Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Krew mnie zalewa patrząc na ceny paliw!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
750 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2011 - 22:52

http://finanse.wp.pl...,wiadomosc.html


U nas przynajmniej mozna jezdzic legalnie na frytkach... :)

#262 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2011 - 07:21

U nas przynajmniej mozna jezdzic legalnie na frytkach...

starym klekotem to tak ale CRem bym się bał i to bardzo, gdzieś wczoraj czytałem że zakłady montażowe LPG przeżywają najazd klientów, chyba coraz mniej się opłaca jeździć klekotem, ciekawe co się stanie z cenami LPG

#263 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 19 marca 2011 - 08:12

starym klekotem to tak ale CRem bym się bał i to bardzo, gdzieś wczoraj czytałem że zakłady montażowe LPG przeżywają najazd klientów, chyba coraz mniej się opłaca jeździć klekotem, ciekawe co się stanie z cenami LPG


To fakt znajomy co ma warsztat siedzi do 21 i nie może się wyrobić. A co do cen , nasz rząd to poczeka jeszcze aż znów nowe tysiące zagazowanych autek wyjadą na ulice i zbiorą żniwo podwyższając jakąś akcyzę czy podatki na gaz.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#264 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 marca 2011 - 08:58

Słuchajcie, ale nic nie szkodzi na przeszkodzie zeby drozalo wszystko, tylko niech pensje ida proporcjonalnie w gore +100% w gore. :) Paliwo w Norwegii jest niewiele drozsze. Ale tam pracujesz 1 dzien na pelny bak a nie tak jak u nas 1tydzien. :)

#265 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2011 - 09:00

albo LPG pójdzie w górę ze względu na ceny benzyny (zarobek stacji) albo tak jak mówi misiekzoo, rząd podwyższy akcyze/podatek ...
bardziej obstawiam te drugie ;)

#266 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 19 marca 2011 - 09:23

Głosowałem na PO....Teraz się pytam sobie....Po co????????

#267 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 19 marca 2011 - 09:43

chyba coraz mniej się opłaca jeździć klekotem, ciekawe co się stanie z cenami LPG

też tak zaczynam myśleć. szkoda że nie da sie zagazować klekota hehehehe ale gdzieś czytałem o klekocie na wodę. koleś w kielcach tak swojego mekesa przerobił. czeka teraz na sponsora żeby projekt wprowadzić w życie. pełno jest wzmianek w sieci o tym kolesiu.

http://media.wp.pl/k...ml?ticaid=1bf92

Głosowałem na PO....Teraz się pytam sobie....Po co


ja też :dziura::masakra:
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#268 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2011 - 09:47

szkoda że nie da sie zagazować klekota

Da się. Na CNG ;)

#269 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 19 marca 2011 - 09:52

Głosowałem na PO....Teraz się pytam sobie....Po co????????


Nie ma martwcie się , rzeczą ludzką się jest pomylić . Tylko oby nie za często panowie :(
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#270 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 19 marca 2011 - 09:52

Da się. Na CNG

no coś tam słyszałem. był prgram na TVN Turbo o tym. ale mechanior który to zakłada gada ża sie nie opłaca. że ON jest tylko wspomagany CNG. nie da sie na samym CGN jechać. ile w tym prawdy nie wiem. tak tylko słyszałem

cos takiedo znalazłem

" System podwójnego zasilania silnika wysokoprężnego

Prace nad zasilaniem silnika Diesla gazem LPG i CNG prowadziło wiele firm (DKW, NSU, MAN), starając się uzyskać najbardziej optymalne dla zainicjowania zapłonu warunki podawania mieszanki paliwowo-powietrznej. Zatem skoro aktualnie produkowane silniki Diesla, w tym common rail i TDI, mogą pracować na mieszaninie ON oraz naturalnych olejów rzepakowych czy estrów metylowych kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego, to dlaczego nie miałyby pracować alternatywnie z gazem LPG. Okazuje się, że takie silniki, poddane konwersji, już pracują za sprawą kilku firm: IWEMA enterprise, Yale, SpongeCars czy Electronic Fuel Control Company.

Po długich staraniach

Prace nad wprowadzeniem gazu LPG do zasilania motoru Diesla trwały w Europie od dawna, ale tak naprawdę dopiero w maju 2001 roku zaprezentowano pierwsze udane prototypy. Można tu przy okazji wyróżnić kilka koncepcji: EFC (głównie do samochodów ciężarowych), DFD (Dual Fuel Diesel) holenderskiej firmy IWEMA enterprise, Yale (małe silniki w wózkach widłowych) i jedna z pierwszych wdrożonych do produkcji DFS angielskiej firmy SpongeCars.

Drugi tor zasilania stanowi instalacja gazu LPG, na początku z tzw. mikserem (umownie zwana II generacji). Jak niemal w każdej instalacji LPG II generacji, montuje się tu zbiornik LPG z króćcem gazu, centralkę sterującą, mikser, elektrozawór i parownik. Dodatkowo instaluje się przełącznik biegu jałowego, czujnik pomiaru ciśnienia w motorach z turbodoładowaniem i elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ gazu ze zbiornika. Ten ostatni element występuje we wszystkich instalacjach posiadających atest Unii Europejskiej. Miejsce zamontowania poszczególnych podzespołów zależy od przeznaczenia auta, a dokładniej, czy jest to ciężarówka czy auto osobowe.

Mniej szkodliwe

Najciekawszą jednak zaletą podwójnego systemu zasilania silnika Diesla jest znacznie niższa emisja składników toksycznych i sadzy. Jak wiadomo w komorze spalania wolnossącej jednostki Diesla nie dopalają się do końca takie składniki jak: CO (tlenek węgla), HC (węglowodory) i cząstki stałe. Oznacza to, że nawet w procesie spalania silnika z wtryskiem bezpośrednim, ale bez systemu common rail, zaledwie 75-80 proc. wtryskiwanego paliwa ulega fizykochemicznej przemianie, a produktami ubocznymi są składniki szkodliwe przedostające się do atmosfery. Z zamontowaną instalacją DFD aż 95 proc. dostarczonego paliwa ulega dopaleniu, a udział składników toksycznych ulega dużemu obniżeniu.

Oznacza to, że w systemie podwójnego zasilania silnika Diesla nie trzeba stosować dużych ciśnień wtryskiwanego paliwa, jak np. w technologii common rail (dziś nawet do 2000 barów). W silniku wysokoprężnym z komorą wstępną lub wirową wystarczyłoby co najmniej 125 barów.

Koncepcja SpongeCars

Jak wiadomo, najprostszy silnik wysokoprężny nie potrzebuje iskry do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Wtryskiwany pod ciśnieniem ON do komory spalania, w połączeniu z rozprężonym gazem LPG, służy do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. W przypadku rozwiązań firmy SpongeCars i konwersji LPG silnika Diesla, stosunek gazu do ON wynosi odpowiednio 80:20. Należy tu zauważyć, że w momencie rozruchu (zwłaszcza w niskich temperaturach) uruchomienie silnika odbywa się tylko na oleju napędowym. W bardzo niskich temperaturach zbiornik ON, płyn chłodzący oraz parownik mogą być podgrzewane elektrycznie.

System DFS angielskiego producenta jeszcze w maju 2001 roku przeznaczony był jedynie do niewysilonych silników Diesla (z komorą wstępną i wirową o wtrysku pośrednim IDI; z wtryskiem bezpośrednim DI i SDI bez turbodoładowania, intercoolera i systemu common rail). Pod koniec ubiegłego roku inżynierowie SpongeCars zakończyli testy z instalacjami do najnowszych jednostek, w których wykorzystuje się wtrysk bezpośredni i system common rail (Ford Transit, Renault Traffic, Land Rover Discovery, w ofercie jest także kilka pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t).

Koncepcja według DFD IWEMA enterprise

Początkowo oparta była ona na konstrukcji instalacji LPG drugiej generacji z mikserem i mogła być stosowana w niewysilonych silnikach z komorą wstępną i wirową, z wtryskiem ON bez systemu common rail i intercoolera. Jednakże pod koniec 2003 roku holenderscy inżynierowie wdrożyli system DFD również do jednostek z pompowtryskiwaczami (Land Rover Discovery 200 TDI, Seat Alhambra 1.9 TDI czy VW Transporter 2.5 TDI) i systemem common rail (JTD, D-4D, DID, CDi, HDI czy dCi). Występuje tu bardziej zaawansowany sterownik gazu, zbierający informacje z większej ilości czujników (obciążenia, prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury w układzie wydechowym, ilości zużywanego gazu i ON). W związku z tym, że w koncepcji zasilania diesla gazem LPG nie ma potrzeby montowania oddzielnych wtryskiwaczy gazu, emulatorów sondy lambda i wyrafinowanej elektroniki, praktycznie do SPZSD można zaadaptować każdy seryjny silnik w dobrym stanie technicznym. Najnowszy system DFD (Dual Fuel Diesel) przewidziano do instalowania praktycznie we wszystkich silnikach Diesla z turbo i bez, jak również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu. Tak jak w przypadku silników benzynowych zasilanych autogazem, tak i w motorach Diesla jest możliwość wyłączenia układu gazowego i kontynuowania jazdy na oleju napędowym
Nowa instalacja LNG zamiast LPG
Prekursorem tego nowatorskiego rozwiązania jest amerykańska firma Electronic Fuel Control Company, która prace nad rekonwersją silnika wysokoprężnego rozpoczęła jeszcze w 1999 roku.

Dziś gaz ziemny LNG (Liquified Natural Gas) stosowany jest w najnowszych konstrukcjach silników wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem. Instalacja EFC (Electronic Fuel Control) dawkuje gaz do cylindra w stosunku 85:15 (85 procent LNG, 15 procent oleju napędowego). Tu również uruchamianie silnika odbywa się poprzez wtrysk pilotażowy (wstępny) oleju napędowego.

Warto tu przytoczyć wyniki badań świadczące o tym, że redukcja toksycznych tlenków azotu w testowanym autobusie miejskim, napędzanym dieslem z komorą wirową, wynosiła aż 48 procent. Co więcej, aż o 90 procent udało się zmniejszyć dymienie z układu wydechowego. Cena takiej instalacji do silnika 4-cylindrowego była i pozostaje wciąż wysoka: w październiku 2003 roku wynosiła od 12 do 15 tysięcy dolarów amerykańskich

Korzyści nie tylko dla środowiska

System podwójnego zasilania silnika Diesla daje sporo korzyści, które przedstawiono w tabeli. Dodatkowo należą do nich: brak kosztownych przeróbek silnika Diesla, współpraca instalacji LPG z układem recyrkulacji spalin EGR w celu zmniejszenia tlenków azotu czy zachowanie dotychczasowej elastyczności jednostki głównej. Jedynym mankamentem jest ograniczenie cenowe oraz brak sprawdzonej instalacji do najnowszych silników z systemem common rail i jeszcze znikome zainteresowanie polskich użytkowników.

Cena systemu firmy SpongeCars dla samochodu osobowego z silnikiem czterocylindrowym wynosi około 1.500 funtów szterlingów, a dla samochodu dostawczego typu Ford Transit, Renault Master czy Mercedes Sprinter - 1.850 funtów. Ceny te zawierają podatek VAT.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#271 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2011 - 10:09

starym klekotem to tak ale CRem bym się bał i to bardzo, gdzieś wczoraj czytałem że zakłady montażowe LPG przeżywają najazd klientów, chyba coraz mniej się opłaca jeździć klekotem, ciekawe co się stanie z cenami LPG


A czemu sie boisz? CR ma prostsza pompe niz rozdzielacz i praktycznie identyczne wtryski (poza elektromagnesem/piezo).

Sa wg mnie dwa powody:
- najtanszy olej jadalny ma 10-15% wody ktora dosc szybko koroduje uklad wtryskowy
- przepalony olej z czastkami stalymi niedokladnie przefiltrowany, ktory zapycha wtryski.

#272 OFFLINE   janbak4

janbak4
  • 14 postów
  • Dołączył: 18-01-2011

Napisany 20 marca 2011 - 10:23

A jak sie "nie zalatwi" to bedziesz siedzial i narzekal? Ja pojechalem i szukalem, az znalazlem.



:jump: Trochę się złościsz i jak bym gorycz słyszał z twych słów. Ja nie narzekam chociaż nie jest łatwo. To z wyjazdem to żart ,na razie się nie wybieram, chyba że bezie gorzej ale nie bede się pytał na tym forum o to.:masakra:.
Wiecej luzu.:p

też tak zaczynam myśleć. szkoda że nie da sie zagazować klekota hehehehe ale gdzieś czytałem o klekocie na wodę. koleś w kielcach tak swojego mekesa przerobił. czeka teraz na sponsora żeby projekt wprowadzić w życie. pełno jest wzmianek w sieci o tym kolesiu.

http://media.wp.pl/k...ml?ticaid=1bf92



ja też :dziura::masakra:


Słyszałem o tym ale o gościu z Indii ,nawet chyba widziałem przedruk z niemieckiej gazety.,,może koncerny naftowe blokują:p,, Spytam się kuzyna w Kielcach cy słyszał coś o tym.

#273 OFFLINE   yayacek

yayacek
  • 29 postów
  • Dołączył: 31-03-2010

Napisany 20 marca 2011 - 20:31

Denerwują mnie ceny paliwa kiedy rozpoczyna sie weekend.
Zawsze podnoszą ceny.

#274 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 marca 2011 - 13:37

Denerwują mnie ceny paliwa kiedy rozpoczyna sie weekend.
Zawsze podnoszą ceny.


Jeszcze tylko 5 postów ! :D

#275 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 22 marca 2011 - 16:17

Jeszcze tylko 5 postów !


??
w off Topic licznik nie działa :D
a paliwo potanieje, zobaczycie :p

#276 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 marca 2011 - 16:52

??
w off Topic licznik nie działa :D
a paliwo potanieje, zobaczycie :p


Nie chcę być sceptykiem ale moim zdaniem nie potanieje bynajmniej nie w naszym kraju.:(

#277 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 marca 2011 - 19:08

Nie chcę być sceptykiem ale moim zdaniem nie potanieje bynajmniej nie w naszym kraju.:(


chyba dobrze gadasz, zblizaja sie wakacje, wiec ceny paliw na loto znwu poszybuja w gore.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#278 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2011 - 14:07

a paliwo potanieje, zobaczycie


Nie wierzę w to!!A dziś z resztą u mnie znów podrożała!!za 95 krzyczą 5,07zł!!
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#279 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 marca 2011 - 14:46

Nie wierzę w to!!A dziś z resztą u mnie znów podrożała!!za 95 krzyczą 5,07zł!!


Widzicie sami jak jest ostatnio mówili w TV że złoty się wzmacnia i baryłka ropy potaniała więc na razie ma nie drożeć a tu niestety znowu w górę. Dobrze że się robi ciepło to się rowerkiem będzie pomykać:D

#280 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 23 marca 2011 - 14:52

a paliwo potanieje, zobaczycie

rząd w Angli ma zmniejszyć podatek w paliwie, bo za szybko drożeje :D
czyli potanieje :D