Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnostyka Opla .AutoOpelscaner


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1532 odpowiedzi na ten temat

#881 OFFLINE   Waldasso

Waldasso
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-11-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 marca 2011 - 21:15

Ok,dzięki Koledzy,jutro będę się bawił.

#882 OFFLINE   Waldasso

Waldasso
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-11-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 marca 2011 - 18:33

No rzeczywiście odpaliłem i wszystko działa,z tym,że dziwi mnie jeden fakt w tym całym urządzeniu,pokazuje mi,że nie mam zapisanego rzadnego błędu,dla sprawdzenia odłączyłem wtyczke tą od tego czujnika co jest między przepływomierzem,a filtrem powietrza i patrzałem czy pokaże błąd,ale niestety zero błędu (odpaliłem i tak samo,zresztą nawet w pracy silnika nie było zmian),dalej odpiąłem przepływomierz i nadal zero błędu (odpaliłem,ale falowało silnikiem pare razy i go zgasiłem) i dalej zero błędu.Czy to wogóle pokazuje jakieś błędy czy tylko coś poważniejszego??

#883 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2011 - 23:09

Czy to wogóle pokazuje jakieś błędy czy tylko coś poważniejszego

mozliwe, ze blad wyskoczylby po pewnym czasie pracy silnika z odpieta przeplywka

#884 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 marca 2011 - 22:30

No rzeczywiście odpaliłem i wszystko działa,z tym,że dziwi mnie jeden fakt w tym całym urządzeniu,pokazuje mi,że nie mam zapisanego rzadnego błędu,dla sprawdzenia odłączyłem wtyczke tą od tego czujnika co jest między przepływomierzem,a filtrem powietrza i patrzałem czy pokaże błąd,ale niestety zero błędu (odpaliłem i tak samo,zresztą nawet w pracy silnika nie było zmian),dalej odpiąłem przepływomierz i nadal zero błędu (odpaliłem,ale falowało silnikiem pare razy i go zgasiłem) i dalej zero błędu.Czy to wogóle pokazuje jakieś błędy czy tylko coś poważniejszego??


W liczniku kontrolka check engine też się nie zapaliła?

#885 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 06 kwietnia 2011 - 15:00

witam.. mam fejsa viakenowskiego, kupionego od kolegi z OKP jako nieuruchamiajacy sie.. i na żadnych sterach i z żadna wersja z którą próbowałem nie chce odpalić.. "hardware is not ready"..:pokoj: diagnoza fejs się wysypał.. fejs ma na naklejce date 10.2008.. jaka wersja probowac w razie czego (probowalem 1.0.1.69 a650, 1.0.1.71 a92 a zaden program 1.01.65 mi sie nie uruchamia) ewentualnie czy jest mozliwosc sprawdzenia przez kogos tego fejsa i wrzucenie wsadu w razie gdyby był wysypany.. i jaki koszt takiej imprezy?

pozdrawiam

#886 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 06 kwietnia 2011 - 16:14

Witam za to ja poszukuje opelscaner 1.0.1.71 i 1.01.65 jestem w trakcie przeprowadzki i nie mogę znaleźć płyty a na gwałt mi potrzeba :\
Jeżeli to nie kłopot prosiłbym o przesłanie na v1sua1@yahoo.com

#887 OFFLINE   Tweety

Tweety
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 kwietnia 2011 - 09:11

Na kompie domowym z XP działa normalnie, natomiast na lapku z win7 64 mam problem może coś pomożecie. Sterowniki instalują się pięknie, ale jak próbuje uruchomić OS to niestety klapa. Uruchamiam jako administrator i w trybie zgodności z XP. Co ciekawe jak przejdę na menadżera zadań w procesach jest działający. Może macie jakieś pomysły?

#888 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 kwietnia 2011 - 18:37

Koledzy - taki kabel bedzie ok?
http://allegro.pl/op...1540317242.html

#889 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2011 - 19:21

Koledzy - taki kabel bedzie ok?
http://allegro.pl/op...1540317242.html


ale do twojego silnika chyba się nie nadaje , a piwek taniej sprzedaje

#890 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2011 - 00:15

Koledzy - taki kabel bedzie ok?
http://allegro.pl/op...1540317242.html


do tego silnika opcom podejdzie

w dziale sprzedam masz ogloszenie sprzedazy

#891 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:25

Witam koledzy od niedawna zaczynam zgłębiać OS mam kilka pytań do czego są te parametry specjalne F6 (proszę opisać) w os i jak sprawdzić czy turbo mi dobrze dmucha i czy jest możliwość zapisania wykresu i potem go oglądnięciu po odpięciu laptopa

#892 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 kwietnia 2011 - 16:31

do tego silnika opcom podejdzie

w dziale sprzedam masz ogloszenie sprzedazy


Ok ale opelscannerem mozna chyba ustawiac np jalowe obroty a opcomem juz niekoniecznie?

#893 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2011 - 17:03

Witam koledzy od niedawna zaczynam zgłębiać OS mam kilka pytań do czego są te parametry specjalne F6 (proszę opisać) w os i jak sprawdzić czy turbo mi dobrze dmucha i czy jest możliwość zapisania wykresu i potem go oglądnięciu po odpięciu laptopa


Tak mozesz wydrukowac .Przeczytaj kilka postow do tylu http://forum.omegakl...?t=4906&page=88

#894 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2011 - 18:07

Ok ale opelscannerem mozna chyba ustawiac np jalowe obroty a opcomem juz niekoniecznie?


nie wiem jak jest w Twoim silniku... ale wiem jedno OS nie bedzie dzialac

Do tego silnika tylko OPcom podejdzie

#895 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2011 - 19:04

opelscaner ma 3,2 a jak dzala to nie wiem.

#896 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2011 - 19:08

zapytaj uzytkownikow tych silnikow to sie dowiesz
OS jest lepszy do Diesla np. tak jaki jak w Twoim, no i jest w j. angielskim- nie dziala z CAN
Opcom jes po Polsku i dziala z nowymi autami na Canie

to takie podstawowe roznice, reszta byla juz tu wałkowana

#897 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 10 kwietnia 2011 - 20:06

Witam koledzy od niedawna zaczynam zgłębiać OS mam kilka pytań do czego są te parametry specjalne F6 (proszę opisać)


Zaczerpnięte z innego forum,mam nadzieję że o to pytałeś,mi to pomogło:

1) adjust max fuel quantity offset - służy doprecyzowaniu dawki maksymalnej paliwa
podczas przyśpieszania. Prawidłowo ustawiona spowoduje, że silnik nie będzie zalewany nadmiernie paliwem podczas przyśpieszania co ograniczy kopcenie na czarno (niespalonego prawidłowo paliwa przy wyższych obrotach) oraz spowoduje poprawę dynamiki jazdy (przyspieszenia), poprawi także kulturę pracy
(zmniejszy klekot podczas przyśpieszania). Sprawdza się to patrząc w "live dacie" na parametr "max fuel quantity" (7czy 8 pozycja na opel scannerze ) np: wynosić powinna w 2,5 TD - 19,4 mg. Jak jest inna to regulujemy przesuwając suwak na np: od + 11 % aż do - 11% aż osiągniemy prawidłową wartość w odczycie czyli 19,4mg w pozycji "max fuel quantity" w "live dacie" - na biegu jałowym oczywiście.
2) ajdust start fuel quantity offset - wiadomo służy do regulacji dawki rozruchowej. 5 mg na + dodaje nam paliwa na start i powinien trochę lżej zapalać - oczywiście jak kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo na pompie.

#898 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 kwietnia 2011 - 16:51

Zaczerpnięte z innego forum,mam nadzieję że o to pytałeś,mi to pomogło:

1) adjust max fuel quantity offset - służy doprecyzowaniu dawki maksymalnej paliwa
podczas przyśpieszania. Prawidłowo ustawiona spowoduje, że silnik nie będzie zalewany nadmiernie paliwem podczas przyśpieszania co ograniczy kopcenie na czarno (niespalonego prawidłowo paliwa przy wyższych obrotach) oraz spowoduje poprawę dynamiki jazdy (przyspieszenia), poprawi także kulturę pracy
(zmniejszy klekot podczas przyśpieszania). Sprawdza się to patrząc w "live dacie" na parametr "max fuel quantity" (7czy 8 pozycja na opel scannerze ) np: wynosić powinna w 2,5 TD - 19,4 mg. Jak jest inna to regulujemy przesuwając suwak na np: od + 11 % aż do - 11% aż osiągniemy prawidłową wartość w odczycie czyli 19,4mg w pozycji "max fuel quantity" w "live dacie" - na biegu jałowym oczywiście.
2) ajdust start fuel quantity offset - wiadomo służy do regulacji dawki rozruchowej. 5 mg na + dodaje nam paliwa na start i powinien trochę lżej zapalać - oczywiście jak kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo na pompie.


a czy w op-comie też jest możliwość ustawiania tych parametrów co zostały wymienione w tym poście??

#899 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 13 kwietnia 2011 - 08:24

Witam!
posiadam omege b 99'r 2.0 16v DTi, chciałbym zakupić interfejs do diagnostyki, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego kabla, niżej dołączam zdjęcie gniazda i proszę o info jaki mam model silnika chodzi mi o te oznaczenia X... coś tam x20dth ?
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Pozdrawiam

#900 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2011 - 08:32

Zaczerpnięte z innego forum,mam nadzieję że o to pytałeś,mi to pomogło:

1) adjust max fuel quantity offset - służy doprecyzowaniu dawki maksymalnej paliwa
podczas przyśpieszania. Prawidłowo ustawiona spowoduje, że silnik nie będzie zalewany nadmiernie paliwem podczas przyśpieszania co ograniczy kopcenie na czarno (niespalonego prawidłowo paliwa przy wyższych obrotach) oraz spowoduje poprawę dynamiki jazdy (przyspieszenia), poprawi także kulturę pracy
(zmniejszy klekot podczas przyśpieszania). Sprawdza się to patrząc w "live dacie" na parametr "max fuel quantity" (7czy 8 pozycja na opel scannerze ) np: wynosić powinna w 2,5 TD - 19,4 mg. Jak jest inna to regulujemy przesuwając suwak na np: od + 11 % aż do - 11% aż osiągniemy prawidłową wartość w odczycie czyli 19,4mg w pozycji "max fuel quantity" w "live dacie" - na biegu jałowym oczywiście.
2) ajdust start fuel quantity offset - wiadomo służy do regulacji dawki rozruchowej. 5 mg na + dodaje nam paliwa na start i powinien trochę lżej zapalać - oczywiście jak kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo na pompie.


Czy działa u Was połączenie się z servotronikiem ? :) U mnie łączy się, przestaje działać wspomaganie w tym czasie, ale nie ma żadnych parametrów do podgladu ani special. Tak samo, jak powinien dzialac servotronic, bo przy wyzszych predkosciach kierownica sie "utwardza" i jest super natomiast na postoju szału nie robi. Jednym palcem nie przekrece chyba ze z ogromnym bolem ;-)