany obrazek

Dodany obrazek

#249 OFFLINE   nocki2

nocki2
  • 24 postów
  • Dołączył: 05-01-2014
  • Skąd: Kołobrzeg

Napisany 23 stycznia 2014 - 16:04

Witam problem rozwiązany,wymiana alternatora skasowanie błędu 49. Skrzynia nie przerzuca w awaryjny i działa jak powinna.:D

#250 OFFLINE   omega222

omega222
  • 101 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 stycznia 2014 - 17:37

Nie będę zakładał nowego tematu napisze tutaj .kod usterek 82 brak roztłoczenia sprzęgła C1 przy pozycji neutral. kod usterki 39 brak sygnału obrotów przekładni co to możne być przyczyna tych błędów

#251 OFFLINE   omega222

omega222
  • 101 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2014 - 18:06

nikt nie wie przez co te błędy

#252 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 stycznia 2014 - 18:56

Może się elektrozawor zawiesil a weź no kolego przeczyść selektor sprawdź

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

#253 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 stycznia 2014 - 20:57

A opisz co się dzieje ze skrzynią, czy wszystko gra tylko są błędy?

#254 OFFLINE   omega222

omega222
  • 101 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 stycznia 2014 - 18:35

odpaliłem przejechałem 300 metrów zgasła i jak chciałem odpalić to Automatik Getriebe wyświetliło się i jak pod kompa podłączyłem to taki błędy były a teraz jest dobrze

#255 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 stycznia 2014 - 19:49

To w kabelkach coś bym szukał, czy wtyczek albo selektora nie zalało.

#256 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 stycznia 2014 - 20:21

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Posprawdzaj, poczyść.

#257 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 12:31

Teraz ja potrzebuje od kogoś swoich 2 groszy.

R zapinał się blisko 2-3 sekundy. Na pierwszy ogień olej. Sprawdzenie poziomu, doszło blisko 0,5l. Po tym zabiegu zaczęło samo z siebie wyrzucać biegi do luzu. Po spuszczeniu te 0,5l wszystkie biegi się ślizgają i telepie. Gdy chwile postoi, ostygnie chodzi OK, po przejechaniu się slizgawica. Co powinno iść na drugi ogień? Sprzęgło?

#258 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lutego 2014 - 12:46

Teraz ja potrzebuje od kogoś swoich 2 groszy.

R zapinał się blisko 2-3 sekundy. Na pierwszy ogień olej. Sprawdzenie poziomu, doszło blisko 0,5l. Po tym zabiegu zaczęło samo z siebie wyrzucać biegi do luzu. Po spuszczeniu te 0,5l wszystkie biegi się ślizgają i telepie. Gdy chwile postoi, ostygnie chodzi OK, po przejechaniu się slizgawica. Co powinno iść na drugi ogień? Sprzęgło?


tarcze powycierane.

#259 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 12:53

http://alley.vv.si/o...ik/100_3766.JPG winowajca?

Gdy olej spuszczałem ze skrzyni do przekładki silnika to smoła, po zakończeniu przekładki dostało świeżego ATFIII w ilości 5 litrów. Więcej nie weszło.

#260 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2014 - 13:01

smoła

Przegrzany (a raczej przesmazony)... Ten waż od chłodnicy oleju ma na oko mniej jak 30% przepustowości. Z tej skrzynki za dużo to nie zostalo.