Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2,0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   halski1990

halski1990
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-01-2011

Napisany 31 marca 2011 - 19:01

Witam forumowiczów. Proszę o pomoc ws falujących obrotów w omedze 2,0 16V. Po odpaleniu samochodu obroty skaczą do 3 tysięcy obrotów następnie powoli spadają do około 2 tysięcy i znowu rosną do wcześniejszej wartości. Aby obroty przestały "wariować" muszę wcisnąć pedał gazu i potrzymać go chwilę tak ponad 6 tyś obrotów. Dodam, że wymieniłem silniczek krokowy, świece, wg mechanika przepływomierz tez jest ok. Proszę o jakąkolwiek wskazówkę, może ktoś miał wcześniej podobny problem?? Jak temu zaradzić ??

#22 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2011 - 20:39

a TPS wymieniałeś jak już wymieniasz wszystko ??

łatwiej jest podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy czujników niż wymieniać coś co mechanikowi przyjdzie do głowy...

#23 OFFLINE   halski1990

halski1990
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-01-2011

Napisany 31 marca 2011 - 21:18

miałem podpiętego kompa i miałem błąd czujnika położenia wałka rozrządu, mechanik stwierdził że to kwestia wymiany rozrządu co w sumie też zrobiłem, a problem dalej występuje...

#24 OFFLINE   ProByku

ProByku

    Mój nowy nr.tel 500423192

  • 41 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: okolice Gdańska/Niestępowo

Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:35

Witam forumowiczów. Proszę o pomoc ws falujących obrotów w omedze 2,0 16V. Po odpaleniu samochodu obroty skaczą do 3 tysięcy obrotów następnie powoli spadają do około 2 tysięcy i znowu rosną do wcześniejszej wartości. Aby obroty przestały "wariować" muszę wcisnąć pedał gazu i potrzymać go chwilę tak ponad 6 tyś obrotów. Dodam, że wymieniłem silniczek krokowy, świece, wg mechanika przepływomierz tez jest ok. Proszę o jakąkolwiek wskazówkę, może ktoś miał wcześniej podobny problem?? Jak temu zaradzić ??



Walić mechanika ja bym lepiej wymienił na nowy przepływomierz bo to jest najczęstszą przyczyną

#25 OFFLINE   ekfador

ekfador
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-03-2011

Napisany 01 kwietnia 2011 - 19:05

witam na komputer diagnostyczny polecam podjechac.To pewnie jeden z czujnikow warjuje. A czy czasem motor gaśnie podczas hamowania? Ile kilometrów zrobileś na tym pasku rozrządu?pozdrawiam

#26 OFFLINE   halski1990

halski1990
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-01-2011

Napisany 01 kwietnia 2011 - 20:40

nie podczas hamowania nie gaśnie ale nieraz podczas wciśnięcia sprzęgła obroty rosną a potem powoli spadają . na nowym rozrządzie zrobiłem może 500 km, ale problem występował też wcześniej

#27 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:08

No bo to nie kwestia rozrządu, powiedz mechanikowi, że jest głupi, podjedź do chłopaków na spota to Ci sprawdzą co jest nie tak, wystarczy,że podepną do Omegi OS-a lub Op-com-a.

#28 OFFLINE   ekfador

ekfador
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-03-2011

Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:16

A diagnostyka mam dobrego fachowca od omegi.temat mnie zaciekawil bo mialem takie obiawy przez ostatnie dwa miesiace i jebnol mi pasek rozrzadu 1200zl naprawa mam piekny egzemplarz omegi i bylo warto jak nieopanujesz problemu pogadam to ci doradze

Witam a co to znaczy osa op-com-a

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:20

Witam a co to znaczy osa op-com-a

OpelScaner i op-com programy do diagnostyki auta wpisz w szukaj te nazwy a sie dowiesz więcej

#30 OFFLINE   kitus35

kitus35
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 06 lipca 2011 - 22:11

Problem został rozwiązany... silniczek krokowy który kupiłem na alledrogo okazał się marną podróbką... teraz jest założony ori Siemens i wszystko wróciło do normy :)

#31 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 04 listopada 2011 - 01:34

Witam,


Rozwiązałem już prawie wszystkie problemy u siebie w aucie, ale ostał się ostatni.
Mianowicie czasami zdarza się jemu, że obroty spadają poniżej 500 i w zależności
czy akurat stoję na jałowym (wtedy nie gaśnie tylko po chwili wraca na prawidłowe 850) czy wciskam sprzęgło podczas jazdy (gaśnie, kiedy natrafi akurat na spadające obroty, pewnie z rozpędu :) ). Dzieje się tak dość rzadko, ale na tyle, żeby było to uciążliwe.

Obroty spadają dosłownie na chwilę, 2-3 wahnięcia i wracają do normy. Uczucie jest takie jakby zapchał się na moment i próbował się odetkać.

Nie ma spadków mocy ani nic takiego. Z błędów jedynie raz wyskoczył mi 0340 (czujnik wałków) oraz raz 0335 (czujnik wału; ten wyskoczył tylko raz jak na razie i od razu z przejściem silnika w tryb awaryjny, o dziwo wtedy nie było tych wahnięć).

Czujniki sprawdziłem zgodnie z poradą na forum omomierzem i wszystko się zgadza. Jedyne co może być pomocna to to, że gdy sprawdzałem krokowy to kiedy był włożony oryginał te wahnięcia są jakby delikatniejsze, natomiast na zamienniku wyrazistsze.

Przepustnica wyczyszczona
Krokowy wymieniony
Nowy alternator (Ładowanie 14,6V na jałowym)
Czujnik wałków rozrządu wymieniany rok temu - oryginał
Czujnik wału wymieniany rok temu - oryginał

Edit: Nawalony Zając
Przeniosłem, proszę kontynuować tutaj.


#32 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 listopada 2011 - 13:04

Slyszalem ze krokowce zamienniki są tak słabe ze nie zdążysz ich załozyć i juz sie psują ale pisze ze tak slyszalem. Wygląda to na krokowca może spróbuj wsadzić na próbe inny sprawny ze szrotu czy jakoś tak osobiście mam do sprzedania

#33 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 listopada 2011 - 13:07

Slyszalem ze krokowce zamienniki są tak słabe ze nie zdążysz ich załozyć i juz sie psują ale pisze ze tak slyszalem. Wygląda to na krokowca może spróbuj wsadzić na próbe inny sprawny ze szrotu czy jakoś tak osobiście mam do sprzedania


Co do zamienników krokowca to potwierdzam bo sam się naciołem.

#34 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 05 listopada 2011 - 13:14

Odnośnie zamienników to niestety wiem, ale raczej nie tutaj leży problem. Osobiście obstawiam raczej czujników wału.

Coraz częściej się zdarza mi tak, że coś nagle przyhamuje silnik (jakby, któryś tłok chciał się ruszyć w złym momencie, nie ma przy tym jakiegoś hałasu ani nic), przełącza się on na tryb awaryjny i dalej chodzi bez zarzutu. W trybie awaryjnym nie występują te wahnięcia, obroty trzyma wtedy bardziej niż prawidłowo, 1100 podczas jazdy, 850 podczas postoju.

Po ponownym odpaleniu oczywiście wszystko wraca do normy, więc nie mam możliwości dłuższej jazdy w trybie awaryjnym, aby potwierdzić wszystko.

#35 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2011 - 11:44

Odnośnie zamienników to niestety wiem, ale raczej nie tutaj leży problem. Osobiście obstawiam raczej czujników wału.

Coraz częściej się zdarza mi tak, że coś nagle przyhamuje silnik (jakby, któryś tłok chciał się ruszyć w złym momencie, nie ma przy tym jakiegoś hałasu ani nic), przełącza się on na tryb awaryjny i dalej chodzi bez zarzutu. W trybie awaryjnym nie występują te wahnięcia, obroty trzyma wtedy bardziej niż prawidłowo, 1100 podczas jazdy, 850 podczas postoju.

Po ponownym odpaleniu oczywiście wszystko wraca do normy, więc nie mam możliwości dłuższej jazdy w trybie awaryjnym, aby potwierdzić wszystko.


Miałbyś zapamiętany błąd. Podłącz się i sprawdź.

#36 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 06 listopada 2011 - 11:46

Pisałem już gdzieś o tym, błąd faktycznie się zapamiętuje, ale zaraz po tym jest jako nieobecny. Tak jakby tylko przez moment nie mógł odczytać czujnika, a dalej wszystko wracałoby do normy.

#37 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2011 - 12:27

Pisałem już gdzieś o tym, błąd faktycznie się zapamiętuje, ale zaraz po tym jest jako nieobecny. Tak jakby tylko przez moment nie mógł odczytać czujnika, a dalej wszystko wracałoby do normy.


Czyli psuje się ale jeszcze nie spsuł się całkowicie.

#38 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 06 listopada 2011 - 12:28

A czy to też jego sprawką mogą być te wahnięcia poniżej 500 RPM?

#39 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2011 - 12:29

A czy to też jego sprawką mogą być te wahnięcia poniżej 500 RPM?


Wymień a się zobaczy ;)

#40 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2013 - 14:49

witam forumowiczow panowie mam taki problem pojechalem sobie rano do kina wszystko ok wychodze z kina odpalam samochod ruszam musze troche ostrzej bo bloto wyjezdzam nagle silnik zaczyna wariowac obroty skacza os 1 tys. do 3tys. przejrzalem eszystkie wezyki podcisnieniowe niby ok macie jakies pomysly bo juz mi rece opadaja