Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgający pasek rozrządu 2,5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 12:30

Ja mam w d....e wasze opinie dla mnie ma byc tak jak powinno nie bede sie wyginal nad rizrzadem producent po cos te znaki maluje ja robie tak jak byc powinno, uwazam ze niektorym to forum jest potrzebne do bicia kasy i przy okazji piany tyle w temacie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#42 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 12:33

ale po co się unosisz :hmm: jeśli masz w :pupa: nasze opinie to po co odpowiadasz i wszczynasz awantury nie uprzejmym zachowaniem ??

#43 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 12:37

ale po co się unosisz :hmm: jeśli masz w :pupa: nasze opinie to po co odpowiadasz i wszczynasz awantury nie uprzejmym zachowaniem ??


Ty sluchaj ja nie zaczolem zaczol twn wasz super sprzedawca wczoraj próbował wcisnac mi kit ja mu pasek podmienilem normalnie zenada

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#44 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 12:42

z tego co Krzysiek przedstawił to żądasz czegoś co nie jest nawet podparte choćby jakąś dyrektywą unijną. Jeśli nie odpowiada Ci coś z zestawu zwróć cały zestaw ot co. Zresztą Kczech napisał dość jasno, masz 3 opcje i nie skorzystałeś z żadnej.

#45 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 12:47

z tego co Krzysiek przedstawił to żądasz czegoś co nie jest nawet podparte choćby jakąś dyrektywą unijną. Jeśli nie odpowiada Ci coś z zestawu zwróć cały zestaw ot co. Zresztą Kczech napisał dość jasno, masz 3 opcje i nie skorzystałeś z żadnej.


A co ty adwokat zmien stanowisko na forum ,oskarzyl nnie o oszustwo to ma za swoje

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#46 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 12:49

Chyba coś nie tak. Według mnie se61 ma rację. Jeśli na pasku nie ma właściwych oznaczeń, to jak mam dokładnie ustawić długość paska między kołem CA4 a CS. Przecież nie będę liczył zębów. Ponadto, co mają blokady do ustawienia paska bez oznaczeń? Przyznasz beast, że nie mając oznaczeń łatwo pomylić się w długości tej części paska wskazanej powyżej.
Oczywiście można robić na czuja oraz liczyć zęby (nigdzie nie znalazłem info o ilości zębów od CA4 do CS), ale chyba nie o to w tej zabawie chodzi.
Zakładałem jakiś czas temu do testów v6 używany pasek ze startymi oznaczeniami, ale trzeba było się trochę pomęczyć (liczyć zęby i zrobić swoje oznaczenia na podstawie innego paska).
Dodany obrazek

#47 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 13:08

Chyba coś nie tak. Według mnie se61 ma rację. Jeśli na pasku nie ma właściwych oznaczeń, to jak mam dokładnie ustawić długość paska między kołem CA4 a CS. Przecież nie będę liczył zębów. Ponadto, co mają blokady do ustawienia paska bez oznaczeń? Przyznasz beast, że nie mając oznaczeń łatwo pomylić się w długości tej części paska wskazanej powyżej.
Oczywiście można robić na czuja oraz liczyć zęby (nigdzie nie znalazłem info o ilości zębów od CA4 do CS), ale chyba nie o to w tej zabawie chodzi.
Zakładałem jakiś czas temu do testów v6 używany pasek ze startymi oznaczeniami, ale trzeba było się trochę pomęczyć (liczyć zęby i zrobić swoje oznaczenia na podstawie innego paska).
Dodany obrazek


Dzieki ci kolego bo juz myslalem ze naprawde dostalem na leb i w innym swiecie zyje:)


Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#48 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 13:13

Przeczytałem jeszcze raz całość i nie widzę by Krzysiek coś takiego zarzucił, nawet w formie dwuznacznej, być może mówisz o rozmowach telefonicznych, której treści nie znamy. Zarzucasz komuś oszustwo przez Twoją niechęć współpracy i dokonania zwrotu całego zestawu ?? Jeśli twierdzisz że sprzedany zestaw nie pasuje to zwracasz całość, a nie jeden element który Ci nie odpowiada.

#49 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 13:23

Przeczytałem jeszcze raz całość i nie widzę by Krzysiek coś takiego zarzucił, nawet w formie dwuznacznej, być może mówisz o rozmowach telefonicznych, której treści nie znamy. Zarzucasz komuś oszustwo przez Twoją niechęć współpracy i dokonania zwrotu całego zestawu ?? Jeśli twierdzisz że sprzedany zestaw nie pasuje to zwracasz całość, a nie jeden element który Ci nie odpowiada.


Tlumaczylem juz jak krowie na rowie ze nie mam czasu na przestoj auta

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#50 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 marca 2013 - 13:24

Ostatnio zmieniałem właśnie w 3.2 i tez nie było znaków.Zestaw kupowany w siedzibie SKF-a w Warszawie.Więc to napewno wyszła taka partia towaru.A te znaki naprawde nie są do niczego potrzebne,są tylko dla ułatwienia przy zakładaniu i z ustawienienie paska nie ma najmniejszego problemu.A z waszych opisów wynika że większość aut wogóle nie powinna jeżdzić bo nie maja żadnych znaków na pasku.Przepraszam jesli kogoś uraziłem ale mechanik który nie potrafi ustawić rozrządu bez znaków na pasku to nie mechanik tylko wymieniacz.

#51 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 13:26

Tlumaczylem juz jak krowie na rowie ze nie mam czasu na przestoj auta

no to Ci tłumaczę zwracasz cały zestaw, a w między czasie odbierasz drugi z lokalnego sklepu. i tyle

#52 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 13:36

Ostatnio zmieniałem właśnie w 3.2 i tez nie było znaków.Zestaw kupowany w siedzibie SKF-a w Warszawie.Więc to napewno wyszła taka partia towaru.A te znaki naprawde nie są do niczego potrzebne,są tylko dla ułatwienia przy zakładaniu i z ustawienienie paska nie ma najmniejszego problemu...


Skoro znaki nie są potrzebne, to odnieś się do mojej wcześniejszej wypowiedzi. Jak, więc prawidłowo ustawić długość paska między kołem rozrządu, a kołem wału bez liczenia zębów?
Domyślam się, że większość mechaniorów robi na czuja, a to można tylko pominąć milczeniem.

#53 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 13:49

Skoro znaki nie są potrzebne, to odnieś się do mojej wcześniejszej wypowiedzi. Jak, więc prawidłowo ustawić długość paska między kołem rozrządu, a kołem wału bez liczenia zębów?
Domyślam się, że większość mechaniorów robi na czuja, a to można tylko pominąć milczeniem.


Dokladnie tak jak piszesz a pozniej sa reklamacje i problemy zreszta ren pasek przedstawie na najblizszym zlocie dla porownania mam conti nowy zobaczycie jaki skf to lipa

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#54 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 marca 2013 - 14:04

Skoro znaki nie są potrzebne, to odnieś się do mojej wcześniejszej wypowiedzi. Jak, więc prawidłowo ustawić długość paska między kołem rozrządu, a kołem wału bez liczenia zębów?
Domyślam się, że większość mechaniorów robi na czuja, a to można tylko pominąć milczeniem.


Wał masz na znaku,koło wałka wydechowego na znaku,rolka pośrednia ustawiona na pierwszy etap.Zakładasz pasek i masz około 10mm luzu.Nie widze potrzeby licznia zębów.Za ciasno nie uda ci się założyć a jak będzie jeden ząb za lużno to napewno to zauważysz.

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2013 - 14:58

Wał masz na znaku,koło wałka wydechowego na znaku,rolka pośrednia ustawiona na pierwszy etap.Zakładasz pasek i masz około 10mm luzu.Nie widze potrzeby licznia zębów.Za ciasno nie uda ci się założyć a jak będzie jeden ząb za lużno to napewno to zauważysz.


jesse nie ma sensu - bo zaraz zostaniesz posadzony o kolesiostwo. chcesz pomoc a dostajesz w uep. zakladalem nie raz pasek bez oznaczen czy ze startymi oznaczeniami i nigdy sie nie walnalem. producent walnal gafe bo nie narysowal zielonych kresek a dla niektorych to wielki problem.




 


#56 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 15:26

jesse nie ma sensu - bo zaraz zostaniesz posadzony o kolesiostwo. chcesz pomoc a dostajesz w uep. zakladalem nie raz pasek bez oznaczen czy ze startymi oznaczeniami i nigdy sie nie walnalem. producent walnal gafe bo nie narysowal zielonych kresek a dla niektorych to wielki problem.


Ty te docinki to schowaj se do kieszeni cwaniaku zaczynam miec pomalu dosyc tych waszych madrosci

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#57 OFFLINE   Górnik

Górnik

    kombi, design edition

  • 213 postów
  • Dołączył: 10-09-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 15:42

...zakladalem nie raz pasek bez oznaczen czy ze startymi oznaczeniami i nigdy sie nie walnalem. producent walnal gafe bo nie narysowal zielonych kresek a dla niektorych to wielki problem.



Przestańmy się wzajemnie obrażać, bo to do niczego nie prowadzi.

Z całym szacunkiem dla Ciebie i twojej wiedzy, ale nie twierdzę, że się nie da założyć bez oznaczeń, tylko, że jest to bardziej problematyczne i są duże szanse na popełnienie błędu.
P.S.
Skąd taka pewność, że się nigdy, w omawianym przypadku nie walnąłeś?

Nie chcę podważać niczyjej wiedzy, bo są mądrzejsi ode mnie, ale to są moje praktyczne obserwacje.

Właśnie byłem sprawdzić, czy według metody i opisu Jesse nie da się pomylić.
Oto, co zaobserwowałem:
- da się założyć za luźno (inna liczba zębów od wymaganej) i nie będzie, to widoczne
- za ciasno też da się pasek założyć, ale jest trudniej, więc tę opcję raczej wykluczam.

Moje wnioski są takie, że składając rozrząd taką metodą mamy 50% szans, że zrobimy to dobrze.
To jest właśnie, według mnie, robienie na czuja. Przy odrobinie szczęścia będzie działać, ale co wtedy, jak szczęścia zabraknie?

#58 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 marca 2013 - 16:20

Moje wnioski są takie, że składając rozrząd taką metodą mamy 50% szans, że zrobimy to dobrze.
To jest właśnie, według mnie, robienie na czuja. Przy odrobinie szczęścia będzie działać, ale co wtedy, jak szczęścia zabraknie?


to kolega składa rozrząd zakłada pasek i od razu pali maszynę??

bo ja zawsze najpierw kręcę wałem ze trzy cykle i sprawdzam naciąg paska i znaki na kołach i wale...


Dajcie już sobie spokój...
Skoro SKF sprzedaje swoje zestawy tak jak pisaliście... to czego tu się doszukiwać...
Może to dla nich nie jest błąd i tak im wygodniej... Zapytajcie u źródła...

Niektóre sprawy lepiej chyba załatwiać między sobą... bo jak widać na forum też do porozumienia nie dojdziecie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#59 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 16:21

Ja pierdziele .....
Co to za wymieniacz że nie potrafi paska ustawić ??

Idą tym tropem dalej ... co zrobi ten "wykwalifikowany mechanik" jak zdejmie głowicę i pozostawi stary pasek ..... nie da rady już go założyć bo niema znaków - tylko wymieni na nowy ?? :masakra:

Moje wnioski są takie, że składając rozrząd taką metodą mamy 50% szans, że zrobimy to dobrze.
To jest właśnie, według mnie, robienie na czuja. Przy odrobinie szczęścia będzie działać, ale co wtedy, jak szczęścia zabraknie?


składałem już nie jeden rozrząd w V na początku bez blokad ( było trochę ciężko lecz dało radę , w późniejszym czasie zakupiłem blokady ) i jak masz pojęcie o tym co robisz nie popełnisz błędu .
Poza tym o jakich 50% piszesz , po założeniu rozrządu przecież od razu nie odpalasz silnika , tylko kręcisz wałem , ustawiasz na ponownie na znaki i spr. czy się zgadzają , czy jest prawidłowo napięty i podczas tego widzisz też znaki czy są prawidłowo ....

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#60 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2013 - 16:27

Skąd taka pewność, że się nigdy, w omawianym przypadku nie walnąłeś?


bo po zlozeniu obracam walem o 720 stopni i sprawdzam jeszcze raz.