Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt maly mnoznik? Stag 300-6 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 21:59

a co z obrotami przełączania na PB?

#82 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:02

jeżeli reduktor daje radę i nie wywala na pb to podnieś na 7 tyś albo 6,5 ale tylko jeżeli kręcisz go tak wysoko , zobacz z podpiętym lapkiem ile leci ciśnienie na wysokich obrotach

#83 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:06

Reduktor jest stanowczo za słaby.

#84 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:39

przy tym silniku gold też klęka , a silwer do 2,5 jest za słaby

#85 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:44

No po forum wielu pisze, że daje radę. Przejechać się z laptopem i zobaczyć jak ciśnienie spada ew. kupić mocniejszy?

#86 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:50

na emeryta daje tak jak u ciebie cały czas ubogo , glowice i tłoki się stopią bo jeżeli sondy już stare to nawed blada nie wywali.

nagraj osc na gazie i pb nap. na 3 do odcinki

#87 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2011 - 22:55

Osc? :p

#88 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2011 - 23:21

zapis wykresów podczas jazdy aby określić i zobaczyć parametry podczas dużych obciążeń

zapnij lapka i daj w pedał , zobacz ile klęknie ten silwer przy 6 tys i pamiętaj że gazmen pokręcił cisnienie z 1 bara na 1,30 ale minimalne pozostalo z kalibracji 0,60 dla 1 bara gdy dla 1,30 minimalne powinno wynosić min 0,80

#89 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2011 - 15:14

ten motorek to troszke mocy ma i apetyt na paliwo dałbym dwa reduktory ,zrób prządek i nowy soft jest lepszy


Zrobiłem aktualizację i uciekły mi ustawienia chociaż wydaje mi się, że kliknąłem, że ma użyć starych.
Typ lambdy mam Niepodłączona, tak pewnie nie ma być bo mam odczyty z obu lambd więc są podpięte. Ustawiam na "Napięciowa" ale wtedy mam ustawić albo zrobić auto kalibrację. Zrobiłem ale tak sobie te mapy chyba wyglądały poza tym wywaliło mi, że mam za duże dysze.

Poza tym coś mi samochód zwariował bo pali mi wg. MID'a 39,8(max) a na postoju 0,5 czasem mniej czasem więcej;/

#90 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2011 - 17:57

Powinien przyjąć poprzednie ale one przecież kupy się nie trzymały . Jaki wymiar dysz , wywala że zbyt duże bo gazmen nakręcił ciśnienie zbyt wysoko zmniejsz ciśnienie na reduktorze w okolice 1.10 i zrób auto kalibrację jeżeli sondy podpięte to zaznacz napięciowe 0v ubogo jest to dla isa ona potrzebuje podpiętych sond . Odpalanie na gazie też możesz zaznaczyć.

#91 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2011 - 18:05

Tylko się zastanawiam czy one nie są zużyte.
Czasem jest 0V na postojowych albo małe wartości a tak to w granicach 0,5-0,6 latają.(patrząc w programu od LPG).


To zrobić tak
Skręcić na reduktorze do ok 1,1.
Zaznaczyć sondy napięciowe.
Auto kalibrację i co dalej? Bo nie mam pojęcia jak ten mnożnik ustawiać i inne;/

Wszelkie rzeczy co wymagają narzędzi to mogę w pt-pn robić bo jestem u rodziców tam jest wszystko a w tygodniu w bloku jestem i nie ma nic.

#92 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2011 - 20:32

ustaw 1,10 na reduktorze zaznacz sondy izobacz jaki będzie komunikat podczas auto kalibracji , jezeli będzie dalej że zbyt duże dysze to obniż do 1,00 ciśnienie albo trzeba będzie zmieniać dysze na mniejsze.Sondy jak pracują na Pb jest lepiej powinny falować przynajmniej 0,10 do 070 V .Daj 2500 obrotow i przytrzymaj chwilę na postoju i zobacz na wykres w programie AC jak falują.

Jeżeli po auto kalibracji mnożnik wyjdzie powyżej 1 to zbieranie mapek PB i LPG i regulacja mnożnika do pokrycia mapek albo po czasach wtrysku ustawić mnożnik ,dopiero gdy mapy będą zebrane i będą się pokrywały możesz włączyć autoadaptację isa



Jeżeli sondy umierają to regulacja niema większego sensu bo nigdy nie osiągniesz pełnej mocy ani odpowiedniego spalania , a na dłuższa metę można uszkodzić silnik wypalając zawory . Na zużytych sondach ustawisz tylko aby to jakoś jeżdziło.Wiem bo przecwiczylem to na własnej omedze i dlatego zabawę z gazem zacząłem od wymiany sond.

#93 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2011 - 20:51

Ma być tak jak na tym?(Twój wykres chyba)
http://forum.omegakl...54&d=1322343419

Nie kojarzę, żeby była taka sinusoida(może obie mi umierają) ale może nie zwróciłem uwagi. A patrząc na napięcie po prawej to może być takie niskie jak na tym foto? 0,00 i 0,04?

I kolejna bajka mnie dziś dopadła, MID wariuje ze spalaniem, mam nadzieję, że to tylko MID
http://forum.omegakl...ead.php?t=52690

#94 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2011 - 21:23

Tak to moje to praca na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku , nowe sondy przy zimnym zaczynają pracować po minucie od uruchomienia silnika .Te wskazania mida mogą wynikac z błedow aplikacji po przekładce z innego auta .Odepnij na noc klemy z aku i zobacz jakie wskazania będą rano

.Zdechłe sondy które leżą na obogo komp benzyny będzie cały czas dolewał paliwa aby osiągnąć bogato na sondzie i tak w kółko aż skończy się zakres adaptacji i wtedy wywali dopiero blada.

Napięcie skacze od 0,00 do 0,80 V

Mapa po wymianie sond

Szara kreska pokazuje gdzie byl mnożnik przed ich wymianą na nowe.To elektrozawory Walteka" jeszcze http://lpg-forum.pl/...2328b6363bea830 warto tam zaglądać aby się pod szkolić

#95 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2011 - 11:09

Takie mam wykresy tych sond, chyba dobre.
Myślałem, że się cały czas nagrywa a jest krócej ale jest.

Po nocy z odpiętym aku godzinę po mieście jeździłem na benzynie.
Po przegazowaniu przez chwilę leżą wykresy sond.
Po zgaszeniu silnika były jakieś tam wartości spadały potem się ustatkowały ale nie na 0,00, potem musiałem jechać dalej.
Ale tego na wykresie nie widać;/

#96 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2011 - 13:08

leniwe te sondy ale oscylują,co prawda zakres nie jest pełen bo osc jest chuba przy małej temp silnika.Działać działają, pojeżdzij na pb i zrób auto kalibrację , tylko ciśnienie skręć na reduktorze w okolice 1,00 --1,10 i zobacz gdzie ustali sobie mnożnik jeżeli okolicach 1 to zbierz mapki pb ,a potem lpg.

#97 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2011 - 13:14

Warto było by je wymienić czy zostawić?
bo na przeglądzie nie pamiętam ale marudził, że powinien mi odrzucić ale... xD bo węglowodorów i CO2 za dużo.

I to, że po przegazowaniu jakiś czas leżą to ok?

Jest w ogóle gdzieś coś poczytać jak powinny pracować?

#98 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2011 - 13:25

gogle znajdziesz materiały i w temacie wykres sond na forum jest tam link do opisu pracy po naćiśnięciu gazu sondy muszą od razu startować na ciepłym silniku , Każde obciążenie i zmiana obrotów powinna być widoczna na wykresie podczas jazdy gdy silnik hamuje powinny pokazywać 00 gdy dajesz w pedał powinny iść na maks wskazań i oscylować0, 00 do 0,80 i więcej

mapy pewnie się rozjechały i do tego umierające sondy to spalanie masakra

Możesz spróbować jeżeli nie masz kasy na wymianę i jeszcze tak jeżdzić ale generalnie sondy do wymiany jeżeli leżą na ubogim wskazaniu.

Zrób tak pojeżdzij na benzynie i podjedz gdzieś na komputer aby zobaczyć sondy innym programem bo oscyloskop STAGA może nie pokazywać całej prawdyhttp://www.tigratyc.cba.pl/pdf/lambda.pdf

#99 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2011 - 14:09

Mam jeszcze OP-COM'a zobaczę, czy w nim je sprawdzę lepiej.
Poczytam o nich i w ogóle o LPG.
Skoro są już zużyte to je zmienię czym prędzej.

#100 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 23:33

korekta po temp dla wtryskiwaczy MJ . Gdy zimny to przelewa ,a zbyt gorący to jest ubogo . Na starym klocku mosiężnym staga od pomiaru temp i ciśnienia pomiar temp. jest nie dokładny ze względu na bezwładność materiału można zrobić sobie samemu pomiar w strudze gazu jest wtedy szybka reakcja na zmianę parametru.