Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 stycznia 2014 - 21:39

Eprom jest wlutowany czy tylko osadzony w gnieździe jak np. procesor w PC?


Osadzony.

Udało się :) poszło m miarę sprawnie:) teraz tyko złożyć termostat i dolot i zobaczyć jak lata :D

Dodany obrazek


#82 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 stycznia 2014 - 23:42

Aros w razie co pamietaj aby sie podzielić wrażeniami bo jak coś to da to zaraz będzie ruch w markecie na kompy z oznaczeniem AF :D
Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#83 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:02

u siebie mam kompa od 3.0 asb, bez imo, wymienilem do swojej 2,5 v6 i nie do konca sa takie same - na zimnym silniku przelewa mi zdecydowanie i potrafi zgasnac. komp od 3.0 ma swoj zakres pracy i ponizej niektorych wartosci nie jest w stanie zejsc - co u mnie objawia sie checkiem i nieprawidlowa mieszanka.

Wnioskuje wiec, ze przekladajac sam eprom od 2,5 powroce do std ustawien, ale imo nie wroci? ;)

#84 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:40

To musisz mieć coś nie tak u siebie, ja założyłem do 3.0 i jest szatan na wysokich obrotach:-D lepiej na gaz reaguje. robert514 w 2.5 też ma eprom od af i nic nie mówił żeby się coś działo...

A że się jeszcze zapytam, jeździłeś trochę na nim żeby się mapy ułożyły?

Dodany obrazek


#85 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:59

Aros a może ta poprawa jest spowodowana założeniem długiego dolotu?

#86 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 21:03

jezdzilem. Problem pojawia sie tylko i wylacznie na zimnym silniku, potrafi zgasnac po odpaleniu, krztusi sie itd. Jak sie rozgrzeje jezdzi bez problemowo.
Jak przelaczy sie na lpg(stag 300) problem ustaje(gdy bede jechal na pb, problem tez ustaje, ale duzo dluzej to trwa), Na lpg znowu, na wyzszych obrotach nie ma mocy, tak jakby nie pracowala na 1 cyl, a na benzynie jest ok.
Nie chce nikt oddac epromu? bo nie moge znalezc swojego starego kompa od 2,5 :p

#87 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 21:36

moje spostrzeżenia po wymianie sa takie.
Lepiej odpala na zimnym gorzej na ciepłym.Wolne obroty przy schodzeniu ze ssania spadaja nagle a nie stopniowo jak dotychczas.
Spalanie się nie zmieniło i brak innych odczuwalnych zmian.

#88 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 stycznia 2014 - 22:04

Wątpię żeby długi dolot aż tyle poprawił... na dolocie na pewno zmienił się dźwięk silnika. Machony ale poprzedniego eprom'a miałeś od 3.0? może między nimi nie ma aż tak odczuwalnej różnicy, ale po przejściu z map 2.5 na 3.0 jest odczuwalna różnica;-)

Dodany obrazek


#89 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2014 - 09:23

generalnie skoro komp adaptowalby sie do kazdych ustawien to i 2,5 by sie zaadoptowalo do 3,0 i odwrotnie, wiec dziwne, skad ta roznica na plus?

#90 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 stycznia 2014 - 09:26

Bo mimo że każdy komp się zaadoptuje do innego środowiska pracy to ma on pewien zakres.

Dodany obrazek


#91 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 stycznia 2014 - 15:55

Witam mianowicie problem mam.
Chce przełożyć kompa AF do mojej omy co ma kompa hj. Moja jest z 96 roku tak jak i wiązka silnika. Komp z dawcy z 98 roku AF ale immo chyba nie ma albo jakieś dziwne jest.
Nie ma czujnika w kluczyku i nie ma nakładki na stacyjke. jakas dziwna kostka pod kostką stacyjki. Da sie to jakoś zrobić aby do mojej go wsadzić?

#92 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 25 stycznia 2014 - 16:09

Przekładasz sam eprom musisz rozkręcic komputer.

#93 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 stycznia 2014 - 16:11

Moze ktoś mi zaznaczyć na fotce jak to wygląda dokładnie. Lutowac umiem ale nie chce przypadkiem zamieszać czegoś

#94 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 16:22

broncek w tym temacie masz fotki i opisane co i jak przełożyć

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#95 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 stycznia 2014 - 16:51

To przepraszam zaleniwiłem sie

#96 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:14

jezdzilem. Problem pojawia sie tylko i wylacznie na zimnym silniku, potrafi zgasnac po odpaleniu, krztusi sie itd. Jak sie rozgrzeje jezdzi bez problemowo.
Jak przelaczy sie na lpg(stag 300) problem ustaje(gdy bede jechal na pb, problem tez ustaje, ale duzo dluzej to trwa), Na lpg znowu, na wyzszych obrotach nie ma mocy, tak jakby nie pracowala na 1 cyl, a na benzynie jest ok.
Nie chce nikt oddac epromu? bo nie moge znalezc swojego starego kompa od 2,5 :p


mam HH jak chcesz, ale co ty masz za silnik 2,5 czy 3,0??

#97 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 07 lutego 2014 - 10:18

Witam. Jakiś czas temu zmieniałem silnik z 2,5 na 3,0. Przy 2,5 miałem immo i dwa komplety kluczy. Po zmianie silnika włożyłem kompa od 3,0, pętle ale pestkę miałem tylko jedną i do tej pory posiadam tylko jeden kluczyk do odpalenia auta.
Po przeczytaniu tematu pomyślałem że jak przełożę eprom z 3,0 do 2,5 i zmienię z powrotem pętle i kostkę na ten z 2,5 to powinny mi działać oba kluczyki ale silnik nadal będzie korzystał z map 3,0. Czy dobrze myślę?
Kolejne pytanie , czy po takiej czynności będę musiał wyregulować gaz bo wydaje mi się że nic nie powinno ulec zmianie w kwestii dawkowania paliwa ?

#98 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2014 - 10:45

Witam. Jakiś czas temu zmieniałem silnik z 2,5 na 3,0. Przy 2,5 miałem immo i dwa komplety kluczy. Po zmianie silnika włożyłem kompa od 3,0, pętle ale pestkę miałem tylko jedną i do tej pory posiadam tylko jeden kluczyk do odpalenia auta.
Po przeczytaniu tematu pomyślałem że jak przełożę eprom z 3,0 do 2,5 i zmienię z powrotem pętle i kostkę na ten z 2,5 to powinny mi działać oba kluczyki ale silnik nadal będzie korzystał z map 3,0. Czy dobrze myślę?
Kolejne pytanie , czy po takiej czynności będę musiał wyregulować gaz bo wydaje mi się że nic nie powinno ulec zmianie w kwestii dawkowania paliwa ?


Eprom nie ma nic wspólnego z immo. Przelutuj pamięć immo z kompa 2.5 do 3.0 , załóż stara pętlę, będziesz miał do dyspozycji obydwa stare transpondery w kluczykach.

#99 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 07 lutego 2014 - 10:50

a jak wygląda pamięć immo? ale w zasadzie mój pomysł chyba nie jest zły?

#100 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2014 - 12:57

Warsowi o Eprom zapewne chodziło :p Nic nie trza lutować tylko delikatnie wyjmujesz uważając na te "pazurki" i wkładasz, foto masz gdzieś w tym temacie.

Dodany obrazek