

eberspacher - nie dziala!
#21
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 19:43
- przerwany czerwony gruby przewód /zasilanie ?/ przed złączką od strony ebera
- chyba przecięty niebiesko-bialy przewód - za złączką /duża owalna/
Od czego one mogą być, kusi mnie o podlutowanie tego wszystkiego i sprawdzeniu czy odpala...
#22
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 20:38
kusi mnie o podlutowanie tego wszystkiego i sprawdzeniu czy odpala...
Sprawdzić nie zaszkodzi. Napraw przewody, wymień bezpiecznik i może zagada.
Wcześniej można sprawdzić świecę i sitko (oczyścić pajęczyny:D).
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#23
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 21:13
da się z kanału bez wyjmowania ebera?
#24
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 21:19
gdzies na forum było o czyszczeniu... ale zanim to znajde...
da się z kanału bez wyjmowania ebera?
No, nie leń się tak;):szukaj2:
W przypadku Twojego auta lepiej wymontować "piecyk".
Z kanału umęczysz się niemiłosiernie, na podnośniku to jeszcze jako tako.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#25
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 22:05
czerwony to PLUS zasilania głównego piecyka, a ten niebiesko biały to DIAGNOZA, to odczytania błędów, tak jak napisał Czeladnik lutuj i odpalajbędąc w kanale, zobaczyłem w 1-szej złączce od Eberspachera uszkodzone 2 przewody:
- przerwany czerwony gruby przewód /zasilanie ?/ przed złączką od strony ebera
- chyba przecięty niebiesko-bialy przewód - za złączką /duża owalna/
#26
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 10:23

#27
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 10:26
nie zrażaj się dymem jak odpali bo mój tak kopcił że aż teściu z gaśnicą wybiegł było to spowodowane wypalaniem ropy z wydechy piecykawiec szukam kanału, gaśnica w rękę i... zobaczymy co będzie....
#28
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 14:15
#29
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 16:25
U mnie też piecyk d3wz nie działa. W weekend go wyciągnąłem z auta i okazało się że jest w opłakanym stanie - przewody od czujników temperatury bez izolacji przepróchniałe, przy silniczku i świecy wszystko też zardzewiałe a nawet te kółko plastykowe silniczka ciężko się obraca

Znalazłem sprawny piec od saaba tylko różni się wtyczką zewnętrzną a dokładnie posiada dwie wtyki. Jedna jest 8 pinowa a druga 2. Ja przy swoim mam wtyczkę 10 pinów z czego 7 zajętych.
I teraz pytanie: czy wystarczy podmienić sterownik z mojego pieca do tego z saaba?
Oglądając wtyczkę wewnętrzną idącą od sterownika do części w dogrzewaczu różni się tylko podłączenie czujnika płomienia - kolor brązowy i fioletowy są podłączone na odwrót.
Podaję jeszcze rozpiskę złącza wewnątrz eberspachera od saaba:
1 brązowy cienki od czujnika płomienia -w moim w tym miejscu jest fioletowy
3 niebieski cienki od czujnika temp. wody
5 czerwony cienki jw
7 nic
9 biały gruby od świecy
11 nic
13 czarny gruby od silniczka
2 fioletowy cienki od czujnika płomienia - a w tym brązowy
4 niebieski cienki od czujnika temp. wody
6 czerwony cienki jw
8 nic
10 nic
12 brązowy gruby od świecy
14 brązowy gruby od silniczka
Proszę o jakieś porady czy to będzie działało. Pozdrawiam
#30
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 16:50
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 17:32
Oznaczenie jest takie jak w oplu d3wz.
Podmień sterownik i odpalaj:tank:
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#33
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 17:48

#34
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 18:10
Tak zrobię
tylko nie wiem jak pracuje ten czujnik płomienia. Gdy przewody będą odwrotnie nie będzie to miało wpływu na zły odczyt z tego czujnika?
Myślę, że nie będzie to miało znacznia, w końcu to termometr.
Poszukaj na forum, jest "serwisówka" do "ebera" (DamianSz chyba wstawiał)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#35
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 18:45
mozesz je zamienić, tak jak napisał Czeladnik przekładaj sterownik z opla i odpalaj, sterwoniki będą te same, a z którego roku jest ten piec ?Tak zrobię tylko nie wiem jak pracuje ten czujnik płomienia. Gdy przewody będą odwrotnie nie będzie to miało wpływu na zły odczyt z tego czujnika?
#36
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 19:05
mozesz je zamienić, tak jak napisał Czeladnik przekładaj sterownik z opla i odpalaj, sterwoniki będą te same, a z którego roku jest ten piec ?
Rok saaba 99.
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 19:57
#39
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 17:56
byłem dzis na kanale. we wtyczce co wychodzi z ebera podlutowałem gruby czerowny kabel oraz niebiesko-biały - też na tej samej wtyczce.
Po podpięciu wtyczki pojawiło się tykanie z ebera i to przy wyjetym kluczyku ze stacyjki. Właczenie zapłonu nic nie zmieniło, po uruchomieniu silnika tez nic - tylko cichutkie regularne tykanie.
Jednak przy odpalonym aucie, po ok kilkudziesięciu sekundach /byłem na zewnątrz/ trochę zwiększyło sie obciazenie silnika /tak ok na 1 sekundę/ po czym dalej było normalnie.
Na desce zobaczyłem kontrolkę ładowania /a jestem świeżo po wymianie alternatora/. Przestraszyłem się trochę, auto odpalałem jeszcze 2 razy i za każdym razem kontrola ładowania się paliła.
W końcu miałem dosyć tego cykania i przeciąłem ponownie te dwa przewody. Kontrolka po ponownym odpaleniu zgasła.
Czerwony był pod napięciem - mimo wyjęcia kluczyka.
Co oznacza to cykanie?
co mogło spowodowować zapalanie kontrolki ładowania podczas pierwszego uruchomienia silnika z eberem / /przypominam ze kontolka zaświciła sie dopiero ok kilkadziesiat sekund od włączenia silnika.../
Chcę to cholerstwo reanimować ale nie uśmiecha mi się znowu naprawiać alternator - mimo gwarancji.
#40
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 18:36
stawiam na uszkodzony sterownik niestety, widocznie dlatego ktoś przecią te przewody, gruby czerwony jest cały czas pod napięciem nie ważne od położenia kluczyka w stacyjce lub jego obecnościCo oznacza to cykanie?
co mogło spowodowować zapalanie kontrolki ładowania podczas pierwszego uruchomienia silnika z eberem