Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2,0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   klaczuMV6

klaczuMV6
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-05-2014

Napisany 20 czerwca 2014 - 20:02

Witam wszystkich na forum. Jestem tu nowy więc może zacznę od początku. Posiadam od niedawna omegę B z silnikiem 2.0 X 20 XEV + instalacja gazowa (nie sekwencja).
Mam problem z obrotami, otóż często na biegu jałowym obroty skaczą do 2-4 tys. bez dodawania gazu, problem głównie na rozgrzanym silniku chociaż na zimnym również czasami szaleje. Jestem po wizycie u mechanika,który wymienił przepływomierz (rzeczywiście uszkodzony) i dołożył klapkę anty-strzałową. Dzisiaj podpiąłem omegę pod opel techa i wyskoczyło kilka błędów:
P0505 Nieaktywny
( 1 ) <Nieznany błąd> -
Za wysokie napięcie regulacji biegu jałowego
P0201 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd> - za wysokie napięcie na wtrysku 1

P0202 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd> - za wysokie napięcie na wtrysku 2

P0203 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd> - za wysokie napięcie na wtrysku 3

P0204 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd> - za wysokie napięcie na wtrysku 4

P1690 Aktywny - błąd zwiazany ze stanem lampki ostrzegawczej MIL
( 2 ) <Nieznany błąd>

P0560 Chwilowy - Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu
( 2 ) <Nieznany błąd>

P0230 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd> - Przekaźnik pompy paliwa

Dodam tylko że problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie, po odłączeniu silniczka krokowego można w miarę jeździć tylko że na zimnym silniku auto gaśnie... Proszę o jakieś rady, co można jeszcze sprawdzić lub wymienic. Pozdrawiam

#62 OFFLINE   Vengazo

Vengazo
  • 168 postów
  • Dołączył: 12-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2014 - 21:10

Nie jestem niestety specem ale czy przypadkiem jeżeli odłączyłeś "silniczek krokowy" i auto normalnie działa to nie jest wina własnie tego :)? Jeżeli nie było by żadnej reakcji to znaczy,że jest okey a jak odłączasz i jest lepiej to silniczek krokowy nie działa poprawnie :). Ale poczekaj na odpowiedzi kolegów z forum którzy na pewnie znają się duuuuużo lepiej na omegach niż ja :)

#63 OFFLINE   klaczuMV6

klaczuMV6
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-05-2014

Napisany 21 czerwca 2014 - 19:11

Też mi się tak wydaje ale chce się upewnić, wymiana krokowego to nie problem ale nie chce po kolei wymieniać sprawnych podzespołów tym bardziej że w opel techu nie ma żadnego błędu z nim związanego,

#64 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 01 września 2014 - 18:34

Witam wszystkich miłośników Omeg ;) Mam pewien problem ze swoją. Siedzi w niej silnik X20XEV zasilany LPG. Problem polega na tym, że po rozgrzaniu motoru falują obroty oraz są podwyższone (około 1,5). Dzieję się to zarówno na LPG jak i benzynie. Wiem, że przyczyna może być silniczek krokowy z tym, że... Jeżeli przeciągne samochód na postoju do 6tyś obr/min to silnik po spuszczeniu zaczyna pracować na swoich normalnych obrotach i bez falowania. Miał ktoś podobny problem?

#65 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 01 września 2014 - 19:14

Przewody, świece, silniczek krokowy a może sonda lambda. Bez zczytania błędów to wróżenie z fusów.
Jak nie masz interfejsu to poczytaj jak odczytać na "spinacz" jest opis na forum.

#66 OFFLINE   gulin

gulin
  • 144 postów
  • Dołączył: 13-03-2010
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 września 2014 - 19:23

Nic nie zczyta....czysc przepustnice włącznie z wlotami podciśnienia do niej....jeśli bedzie smoła to odme też wyczyść....kup se benzynki albo preparat do mycia silnikow....uszczelka przepustnicy w ASO za pare groszy od krokowca mozesz wyciac z kartonu....do dziela...

#67 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 01 września 2014 - 19:49

Pokazało kod 1212 tylko teraz za nic nie mogę znaleźć znaczenia. Raczej źle nie odczytałem... ?

#68 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2014 - 19:57

Nic nie zczyta....czysc przepustnice włącznie z wlotami podciśnienia do niej....jeśli bedzie smoła to odme też wyczyść....kup se benzynki albo preparat do mycia silnikow....uszczelka przepustnicy w ASO za pare groszy od krokowca mozesz wyciac z kartonu....do dziela..


Dokładnie!! Ja przez ostatnie pół roku walczyłem, najgorzej było jak załączał się wentylator, ustawianie/sranie błędy itp., aż w końcu wyczyściłem przepustnice, krokowy,odmę, z grubego kartonu wyciąłem uszczelki, zamontowałem, wyregulowałem zderzak na przepustnicy i teraz aż sam dziwnie jak równo się trzymają !

#69 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 01 września 2014 - 20:01

Ok, w takim razie jutro zaczynam przygodę :D tak btw wentylator załącza mi się jakoś przy nie dużo ponad 100*C, chyba jednak za późno? Czujnik temperatury? Poprzedni właściciel wymienił czujnik i na jakiś czas pomogło, miałem to samo w zamiarach tyko nie mogę znaleźć gdzie on się znajduje...

#70 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 września 2014 - 20:27

@dopamina jak jestes z wrocka zapraszam podepniemy kompa i sie zobaczy co tam pokazuja czujniki mam opel scannera.

#71 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 01 września 2014 - 20:30

DJPromo jestem spod Oławy. Zobaczę jutro co z ta przepustnicą i będę sie odzywał. Dzięki za propozycję ;)

#72 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 września 2014 - 21:19

Możesz podjechać do mnie od Czernicy a najlepiej to wpadaj na spota w niedzielę. Rzucimy okiem i radą :) Info tutaj: http://forum.omegakl...834#post1148834
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#73 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 02 września 2014 - 16:05

Jeszcze jedno pytanko. Jak ustawić ten zderzak?

#74 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2014 - 17:39

Jak ustawić ten zderzak?

Który ??

#75 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 02 września 2014 - 18:07

Normalnie luzujesz nakrętke kontrującą i regulujesz śróbokrętem płaskim

#76 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 września 2014 - 18:18

@dawtow

Normalnie luzujesz nakrętke kontrującą i regulujesz śróbokrętem płaskim


Jak masz takie porady dawać to lepiej nie pisz !
Tej śrubki nie rusza się jak jest fabrycznie ustawiona za żadne skarby !! Obroty jak chcesz ustawić to wpadnij do mnie albo do kogoś kto ma Opel Scannera programem Ci je podniosę a nie druciarstwo robić tej sróbki sie nie tyka bo zmienisz napięcie na TPS i będą cyrki że więcej pali albo na ssaniu chodzi potem albo przełwyka sypnie błędami i sonda

Po drugie w manualu od reki ustawiasz w opel scannerze obroty jakie chcesz w automacie trzeba patrzeć na wartości i resztę czujników tak aby skrzynia dobre info dostała

A po trzecie być może u Ciebie wystarczy wyczyścić wszystko dobrze i dać nowe uszczelki + Dysze która jest z prawej strony przepustnicy wkręcona w kolektor ida tam dwa przewody wodne. Porada w sprawdzonych jak tam sie dostać Dysza ta ma też duże znaczenie jak zatkana.

#77 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 02 września 2014 - 18:24

Zobacz post 68 nie tylko ja tak zrobiłem i działa

#78 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 września 2014 - 19:15

Jesteś tutaj na forum dłużej niż ja i widać jak słabo czytasz tematy i to co piszą osoby które bardziej się znają. Ta śrubka jest fabrycznie ustawiona i zalakowana klejem właśnie po to by nik jej nie kręcił i nie zmieniał wartości TPS które są sztywno ustawione dla nowego auta na 0.55V. Potem zaczynają się problemy z sonda przepływka itp No ale twoja sprawa co robisz z autem tylko potem Temat POMOCY. Pracuje w firmie której robimy podobne elementy czy czujniki i też lakujemy śrubki regulacyjne po ustawieniu programem wartości. A potem srednio co 3 miechy trafia jedna sztuka jako reklamacja bo nie działa. Pierwsze to co kręcona śruba mało tego co próba podrobienia założonego kleju na nowo i wydymanie producenta ze nie działa a tu ktoś sobie kręcił bo nie umiał ustawić podłączyć

#79 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 02 września 2014 - 19:26

Czytam to co mi potrzebne, u mnie działa od roku i nie narzekam i nie tylko u mnie więc o co chodzi chłopak pytał i mu odpowiedziałem a ty atakujesz co nie zarobisz :confused:

#80 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 września 2014 - 20:10

Nie atakuje Ciebie ale nie tedy droga żeby kręcić czymś co jest przez fabrykę zabezpieczone w jakimś celu. Może warto poszukać problemu gdzie indziej świece kable cewak itp Kręcąc śruba jakbyś wymuszał wyższe obroty i dla tego auto ci chodzi. Daj jak było to zobaczysz co będzie bo wiem co mowie bo sam mam automat i też borykałem sie z tym od 2 lat