Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgający pasek rozrządu 2,5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   abo1980

abo1980
  • 42 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Mosina

Napisany 16 maja 2011 - 22:27

:p:Ddzieki

:masakra: kliknij w niebieski napis pomiędzy ---> Beast <---



#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2011 - 09:19

Panowie, ja polecam produkty oryginalne marki GM z niebieską kropką bo reszta to kicz...


kolego a wiesz kto produkuje rolki i napinacze do omegi ? tylko 1 firma. wiec co nie kupisz to zestaw rozni sie tylko paskiem - niczym wiecej




 


#23 OFFLINE   Maluch

Maluch
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-09-2012

Napisany 14 listopada 2012 - 22:41

sorry że odkopuję stary temat, ale mam ten sam problem z paskiem (mocno drży przy wyższych obrotach)... wszystkie kola odpowiednio ustawione, pasek nowy, napinacz nowy... już brak mi sil i pomysłów na ten samochód. abo1980 co było u Ciebie przyczyną wadliwej pracy paska?

#24 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 14 listopada 2012 - 23:01

sprawdż naciąg paska być moze jest za słabo napięty

#25 OFFLINE   Maluch

Maluch
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-09-2012

Napisany 15 listopada 2012 - 11:36

Naciąg był sprawdzany kilkakrotnie, nawet była próba napięcia go jeszcze bardziej niż podaje instrukcja, lecz skutek marny... ewidentnie widać jak po przekroczeniu około 2500-3000 obrotów napinacz cofa się w lewą stronę dając luz paskowi, a przez to ten zaczyna wpadać w wibracje. Na starym napinaczu działo się to samo. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

#26 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2012 - 16:00

nawet była próba napięcia go jeszcze bardziej niż podaje instrukcja,

według instrukcji z forum ???
naciąg ma być ustawiony 1mm nad podstawę gzie jest wybity znacznik

#27 OFFLINE   Maluch

Maluch
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-09-2012

Napisany 15 listopada 2012 - 21:58

Dokładnie, ustawiłem początkowo napinacz na około 3 mm nad znakiem, zrobiłem 2 obroty wałem. Następnie poluzowałem napinacz przekręciłem imbusem na maxa w lewo a następnie cofnąłem go tak aby by był około 3-4 mm nad znakiem. Wszystkie koła na miejscu, po odpaleniu na wolnych wszystko ok, przy przekroczeniu 3 tyś. obrotów widać jak napinacz cofa się w lewo (czyli luzuje pasek) który wtedy już mocno wibruje. Napinacz nowy, pasek nowy, koła wyglądają na proste. Cała naprawa zaczęła się od wymiany UPG... Zastanawiam się już czy któryś wałek nie stawia nadmiernego oporu (chociaż nie wiem z jakiego powodu miałby to robić, w dodatku nie wydają żadnych niepokojących dźwięków)...?


Jakiś czas temu rozwiązałem problem, okazało się że koła rozrządu na jednej z głowic są obrócone o 180 stopni względem walków... aż dziwne że samochód odpalał i w miarę normalnie chodził

#28 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2013 - 22:07

ciag dalszy ..... poniewaz rozrzad V6 nadal wielu sprawia problem (jak sie pozniej okazuje winny byl montaz a nie czesci ) ja mam nowego gwozdzia...

Pacjent: rozrzad SKF VKMA05501 (czyli wersja nowsza od nr silnika xxxx )

Problem: klient ktory u mnie kupil, dzwoni ze rolki podstawa pasuja mu a pasek nie i nie da rady go zalozyc bo brakuje mu znakow na pasku (jak zrozumialem chodzi o znaki pomocnicze). Jak dla mnie to nie ma problemu bo one nie sa konieczne do poprawnego montazu..... chyba ze ja czegos nie wiem a 48 zestawow sprzedanych w tamtym roku nie bylo nigdy montowane..... paranoja. Co wiecej dzisiaj dzownilem do mojego znajmoego ktoremu moj mechanik zakladal dwa miesiace temu taki rozrzad i zwalona zostala oslona i pasek z zestawu (z logo SKF) i tez nie mial omawainych znakow i jakos mojemu mechanikowi to nie przeszkadzalo. Dzwonilem do klubowej kopalni wiedzy o Omedze (Beast) o co kaman i on tez stwierdzil ze prawdopodobnie kleintowi chodzi o dodatkowe znaki jednak nie sa one niezbedne... Co wiecej otworzylem pudelko SKF z polki w sklepie i pasek ma glowne biale znaki i nic wiecej...

Moze ktos jest w stanie mi wytlumaczyc czy ja sprzedalem cos nie tak.... czy klient (nie znam jego wiedzy i zdolnosci manualnych) mowi o czyms czego sam nie jest w stanie zrozumiec...

Nie pislabym o tym ale obawiam sie ze za chwile pojawi sie post typu . kupilem u tego kolesia graty i sa do bani itd...

Koles nie skorzystal z prawa zwrotu czesci. Jak mu mowie niech odesle zestaw na reklamacje to twierdzi ze rolki zalozyl a paska nie wiec moze oddac sam pasek .... rece mi opadaja. Moze jest cos o czym, ja nie wiem z tymi znakami.... nie bylem w stanie zrozumiec o co klientowi kaman bo i on bym wkurzony i ja juz tez nie moglem wysluchiwac ze on nie ma czasu oddawac na reklamacje tylko mam oddac pieniadze za pasek

Jesli ktos kto ma wiedze techniczna to moze odpisze tutaj po kiego mo dodatkowe znaki na pasku , znaki ktorych nie ma na pasku w zestawie SKF, Chce to sprawe zakonczyc po ludzku ale nie moge tez przyjmowac na klate kazde braki wiedzy u mechanikow,....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#29 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 marca 2013 - 22:14

ciag dalszy ..... poniewaz rozrzad V6 nadal wielu sprawia problem (jak sie pozniej okazuje winny byl montaz a nie czesci ) ja mam nowego gwozdzia...

Pacjent: rozrzad SKF VKMA05501 (czyli wersja nowsza od nr silnika xxxx )

Problem: klient ktory u mnie kupil, dzwoni ze rolki podstawa pasuja mu a pasek nie i nie da rady go zalozyc bo brakuje mu znakow na pasku (jak zrozumialem chodzi o znaki pomocnicze). Jak dla mnie to nie ma problemu bo one nie sa konieczne do poprawnego montazu..... chyba ze ja czegos nie wiem a 48 zestawow sprzedanych w tamtym roku nie bylo nigdy montowane..... paranoja. Co wiecej dzisiaj dzownilem do mojego znajmoego ktoremu moj mechanik zakladal dwa miesiace temu taki rozrzad i zwalona zostala oslona i pasek z zestawu (z logo SKF) i tez nie mial omawainych znakow i jakos mojemu mechanikowi to nie przeszkadzalo. Dzwonilem do klubowej kopalni wiedzy o Omedze (Beast) o co kaman i on tez stwierdzil ze prawdopodobnie kleintowi chodzi o dodatkowe znaki jednak nie sa one niezbedne... Co wiecej otworzylem pudelko SKF z polki w sklepie i pasek ma glowne biale znaki i nic wiecej...

Moze ktos jest w stanie mi wytlumaczyc czy ja sprzedalem cos nie tak.... czy klient (nie znam jego wiedzy i zdolnosci manualnych) mowi o czyms czego sam nie jest w stanie zrozumiec...

Nie pislabym o tym ale obawiam sie ze za chwile pojawi sie post typu . kupilem u tego kolesia graty i sa do bani itd...

Koles nie skorzystal z prawa zwrotu czesci. Jak mu mowie niech odesle zestaw na reklamacje to twierdzi ze rolki zalozyl a paska nie wiec moze oddac sam pasek .... rece mi opadaja. Moze jest cos o czym, ja nie wiem z tymi znakami.... nie bylem w stanie zrozumiec o co klientowi kaman bo i on bym wkurzony i ja juz tez nie moglem wysluchiwac ze on nie ma czasu oddawac na reklamacje tylko mam oddac pieniadze za pasek

Jesli ktos kto ma wiedze techniczna to moze odpisze tutaj po kiego mo dodatkowe znaki na pasku , znaki ktorych nie ma na pasku w zestawie SKF, Chce to sprawe zakonczyc po ludzku ale nie moge tez przyjmowac na klate kazde braki wiedzy u mechanikow,....


Jak nie kumasz to zerknij na moja kupe zlomu w klubowych moze to ci rozjasni umysl tam sa zdjecia

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2013 - 22:17

no akurat ja kumam i te znaki nie sa konieczne i firma SKF wklada taki a nie inny pasek - nie chodzi tutaj o obrazanie kogokolwiek tylko o chlodne stwierdzenie czy pasek w zestawie jest zly czy dobry i tyle. Poniewaz kilka lat temu na naszym forum sypaky sie posty o tym jak po 5000 tys km sypaky sie rozrzady SKF ija w tej sprawie kontkatowalem sie z dzialem technicznym SKF tak tez zrobie w tej sprawie zeby rozwiac watpliwosci


aha i poprawiam sie ze temat moze dotyczyc vkma 05502 ale to jutro sprawdze
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 marca 2013 - 22:22

no akurat ja kumam i te znaki nie sa konieczne i firma SKF wklada taki a nie inny pasek - nie chodzi tutaj o obrazanie kogokolwiek tylko o chlodne stwierdzenie czy pasek w zestawie jest zly czy dobry i tyle. Poniewaz kilka lat temu na naszym forum sypaky sie posty o tym jak po 5000 tys km sypaky sie rozrzady SKF ija w tej sprawie kontkatowalem sie z dzialem technicznym SKF tak tez zrobie w tej sprawie zeby rozwiac watpliwosci


jest tak jak napisal Krzysiek. w rozrzadach VKMA 05501 jest wkladany pasek z bialymi oznaczeniami. tyle ze te oznaczenia sa tylko i wylacznie pomocnicze przy pierwszym zakladaniu paska i nie maja na nic wplywu. i nie ma zadnego problemu z ustawieniem prawidlowym rozrzadu. Pasek ma taka sama ilosc zebow.




 


#32 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 marca 2013 - 22:26

no akurat ja kumam i te znaki nie sa konieczne i firma SKF wklada taki a nie inny pasek - nie chodzi tutaj o obrazanie kogokolwiek tylko o chlodne stwierdzenie czy pasek w zestawie jest zly czy dobry i tyle. Poniewaz kilka lat temu na naszym forum sypaky sie posty o tym jak po 5000 tys km sypaky sie rozrzady SKF ija w tej sprawie kontkatowalem sie z dzialem technicznym SKF tak tez zrobie w tej sprawie zeby rozwiac watpliwosci


Sam zaczoles kupilem taki sam zestaw dla mojego szwagra w sklepie u nas w miescie i dodatkowo na pasku byly zolte znaki dodatkowe .Bez blokad rozrzadu cieżko jest załozyc pasek bez znakow pomocniczych wiec kupulem conti pod nr silnika i uwież mi mial wszystko czego trzeba w dodatku pasek z twojej dostawy jest jakis dziwnie cienki i miekki tam masz tez termostat slynnej firmy termot w dziale oddam ja na sobie nie chce experymentowac wole wydac pare zlociszy wiecej i spac spokojnie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#33 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2013 - 22:37

ja nie twierdze ze conti nie ma znakow.... Twierdze ze dla srednio rozgarnietego mechanika te znaki nie sa konieczne i pasek ktory byl w zestawie nie zostal podmieniony przez magazyniera ducha czy inna osobe. Taki pasek daje firma SKF, taki pasek ma mechanik zalozyc a uzytkownik jezdzic. Nadal chodzi o jedna najwazniejsza sprawe czy pasek jest zly nie nie.
Ponadto sprzedajac na bank mowilem/pisalem ze zestaw jest firmy SKF kupujacy (wychodzi na to ze to TY przyjal ze taki zestaw kupuje).
Bylo 3 wyjscia - niemontowac (zwrot w ciagu 10 dniu , ostanio klubowicz zwracal czesci kupione w 2012 i jakos nie robiem problemu)
reklamacja na zestaw
niezgodnosc towaru z umowa
zadna z 3 mozliwosci nie zostala wykonana, poniewaz nie lubie zostawiac tematu w powietrzu, jutro sprawdze w systemie co to byl za zestaw i dzwonie do dzialu technicznego SKF

P.S. Moze nie piszmy juz wiecej tutaj na temat zakupow tylko zgodnie z tematem postu i tematem odswiezenia kotleta - pasek jest wadliwy i brak znakow wyklucza go z uzycia/eksploatacji czy nie wyklucza
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#34 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 marca 2013 - 22:47

ja nie twierdze ze conti nie ma znakow.... Twierdze ze dla srednio rozgarnietego mechanika te znaki nie sa konieczne i pasek ktory byl w zestawie nie zostal podmieniony przez magazyniera ducha czy inna osobe. Taki pasek daje firma SKF, taki pasek ma mechanik zalozyc a uzytkownik jezdzic. Nadal chodzi o jedna najwazniejsza sprawe czy pasek jest zly nie nie.
Ponadto sprzedajac na bank mowilem/pisalem ze zestaw jest firmy SKF kupujacy (wychodzi na to ze to TY przyjal ze taki zestaw kupuje).
Bylo 3 wyjscia - niemontowac (zwrot w ciagu 10 dniu , ostanio klubowicz zwracal czesci kupione w 2012 i jakos nie robiem problemu)
reklamacja na zestaw
niezgodnosc towaru z umowa
zadna z 3 mozliwosci nie zostala wykonana, poniewaz nie lubie zostawiac tematu w powietrzu, jutro sprawdze w systemie co to byl za zestaw i dzwonie do dzialu technicznego SKF

P.S. Moze nie piszmy juz wiecej tutaj na temat zakupow tylko zgodnie z tematem postu i tematem odswiezenia kotleta - pasek jest wadliwy i brak znakow wyklucza go z uzycia/eksploatacji czy nie wyklucza


Dla mnie pasek ktory w ogóle z tego wychodzi zaden z jego znakow sie nie zgadza nie jest do tego motoru proste jak budowa cepa ale w polsce wszystko jest możliwe ja nie moge sobie zreszta pozwolic by moje auto stalo 2 tygodnie na reklamacje rozrzadu zreszta po coś znaki na pasku są malowane to tez chyba jest zrozumiałe


Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Napisal best

I o to mi kurcze chodzi na jego pasku zaden znak sie nie zgrywa to jak mam prawidlowo go zamontowac dodaje ze kupilem taki sam zestaw u innego sprzedawcy i na pasku były oprucz białych dodatkowo żółte linie pomocnicze był uniwersalny dlatego zamowilem tak jak u kolegi kczech po nr silnika pasek conti u innego dostawcy i z nim zadnych problemow nie było dodatkowo pasek od kczech był producenta włoskiego i jest w rzeczywistosci cienszy i jakoś dziwnie miekki

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2013 - 09:59

I o to mi kurcze chodzi na jego pasku zaden znak sie nie zgrywa


bo nie bedzie sie zgrywac. biale oznaczenia sa do vkma 05500 czyli do RM98. potem sa zielone. tyle ze nawet srednio kumaty ktos sobie poradzi z zalozeniem i ustawieniem paska.
poprostu skf dalo ciala pewnie mieli duze stany magazynowe starego typu oznaczen bo jak pisalem pasek jest identyczny.




 


#36 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 10:01

Ty i ten twoj mechanik nie macie zielonego pojecia nawet jak masz blokady rozrzadu to i tak musisz miec znaki linie na pasku by prawidłowo go zamontowac wiec przestan sie wywodzic i przyznaj sie ze sprzedales bubla

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#37 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 marca 2013 - 10:27

Koledzy, proszę nie bić piany. SFK dało ciała, zdarza się. Koniec tematu.

#38 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2013 - 10:49

bo nie bedzie sie zgrywac. biale oznaczenia sa do vkma 05500 czyli do RM98. potem sa zielone. tyle ze nawet srednio kumaty ktos sobie poradzi z zalozeniem i ustawieniem paska.
poprostu skf dalo ciala pewnie mieli duze stany magazynowe starego typu oznaczen bo jak pisalem pasek jest identyczny.


Ty uwazasz mnie za debila ,a skad mam wiedziec jaka ma być dlugość paska od koła głowicy do kola zebatego wału mam sie z tym pierdzielic i kombinowac jasne ze mozna ale szkoda czasu na kombinowanie wole jak wszystko jest zgodne z przeznaczeniem wtedy nie ma bledow i wszystko trwa tyle ile ma trwac tyle ode mnie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#39 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2013 - 11:56

Nie wiem czy to Ja jestem taki bystrzacha i ogólnie orzeł bo nie miałem takich problemów przy wymianie rozrządu :smiech: czy to mechanik co to ma problem bo mu malunki się nie podobają :lol: jedno co musi się zgadzać to znaki na kołach względem znaczników na obudowie. Reasumując malunki na pasku są do niczego nie potrzebne i nie są odnośnikiem do niczego tym bardziej do ustawienia rozrządu.



ps. se61 proszę używaj znaków interpunkcyjnych, bo ciężko sie czyta Twoje wypowiedzi :)
pss. to nie uwaga, tylko moja prośba :)

#40 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 marca 2013 - 11:56

Ty uwazasz mnie za debila


:pokoj:
skoro tak myslisz....
ja napisalem ze te znaki nie sa do niczego potrzebne tymbardziej jak masz blokady. bez blokad jest troche ciezej ale bez problemu da sie to ustawic bez zbednego wyginania. to nie kczech sprzedal bubla tylko w opakowaniach SKF tak sie ostatnio niestety zdarza. sam dostalem kilkanascie takich paskow i nie plakalem ani nikt z tych co sprzedalem nie plakal ze sobie nie mogl poradzic.
do do dlugosci i rozmiarow paska w v6 - wejdz sobie na google - max minuta szukania i masz wszystkie wymiary.