Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

eberspacher - nie dziala!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 listopada 2011 - 19:43

będąc w kanale, zobaczyłem w 1-szej złączce od Eberspachera uszkodzone 2 przewody:
- przerwany czerwony gruby przewód /zasilanie ?/ przed złączką od strony ebera
- chyba przecięty niebiesko-bialy przewód - za złączką /duża owalna/
Od czego one mogą być, kusi mnie o podlutowanie tego wszystkiego i sprawdzeniu czy odpala...

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2011 - 20:38

kusi mnie o podlutowanie tego wszystkiego i sprawdzeniu czy odpala...


Sprawdzić nie zaszkodzi. Napraw przewody, wymień bezpiecznik i może zagada.
Wcześniej można sprawdzić świecę i sitko (oczyścić pajęczyny:D).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#23 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 listopada 2011 - 21:13

gdzies na forum było o czyszczeniu... ale zanim to znajde...
da się z kanału bez wyjmowania ebera?

#24 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2011 - 21:19

gdzies na forum było o czyszczeniu... ale zanim to znajde...
da się z kanału bez wyjmowania ebera?


No, nie leń się tak;):szukaj2:
W przypadku Twojego auta lepiej wymontować "piecyk".
Z kanału umęczysz się niemiłosiernie, na podnośniku to jeszcze jako tako.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2011 - 22:05

będąc w kanale, zobaczyłem w 1-szej złączce od Eberspachera uszkodzone 2 przewody:
- przerwany czerwony gruby przewód /zasilanie ?/ przed złączką od strony ebera
- chyba przecięty niebiesko-bialy przewód - za złączką /duża owalna/

czerwony to PLUS zasilania głównego piecyka, a ten niebiesko biały to DIAGNOZA, to odczytania błędów, tak jak napisał Czeladnik lutuj i odpalaj

#26 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2011 - 10:23

:) wiec szukam kanału, gaśnica w rękę i... zobaczymy co będzie....

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2011 - 10:26

wiec szukam kanału, gaśnica w rękę i... zobaczymy co będzie....

nie zrażaj się dymem jak odpali bo mój tak kopcił że aż teściu z gaśnicą wybiegł było to spowodowane wypalaniem ropy z wydechy piecyka

#28 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2011 - 14:15

hmm własnie zawróciłem z trasy... ładowanie padło. 38km bez ładowania... eber poczeka...

#29 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2011 - 16:25

Witam. Podepnę się pod temat:)
U mnie też piecyk d3wz nie działa. W weekend go wyciągnąłem z auta i okazało się że jest w opłakanym stanie - przewody od czujników temperatury bez izolacji przepróchniałe, przy silniczku i świecy wszystko też zardzewiałe a nawet te kółko plastykowe silniczka ciężko się obraca :( Sam sterownik wygląda ok.
Znalazłem sprawny piec od saaba tylko różni się wtyczką zewnętrzną a dokładnie posiada dwie wtyki. Jedna jest 8 pinowa a druga 2. Ja przy swoim mam wtyczkę 10 pinów z czego 7 zajętych.

I teraz pytanie: czy wystarczy podmienić sterownik z mojego pieca do tego z saaba?
Oglądając wtyczkę wewnętrzną idącą od sterownika do części w dogrzewaczu różni się tylko podłączenie czujnika płomienia - kolor brązowy i fioletowy są podłączone na odwrót.
Podaję jeszcze rozpiskę złącza wewnątrz eberspachera od saaba:

1 brązowy cienki od czujnika płomienia -w moim w tym miejscu jest fioletowy
3 niebieski cienki od czujnika temp. wody
5 czerwony cienki jw
7 nic
9 biały gruby od świecy
11 nic
13 czarny gruby od silniczka

2 fioletowy cienki od czujnika płomienia - a w tym brązowy
4 niebieski cienki od czujnika temp. wody
6 czerwony cienki jw
8 nic
10 nic
12 brązowy gruby od świecy
14 brązowy gruby od silniczka

Proszę o jakieś porady czy to będzie działało. Pozdrawiam

#30 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2011 - 16:50

Jakie jest oznaczenie/typ pieca od Saaba?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#31 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:27

Oznaczenie jest takie jak w oplu d3wz.

#32 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:32

Oznaczenie jest takie jak w oplu d3wz.


Podmień sterownik i odpalaj:tank:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#33 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2011 - 17:48

Tak zrobię:) tylko nie wiem jak pracuje ten czujnik płomienia. Gdy przewody będą odwrotnie nie będzie to miało wpływu na zły odczyt z tego czujnika?

#34 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2011 - 18:10

Tak zrobię:) tylko nie wiem jak pracuje ten czujnik płomienia. Gdy przewody będą odwrotnie nie będzie to miało wpływu na zły odczyt z tego czujnika?


Myślę, że nie będzie to miało znacznia, w końcu to termometr.
Poszukaj na forum, jest "serwisówka" do "ebera" (DamianSz chyba wstawiał)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 18:45

Tak zrobię tylko nie wiem jak pracuje ten czujnik płomienia. Gdy przewody będą odwrotnie nie będzie to miało wpływu na zły odczyt z tego czujnika?

mozesz je zamienić, tak jak napisał Czeladnik przekładaj sterownik z opla i odpalaj, sterwoniki będą te same, a z którego roku jest ten piec ?

#36 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:05

mozesz je zamienić, tak jak napisał Czeladnik przekładaj sterownik z opla i odpalaj, sterwoniki będą te same, a z którego roku jest ten piec ?


Rok saaba 99.

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:52

Rok saaba 99.

czyli analog możesz spokojnie przekładać

#38 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:57

Dziękuję koledzy za pomoc:) W weekend będę zakładał i poinformuję czy działa:hehe:

#39 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 grudnia 2011 - 17:56

No i jestem...
byłem dzis na kanale. we wtyczce co wychodzi z ebera podlutowałem gruby czerowny kabel oraz niebiesko-biały - też na tej samej wtyczce.
Po podpięciu wtyczki pojawiło się tykanie z ebera i to przy wyjetym kluczyku ze stacyjki. Właczenie zapłonu nic nie zmieniło, po uruchomieniu silnika tez nic - tylko cichutkie regularne tykanie.
Jednak przy odpalonym aucie, po ok kilkudziesięciu sekundach /byłem na zewnątrz/ trochę zwiększyło sie obciazenie silnika /tak ok na 1 sekundę/ po czym dalej było normalnie.
Na desce zobaczyłem kontrolkę ładowania /a jestem świeżo po wymianie alternatora/. Przestraszyłem się trochę, auto odpalałem jeszcze 2 razy i za każdym razem kontrola ładowania się paliła.
W końcu miałem dosyć tego cykania i przeciąłem ponownie te dwa przewody. Kontrolka po ponownym odpaleniu zgasła.
Czerwony był pod napięciem - mimo wyjęcia kluczyka.

Co oznacza to cykanie?
co mogło spowodowować zapalanie kontrolki ładowania podczas pierwszego uruchomienia silnika z eberem / /przypominam ze kontolka zaświciła sie dopiero ok kilkadziesiat sekund od włączenia silnika.../

Chcę to cholerstwo reanimować ale nie uśmiecha mi się znowu naprawiać alternator - mimo gwarancji.

#40 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 18:36

Co oznacza to cykanie?
co mogło spowodowować zapalanie kontrolki ładowania podczas pierwszego uruchomienia silnika z eberem

stawiam na uszkodzony sterownik niestety, widocznie dlatego ktoś przecią te przewody, gruby czerwony jest cały czas pod napięciem nie ważne od położenia kluczyka w stacyjce lub jego obecności