Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2,0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2014 - 22:06

Normalnie luzujesz nakrętke kontrującą i regulujesz śróbokrętem płaskim

Zobacz post 68 nie tylko ja tak zrobiłem i działa


Ja to zrobiłem nie na oko, tylko z opel scannerem w ręku i ustawiałem tak aby zgadzały się wartości!!!!

ustawione dla nowego auta na 0.55V

Dokładnie tak to u mnie wygląda na wolnych!

Robiłem to także dlatego, bo po wyczyszczeniu przepustnicy klapka całkowicie się zamykała i czasami blokowała w przepustnicy

#82 OFFLINE   Demanu

Demanu
  • 29 postów
  • Dołączył: 12-12-2013
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 września 2014 - 15:55

Witam, mam poważny problem z wolnymi obrotami. Otóż od jakiegoś czasu samochód na wolnych obrotach pracuje strasznie nierówno, obroty spadają do ok 500 utrzymują się przez chwilę (ok 2-3 sekund) potem podnoszą się do 700 i zaczynają falować. Objawy występują zarówno na LPG (sekwencja STAG 4 założona 2 tygodnie temu) jak i na Pb. Myślałem że jest to spowodowane instalacją LPG, byłem na regulacji i nadal jest to samo.

W samochodzie wymieniłem te rzeczy:
- czujnik położenia przepustnicy
- przepływomierz
- silnik krokowy
- nowe elementy dolotu
- świece przewody oraz cewka

obroty nadal szaleją, samochód co prawda nie gaśnie ale cały się telepie. Nie wiem w zasadzie co to może być... :(

Podczas samej jazdy zachowuje się normalnie.

#83 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 września 2014 - 16:04

Wyczyść przepustnice mi pomogło

#84 OFFLINE   croton5

croton5
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 04 września 2014 - 18:21

POMOCY juz trzy dni szukam podobnega problemumjak moj ale nic nie znalazłem.Po odpaleniu zimnego silnika dziwnie pracuje 3sek.dobrze i 3 sek tak jakby mial slaba iskre i nie ma mocy i tak na zmiane jak silnik dojdzie do 90C to wszystko jest ok.Swiece zmienilem przewody nowe bledow zadnych wiec co moze byc bo walcz z autem juz tydzień.Tak się dzieje na benzynie i na gazie

#85 OFFLINE   DJPromo

DJPromo
  • 326 postów
  • Dołączył: 11-09-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 06 września 2014 - 14:29

Sprawdź czujnik Temp na ECU oraz czujnik temp zasysanego powietrza i przepływke. Do tego masy Aku -> Buda Aku -> Silnik. Pamiętaj kabel może wygladać ok ale swoje już ma warto dołożyć nowy gruby i sprawdzić czy coś da

#86 OFFLINE   croton5

croton5
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 06 września 2014 - 16:40

Gdzie znajduje sie czujnik tempe....

#87 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 06 września 2014 - 16:47

Z tyłu silnika z boku cewki

#88 OFFLINE   croton5

croton5
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 06 września 2014 - 16:57

Wydaje mi sie ze tam jest czujnik temp.zegara

#89 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2014 - 17:22

zegara też

#90 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 06 września 2014 - 19:52

U mnie działo się podobnie czasami niespodziewanie gasł pomogła wymiana przepływomierza ale polecam oryginalny używany niż nową podróbkę.

#91 OFFLINE   dopamina

dopamina
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-09-2014

Napisany 08 września 2014 - 18:20

Siemano! Trochę pogrzebałem, więc tak, przepustnica trochę zasyfiona olejem, wloty w niej od silnika krokowego trochę brudne, odma im bliżej przepustnicy tym bardziej zasyfiona w miejscu przepływomierza czyściutka. Przewody podciśnieniowe zawalone, ten od przepustnicy delikatnie pęknięty przy opasce. Na drugiej świecy od cylindra trochę oleju + z drugiej strony cała mokra od oleju, reszta świec ok. Jak myślicie z tą brudną świecą, uszczelka pokrywy zaworów? Od strony cylindra to raczej stawiam na pierścienie, jeżeli uszczelka to byłoby coś widać w płynie. Następnę pytanko czy ma ktoś na sprzedaź zbiorniczek podciśnienia wraz z korkiem oraz przewody podciśnieniowe?

#92 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 18:55

Siemano! Trochę pogrzebałem, więc tak, przepustnica trochę zasyfiona olejem, wloty w niej od silnika krokowego trochę brudne, odma im bliżej przepustnicy tym bardziej zasyfiona w miejscu przepływomierza czyściutka. Przewody podciśnieniowe zawalone, ten od przepustnicy delikatnie pęknięty przy opasce. Na drugiej świecy od cylindra trochę oleju + z drugiej strony cała mokra od oleju, reszta świec ok. Jak myślicie z tą brudną świecą, uszczelka pokrywy zaworów? Od strony cylindra to raczej stawiam na pierścienie, jeżeli uszczelka to byłoby coś widać w płynie. Następnę pytanko czy ma ktoś na sprzedaź zbiorniczek podciśnienia wraz z korkiem oraz przewody podciśnieniowe?


jak podlewa swiece to pewno uszczelka pod pokrywami :) warto zrobic zwłascza ze w xevie to zadna robota przy tym

#93 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 września 2014 - 15:25

dopamina fajnie, że posłuchałeś moich rad. Szkoda, że miałem rację co do uszczelki pokrywy zaworów. Ogarnij jeszcze temat silniczka krokowego a przy okazji wymień kable i świeczki.

P.S. odma ma daleko do przepustnicy ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#94 OFFLINE   antonio84

antonio84
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-03-2014

Napisany 16 września 2014 - 09:22

Witam. Podłączam się do tematu, bo objawy podobne.

Mianowicie-

BENZYNA
Na wolnych obrotach faluje – zakres 450-800 i trzęsie. Potrafi zgasnąć. Po zapaleniu po nocy, obroty rosną do 1100, po czym po jakimś czacie spadają, aż do zgaśnięcia. Są też objawy zmienne, na tórych występowanie reguły nie znalazłem. Np. silnik pracuje nierówno na tych wolnych, ale nie gaśnie, dodaję gazu, obroty rosną, po czym spadają aż do zgaśnięcia. Nie dotknąłbym gazu – pracowałby dalej. Pali się kontrolka check.
Zwykła jazda wygląda „normalnie” – póki przyspieszam, obroty rosną, lub utrzymuję prędkość, jest ok, kłopoty zaczynają się w momencie , gdy obr. Spadają. Dodam, że już wcześniej zdarzało się, że auto zgasło przy ruszaniu, ale tłumaczyłem sobie to tym, że za mało gazu dałem. Kontrolka też zapalała się sporadycznie na trochę – więc problem mógł po prostu narastać.

GAZ
Wolne obroty ok, najwyżej delikatne wahnięcie czasem. Ale, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł, rosną do ok. 1500 (ale czasem nawet do 2000) i nie spadają liniowo, ani szybko, tylko „skokami” – spadają o 200, podskakują do góry o 50, znów w dół o 200 i ta 3-4 razy aż zatrzymają się na 700-800 (praca spokojna). Dodam, ze dzieje się tak nawet po pełnymzatrzymaniu auta, nie tylko na „dohamowywaniu” – słyszałem, że omegi podtrzymują wyższe obroty, żeby wspomagania działały, ale to lekka przeginka chyba. Po za tym nie zawsze tak się dzieje – czasem spadają normalnie.
Silnik potrafi też zgasnąć po silnym hamowaniu, np. podczas parkowania , jak zjeżdża się z ulicy. (oczywiście sprzęgło wciśnięte)

CO BYŁO ROBIONE
„mechanior” po wysłuchaniu objawów, wyczyścił przepustnicę i przepływomierz, po czym zczytał błędy i odpiął sondę l. , twierdząc, że to ona wywala błędy i przyda się wymiana.
Nie wymieniłem – podpiąłem się ze znajomym, który ma interfejs, podłączyłem z powrotem sondę –
Nie wywala ona błędu. Pojawiał się za to „za wysokie napięcie przepływomierza – sporadyczny”. Kolega stwierdził również, że „komp od benzyny nauczył się głupot od kompa gazu” i czas otwarcia wtrysków jest nie do końca prawidłowy. Cały czas, od odłączenia sondy paliła się kontrolka check.

Teraz, jeżdżę jakoś dalej z w/w niedogodnościami, zmieniło się to, że ostatnio, zaczęła gasnąć, a teraz od dwóch dni nie zapala się już, kontrolka check. Sytuacja z obrotami nie zmieniła się. Co robić?

#95 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2014 - 14:20

trza by trochę na samej benzynce pojezdzić i potem na ustawienie lpg,możliwe ze mapy wtrysków masz rozjechane,i wyczyść krokowca może coś to da a na pewno nie zaszkodzi

#96 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2014 - 15:28

podpowiem.

Sprobujcie obadac/podmienic czujnik polozenia przepustnicy. bardzo podobny objaw mialem kiedys z vectra B z silnikiem x20xev. Niby bledu nie bylo, jak sie raz na jakis czas pokazal to interfejs wskazywal wlasnie na przeplywomierz, a odpowiedz tkwila w CPP. Dodam ze zalozylismy oryginal.

#97 OFFLINE   antonio84

antonio84
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-03-2014

Napisany 20 września 2014 - 11:38

heh. oma jest jak salamandra, której po urwaniu ogona sam odrasta - regeneruje się:)

jak pisałem, sytuacja sama zaczęła się poprawiać, kontrolka nie zapala się od jakiegoś czasu i silnik równiej pracuje

a tak serio, to wziąłem do ręki latarkę, żeby sprawdzić dokładnie czego potrzebuję do wyjęcia krokowego - ktoś poradził mi, zeby zacząć od tego - i jak zanurkowałem w te przewody i rurki zauważyłem, że w miejscu mocowania przepustnicy do bloku wystaje rureczka, a obok zwisa przewód, który idzie od parownika gazu:) podłączyłem , od tamtej pory odczuwalna jest wielka różnica - nie jest jeszcze idealnie, ale praca na wolnych bardzo się uspokoiła. jeżdże na razie na samej benzynie (za radą kolegi) , bo ponoć komputer sam sobie "przeliczy mapy" i się unormować ma do końca. krokowy i tak mam zamiar wyjąć i czyścić dziś albo jutro. ktoś kojarzy co to była za rurka? ewentualnie jakieś porady co do czyszczenia krokowego ?

#98 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2014 - 22:35

za radą kolegi

Dodam, że kolega to były właścicieli, zna auto jak własną kieszeń :D
Ta wypadnięta rureczka to podciśnienie,sterujące reduktorem gazu więc ja wypadł to i łapał lewe powietrze i reduktor nie był sterowany odpowiednio czego skutkiem było nauczenie pierdół ECU.
Olek, widzimy się w niedzielę i ustawiamy gaz :)
Będzie zapieprzać jak dawniej :)