

falujące obroty 2,0 16V
#21
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 19:01
#22
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 20:39
łatwiej jest podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy czujników niż wymieniać coś co mechanikowi przyjdzie do głowy...
#23
OFFLINE
Napisany 31 marca 2011 - 21:18
#24
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 16:35
Witam forumowiczów. Proszę o pomoc ws falujących obrotów w omedze 2,0 16V. Po odpaleniu samochodu obroty skaczą do 3 tysięcy obrotów następnie powoli spadają do około 2 tysięcy i znowu rosną do wcześniejszej wartości. Aby obroty przestały "wariować" muszę wcisnąć pedał gazu i potrzymać go chwilę tak ponad 6 tyś obrotów. Dodam, że wymieniłem silniczek krokowy, świece, wg mechanika przepływomierz tez jest ok. Proszę o jakąkolwiek wskazówkę, może ktoś miał wcześniej podobny problem?? Jak temu zaradzić ??
Walić mechanika ja bym lepiej wymienił na nowy przepływomierz bo to jest najczęstszą przyczyną
#25
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 19:05
#26
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 20:40
#27
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:08
#28
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:16
Witam a co to znaczy osa op-com-a
#29
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2011 - 21:20
OpelScaner i op-com programy do diagnostyki auta wpisz w szukaj te nazwy a sie dowiesz więcejWitam a co to znaczy osa op-com-a
#30
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2011 - 22:11

#31
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2011 - 01:34
Rozwiązałem już prawie wszystkie problemy u siebie w aucie, ale ostał się ostatni.
Mianowicie czasami zdarza się jemu, że obroty spadają poniżej 500 i w zależności
czy akurat stoję na jałowym (wtedy nie gaśnie tylko po chwili wraca na prawidłowe 850) czy wciskam sprzęgło podczas jazdy (gaśnie, kiedy natrafi akurat na spadające obroty, pewnie z rozpędu

Obroty spadają dosłownie na chwilę, 2-3 wahnięcia i wracają do normy. Uczucie jest takie jakby zapchał się na moment i próbował się odetkać.
Nie ma spadków mocy ani nic takiego. Z błędów jedynie raz wyskoczył mi 0340 (czujnik wałków) oraz raz 0335 (czujnik wału; ten wyskoczył tylko raz jak na razie i od razu z przejściem silnika w tryb awaryjny, o dziwo wtedy nie było tych wahnięć).
Czujniki sprawdziłem zgodnie z poradą na forum omomierzem i wszystko się zgadza. Jedyne co może być pomocna to to, że gdy sprawdzałem krokowy to kiedy był włożony oryginał te wahnięcia są jakby delikatniejsze, natomiast na zamienniku wyrazistsze.
Przepustnica wyczyszczona
Krokowy wymieniony
Nowy alternator (Ładowanie 14,6V na jałowym)
Czujnik wałków rozrządu wymieniany rok temu - oryginał
Czujnik wału wymieniany rok temu - oryginał
Edit: Nawalony Zając
Przeniosłem, proszę kontynuować tutaj.
#32
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 13:04
#33
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 13:07
Slyszalem ze krokowce zamienniki są tak słabe ze nie zdążysz ich załozyć i juz sie psują ale pisze ze tak slyszalem. Wygląda to na krokowca może spróbuj wsadzić na próbe inny sprawny ze szrotu czy jakoś tak osobiście mam do sprzedania
Co do zamienników krokowca to potwierdzam bo sam się naciołem.
#34
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2011 - 13:14
Coraz częściej się zdarza mi tak, że coś nagle przyhamuje silnik (jakby, któryś tłok chciał się ruszyć w złym momencie, nie ma przy tym jakiegoś hałasu ani nic), przełącza się on na tryb awaryjny i dalej chodzi bez zarzutu. W trybie awaryjnym nie występują te wahnięcia, obroty trzyma wtedy bardziej niż prawidłowo, 1100 podczas jazdy, 850 podczas postoju.
Po ponownym odpaleniu oczywiście wszystko wraca do normy, więc nie mam możliwości dłuższej jazdy w trybie awaryjnym, aby potwierdzić wszystko.
#35
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 11:44
Odnośnie zamienników to niestety wiem, ale raczej nie tutaj leży problem. Osobiście obstawiam raczej czujników wału.
Coraz częściej się zdarza mi tak, że coś nagle przyhamuje silnik (jakby, któryś tłok chciał się ruszyć w złym momencie, nie ma przy tym jakiegoś hałasu ani nic), przełącza się on na tryb awaryjny i dalej chodzi bez zarzutu. W trybie awaryjnym nie występują te wahnięcia, obroty trzyma wtedy bardziej niż prawidłowo, 1100 podczas jazdy, 850 podczas postoju.
Po ponownym odpaleniu oczywiście wszystko wraca do normy, więc nie mam możliwości dłuższej jazdy w trybie awaryjnym, aby potwierdzić wszystko.
Miałbyś zapamiętany błąd. Podłącz się i sprawdź.
#36
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 11:46
#37
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 12:27
Pisałem już gdzieś o tym, błąd faktycznie się zapamiętuje, ale zaraz po tym jest jako nieobecny. Tak jakby tylko przez moment nie mógł odczytać czujnika, a dalej wszystko wracałoby do normy.
Czyli psuje się ale jeszcze nie spsuł się całkowicie.
#38
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 12:28
#39
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2011 - 12:29
A czy to też jego sprawką mogą być te wahnięcia poniżej 500 RPM?
Wymień a się zobaczy

#40
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2013 - 14:49