Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2,0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 27 grudnia 2013 - 18:03

witam forumowiczow panowie mam taki problem pojechalem sobie rano do kina wszystko ok wychodze z kina odpalam samochod ruszam musze troche ostrzej bo bloto wyjezdzam nagle silnik zaczyna wariowac obroty skacza os 1 tys. do 3tys. przejrzalem eszystkie wezyki podcisnieniowe niby ok macie jakies pomysly bo juz mi rece opadaja


Ja mam pomysł :spinacz w dłoń i sprawdzić błędy;)
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#42 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2013 - 18:08

podlacze pod kompa moze ale wapie zeby cos byo check sie nie swieci

#43 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2013 - 20:44

podlacze pod kompa moze ale wapie zeby cos byo check sie nie swieci


Błędów nie będzie jak CHECK sie nie zaświecił, sprawdź czy nie wypiął się któryś z przewodów podcisnieniowych no czy wszystko jest szczelne, chodzi o dolot, ostatnia rzecz to krokowy, może syfu sie najadł.

#44 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 27 grudnia 2013 - 20:58

Uważam że krokowy może fisiować, moja oma też mi tak raz zrobiła jak ją ostrzej przegoniłem po trasie, poruszałem wtyczką od krokowego i przestała falować

#45 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2013 - 20:03

witam forumowiczow panowie mam taki problem pojechalem sobie rano do kina wszystko ok wychodze z kina odpalam samochod ruszam musze troche ostrzej bo bloto wyjezdzam nagle silnik zaczyna wariowac obroty skacza os 1 tys. do 3tys. przejrzalem eszystkie wezyki podcisnieniowe niby ok macie jakies pomysly bo juz mi rece opadaja


pisałem o podobnych objawach jakiś czas temu:

http://forum.omegakl...ead.php?t=92552

#46 OFFLINE   LukasLDZ

LukasLDZ
  • 4 postów
  • Dołączył: 27-08-2013
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 grudnia 2013 - 20:29

Mam taki problem, ok. 2 msc temu byłem na regulacji gazu ponieważ oma paliła 25 l lpg, po regulacji okazało się że pali tyle samo. Co może być powodem aż tak dużego spalania. Pali się CHECK, gaz strzela i brak mocy. Proszę o pomoc. Czy to może być wina sondy-lambdy?

#47 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2013 - 20:41

Mam taki problem, ok. 2 msc temu byłem na regulacji gazu ponieważ oma paliła 25 l lpg, po regulacji okazało się że pali tyle samo. Co może być powodem aż tak dużego spalania. Pali się CHECK, gaz strzela i brak mocy. Proszę o pomoc. Czy to może być wina sondy-lambdy?


To jak był regulowany ten gaz ,,,na oko czy przynajmniej na analizator,,, i ile pali benzyny bo jeżeli też 20 to już jest problem.:)

#48 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 28 grudnia 2013 - 21:17

Mam taki problem, ok. 2 msc temu byłem na regulacji gazu ponieważ oma paliła 25 l lpg, po regulacji okazało się że pali tyle samo. Co może być powodem aż tak dużego spalania. Pali się CHECK, gaz strzela i brak mocy. Proszę o pomoc. Czy to może być wina sondy-lambdy?


To co najbardziej się opłaca, to na spinaczu mądra praca:D:D:D Spinacz biurowy w dłoń, rozgiąć, i połączyć piny 5 i 6 w gniazdku diagnostycznym, następnie włączyć zapłon i zczytać błędy. Dokładny opis postępowania znajdż na forum. I wtedy będziesz wiedział co jest, bo nikt nie jest wróżką. Powodzenia.:D http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#49 OFFLINE   Czader

Czader
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-01-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2014 - 14:31

Od jakiegoś czasu falują mi obroty ,kręci się do 1500 później spada do nawet 300 i szybko podciąga...
Wczoraj jadąc zgasła mi 3 razy podczas jazdy.
Jadę nagle czuje że nie mam wspomagania patrze a silnik zgaszony ,przy włączeniu awaryjek podświetlenie zegarów i wyświetlacza przygasa... :pokoj:
(Gaśnie tylko na niskich nie żebym trzymał go na przykład na 3000 obr i gasł)
Mam zasyfiony silniczek krokowy? :szpital:

#50 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 26 stycznia 2014 - 07:33

Od jakiegoś czasu falują mi obroty ,kręci się do 1500 później spada do nawet 300 i szybko podciąga...
Wczoraj jadąc zgasła mi 3 razy podczas jazdy.
Jadę nagle czuje że nie mam wspomagania patrze a silnik zgaszony ,przy włączeniu awaryjek podświetlenie zegarów i wyświetlacza przygasa... :pokoj:
(Gaśnie tylko na niskich nie żebym trzymał go na przykład na 3000 obr i gasł)
Mam zasyfiony silniczek krokowy? :szpital:


też tak miałem. Wyczyściłem krokowca, założyłem nową uszczelkę na krokowcu, do tego jeszcze wymieniłem świece i kable WN i problem ustał.

#51 OFFLINE   danielos1991

danielos1991
  • 3 postów
  • Dołączył: 30-10-2012

Napisany 06 kwietnia 2014 - 15:20

Witam. Od pewnego czasu w mojej Omedze czasem pare razy skocza obroty, po czym auto zgasnie. Gdy go odpale na nowo, to dziala, lecz ma jakby mniejsza moc i kreci sie tylko tak do 5tys obrotow. Co moze byc przyczyna? Pozdrawiam

#52 OFFLINE   Kiwi8521

Kiwi8521
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2014 - 12:36

mam pytanie co to za czujnik przed przepływomierzem. Bo go troszkę przeczyściłem wraz z przepustnicą i zaczęła mi omega falować na obrotach. Krokowy wyczyściłem i nic nie pomogło ale gdy odłączam przepływomierz to już nie faluje ale jest na 1000 obrotów. I gdy nacisnę gaz to dalej faluje? Jakaś diagnoza?. Oto foto tego czujnika

#53 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2014 - 13:31

mam pytanie co to za czujnik przed przepływomierzem. Bo go troszkę przeczyściłem wraz z przepustnicą i zaczęła mi omega falować na obrotach. Krokowy wyczyściłem i nic nie pomogło ale gdy odłączam przepływomierz to już nie faluje ale jest na 1000 obrotów. I gdy nacisnę gaz to dalej faluje? Jakaś diagnoza?. Oto foto tego czujnika


jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza

#54 OFFLINE   Kiwi8521

Kiwi8521
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2014 - 14:39

jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza


podziękować.

#55 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 01 maja 2014 - 16:15

Na Twoje objawy, to przepływka walnięta raczej. Czujnika nie uszkodzisz czyszczeniem, przepływkę tak.

#56 OFFLINE   Kiwi8521

Kiwi8521
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 maja 2014 - 11:42

Na Twoje objawy, to przepływka walnięta raczej. Czujnika nie uszkodzisz czyszczeniem, przepływkę tak.


też tak stawiam ale ja ją tylko odkręciłem i na bok. Potem czyszczenie przepustnicy i na miejsce a ona zwariowała:o.

ale jak by był przepływomierz to by za mulona była a tu nie jest. To co czyszczeniem uszkodziłbym przepustnice?.:masakra:

#57 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2014 - 12:15

też tak stawiam ale ja ją tylko odkręciłem i na bok. Potem czyszczenie przepustnicy i na miejsce a ona zwariowała:o.

ale jak by był przepływomierz to by za mulona była a tu nie jest. To co czyszczeniem uszkodziłbym przepustnice?.:masakra:


Przepustnicy pewnie nie uszkodziłeś chyba że pokręciłeś śrubką od stopki lub spowodowałeś że jest w innej pozycji niż powinna być i TPS wskazuje błędne wartości.

#58 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2014 - 13:00

chyba że pokręciłeś śrubką od stopki lub spowodowałeś że jest w innej pozycji niż powinna być i TPS wskazuje błędne wartości


Chłopaki, a jeżeli już do tego doszło, to jak to naprawić?

Jak powrócić do ustawień fabrycznych?

#59 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2014 - 13:25

Chłopaki, a jeżeli już do tego doszło, to jak to naprawić?

Jak powrócić do ustawień fabrycznych?


Po takich zabiegach kiedy obawiamy się że coś jednak przestawiliśmy należy podłączyć pod O.S lub op-coma i ustawić wartość prawidłową dla danego silnika w xevie to min 9% , w V6 0% sprawdzając kilka razy czy pomiar jest prawidłowy przy rożnych temperaturach silnika i czy jest powtarzalny za każdym razem kiedy przepustnica otwiera się i zamyka.

#60 OFFLINE   Kiwi8521

Kiwi8521
  • 40 postów
  • Dołączył: 19-02-2013
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 maja 2014 - 21:59

nie no przepustnice tylko pędzelkiem smyrałem to jej nie uszkodziłem.Obroty falują ale gdy odłączę silnik krokowy to obroty stoją na 1500 to prawie git czyli jak się zemną zgodzicie to krokowy powiedział dość. I teraz co kupić raczej jaki Gm czy coś zmienika ale lepszego?