Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2012 - 06:18

Niestety nie znam narzędzia które przez OBD zrobi 2.5 DTI w Omedze. Odnośnie tych sterowników - trzeba (wy-)lutować flash'a w obudowie TSOP44 i odczytać/zapisać w programatorze. Niestety - sam nie podejmuję się lutowania tego :( Robi to ktoś dla mnie, ale za nie małe pieniądze + do tego mam łącznie 80km dojazdu, więc raczej nie chętnie podejmowałbym się zabawy z tym. Jeśli dostanę oryginalny wsad od 2.5 DTI, mogę go "zawirusować" zawartością dopasowaną pod 3.0d.


Czyli ze zmianą softu zaczynają być schody...Mam magika od elektroniki,zapytam go czy mi to wy lutuje....Tomek a gdybym wysłał Ci samą pamięć to odczytasz i zaprogramujesz ja???
Temat oprogramowania mam ogarnięty pojutrze pamięć będzie u mnie....jeżeli ktoś by chciał to mogę dać namiary...gdybym chciał wycharatać więcej to musiał bym jechać do gościa a że opcja 3.0D to nie koniecznie ale wychamować by się ją zdało....ale to automat i ponoć nie za bardzo się da...

 


#162 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2012 - 18:14

Jak by ktoś potrzebował przelutować takie coś czy podobne to pomogę:)

#163 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2012 - 19:46

Jak by ktoś potrzebował przelutować takie coś czy podobne to pomogę:)


Jak mam dać na dobrą flaszkę obcemu to wolę swojemu ha ha...Tylko tak mnie skasuj żeby zostało na pierogi ze skwarkami ha ha....a tak serio...przelutował byś mi to???

 


#164 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2012 - 22:39

ja dziś wpakowałem wtryski poskładałem i nie chce odpalić normalnie ręce mi opadły nie wiem co robić :(

#165 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2012 - 06:48

ja dziś wpakowałem wtryski poskładałem i nie chce odpalić normalnie ręce mi opadły nie wiem co robić :(


Damian może się nie odpowietrzyła???A błędy??? Może czegoś nie podłączyłeś?Na spokojnie wszystko posprawdzaj.Jak nie masz op-coma to napisz to Ci podeślę...
patrząc na godzinę o której pisałeś posta domyślam się że składałeś w pośpiechu....więc sprawdz wszystko po kolei na spokojnie..odpali..zaraz dostaniemy bęcki bo to nie ten temat chyba.

 


#166 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2012 - 08:41

wszystko ok błędów brak dziś się pobawie w odpowietrzenie dokładne i spróbuje

#167 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2012 - 08:54

wszystko ok błędów brak dziś się pobawie w odpowietrzenie dokładne i spróbuje


Ja jak wymieniałem filtr paliwa to też się pośpieszyłem i nie odpaliła....drugi raz zwaliłem przelew na 1 szym wtrysku i przepompowałem litr paliwa i odpaliła. Bo nie mylę żebyś musiał adoptować dawki...romanowi 3.0 opaliła za strzała odpaliła po wymianie silnika.
Damian ale wogle nie łapie?? Czy chce a nie może??
ja dzisiaj rozbebeszyłem silnik,rok bez głowicy i oleju swoje zrobił,domyłem wszystko K2 Akra,wszystkie nagary zeszły,jednak martwi mnie gładz cylindrów..pod palcami nie jest odczuwalna żaden wżer,zero jakiś rys itd,ale zostały ślady w miejscu gdzie stały pierścienie...nie chcę tego atakować papierem itd.Nie wiem czy to oddać do szlifu czy raczej się to dotrze z pierścieniami,nowymi oczywiście.Proszę kolegów o sugestie.Acha,czy wał jest w omedze 2.5 dti taki sam jak w m57 3.0?
dzisiaj wał oddany do wygładzania,nie ma konieczności szlifu. 300 zł.

 


#168 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2012 - 20:27

Gdyby kogoś interesowało, to mogę opisać przebieg eksploatacji 3.0 po 10 miesiącach i 16tys.km przebiegu.

Po awarii silnika 2.5dti (felerna klapka w dolocie), po kalkulacji kosztów zdecydowałem się na kompletny SWAP 3.0d, jedyne co zostało z mojego silnika to: miska olejowa, czujnik temp., pokrywa zaworów, kolektor dolotowy.
Turbo GT2556v i wtryski z 3.0d.
Po niespełna roku czasu mogę stwierdzić, że takie połączenie zdaje egzamin, ale nie do końca. Nie wymieniłem sprzęgła na te z BMW i rozrusznika na mocniejszy (2,2kW zamiast 2,0kW). Niby nie wielka różnica, a elektormagnez w rozruszniku już mi padł i mechanik stwierdził, że nowy też nie pociągnie długo, bo jest za słaby. Mogłem wymienić na 2,2kW zamiast reanimować swój.
Sprzęgło powoli klęka, od samego początku ślizgało przy określonych obrotach na 4 i 5 biegu.

Spalanie
-na trasie i średnie mniejsze
-po mieście +0,5/1l więcej

Osiągi
V-max tylko 235km/h więcej nie poleci, bo obroty odcina przy 4.750obr/min, poprostu za krótkie jest przełożenie
0-100km/h nie mierzyłem, ale:
Omega 3.0 v6 manual -> bez problemu
E39 525d na Chipsie 190PS -> wyrażnie w tyle
E39 530d standard -> też odstaje
niedługo może będzie okazja sprawdzić E39 3.0d kombi automat na chipsie i większej turbinie GT2260v

Nie mam większych problemów z eksploatacją 3.0d. Opony tylne dużo bardziej się ścierają pomimo raczej spokojnej jazdy (225/50R17 POTENZA RE050A). No i hamulce, seria TRA GE DIA, trzeba bardzo uważać i jeździć z wyobrażnią.

#169 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 października 2012 - 20:34

3.2 tez objedziesz? chetnie stane :D ...... jak bedzie trakcja na drodze jakas

#170 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2012 - 20:59

Jak nie dłubane jakieś to możemy sprawdzić, tak z ciekawości czystej.:)

#171 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2012 - 21:01

Osiągi
V-max tylko 235km/h więcej nie poleci, bo obroty odcina przy 4.750obr/min, poprostu za krótkie jest przełożenie
0-100km/h nie mierzyłem, ale:
Omega 3.0 v6 manual -> bez problemu
E39 525d na Chipsie 190PS -> wyrażnie w tyle
E39 530d standard -> też odstaje
niedługo może będzie okazja sprawdzić E39 3.0d kombi automat na chipsie i większej turbinie GT2260v

no 240 kucy i 550 Nm robi swoje, zastawiam się co z tym sprzęgłem czy wystarczy wsadzić dwumas i docisk z bawary no bo wiadomo tarcza ma inny wieloklin, czy takie połączenie zda egzamin przy takich osiągach

#172 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2012 - 19:38

Gdyby kogoś interesowało, to mogę opisać przebieg eksploatacji 3.0 po 10 miesiącach i 16tys.km przebiegu.

Po awarii silnika 2.5dti (felerna klapka w dolocie), po kalkulacji kosztów zdecydowałem się na kompletny SWAP 3.0d, jedyne co zostało z mojego silnika to: miska olejowa, czujnik temp., pokrywa zaworów, kolektor dolotowy.
Turbo GT2556v i wtryski z 3.0d.
Po niespełna roku czasu mogę stwierdzić, że takie połączenie zdaje egzamin, ale nie do końca. Nie wymieniłem sprzęgła na te z BMW i rozrusznika na mocniejszy (2,2kW zamiast 2,0kW). Niby nie wielka różnica, a elektormagnez w rozruszniku już mi padł i mechanik stwierdził, że nowy też nie pociągnie długo, bo jest za słaby. Mogłem wymienić na 2,2kW zamiast reanimować swój.
Sprzęgło powoli klęka, od samego początku ślizgało przy określonych obrotach na 4 i 5 biegu.

Spalanie
-na trasie i średnie mniejsze
-po mieście +0,5/1l więcej

Osiągi
V-max tylko 235km/h więcej nie poleci, bo obroty odcina przy 4.750obr/min, poprostu za krótkie jest przełożenie
0-100km/h nie mierzyłem, ale:
Omega 3.0 v6 manual -> bez problemu
E39 525d na Chipsie 190PS -> wyrażnie w tyle
E39 530d standard -> też odstaje
niedługo może będzie okazja sprawdzić E39 3.0d kombi automat na chipsie i większej turbinie GT2260v

Nie mam większych problemów z eksploatacją 3.0d. Opony tylne dużo bardziej się ścierają pomimo raczej spokojnej jazdy (225/50R17 POTENZA RE050A). No i hamulce, seria TRA GE DIA, trzeba bardzo uważać i jeździć z wyobrażnią.


to dzięki Tobie mamy jakieś spojrzenie na temat..tylko fakt 240 koni to ładnie wyszarpałeś,powiedz jak przebiegał proces podnoszenia mocy u Ciebie? Rozumiem że ktoś Ci chipa pisał i musiał przelutować co?Udało się za 1 szym razem wstrzelić w ten wynik??Może powiesz jak masz napisany program??Na bazie 2.5 dti??Ja bym chciał max do 200 kucy...na razie walczę z poskładaniem od podstaw 3.0D.
W poniedziałek będą szły już do mnie panewki i pierścionki do silniczka...
Tak na marginesie,wszystkie części potrzebne do silnika biorę od kolegi Krzyśka(kczech).

 


#173 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 listopada 2012 - 16:06

A więc u mnie powoli do przodu...Nowe panewki i pierścienie już wsadzone,blok był honowany,głowica już dotarta i splanowana,wszystkie uszczelki już mam,brakło czasu na poskładanie..zostały do kupienia tylko łańcuszki rozrządu.Wracam 10 grudnia do domku i myślę że będzie już odpalony...

 


#174 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 grudnia 2012 - 17:38

a więc motorek dzisiaj poskładany i przygotowany do włożenia do auta...wracam na początku lutego i myślę że będzie pierwsza jazda..jak będzie wszystko szło sprawnie...mam pytanie co do 1 szego startu po remoncie....zalać olejem i pokręcić bez wtrysków,żeby przy jak najmniejszym obciążeniu pompa wcisnęła wszędzie olej,czy od razu palić?

 


#175 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2012 - 18:45

zalać olejem i pokręcić bez wtrysków,żeby przy jak najmniejszym obciążeniu pompa wcisnęła wszędzie olej,czy od razu palić?

tak zrób potem wtryski i odpowietrzanie i jazda, powodzenia

#176 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 31 grudnia 2012 - 20:36

wcześniej upewnij sie że pompka elektryczna paliwa przepchała całe powietrze przez pompe wysokiego ciśnienia, CR nie znoszą kręcenia na sucho...

#177 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 stycznia 2013 - 01:23

tak zrób potem wtryski i odpowietrzanie i jazda, powodzenia


dzięki Damian i wzajemnie..
wszystkiego dobrego w Nowym Roku...

wcześniej upewnij sie że pompka elektryczna paliwa przepchała całe powietrze przez pompe wysokiego ciśnienia, CR nie znoszą kręcenia na sucho...


dzięki za info..to akurat wiedziałem bo obczytałem się trochę o cr-ach
pozdrawiam.

 


#178 OFFLINE   johnsonpl

johnsonpl
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-02-2011

Napisany 01 stycznia 2013 - 22:29

znajomy miala taka sama sytuacje jak kogut w swojej omedze, klapka wpadla do cylindra i brak kompresji, robili mu Ci sami goscie z okolic Wroclawia, on poszedl w opcje budzetowa slupek z 3.0d, wtryski i caly osprzet potrzebny z 2.5dti wlacznie z turbina.
Auto jezdzi, juz bodajze 15 kkm zrobione i zero problemow. Jedyny problem to czasami przeladuje turbo. Kwestia dopasowania programu.
Silnik duzo szybciej generuje cisnienie w ukladzie doladowania. Czuc ze turbo pracuje juz od 1300-1400 obr.
Pali 9-10 w miescie. Z tego co pamietam to koszty o polowe mniejsze niz przy remoncie 2.5 dti. Rozrusznik na razie ma sie dobrze, sprzeglo tez, zadnych uslizgow. Ogolnie polecam taka operacje, kwestia pewnego 3.0d na przekladke.
Sama robota na jeden dzien. W omedze pieknie sie wyciaga silnik dolem i jak dla mnie bez sensu papranie sie z remontami itd. Zwlaszcza ze silnik z bmw mozna ladnie zdiagnozowac.

#179 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2013 - 22:09

Ale w przypadku kolegi Robert mamy do czynienia ze blokiem i głowicą z 3.0
Dodatkowo kolega poszedł w dopracowanie go. A na dzień przed nowym rokiem wyglądało to tak jak na fotkach. Wrażenie robi:


Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Na rewolucjach, które są zazwyczaj tworem wielkich umysłów i dziełem ludzi odważnych, korzystają w końcu tchórze.

#180 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2013 - 07:34

głowicą z 3.0

głowice są takie same w 2,5 i 3,0