

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!
#101
OFFLINE
#102
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2014 - 14:16
Ktos potrafi to wyjasnic? bylem pewny ze w epromie nie ma czegos takiego jak imo, a tu jednak wszystko wskazuje ze cos jest w nim zapisane.
Oczywiscie po powrocie na stary eprom - wszystko dziala jak trzeba.
#103
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2014 - 14:59
Warsowi o Eprom zapewne chodziło
Nic nie trza lutować tylko delikatnie wyjmujesz uważając na te "pazurki" i wkładasz, foto masz gdzieś w tym temacie.
Nie chodziło mi o eprom, pamięć immo jest po drugiej tronie płyty obwodów komputera, są w niej zapisane numery transponderów i pętli.
jak zmieniasz kompa w aucie, to wystarczy tą pamięć przelutować i nie musisz sie bawić w zadne przeprogramowywanie, czy wymianę pętli i transponderów.
#104
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 20:26
Jak wczesniej pisalem dorwalem wreszcie eprom od 2,5, tzn calego kompa z 98 roku, nie mialem imo. U mnie komp od 3.0 bez imo. Przelozylem eprom i ku mojemu zdziwieniu - miga lampka check - czyli zablokowany imo, auto oczywiscie nie odpala.
Ktos potrafi to wyjasnic? bylem pewny ze w epromie nie ma czegos takiego jak imo, a tu jednak wszystko wskazuje ze cos jest w nim zapisane.
Oczywiscie po powrocie na stary eprom - wszystko dziala jak trzeba.
U mnie to samo. ECU z 97 ma immo i po przełożeniu kości do Ecu z 94(bez immo) zaczyna migać kontrolka. czyli w epromie jest coś z immo.
#105
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2016 - 18:11
Witam.
Odgrzeję kotleta, bo mnie to ciekawi. Powiecie mi dlaczego większość z Was miganie kontrolki 'check' w przypadku kości z mapami od razu utożsamia z immobiliserem? Kolega przełożył sam EPROM z programem z komputera MOTRONIC z V6 z 97r. (czyli 2.8.1 z immobiliserem) do takiego bez immo z 94r. (nie był to 2.8 przypadkiem?) i nie odpalił. A sprawdził kolega czy to są na pewno kompatybilne scalaki i czy to te same komputery?
Druga sprawa to przewijająca się tu dyskusja myląca kość pamięci z kluczami immobilisera z kością pamięci z programem pracy silnika. Ten drugi to duży scalak typu EPROM, montowany w podstawce po stronie większości elementów na płytce ECU. Ten pierwszy natomiast to rozumiem 8-pinowa pamięć po drugiej stronie (EEPROM?), tak? Pytanie do kolegi wars1977, czy testowałeś to już? W taki sposób zmieniało się immo w wielu autach z tych roczników, stąd mam nadzieję, że tu również tak można. Nie mogę znaleźć kompletnego schematu tego ECU.
Pzdr.
#106
OFFLINE
Napisany 29 lutego 2016 - 14:11

#107
OFFLINE
Napisany 08 marca 2016 - 00:34
Koledzy a co mozecie powiedziec o sterowniku PR ? Mam taki bez immo i po zmianie z HH silnik ma lepsza kulture pracy, nizsze obroty kolo 600rpm i nie faluje mi przy dojezdzaniu do skrzyzowania
a poczytać
http://forum.omegakl...e-2#entry731011
#108
OFFLINE
Napisany 08 marca 2016 - 20:08
Czytałem i nic nie widzę o sterowniku PR ;/ tylko o PS pisza.
#109
OFFLINE
Napisany 08 marca 2016 - 20:52
Czytałem i nic nie widzę o sterowniku PR ;/ tylko o PS pisza.
PR jest od 2,5, czyli nie nadaje się na przeróbki
#110
OFFLINE
Napisany 09 marca 2016 - 17:06
Witam.
Odgrzeję kotleta, bo mnie to ciekawi. Powiecie mi dlaczego większość z Was miganie kontrolki 'check' w przypadku kości z mapami od razu utożsamia z immobiliserem? Kolega przełożył sam EPROM z programem z komputera MOTRONIC z V6 z 97r. (czyli 2.8.1 z immobiliserem) do takiego bez immo z 94r. (nie był to 2.8 przypadkiem?) i nie odpalił. A sprawdził kolega czy to są na pewno kompatybilne scalaki i czy to te same komputery?
Druga sprawa to przewijająca się tu dyskusja myląca kość pamięci z kluczami immobilisera z kością pamięci z programem pracy silnika. Ten drugi to duży scalak typu EPROM, montowany w podstawce po stronie większości elementów na płytce ECU. Ten pierwszy natomiast to rozumiem 8-pinowa pamięć po drugiej stronie (EEPROM?), tak? Pytanie do kolegi wars1977, czy testowałeś to już? W taki sposób zmieniało się immo w wielu autach z tych roczników, stąd mam nadzieję, że tu również tak można. Nie mogę znaleźć kompletnego schematu tego ECU.
Pzdr.
Jeżeli mam potrzebę wymienić motronic w 2.5V6 lub w 3.0 to wolę przelutować eprom 8 nóżek z pamięcią immo, do nowego kompa niż bawić się komputerem (przynajmniej dla mnie jest szybciej). Robiłem taką operację kilkanaście razy zawsze z powodzeniem (w tym 2 razy u Dave'a )
Edytowany przez wars1977, 09 marca 2016 - 17:09.
#111
OFFLINE
Napisany 09 marca 2016 - 17:50
wystarczy przełożyć tylko chipa ,który jest wciskany w podsawkę.Na nim są mapy wtrysku.Nie trzeba ruszać immo.
Edytowany przez machony79, 09 marca 2016 - 17:51.
#112
OFFLINE
Napisany 09 marca 2016 - 19:11
Czasem w tym wątku wydaje mi się, że niektórzy czytają bez zrozumienia. Kolego @machony79, pisałem o wymianie KOMPUTERA. Jest to istotna informacja dla ludzi, którzy muszą wymienić sterownik silnika (bo jest np. uszkodzony), a nie tych, którzy chcą sobie zmieniać mapy. Dzięki @wars1977, już zdążyłem to zrobić i bezboleśnie wszystko działa jak należy.
Komputer: Zespół BOSCH MOTRONIC, innymi słowy sterownik silnika, aluminiowe pudełko w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. W całości. W przypadku wersji z zabezpieczeniem z pętlą indukcyjną w stacyjce, zawiera również kody kluczy immobilisera. Jeśli chcemy go wymienić na inny, możemy albo wymienić cały komplet (komputer, pętla w stacyjce, transpondery w kluczykach), albo podjechać do serwisu na kodowanie kluczyków i pętli (potrzebny kod serwisowy), albo tak jak pisałem, wymienić sam układ od immo.
Chip: Układ scalony EPROM (pamięć) zamontowany w komputerze, montowany na podstawce, wymienny. Zawiera tzw. "program silnika", czyli mapy wtrysku/zapłonu paliwa (przedmiot tuningu). Odpowiedzialny jest za pracę silnika, nie ma nic wspólnego z zabezpieczeniami (immobiliserem). W zależności od wersji komputera (HH, PS, PR etc.) oraz wersji silnika (X30XE. X25XE) różni się wartościami. Można go wymienić bez wymiany komputera, można go też przeprogramować (lub wstawić EEPROM, bez okienka i będzie łatwiej).
Pamięć immo: 8-pinowy układ scalony EEPROM (pamięć) zamontowany w komputerze, lutowany powierzchniowo (SMD). Zawiera klucze immobilisera, innymi słowy jest odpowiedzialny za rozpoznanie transponderów i pętli. Można go wymienić lub przeprogramować, zamiast do niego dopasowywać kluczyki i stacyjkę.
Pozdrawiam.
#113
OFFLINE
Napisany 03 października 2016 - 14:42
Cześć koledzy. Odsmażam kotleta. Mianowicie mam 3.0 w przednionapędówce i potrzebuję zrobić taki myk w ecu. Wywalić elektronicznie EGRa i jedną sondę.
Jest to możliwe?
#114
OFFLINE
Napisany 03 października 2016 - 20:20
Cześć koledzy. Odsmażam kotleta. Mianowicie mam 3.0 w przednionapędówce i potrzebuję zrobić taki myk w ecu. Wywalić elektronicznie EGRa i jedną sondę.
Jest to możliwe?
raczej nie,
domowym sposobem możesz założyć emulator EGR i sondy
Edytowany przez robert514, 03 października 2016 - 20:22.
#115
OFFLINE
Napisany 14 października 2017 - 07:22
Opisałem co i jak jesli ktoś by chciał chipować omcie jak to wyglada w praktyce. Mysle ze komus moze sie to przyda.