Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

eberspacher - nie dziala!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 21:13

ok Pany....teraz wszystko jasne.Jutro chwila prawdy....dzięki!!!!

 


#62 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 06 grudnia 2011 - 22:30

A sprawdziłeś kolego czy wentylator nasz sprawny? czasami tak bywa że zablokuje się przez lato.wystarczy odkręcić obudowę wentylatora ebera i pokręcić wentylatorkiem .jeżeli kręci się lekko to powinien być sprawny.eber przed odpaleniem najpierw się diagnozuje i sprawdza wszystkie obwody-wentylator,świeca,czujnik płomienia,pompka dozująca paliwko itd.a jeszcze pamiętaj że wentylator jest 6.4 v czy tam 7,2(jedno jest pewne że mniej niż12v)więc nie podawaj 12 wolt aby go testować.Pozdro.
Krristof

#63 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 grudnia 2011 - 11:07

koledzy a ja mam taki problem że na kablu czarno-białym nie mam napięcia, temp. na zew. 2,5 stopnia, klima włączona i nic, jak podam +12 na ten kabelek eberek ładnie odpala, może temp. na zew. powinna być niższa?

#64 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudnia 2011 - 11:56

Witam.Krzyś piec był rozebrany w drobny mak,wszystko sprawdzone,bezpiecznik tato sprawdził,niby dobry ale nie potrafi sprawdzić czy jest zasilanie główne,niestety będę musiał sam jak wrócę ale to będzie wigilia ha ha...Adi może być wina klimatronika ,a próbowałeś dać klimatronik na HI??Damian Sz ładnie opisał na której kostce i w którym pinie musi wychodzić 12 V.Jest w sprawdzonych poradach..
Jeszce takie moje pytanie...jest jakiś przekaznik odpowiedzialny za piec???

 


#65 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2011 - 12:42

koledzy a ja mam taki problem że na kablu czarno-białym nie mam napięcia, temp. na zew. 2,5 stopnia, klima włączona i nic, jak podam +12 na ten kabelek eberek ładnie odpala, może temp. na zew. powinna być niższa?

nie momentu pokazania się śnieżynki powinien pokazać się +12 na tym kabelku

Jeszce takie moje pytanie...jest jakiś przekaznik odpowiedzialny za piec?

nie zasilanie cały czas, jest tylko bezpiecznik

#66 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 grudnia 2011 - 14:32

nie momentu pokazania się śnieżynki powinien pokazać się +12 na tym kabelku


no właśnie u mnie brak +12, ale narazie zmostkowałem sobie z niebiesko-białym czyli wzbudzenie z alternatora, będzie odpalał bez względu na temp. zew.

#67 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2011 - 18:27

no właśnie u mnie brak +12, ale narazie zmostkowałem sobie z niebiesko-białym czyli wzbudzenie z alternatora, będzie odpalał bez względu na temp. zew.

dokładnie z każdym odpaleniem silnika on odpali

#68 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 08 grudnia 2011 - 23:30

Kolego "Robert 33"może być wszystko.np świeca podasz 12v będzie grzała ale to nie znaczy że jest git bo sterownik testuje ją pod względem rezystancji wystarczy że jest przekroczona o 0.1 łoma :) i nie będzie gadać,tak samo masz z czujnikiem płomienia.jak pracowałem w serwisie webasto mieliśmy serwisówkę i wszystko szło w mak i miernik w ruch.Ale ja durny zamiast sobie kserować i mieć na przyszłość parametry dla forumowiczów nie zrobił nic.A propo padniętego sterownika przez 2.5 roku kilka klientów było u nas ze sterownikami zdiagnozowanymi jako padnięte bo inny serwis tam stwierdził nigdy to nie było prawdą,po prostu błąd polegał na tym że złe sterowniki ustawili do próby komunikacji i dlatego.Ale nie każdy serwis musi mieć wypasiony tester za 7 tyś zł.
Krristof

#69 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:45

Dziś zamontowałem piec ze swoim sterownikiem i dalej cisza :( Temperatura była 2'C na wyświetlaczu kompa.
Próbowałem też odpalić na krótko (czerwony +, brązowy -, niebieski + ,biały +) i piec nie wystartował. Słychać jest pompkę paliwową, taki odgłos ciągły dudnienia ale bez cykania.
Stawiam, że to może być padnięta ta pompka paliwowa ale dziś już nie miałem więcej czasu żeby to sprawdzić:(

#70 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 16:02

Dziś zamontowałem piec ze swoim sterownikiem i dalej cisza Temperatura była 2'C na wyświetlaczu kompa.
Próbowałem też odpalić na krótko (czerwony +, brązowy -, niebieski + ,biały +) i piec nie wystartował. Słychać jest pompkę paliwową, taki odgłos ciągły dudnienia ale bez cykania.
Stawiam, że to może być padnięta ta pompka paliwowa ale dziś już nie miałem więcej czasu żeby to sprawdzić

a słychać było wentylator ? pompkę sprawdzić możesz na krótko albo miernikiem

#71 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 grudnia 2011 - 16:06

Nie było słychać wentylatora. W poniedziałek sprawdzę pompkę na krótko.

#72 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 16:24

W poniedziałek sprawdzę pompkę na krótko.

z tym że jak podłączysz napięcie to usłyszysz tylko tyknięcie, najlepiej to robić na "dzięcioła", znaczy jeden przewód na stałe a drugim dotykać z częstotliwością 60 razy na minute i powinna zacząć pompować i tykać

#73 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 grudnia 2011 - 13:15

Sprawdziłem pompkę - cyka i pompuje paliwo. Chyba pozostał tylko sterownik do wymiany?

#74 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 grudnia 2011 - 19:36

Nie było słychać wentylatora.


Sprawdź wentylator. On pierwszy odzywa się przy starcie piecyka, jak nie zagada, to "eber" nie ruszy.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#75 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2011 - 21:20

Sprawdź wentylator.

tylko pamiętaj on nie jest na 12V

#76 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 grudnia 2011 - 08:39

Wentylator sie nie załączył ( ten w dogrzewaczu ). Mogę miec sprawny sterownik od saaba tylko różni się wtyczką ( ma dwie ) i ilościa przewodow.

Edit: Dziś znów podłączyłem na krótko z poradą kolegi DamianSz i brak odzewu dogrzewacza.
Zaczynam szukać drugiego sprawnego sterownika od omegi.
Jedno mnie tylko dziwi, że wg schematów od d3wz powinny być przewody na wyjściu ze sterownika : czerwony,brązowy,czarny,niebieski,niebiesko-biały i 2xzielony a u mnie brakuje jednego zielonego i jest biały dodatkowo.

Edit: Dogrzewacz po założeniu sterownika z saaba i podłączeniu na krótko zagadał :)
Jedyną różnicą był biały przewód który występował przy sterowniku z omegi. Jest to drugi biegun od pompki paliwowej. Podpiąłem go pod masę na stałe. Teraz czekam tylko na niższą temperaturę na zewnątrz i sprawdzę czy wystartuje samoczynnie :)
Podziękowania dla kolegi DamianSz, dzięki któremu udało się podłączyć piecyk z saaba w moją instalację omegi :piwo2:

#77 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 15 stycznia 2012 - 15:55

Podepnę się pod temat, mam zrobione ogrzewanie postojowe na pilota i wszystko było ładnie do wczoraj, nie wiem co się dzieje ale załączam z pilota centralkę i eberek powinien zagadać i być włączonym przez 16min (tak mam ustawione) jednak nie gada, najlepsze jest że mam zrobione oddzielnie ogrzewanie postojowe i jak nie włączę to jest jak fabryka zrobiła. I raz załącza przez pilota, a raz po zapaleniu silnika, znowu coś zaczął dymić eberek a wszystko było wymienione niecały miesiąc temu, sitko, świeca, uszczelka, układ wydechowy eberka został przeczyszczony i działało jak talala czy może być uszkodzony jakiś czujnik eberka że jak mu się za chce to działa a jak nie to nie działa gdzie szukać przyczyny, czy jedyne wyjście to serwis

#78 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2012 - 16:34

gdzie szukać przyczyny, czy jedyne wyjście to serwis


Skorzystaj z "manuala", który wstawił DamianSz w sprawdzonych poradach.
Jeśli "eber" dymi, to znaczy że nie spala paliwa.Za dużo ropy, albo palenisko do "luftu".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#79 OFFLINE   lewy1010

lewy1010
  • 43 postów
  • Dołączył: 09-04-2009

Napisany 30 stycznia 2012 - 20:01

Witam a ja mam pytanko czy dogrzewasz typu D3WZ ma jakiś wpływ na odpalenie auta bo umnie znowu nawalił i mam wycieki ropy a i omega zaczęła ciężko palić

#80 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2012 - 22:11

czy dogrzewasz typu D3WZ ma jakiś wpływ na odpalenie auta


Nie ma wpływu, jeżeli wyciek o którym piszesz, nie ma związku z zasileniem w paliwo "piecyka".

mam wycieki ropy, a i omega zaczęła ciężko palić


Zapowietrza się i stąd kłopot ze startem silnika.
Szukaj przecieku.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p