Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt maly mnoznik? Stag 300-6 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 07 listopada 2011 - 22:33

W zavoli n jak nie jest podpięte podciśnienie to tez nie da się ustawić ciśnienia.
Często też ludzie nie do tego króćca podłączają podciśnienie, zobacz czy Ty masz prawidłowo.

#62 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 08 listopada 2011 - 09:14

u mnie jest podpięty zaraz nad tą śrubą do regulacji,ale ma jeszcze na boku jeden wolny zaworek też widoczny na poprzednim zdjęciu tam nie mam nic podpięte ..od czego on jest ??

#63 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 08 listopada 2011 - 15:02

od czego on jest

Zawór upustowy.
Co do ciśnienia, to jeśli masz zavoli S to poniżej 1,25-1,3 ciężko będzie zejść.
A jeśli chodzi o spalanie, to ciśnienie na parowniku nie ma praktycznie na nie wpływu.

#64 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 08 listopada 2011 - 21:15

to czyli jak jak zdjąłem ciśnienie na kompie to wystarczy czy jak powiedzcie czy ma dalej walczyć czy zobaczyć ile pali bo kopa ma talko ze by spalanie było w normie to nie będę już nic grzebał .

#65 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2011 - 22:07

ma być tyle ile wyjdzie po auto kalibracji w programie nie ustawisz ciśnienia , ustaw mnożnik na drodze i testuj

#66 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 09 listopada 2011 - 20:29

[IMG][IMG]http://img233.imageshack.us/img233/603/20111109191152.png[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG][IMG]http://img214.imageshack.us/img214/7025/20111109192033.png[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
No i tak wyszło zrobiłem jak kazaliście.... zrobiłem jeszcze raz mapowanie BP potem kalibracja i mapowanie LPG skorygowałem mnożnik i wyszło to co widać ,powiedzcie czy teraz przestanie mi rozwalać mapy BP ????
a jeszcze pytanie bo wyczytałem że mnożnik z mapą jest na odwrót ..
czyli
mnożnik w dół -mapa do góry i na odwrót czy jak .bo dzisiaj ustawiając już mi sie wszystko pokręciło.

#67 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2011 - 21:10

To czy będzie rozwalać mapy pb to wynik tego czy uda się oszukać sterownik pb , bo on nie wie że pali lpg , jego zadaniem jest korygować skład mieszanki dla osiągnięcia odpowiednich jej parametrów zapisanych w jego programie.Sterownik widzi skład mieszanki a jego oczami są sondy jeżeli będzie odbiegał skład lpg bardzo od pb to wprowadzi korekty i zaadoptuje się do złego składu podawanego przez sterownik gazu.Stąd rozjechanie map , dlatego najlepiej jest podejżeć pracę sond na pb ilpg powinna być taka sama dla obu paliw.Idealnie pokryte mapy nie muszą gwarantować dobrego składu ale powinny być jedna na drugiej . Podnosząc mnożnik do góry podnosisz mapę lpg , tym samym wzbogacasz skład mieszanki , natomiast gdy mapa lpg czyli zielona jest pod niebieską oznacza że jest ubogo w tym zakresie .

jeszcze jedno co jest powodem tego że masz obroty jałowego 940 i czasy 3,5 dla pb map troszkę za wysoki
przepustnice brudne czy krokowy rozregulowany

#68 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 09 listopada 2011 - 21:22

przepustnice czyściłem może jeszcze trochę na śrubie opuszczę a co do krokowego no niby był czyszczony ale szczerze nie ufam gadzinie i chyba go wymienię .

co do map pojeżdżę jeszcze trochę i podreguluje nie co jak sie da .

#69 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2011 - 21:34

tej śrubki nie należy kręcić bo wtedy eku głupieje będą inne odczyty z położenia przepustnic ,na jałowym czasy dla pb powinny być około 2,6 2,8 map 0,39 lub coś w okolicach tego obroty w okolicach 720-760 ale mogą być mniejsze dla v6.Mnożnik wygląda dobrze tylko dopieścić aby pokrywał się bardziej, dodaj więcej żółtych kropek na lini mnożnika .Jest troszkę za nisko ja walczył bym z tym aby obniżyć ciśnienie na parowniku ale po przejechaniu kilkuset km wszystko wyjdzie

#70 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 09 listopada 2011 - 21:54

tą śrubką juz było mieszane,bo poprzednik miał zawalone przepustnice aż grubo było i podejrzewam ze mu muliła i podkręcał jej obroty właśnie tą śrubka , ja po czyszczeniu przepustnic miałem obroty około 2,5 tyś i nie mogłem tego zmniejszyć tylko tą śrubką .co do tych żółtych kropek to można sobie tak dodawać te kropki nic nie zryram tym ??????

co do ciśnienia pisałem już kręcę ale nic sie nie dzieje ,przewód podciśnienia sprawdzony jest ok nie ma nigdzie dziurki i wszędzie wtyknięty do końca.

#71 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2011 - 22:19

kropki dodajesz na żółtej kresce aby można było w całym zakresie czasów wtrysku łatwiej dostosować mnożnik do potrzeb mapy . w instrukcji od staga jest to opisane wykres pb i lpg powinien się pokrywać w całym zakresie czasów wtrysku

ustawienie zderzaka od przepustnic najlepiej wykonać z pomocą programu diagnostycznego który widzi parametry silnika albo miernikiem mierząc napięcie za czujnikiem przepustnic , było na forum opisane

w którym miejscu wpięte jest podciśnienie i map do kolektora ssącego z parownika

#72 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 09 listopada 2011 - 22:26

mam op coma to se sprawdzę jutro :)

#73 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 14:05

Co prawda nie mam problemów(bynajmniej jeździ ok) ale podepnę się tutaj, co by nowego nie tworzyć tematu.
Omega B 3,0 Magic Jet + KME Silver.

Obroty przełączania na PB są na 6000RPM. Daję do podłogi to mi się przełącza na PB, chyba tak nie powinno być? Ile ustawić? 6,5 7k?

I ogólnie mógłby ktoś kto jest w tym obeznany spojrzeć?

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#74 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 17:04

to podpowiem ale nie jestem gazmenem: silwer troszkę za słaby jeżeli jest oryginalny, odznacz opcję wyłącz przy pierwszym bo pewnie podpiera się pb, generalnie jest ubogo na magicach bez korekt po temp to rozjedzie mapy i szkoda silnika isa zrobiła korekty na plus ratując silnik przed zagładą widać po sondach że nie pracują w całym zakresie.Temperatura kalibracji zbyt wysoka czujnik nagrzewa się pewnie od silnika ,ciśnienie robocze 0,91 a na wskażniku 1,30 prawie coś jest nie tak

widać że nikt tego nie stroił tylko autokalibracja i jest git

#75 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 17:19

odznacz czy zaznacz przy NIE?

A co z tymi sondami? Na przeglądzie mówił, że co2 i węglowodorów za dużo(sporo) w spalinach przy LPG, gazownik podłączył do wydechu miernik i mówił, że jest tak minimalnie ponad normę, że szkoda ruszać.

A te korekty po temp to podnieść jakoś o ileś? :p

I OCB z temperaturą kalibracji i ciśnieniem?
Z ciśnieniem to miałem taki problem, że jak ją wziąłem od gazownika to przy depnięciu się rozłączała, podkręcił śrubę na reduktorze i się nie rozłącza. Może za mocno podkręcił?

#76 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 17:48

daj ptaszka w okienku czyli zaznacz to zmieni na tak
sondy na razie pozostaw
temp gazu zbyt wysoka bo pewnie czujnik się nagrzewa od silnika,zaizolować i odsunąć od gorących części. Cośnieniem pokręcił żeby się nie rozłączał i tak zostawił to masakra jakaś Oznacza to że auto jedzie bo jedzie.
Korekty dla magicjet na minusie gdy gaz zimny i na plusie gdy gorący przechodzi krzywa przez temp kalibracji

nowy soft jest dostępny do pobrania dla staga 8.00.62

http://www.ac.com.pl...trukcje-obslugi

#77 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 20:56

Ta temperatura chodzi Ci po prawej stronie, temp gazu i temp reduktora? Nie powinno być aż tyle?

Co z tym ciśnieniem robić?

Soft ściągnąłem już nowy.

#78 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 21:19

temp.gazu bo reduktora to może być 90 i bywa więcej w korkach . to znaczy tak jeżeli temperatura kalibracji jest wysoka tak jak u ciebie to mnożnik wędruje wyżej niż przy temp np.45 st. jeżeli temp kalib. jest tak wysoka to możliwe że korekty w sterowniku nie dadzą rady nadrobić przy niższych temp.
co dalej ,to dobre pytanie , ale musisz je sobie zadać czy chcesz zmieniać

1. przeczytaj instrukcje staga jest w programie
2.zrób aktualizację sterownika do wersji 8
3. zrób autokalibracje ustawień sterownika

napewno trzeba będzie obniżyć ciśnienie albo zmniejszyć dysze na wtryskiwaczach lpg

mnożnik powinien wyjść powyżej 1

jakie masz dysze w tych magicznych i gdzie zamontowany jest czujnik ciśnienia i temp gazu , za filtrem czy przed.Jest ubogo więc dysze powinny być ok albo nawet zbyt małe

#79 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 21:36

Dysze nie wiem, gazownik robił jutro sprawdzę.
czujnik raczej za filtrem ale jutro się upewnię.

A co do grzebania większego to mi się przypomniało, że zanim będę grzebał w regulacji to w święta albo i prędzej zrobię porządek z tym LPG(dam nowy kolektor nawiercony koło wtryskiwaczy PB-bo jest trochę wyżej)

I z tego co się orientuję to absolutnie nie powinno tak być:
z reduktora wąż idzie do jednej listwy wychodzi z niej z tyłu i wchodzi do drugiej.
Powinien być trójnik i równej długości węże chyba?

#80 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 21:41

ten motorek to troszke mocy ma i apetyt na paliwo dałbym dwa reduktory ,zrób prządek i nowy soft jest lepszy