Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 października 2011 - 15:38

zadałem to pytanie ponieważ trafiła pod diaxa :) 2.5v6 aftomat z różnymi modami
już w komorze silnika natknąłem się na cos takiego http://www.maksor.pl...-20-000-gaussow
poszedłem za głosem przeczucia i zerknąłem do ecu
siedział piekny nieoryginalny epromik z opisem
to wszystko plus układ wydechowy i zawieszenie siedzi w mojej manualnej 3.0
powiem szczerze - wydaje mi sie że wigoru nabrał silniczek a przy tym spalanie drastycznie ograniczyło się do max.13/100km po mieście


moze by tak wybrac sie na hamownie i sprawdzic co sie zmienilo ??
wydatek nie duzy a byly by jakies konkrety a nie tylko gdybanie;)

#22 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 października 2011 - 17:36

moze by tak wybrac sie na hamownie i sprawdzic co sie zmienilo ??
wydatek nie duzy a byly by jakies konkrety a nie tylko gdybanie;)


czy gdzies widzisz w mojej wypowiedzi "gdybanie" ?
chcesz hamowni - no problem , zapraszam , bierz auto i jedź :)
mi to do szczęścia nie jest potrzebne
opisałem odczucia po wymianie epromu z .... na ....
ot cała filozofia ;)

#23 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 października 2011 - 20:51

czy gdzies widzisz w mojej wypowiedzi "gdybanie" ?
chcesz hamowni - no problem , zapraszam , bierz auto i jedź :)
mi to do szczęścia nie jest potrzebne
opisałem odczucia po wymianie epromu z .... na ....
ot cała filozofia ;)


poprostu bylem ciekawy jakie sa faktycznie efekty tej modyfikacji.

#24 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2011 - 14:17

(przeprogramuje sobie pamięć odpowiednim wsadem).


a masz konkretne wsady czy możesz sam ustawić sobie jakieś parametry np. wyprzedzenia zapłonu ??

#25 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 października 2011 - 20:31

Mam wsady oryginalne, a jako że zajmuje się tuningiem to i z edycją nie ma problemu.

#26 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 października 2011 - 20:38

Mam wsady oryginalne, a jako że zajmuje się tuningiem to i z edycją nie ma problemu.

daj znać na pw to dam ci do zczytania swój "tuningowy" może coś więcej się dowiemy na temat wsadu :)

#27 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2011 - 13:35

dzis postanowilem rozebarac kilka nastepnych kompow zeby zobaczyc jkaie sa tam tam te kosci i w jednym z nich bylo takie cos

normalnie kompy tego nie maja

- sterownik HH od 2.5 ma bardzo "konserwatywnie" ustawiony zapłon, no i raczej ubogo dawkuje paliwo
- sterownik HJ od 3.0 daje delikatnie większe wyprzedzenie zapłonu i więcej paliwa (w zależności od wersji oprogramowania, tutaj chyba było ich najwięcej)
- sterownik AF od 3.0 to prawdziwy szatan jeśli chodzi o zapłon, górą też leje więcej.


A co powiesz o sterowniku o oznaczeniu PJ??

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 października 2011 - 13:38

Widzę EPROM oryginalny Boscha. Czy to coś dołożone i wpięte w któryś pin procesora to jest podstawka z pamięcią? Co to jest za ECU dokładnie?

#29 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2011 - 13:41

Co to jest za ECU dokładnie?


Oznaczenie ma PJ.

na tym czyms jest napisane ''ck05 bx 220k'' zaraz postaram sie zrobic le[psze foty dokad to idzie.

#30 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 października 2011 - 13:44

A co powiesz o sterowniku o oznaczeniu PJ??

Nie mam niestety wsadu od PJ (od którego silnika było to ECU, bo w EPC widzę jedynie PR, HH i LF dla X25XE oraz PS, HJ, AF, TY i AG dla X30XE).

#31 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2011 - 13:51

ciekawe co to jest??

:confused:

Sterownik ma oznaczenie PS :p nie wiem skad mnie sie wzielo PJ

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2011 - 13:54

dzis sobie wrzuce dla na probe AF zobaczymy czy faktycznie taki szatan.




 


#33 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2011 - 13:55

dzis sobie wrzuce dla na probe AF zobaczymy czy faktycznie taki szatan.


Tylko uwazaj zebys nie stracil trakcji na 3 :p

#34 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 28 października 2011 - 13:59

Mam wsad od PS'a. Zaraz w niego zerknę...
No więc porównując PS'a do AF'a:
1. przy pełnym obciążeniu, w zakresie od 3400 do 4200 obrotów PS daje odrobinę więcej paliwa, przy wyższych obrotach jest uboższy od AF'a
2. przy pełnym obciążeniu w całym zakresie obrotów PS ma sporo mniejsze wyprzedzenie zapłonu (od 1,5 stopnia przy 1000 obrotów aż do 8,25 stopnia przy 3800, ponad 5 stopni ponad 5400 obrotów)
3. przy obciążeniach częściowych PS ma zasadniczo mniejsze wyprzedzenie zapłonu (i to miejscami o prawie 10 stopni), poza obszarem raczej niskiego obciążenia i obrotów w zakresie 3000 do 4600 (tutaj PS ma miejscami nawet 9 stopni więcej)
4. jeśli chodzi o paliwo przy obciążeniach częściowych to PS jest zasadniczo bogatszy od AF'a.

@Beast
IMHO najbardziej czuć różnicę między tymi sterownikami na LPG (mniejsza szansa na cofanie zapłonu z uwagi na jakość polskich paliw). Poza tym AF powinien dać odrobinę niższe spalanie...

#35 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2011 - 14:30

przekładałem kompy do 2,5 z 3,0 zero różnicy

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2011 - 14:41

Mam wsad od PS'a. Zaraz w niego zerknę...
No więc porównując PS'a do AF'a:
1. przy pełnym obciążeniu, w zakresie od 3400 do 4200 obrotów PS daje odrobinę więcej paliwa, przy wyższych obrotach jest uboższy od AF'a
2. przy pełnym obciążeniu w całym zakresie obrotów PS ma sporo mniejsze wyprzedzenie zapłonu (od 1,5 stopnia przy 1000 obrotów aż do 8,25 stopnia przy 3800, ponad 5 stopni ponad 5400 obrotów)
3. przy obciążeniach częściowych PS ma zasadniczo mniejsze wyprzedzenie zapłonu (i to miejscami o prawie 10 stopni), poza obszarem raczej niskiego obciążenia i obrotów w zakresie 3000 do 4600 (tutaj PS ma miejscami nawet 9 stopni więcej)
4. jeśli chodzi o paliwo przy obciążeniach częściowych to PS jest zasadniczo bogatszy od AF'a.

@Beast
IMHO najbardziej czuć różnicę między tymi sterownikami na LPG (mniejsza szansa na cofanie zapłonu z uwagi na jakość polskich paliw). Poza tym AF powinien dać odrobinę niższe spalanie...


nie pamietam jaki mam w tej chwili ale napewno nie AF. aczkolwiek nie sadze zeby byla to odczuwalna roznica. dobrze ze wymiana kompa z programowaniem zajmuje mniej niz 3 minuty



EDIT - sterownik wsadzony, zaprogramowany. jakis duzych roznic nie odczulem. jeszcze musze tylko techem zmienic kodowanie z manuala na automat.
Topserwis - mozesz podac zmiany miedzy HJ a AF ?




 


#37 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2011 - 00:17

w EPC widzę jedynie PR, HH i LF dla X25XE oraz PS, HJ, AF, TY i AG dla X30XE).


Kolego, to który był by najbardziej odpowiedni do silnika X25XE z wałkami ssącymi od 3.0 bez LPG??

#38 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 29 października 2011 - 22:35

Wsady różnią się między 2.5 i 3.0. I to powiedziałbym że nawet bardzo.



A poza HH w 2.5 byly jakies inne wersje??

#39 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2011 - 22:37

A poza HH w 2.5 byly jakies inne wersje??


Jest napisane w 30 i 37 poscie:pokoj:

#40 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 29 października 2011 - 22:44

Faktycznie. Slepy jestem :p