

Diagnostyka Opla .AutoOpelscaner
#861
OFFLINE
Napisany 12 marca 2011 - 21:34
#862
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 18:58
Nie masz czasem za dużej wartości na TPS-ie? Chyba powinno być pomiędzy 0,49- 0,55v. Jakie masz spalanie na postoju na rozgrzanym silniku? Czy jak jedziesz na rozgrzanym silniku powyzej 2000obr/min jak puścisz gaz to od razu wskakuje spalanie chwilowe 0,0l/100km? Jeśli wszystko dobrze to nie ma sensu tego ruszać.
Wszystkie wartości mieszczą się w widełkach pomiarowych OS. Dzięki za radę, sprawdzę.

#863
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 20:55

#864
OFFLINE
#865
OFFLINE
#866
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 23:48


#867
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 07:57
Może ktoś popatrzy na te dane i coś podpowie co zmienić lub nie zmieniać
A o co chodzi że w jednym wykazie danych pomiarowych masz silnik 6 cylindrów (bodajże na ciepłym), a na drugim masz 4 cylindry.
#868
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 08:37
#869
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 16:20
#870
OFFLINE
Napisany 14 marca 2011 - 22:02
#871
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 16:11
bo na pierwszej napiecie skacze od 0.2 do 0.8 V (czyli ok), a druga caly czas 9mV (cos nie tak mi sie wydaje),
jesli ktos kiedys podłączał ten silnik to proszę o podpowiedz
z góry dzieki
#872
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 21:23
druga , jest sonda kontrolna, i jesli stoi to:bo na pierwszej napiecie skacze od 0.2 do 0.8 V (czyli ok), a druga caly czas 9mV (cos nie tak mi sie wydaje),
1, sklad spalin , a co za tym idzie mieszanki , orak katalizator sa wporzadku,
2, sonda wyzionela ducha i komputer przyjol wartosci usrednione, ale wtedy swieci sie check.
#873
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 21:29
A jak wstawic wydruk na forum bo nie moge jakos zmienic na zwykly jakis plik chocby w ofisie.
wgraj sobie program do konwersji PDF (np.doPDF7) i jak robisz print to zaznaczasz ten program a nie drukarkę w oknie dialogowym i masz zapisane w PDF:D
A o co chodzi że w jednym wykazie danych pomiarowych masz silnik 6 cylindrów (bodajże na ciepłym), a na drugim masz 4 cylindry.
Sam nie wiem, ale podłączałem pierwszy raz OS:D
#874
OFFLINE
Napisany 18 marca 2011 - 21:58
druga , jest sonda kontrolna, i jesli stoi to:
1, sklad spalin , a co za tym idzie mieszanki , orak katalizator sa wporzadku,
2, sonda wyzionela ducha i komputer przyjol wartosci usrednione, ale wtedy swieci sie check.
ok..czyli napięcie ma być stałe.. a wiemy na jakim poziomie by musialo być dla sprawnej sondy..
#875
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 10:03
ok..czyli napięcie ma być stałe.. a wiemy na jakim poziomie by musialo być dla sprawnej sondy..
Wg mnie to nieprawda. Napięcie powinno oscylować w pewnym zakresie. Sterownik silnika sprawdza sprawność katalizatorów w inny sposób - w określonych warunkach zmienia skład mieszanki i sprawdza, po jakim czasie na sondzie diagnostycznej pojawi się zmiana sygnału. Im większe opóźnienie tym lepiej - oznacza to że katalizator ma większą "pojemność", tzn jest w stanie przetworzyć większą ilość spalin
#876
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 17:15
Wg mnie to nieprawda. Napięcie powinno oscylować w pewnym zakresie. Sterownik silnika sprawdza sprawność katalizatorów w inny sposób - w określonych warunkach zmienia skład mieszanki i sprawdza, po jakim czasie na sondzie diagnostycznej pojawi się zmiana sygnału. Im większe opóźnienie tym lepiej - oznacza to że katalizator ma większą "pojemność", tzn jest w stanie przetworzyć większą ilość spalin
oczywiscie ze tak - sonda korekcyjna tez ma oscylowac pomiedzy 0 a 1 z pewnym przesunieciem czasowym wg sondy diagnostycznej . co ktorys zaplon sterownik zmienia sklad mieszanki sprawdzajac dzialanie sondy.
#877
OFFLINE
Napisany 19 marca 2011 - 18:47
ok to narazie dzieki panowie..jak coś bedę dopytywał.. pozdrówka
jeszcze tak analizuje to wszystko..
chodzi o EGR.. sygnał z niego też jest stały.. wywaliło błąd wtedy co sprawdzałem P0400
EGR valve - inactive
EGR position command - 0%
EGR position feedback - 2.03 V
to co zaciął sie grzybek w zaworze..?? jak sie powinny zmieniac podane parametry np ze zmiana obrotów..
#878
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 19:45
#879
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 19:56
Witam panowie,szukam ale nie moge znależć,a tematu nie chcę zakładać o taką bzdurę,mianowicie w którym momencie odpalić silnik?? Wszystko podłączam i włączam zapłon i moge korzystać z opel-scannera,wersja 69,ale kiedy go mam odpalić,rzeby zobaczyć w czasie rzeczywistym pracę silnika??
Odpalasz kiedy chcesz Kolego. Najpierw się połączasz z autkiem i wtedy sobie autko odpalasz i widzisz pracę poszczególnych urządzeń.
#880
OFFLINE
Napisany 22 marca 2011 - 20:11