Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnostyka Opla .AutoOpelscaner


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1532 odpowiedzi na ten temat

#861 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2011 - 21:34

Nie masz czasem za dużej wartości na TPS-ie? Chyba powinno być pomiędzy 0,49- 0,55v. Jakie masz spalanie na postoju na rozgrzanym silniku? Czy jak jedziesz na rozgrzanym silniku powyzej 2000obr/min jak puścisz gaz to od razu wskakuje spalanie chwilowe 0,0l/100km? Jeśli wszystko dobrze to nie ma sensu tego ruszać.

#862 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 18:58

Nie masz czasem za dużej wartości na TPS-ie? Chyba powinno być pomiędzy 0,49- 0,55v. Jakie masz spalanie na postoju na rozgrzanym silniku? Czy jak jedziesz na rozgrzanym silniku powyzej 2000obr/min jak puścisz gaz to od razu wskakuje spalanie chwilowe 0,0l/100km? Jeśli wszystko dobrze to nie ma sensu tego ruszać.


Wszystkie wartości mieszczą się w widełkach pomiarowych OS. Dzięki za radę, sprawdzę.:)

#863 OFFLINE   Aspirant

Aspirant
  • 10 postów
  • Dołączył: 05-03-2011
  • Skąd: Kłodzko

Napisany 13 marca 2011 - 20:55

robert514 - nie wiesz moze czy są programy sprawdzające dane wyświetlane w OS ? Czyli takie jakby gotowe tablice w ktorych mozna sobie porownac wyniki ? Sprawdzic czy wszystko jest OK ;)

#864 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2011 - 21:37

Autodata, TIS.

#865 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 21:42

robert514 - nie wiesz moze czy są programy sprawdzające dane wyświetlane w OS ? Czyli takie jakby gotowe tablice w ktorych mozna sobie porownac wyniki ? Sprawdzic czy wszystko jest OK ;)


Sam OS podaje dopuszczalne zakresy regulacyjne
Dodany obrazek

#866 OFFLINE   Aspirant

Aspirant
  • 10 postów
  • Dołączył: 05-03-2011
  • Skąd: Kłodzko

Napisany 13 marca 2011 - 23:48

Aaaa, ja zapomniałem ze tu jest mowa o Opel Scanner :) Ja używam Op-Coma. Ale informacja jak najbardziej przydatna dla wszystkich :) Dziękować.

#867 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 14 marca 2011 - 07:57

Może ktoś popatrzy na te dane i coś podpowie co zmienić lub nie zmieniać:)


A o co chodzi że w jednym wykazie danych pomiarowych masz silnik 6 cylindrów (bodajże na ciepłym), a na drugim masz 4 cylindry.

#868 OFFLINE   jques

jques
  • 65 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 14 marca 2011 - 08:37

Mam pytanko czy OS moze sam pokazywac opisy bledow zamiast "unknown" np po dograniu pliku z kodami bledow??

#869 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 14 marca 2011 - 16:20

OS podaje nazwy błędów wraz z opisami w języku angielskim, ale w wersji poniżej .69 o ile mnie pamięć nie myli. Ja na codzień używam 71, ale jak wyłapie jakiś błąd to wtedy podłączam .65

#870 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 marca 2011 - 22:02

A jak wstawic wydruk na forum bo nie moge jakos zmienic na zwykly jakis plik chocby w ofisie.

#871 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 18 marca 2011 - 16:11

witam.. mam pytanie.. bo zczytałem błedy w ojca vectrze b 1.6 16V (y16xe) i wywalilo mi miedzy innymi błędy EGR, sonda lambda.. a co wyszlo w trakcie, że ten silnik ma 2 sondy lambda przed i za katem.. i moje pytanie jest takie jak powinna zachowywac sie druga sonda.

bo na pierwszej napiecie skacze od 0.2 do 0.8 V (czyli ok), a druga caly czas 9mV (cos nie tak mi sie wydaje),

jesli ktos kiedys podłączał ten silnik to proszę o podpowiedz

z góry dzieki

#872 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2011 - 21:23

bo na pierwszej napiecie skacze od 0.2 do 0.8 V (czyli ok), a druga caly czas 9mV (cos nie tak mi sie wydaje),

druga , jest sonda kontrolna, i jesli stoi to:
1, sklad spalin , a co za tym idzie mieszanki , orak katalizator sa wporzadku,
2, sonda wyzionela ducha i komputer przyjol wartosci usrednione, ale wtedy swieci sie check.

#873 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2011 - 21:29

A jak wstawic wydruk na forum bo nie moge jakos zmienic na zwykly jakis plik chocby w ofisie.


wgraj sobie program do konwersji PDF (np.doPDF7) i jak robisz print to zaznaczasz ten program a nie drukarkę w oknie dialogowym i masz zapisane w PDF:D

A o co chodzi że w jednym wykazie danych pomiarowych masz silnik 6 cylindrów (bodajże na ciepłym), a na drugim masz 4 cylindry.


Sam nie wiem, ale podłączałem pierwszy raz OS:D

#874 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 18 marca 2011 - 21:58

druga , jest sonda kontrolna, i jesli stoi to:
1, sklad spalin , a co za tym idzie mieszanki , orak katalizator sa wporzadku,
2, sonda wyzionela ducha i komputer przyjol wartosci usrednione, ale wtedy swieci sie check.


ok..czyli napięcie ma być stałe.. a wiemy na jakim poziomie by musialo być dla sprawnej sondy..

#875 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2011 - 10:03

ok..czyli napięcie ma być stałe.. a wiemy na jakim poziomie by musialo być dla sprawnej sondy..


Wg mnie to nieprawda. Napięcie powinno oscylować w pewnym zakresie. Sterownik silnika sprawdza sprawność katalizatorów w inny sposób - w określonych warunkach zmienia skład mieszanki i sprawdza, po jakim czasie na sondzie diagnostycznej pojawi się zmiana sygnału. Im większe opóźnienie tym lepiej - oznacza to że katalizator ma większą "pojemność", tzn jest w stanie przetworzyć większą ilość spalin

#876 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2011 - 17:15

Wg mnie to nieprawda. Napięcie powinno oscylować w pewnym zakresie. Sterownik silnika sprawdza sprawność katalizatorów w inny sposób - w określonych warunkach zmienia skład mieszanki i sprawdza, po jakim czasie na sondzie diagnostycznej pojawi się zmiana sygnału. Im większe opóźnienie tym lepiej - oznacza to że katalizator ma większą "pojemność", tzn jest w stanie przetworzyć większą ilość spalin


oczywiscie ze tak - sonda korekcyjna tez ma oscylowac pomiedzy 0 a 1 z pewnym przesunieciem czasowym wg sondy diagnostycznej . co ktorys zaplon sterownik zmienia sklad mieszanki sprawdzajac dzialanie sondy.




 


#877 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 19 marca 2011 - 18:47

czyli niezmieniające się napięcie i będące na poziomie 9mV wskazuje na 2 sonde..no nic trzeba się nią zająć.. bo faktycznie napiecie rzędu kilku mV bardzo budzi podejrzenie..
ok to narazie dzieki panowie..jak coś bedę dopytywał.. pozdrówka

jeszcze tak analizuje to wszystko..

chodzi o EGR.. sygnał z niego też jest stały.. wywaliło błąd wtedy co sprawdzałem P0400

EGR valve - inactive
EGR position command - 0%
EGR position feedback - 2.03 V

to co zaciął sie grzybek w zaworze..?? jak sie powinny zmieniac podane parametry np ze zmiana obrotów..

#878 OFFLINE   Waldasso

Waldasso
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-11-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 marca 2011 - 19:45

Witam panowie,szukam ale nie moge znależć,a tematu nie chcę zakładać o taką bzdurę,mianowicie w którym momencie odpalić silnik?? Wszystko podłączam i włączam zapłon i moge korzystać z opel-scannera,wersja 69,ale kiedy go mam odpalić,rzeby zobaczyć w czasie rzeczywistym pracę silnika??

#879 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 marca 2011 - 19:56

Witam panowie,szukam ale nie moge znależć,a tematu nie chcę zakładać o taką bzdurę,mianowicie w którym momencie odpalić silnik?? Wszystko podłączam i włączam zapłon i moge korzystać z opel-scannera,wersja 69,ale kiedy go mam odpalić,rzeby zobaczyć w czasie rzeczywistym pracę silnika??


Odpalasz kiedy chcesz Kolego. Najpierw się połączasz z autkiem i wtedy sobie autko odpalasz i widzisz pracę poszczególnych urządzeń.

#880 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 marca 2011 - 20:11

wybierasz to co chcesz sprawdzic wlanczasz zaplon i start(odpalasz) .