

Prawidłowe ustawienie Stag 300
#81
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:45
Ale zanim cokolwiek zrobisz zrób printscreen podczas pracy silnika na gazie - nie zauważyłem że ten powyższy jest zrobiony przy wyłączonym silnku. Generalnie ciśnienie gazu nie powinno być raczej wyższe niż 1,2 Bar a mnożnik po prawej stronie wykresu powinien być bliżej wartości 1.
Najlepiej zrób tak:
zaktualizuj firmware, zrób autokalibrację a potem włącz autoadaptację ISA2. pojeździj trochę (przynajmnej do zebrania map benzyny- jak chcesz to włącz akustycznego "asystenta" do zbierania map) i zrób printscreena - może będzie wszystko ok.
#82
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2012 - 21:53

Wiem, że mam Stag 300 i nic poza tym.
Jak lub gdzie się mam dowiedzieć jakie mam wtryski i całą resztę w instalacji LPG?
Czy to wie tylko gazownik który montował instalacje?
Pytam gdyż chciałbym powoli zacząć sam ogarniać z gazem gdyż sporo podróżuję i w drodze nie raz trzeba samemu radzić.
#83
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2012 - 19:54
Co by trzeba bylo tu poprawic, a moze zostawic tak jak jest?? Prosze o podpowiedzi
Przepraszam za kiepska jakosc fotek

#84
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2012 - 18:15

#85
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 09:12
Dla porównania zobacz mój mnożnik przy ciśnieniu 1bar na zielonych hanach.
#86
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 13:21
IMO przydałyby się Hany zielone, ciśnienie nie musiałoby być takie wysokie. Poza tym mnożnik już może być. Pod warunkiem, że reduktor bardzo nie pada z ciśnieniem. Dograj jeszcze mapy, sprawdź jak sondy przy przyspieszaniu i powinno być OK.
Dla porównania zobacz mój mnożnik przy ciśnieniu 1bar na zielonych hanach.
Nie za niski ten mnożnik? Książkowo powinien być równy 1 dla 15 ms.
#87
OFFLINE
#88
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 18:09
Dograj jeszcze mapy, sprawdź jak sondy przy przyspieszaniu i powinno być OK
Czyli auto kalibracja sie klania:)
#89
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 18:36
#90
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 19:19
no to jak jest wkoncu z tymi sondami trzeba je podlaczac czy nie ja mam silnik 2.6 V6 i nie mam podlaczonych
Dobre pytanie bo sam sie zastanawiam. Bo jak u mnie widac nie sa podlaczone (choc myslalem ze sa

#91
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 19:33
#92
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 21:13
Spoko, mnożnik mnożnikiem, ale ważniejsze są czasy wtrysków zwłaszcza na zimno. U mnie dla ~2.9 benz/~4.0gaz na wolnych na ciepło, więc jest zapas dla hanek wystarczający. Moim zdaniem im niższy mnożnik końcowy tym lepiej i wcale nie musi być równy 1. Fakt, że moje ustawienie jest delikatnie nad wymiarowe, ale w tej konfiguracji ma to tylko plusy. W razie spadku ciśnienia mamy zapas do wydłużenia czasu wtrysku.Nie za niski ten mnożnik? Książkowo powinien być równy 1 dla 15 ms.
przydałoby się jeszcze podłączyć sondy
Generalnie podłączenie sond nie jest wymagane i przydaje się tylko do strojenia. Jeśli nie mamy dostępu do OP-COMa czy innego fejsa to można podłączyć, ale jeśli mamy podgląd pracy z ECU benzynowego to IMO nie ma sensu podłączać.no to jak jest wkoncu z tymi sondami trzeba je podlaczac czy nie ja mam silnik 2.6 V6 i nie mam podlaczonych
Wyjątek stanowi używanie np. w STAGu ISA2, wtedy STAG korzysta ze wskazań sondy i wypadałoby ją podłączyć

#93
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 10:08
#94
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 12:35
#95
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 13:26
a jakim kabelkiem to sprawdzacie ? ile taki kosztuje ?
Moj kabelek to Autogaz AC elektronika systemow autogaz
Interfejs RS232 Ale lepszy bedzie na usb do do RS232 bedziesz potrzebowal adapter na usb. Ja za moj bedac w Polsce ostatnio zaplacilem 95zl
#96
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 09:12
Jeśli masz włączoną "ISĘ" to wymagana jest podłączona sonda. Samo posiadanie STAGa 300 ISA2 nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli ISA nie jest włączona, to sonda może być nie podłączona.z wypowiedzi bula86 wynika to ze jak ktos ma STAG ISA2 tak jak ja to powinno sie podlaczyc dobrze rozumie.
#97
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 11:30
#98
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 14:59
No to teraz pytanko skoro mam Stag300 ISA2 i nie mam wlaczone ISA to za co ja zaplacilem skoro moze jest nie wlaczony od czegos to jest.Pytanko od czego ta ISA2 jest i co ono daje.Ok zerknelem na strone AC S.A. i poprawdzie mnie jesli zle mowie jesli bym mial wlaczony ISA2 i podlaczone sondy to jakbym jezdzil samochodem to mapa gazu dostosowywaly by sie do warunkow obciazenia silnika tak.A jesli niemam wlaczonej funkcji JSA2 i nie podlaczone sondy to pewnie mapy gazu ustawia sie raz zeby pokryla sie z mapa PB zapisuje i jazda mozna jezdzic tak.
Isa jest dla leniwych instalatorów ,którzy robią auto kalibrację i wysyłają klienta w drogę mówiąc że isa wszystko sama ustawi ale zwykle zapominają podłączyć sondy.Isa to tylko algorytm którego zadaniem jest zgranie czasów wtrysku aby silnik pracował optymalnie według kompa benzynowego , więc isa jest automatem sterującym kompem gazowym ale jest jeden warunek , wszystko musi działać na tip top.Jeżeli isa jest wwyłączona sondy nie muszą być podłączone.Osobiście mam włączoną isę i podpięte sondy , korekty wprowadzane przez sterownik są prawidlowe, silnik pracuje ładnie i pali tyle co powinien.
#99
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 20:47
#100
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 05:27
czyli tak podpina sie sondy wlacza sie ISA robi autokalibracje i mozna jezdzic,komputer gazowy reszte zrobi tak
Isa robi korekty po obrotach patrząc na pracę sond ale moim zdaniem puszczanie po kalibracji bez wstępnego ustawienia to lekkie przegięcie, należy mapy ustawić i dopiero odpalić isę ale za jakiś czas skontrolować czy aby wszystko działa i korekty nie wpływają na rozjechanie map.
proponuję wgrać ostatni soft 9.0.0.7 i załączyć ise